Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Verder vertelde hij dat DMSA alle metalen oppakt, dus ook de nodige zink, ijzer, etc. Deze broodnodige metalen zullen dan ook als de donder weer aangevuld moeten worden na het gebruik van DMSA.

Maak daar maar van tijdens het gebruik van DMSA. Het is niet voor niks dat supplementen zoals zink worden gebruikt in het Cutler protocol.
DMSA wordt niet gebruikt in een kuurtje van een paar dagen. Het kan tot 3 jaar duren.
 
Dank je Maarten, ik zal de hele draad nog eens een keer terug lezen met deze nieuwe behandeling voor de boeg :)

 
Ik heb de haartest ontvangen van HolisticHeal.com.
Dat is best snel gegaan. Vorige week zaterdag had ik het besteld.
 
Da's inderdaad snel, bij mij duurde het 2 weken.
Ben benieuwd wanneer ik de uitslag van m'n haartest krijg (on-line).

Trouwens ook wel goed om te kijken of we een naheffing krijgen van pakketjes die niet via DHL verstuurd zijn van buiten de EU.

Tot nu toe niet namelijk en ik heb iets van 4 pakketjes binnen gehad de afgelopen maand. Voortaan via iHerb die andere optie maar eens proberen (International Airmail). Duurt alleen iets langer.

 
Hoi allen,
Vorige week heb ik mijn natuurarts gesproken over kwikbelasting, haaranalyse en ontgifting. Hij gaf aan dat de haaranalyse laat zien hoeveel kwik er de afgelopen periode is uitgescheiden o.a. via het haar. Omdat er bij mij sinds de eerste haaranalyse (jan 2013) t/m de laatste (mei 2014) sprake is van uitscheiding van kwik, acht hij de kans groot dat er sprake is van een depot die ook omvangrijk kan zijn. Voor het ontgiften heeft hij fulvinezuur voorgeschreven, dit is ook een cheleerder, zie http://health-solution.eu/website/index.php/nl-NL/fulvinezuur-nl (het linkje plaatsen lukt me niet)

'Fulvinezuur is een natuurlijke transporteur van voedingsstoffen. Het neemt voedingsstoffen op, en geeft ze af binnen de cel. In de cel neemt het zware metalen op, en voert deze af uit het lichaam. Fulvinezuur is hier toe in staat door de unieke eigenschap dat het vrij is om voedingsstoffen en mineralen aan zich te binden. Bovendien is het zo klein dat het zich door de celwand kan verplaatsen.'

Het fulvinezuur neem ik in vanaf afgelopen woensdag. Ik heb het idee dat het werkt, een aantal keer al flink naar de wc geweest, 3x per dag. Ik hou jullie op de hoogte!
O ja, ik had ook gevraagd of fulvinezuur de BBB kan passeren en de natuurarts zei dat het in elke cel kan binnentreden, ook in de hersens. Ik ben benieuwd.
 
@Beer

Forumlid Adrenalman gebruikte Zeolite tussen de (Cutler) rondes om kwik af te vangen die na een ronde in het bloed achterbleef. Zeolite bevat ook Fulvic/Humic Acid.

Ik ben benieuwd hoe het werkt als 'hoofdontgifter'. Je leest er verschillende verhalen over.

Wat gebruik je precies? Ook Zeolite?

 
Mark & Beer,

Zeolit werkt niet, dus dont fool yourself. Lees weer het thread van Adrenalman, daar staat het op. Ook een reactie van Cutler op zeolit. Het is erg duur ook.

Edwin,

wat eet je op een dag? welke supplementen gebruik je on round? Ik ben met de eerste ronde ALA begonnen. Heb je hartkloppingen gehad? Ik heb 50mg ALA, ik kan de capsules niet goed in 25mg delen, daarom..Ik denk dat proteine een vet erg belagrijk is on round.
 
Golden,

Ben je de eerste ronde begonnen me 50mg ALA?
Dat is erg veel. De geadviseerde begindosering is 12,5mg. Dat kan vervolgens rustig worden opgebouwd. De kwik mag niet te snel uit de weefsels komen.
Heb je de ALA bij LivingNetwork besteld? Daar zijn veel verschillende dosering te koop.
Hartkloppingen heb ik niet.

Tijdens een ronde eet ik hetzelfde als tussen de rondes door.
- Bottenbouillon of kippenbouillon
- Rauwe melk (kefir)
- Eieren
- (Orgaan)vlees
- Wilde Weide kaas extra belegen
- Roomboter of niervet om te bakken
- Slagroom
En nog meer WAPF dingen.
Mijn vetvertering is wel goed. Met bijvoorbeeld een liter slagroom heb ik geen probleem. Vette bouillon gaat er ook goed is. Sterker nog; als er een verstopping zit in mijn darmen en ik gooi er veel vet in, dan is de verstopping binnen een uur weg.

De supplementen die ik gebruik voor de chelatie zijn:
- Vitamine C poeder
- Zinc Picolinaat
- Vitamine E
- Magnesium voetenbaden
 
Edwin,

Ik heb het niet bij Living Network gekocht. Ik wilde ze dus delen, voor 25mg, maar ik kan het niet goed doen, dus dan 50mg.

Ik gebruik alle supplementen die Cutler schrijft in zijn boek. Ook kefir, en gisteren mijn eerste bottenbouillon, die vet was, maar geen gelatine zie ik vandag. Misschien is het in mijn hoofd, maar ik merk minder side effects sinds ik die soep heb gegeten. Ik merk wel dat ik proteine en vet nodig heb on round.

Ik denk er over na om een langere ronde te doen, als het lukt. Misschien een week. Cutler zegt max twee weken. Dan krijg je minder herdistributie.
 
Golden,
50 mg is zoals Edwin al schreef, een erg hoge dosering om mee te beginnen.
Er wordt aangeraden om met 12,5 mg te beginnen. Nu denk je misschien nog dat het allemaal wel meevalt, maar bijwerkingen merk je pas na een ronde of 3.

Dus ik zou niet te hard van stapel lopen, want anders kun je jezelf nog wel eens lelijk tegenkomen (tenzij je amper kwik in je lichaam hebt).

"It's a marathon, not a sprint"
 
Voor zover ik weet heb ik geen amalgaamvullingen maar ik wil toch ook eens zien of ik het goed kan uithouden met ALA maar hoe werkt dit nu precies? Dien ik gewoon een potje Alpha Lipoic Acid 300 mg caps om de 3 uur in te nemen of hoe? En is dit ook beschikbaar in poedervorm want ik ben zo niet voor die extra onnodige toevoegingen erin bij capsules.
 
@Kaaskanlekkerzijn
Bedankt voor de video's, kan nog wel eens van pas gaan komen :-)

@Dianthus
Elke 3 uur 300 mg ALA? 8-O

Lees je eerst maar eens in:
http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/

http://www.livingnetwork.co.za/chel...dy-cutler-protocol/general_guidelines_cutler/

Sowieso moet je eerst zeker weten dat je geen amalgaam meer in je mond hebt. Tatoeages bevatten ook vaak kwik overigens.

De capsules van Living Network hebben geen nare toevoegingen:
http://livingnetwork.co.za/products/

Maar heb je überhaupt symptomen waardoor je denkt dat je een kwikbelasting hebt? Heb je ooit amalgaamvullingen gehad bijvoorbeeld? Je gaat dit niet voor je lol doen lijkt me.
 
Voor zover ik weet ziet er niets in mijn mond uit als een amalgaan http://www.google.be/search?q=amalg...&ei=SHwZVbPGBs3LPZa4gMAO&ved=0CAUQ_AU

Dus dat zit wel goed en die 3 uur 300mg ALA heb ik van pagina 2:





Als je zonder problemen om de 3 uur 300mg ALA kunt nemen, dan lijkt het me dat ik niet zoveel last heb van die kwik toch?

Volgens mij kan ik zo dat hele potje leegeten zonder problemen. Het enige dat ik merk van ALA is dat de urine gaat stinken.

Dus als ik nooit amalgaam in mijn mond heb gehad wat is een goede methode voor ene kuurtje?


 
Die 300 mg die je aanhaalt, is een controle aan het eind van een kuur om te bepalen of je geen kwik meer in je lichaam hebt. Daar begin je dus niet mee. Dit kan jaren duren als je kwik in je lichaam hebt.

Als je geen amalgaamvullingen hebt gehad, waarom zou je dan een ALA kuur nemen?
 
Nou, er zit toch ook kwik in voeding zoals vis, weliswaar zeer klein, en ik eet 2x maal per week vis dus ik dacht zo om eens een kuurtje te doen om te zien wat het geeft?
 
Hoi Mark, Golden en anderen,
Ik supplementeer geen Zeolite maar Fulvinezuur (Fulvic Acid) met 200 mg Selenium (Seleen). Twee dopjes oplossen in 1 liter water en in delen van 200 ml, 5x per dag innemen. Zelf weet ik ook niet zeker of deze voedingsstof daadwerkelijk zorgt voor een zware metalen eliminiatie. Daarom nog even nog wat info gezocht op 'Fulvic Acid'. Ik vind 'However, a recent study shows that fulvic acid may have a greater use as a detoxifier. In this study, researchers looked at how well fulvic acid removes mercury from pigs.' zie website

Ik volg voor nu het advies van de natuurarts en na 1 maand evalueer ik de resultaten op ervaringsniveau. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Nog een interessant linkje. Hierin is dezelfde test opgenomen als in bovenstaande website. Deze arts (geen idee of het daadwerkelijk een arts is die het artikel schrijft) geeft aan dat het lichaam zelf in staat is van kwik te ontgiften. Het komt hierop neer:

Your body does have the ability to get rid of heavy metals. But its ability is very limited. It primarily uses glutathione, a well known nutrient that binds heavy metals, to do so. It also uses the protein metallothionine. In order for glutathione and metallothionine to transport metals out of your body, they have to bind to the metals and then release them. This is a difficult process, which is why your ability to do it is limited.
However, when you have the humic/fulvic acid in your intestine, it acts like a magnetic sponge. As your blood carries the proteins (which are bound to the toxic metals) down close to your intestine, the humic/fulvic acid literally sucks up the toxins across your gut wall. Now the glutathione and metallothionine, free of their toxic cargo, are able to return to your tissues like empty rail cars to load up more toxins.


Klinkt hoopvol, ik zou het hopelijk gaan merken. O ja, naast fulvinezuur en selenium zit er ook glutamine in de vloeistog die ik 5x per dag drink.
 
Beer,

Zeer interessant! Ik heb de site nog niet gelezen maar de quote is al duidelijk.

Ben jij al met het cutler protocol bezig?
Ik niet, weet ook niet of ik het nodig heb,
Geloof wel dat het werkt.
Maar Ik ben er niet gek op om ALA te nemen dat naast foute elementen óók hele belangrijke goede elementen rooft.

Zal eens zoeken wat fulvinezuur is, ken het niet, is t chemisch?

Wat is dat overigens voor drankje dat je drinkt??
Iets dat je gekocht heb of zelf maakt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.950
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan