Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Mark, waar heb je het Hair Test Interpretation boek gekocht? Ik zie dat het boek via bol.com niet meer leverbaar is.
Ik heb mijn hair kit inmiddels binnen, nu nog alleen mijn haar aan laten groeien want ik heb behoorlijk kort haar :)
 
Johan, die heb ik hierrr gekocht. Dan wordt het door Andy Cutler vanuit Amerika verstuurd.

Ik ga m'n hairtest kit vandaag terugsturen. Je moet behoorlijk wat haar afknippen. Het ziet er niet uit nu, allemaal happen en wat kale plekken, maar alles voor m'n gezondheid! ;-)

De haarsamples moeten ongeveer 2,5 cm lang zijn.
 
Dank voor de link Mark.
haha komende tijd dus een petje op als je naar buiten gaat? ;)

Oke goed om te weten van de 2,5cm!
 
Gisteren ben ik begonnen met ronde 8.
Tijdens een chelatieronde is er toch wel kwik in de urine te meten?
Als ik me niet vergis is volgens Cutler een urine onderzoek tijdens een ronde één van de manieren om erachter te komen of alle kwik weg is.
 
Edwin, al is het dan ook Beter om voor af een urine onderzoek te doen als 0punten?
Kun je bij het onderzoek dat tijdens de chelatie gedaan word zien of de waardes hoger worden.

Maja, dat kost wat..
 
Ik weet niet hoeveel een urine onderzoek kost. Dat ga ik eens uitzoeken.
De haartest wil ik binnenkort ook gaan doen.
Waar is deze haartest te koop?

Ronde 8 zit erop. De nieuwe bestelling van LivingNetwork is binnen. Volgende week ga ik de dosis verhogen.
 
Ik wou net melden dat je de haartest (dezelfde, van Doctor's Data) een stuk goedkoper hier kunt kopen.

Las ik zojuist op de Yahoo chelation group.

Daar ga ik het de volgende keer bestellen. Bij DirectLabs, waar ik het nu heb besteld en die het ook naar Doctor's Data stuurt, ging het bestellen met hindernissen. Hun website is niet voorbereid op internationale bestellingen.

Benieuwd of het via holistic heal beter gaat.
Ik hoor het wel, Edwin ;-)
 
Nog een voordeel ten opzichte van Direct Labs dan. Daar moest ik m'n credit card gegevens via een chat sessie doorgeven...
 
Met zeer veel interesse heb ik jullie stukjes gevolgd. Veel linkjes geopend en gelezen. Ik denk dat ik zelf zwaar belast ben met kwik.
Het vreemde is dat dit niet uit de haaranalyses is gekomen. Via de natuurarts die mij behandelt heb ik al 3 haaranalyses laten uitvoeren. De kwik is niet extreem hoog:
31 januari 2013 score 0.104
10 juli 2013 score 0.079
14 mei 2014 score 0.061

Toch heb besloten op korte termijn weer een analyse uit te laten voeren. Ik vermoed dat de kwik score dan hoger is.

In maart 2013 zijn mijn amalgaam vullingen op een de ouderwetse manier uitgeboord. Sinds augustus van dat jaar heb ik serieuze schildklierproblemen en ongekende stress gevoeligheid. Daarvoor had ik al o.a. chronische darmontsteking en allerlei neurologische, zenuwstelsel klachten. Ik ben al lang bezig met de zoektocht wat er nu toch aan de hand is. De volgende stap is dus achterhalen of kwik de grote boosdoener is.

In dit draadje lees ik niets over het gebruik van selenium. Patrik Peters, zijn website gelooft in de weg van extra selenium supplementen om te ontgiften van kwik. Sinds januari doe ik dit (ik slikte al jodium) en merk dat het me beter gaat, ik word ietsjes helderder in mijn hoofd en heb meer energie. Veel ondersteuning geef ik ook aan de darmen, lever en (bij)nieren. Echt een must! De wondermiddelen van nu zijn: vitamine C, magnesiumolie (magnesium chloride), rauwe lever, jodium, vitamine B, vitamine E en gefermenteerde levertraan.

De volgende stap is dus een haaranalyse met advies van de natuurarts. Zelf wil ik ALA gaan slikken volgens het Cutler protocol, zonder DMSA. Ik lees namelijk op een deze website dat het ondersteunen van het eigen ontgiftingssysteem goed is zodat het lichaam zelf de kwik eruit gaan gooien. ALA wil ik gaan slikken om het uit de hersens te krijgen.

Ik reageer sterk op zwavelhoudend voedsel. Volgens de website LivingNetwork zou je dit moeten vermijden, maar volgens Dr. Mercola is het juist super voedsel om het lichaam te ondersteunen in het ontgiften. Een tegengesteld bericht. Wat denken jullie? Vermijden of toch blijven eten? Of zie ik iets over het hoofd?

 
Beer, welkom terug!

Wat betreft de haaranalyse:
de absolute hoeveelheid kwik die op de haartest naar voren komt, hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid kwik die je in je lichaam hebt. Daarom lees ik het Hair Test Interpolation boek van Cutler. Deze gaat echter wel uit van de haartesten die uitgevoerd worden door Doctor's Data. Er stond nog een lab in het boek, maar die gebruikt vrijwel niemand. Hier kun je die haartest bestellen.

Kwik verstoort het mineralen transport en aan de hand daarvan kun je kijken of je kwikvergiftiging hebt. Cutler maakt gebruik van zogenaamde counting rules om te zien hoeveel en welke mineralencombinatie een verdachte uitslag geven in de haartest.

Als het absolute kwikniveau helemaal in het rood staat in de test (in ieder geval bij die van Doctor's Data), dan heb je sowieso kwikvergiftiging.

Op het Frequent dose chelation forum kun je ook de haartest van Doctor's Data gratis laten analyseren.

Dus ik vraag me af hoe jouw haartesten zijn geïnterpreteerd in het verleden. Als er alleen maar gekeken wordt naar de absolute kwikwaarde, zeggen die testen vrij weinig. Als er een verstoord mineralentransport is, is de absolute kwikwaarde juist heel laag, terwijl je dan dus wel kwik in je lichaam hebt. Dit had en heb jij dus wellicht.

Dus misschien kun je beter zelf het heft in handen nemen, in plaats van weer bij dezelfde natuurarts de haartest te laten uitvoeren/interpreteren.

Over selenium:
Het wordt wel aangeraden bij chelatie van zware metalen maar dan meer om de bijeffecten van chelatie te minderen. Ik neem het ook, alhoewel ik me afvraag of dat goed is als je geen jodium erbij neemt (m'n lichaam reageert heftig op jodium: hartkloppingen).
Selenium maakt kwik in eerste instantie minder giftig, maar verwijdert het kwik niet uit het lichaam. Het is geen echte chelator.

Dit zegt Andy Cutler erover:

> When Selenium binds with Mercury what happens with the poorly
soluble
> compound? Does it get flushed out of the body or it gets deposited?

It remains trapped in the body.

> Does Mercury loose its toxicity in this form?

It is less toxic as long as it is trapped, but it does eventually
resolubilize and is then just as toxic as ever.

>If it stays will it be
> stabil or are there chemicals that can break the compound? Also,
can
> the Selenium bind with the Mercury that is in the nerve
> tissue 'behind' the blood-brain barrier?

Yes. In fact, autopsy data on a few dentists shows a strong
correlation between mercury and selenium levels in the pituitary -
apparently the body does try to passivate the stuff as well as it can.


Pituitary is hypofyse trouwens.

 
Balen dat je maar een paar minuten de tijd hebt om een bericht te corrigeren.

Correctie op bovenstaande:

Als er een verstoord mineralentransport is, kan de absolute kwikwaarde juist laag zijn, terwijl je dan dus wel kwik in je lichaam hebt. Dit had en heb jij dus wellicht.
 
Nog even over zwavelhoudend voedsel:

zoals ook op de living network website staat, heeft iedereen z'n eigen 'zwaveldrempel'. Als je daar onder blijft, kan het geen kwaad.
Als jij er sterk op reageert, moet je het niet nemen. Dat kan bij kwikvergiftiging een signaal zijn van herdistributie van kwik en dus niet zozeer een zwavel voedselallergie . Tijdens een chelatie-ronde zou ik sowieso zo min mogelijk hiervan nemen als je er zo gevoelig voor bent.

Ik las op het chelation forum dat 60% van de mensen met een kwikvergiftiging geen last heeft van zwavelhoudend voedsel en 40% wel.
 
Daarvoor had ik al o.a. chronische darmontsteking en allerlei neurologische, zenuwstelsel klachten. Ik ben al lang bezig met de zoektocht wat er nu toch aan de hand is.

Heel herkenbaar verhaal zoals je hier neerzet.

Onderliggende factor voor kwikbelasting en voedselovergevoeligheid kan ook een metallothioneïne tekort zijn.

Meer hierover zie volgende link :
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=103
http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/voor-professionals/verklaring-allergieen.php

Onderstaand stukje kan ook een tipje van de sluiter oplichten.
http://www.stephaniekaars.nl/praktijk-astre/quantum-reflex-integration

 
Je zou als tandarts toch ook na moeten denken wat het gevolg van de kwikdampen zijn na het uitboren van amalgaam vullingen. Ik bedoel als tandarts krijg je veel meer met die dampen te maken dan de patiënt of zie ik dat verkeerd.
 
@vivianne: dank voor het delen. Heel interessant en ook hier weer heel veel herkenningspunten voor mij en mijn kinderen( net zoals bij die exorfine en dpp iv enzym). Ik ga echt een lijstje maken en dingen afstrepen als ik iets heb geprobeerd.
 
@edwin: mijn man vroeg zijn reguliere tandarts laatst over kwik in amalgaam en dit was zijn antwoord: allemaal bangmakerij en nonsense want het kwikgehalte in amalgaam is zo laag en kan nooit schade toebrengen aan de mens. En hij voegde toe: Het is gevaarlijker om vis te eten dan een amalgaam in je mond te hebben.

Raar dat die tandartsen ook gewoon zelf niet op onderzoek uitgaan omdat ze elke dag in die dampen zitten. Sommigen mensen hebben echt grote oogkleppen op.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan