Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Wat is het toch een rijkdom zo'n forum, dank voor het delen van de info en gedachten.

Het fulvinezuur koop ik bij de natuurarts waar ik onder behandeling ben. Hij geeft aan goede resultaten geboekt te hebben hiermee. Voor mezelf probeer ik het minimaal een maand uit en kijk dan wat voor effect ik ervan merk. Ik had al besloten te proberen te ontgiften enkel met ALA, dit sluit ik nog steeds niet uit. De impact van de rondes vind ik wel groot, vooral het innemen 's nachts maar ook de regelmaat die het vereist. Als het ontgiften op een andere wijze kan, dan ben ik zeer blij mee en mee geholpen. Ik wacht af en ga intussen door met het drinken van fulvinezuur, verdund uiteraard!
 
O ja, ik moest ook invoerrechten betalen via DHL. Het was de eerste keer dat ik bij IHerb bestelde en baalde flink gelijk 15,- extra te moeten betalen. De oplossing is dus een ander vervoersbedrijf te kiezen?
 
Zelf heb ik ook 15 euro moeten betalen en dit is heel normaal want dat zijn de invoerrechten en daar kom je niet van onderuit maar ik vind de producten over het algemeen wel beterkoop op iHerb dus maakt het ook niet zoveel uit indien je verschillende producten in één keer besteld want voor één product is dat natuurlijk teveel maar over 4-6 producten dan verdient het zich zo terug.
 
Kopen van Visa, paspoort, identiteitskaart, geboorte certificaat, rijden licentie afschriften (rosineadams92@gmail.com)

Gebruiken we hoge kwaliteit apparatuur en materialen voor de productie van vervalste bankbiljet en
documenten. Alle secret
kenmerken van echte paspoorten zijn zorgvuldig gedupliceerd voor onze vervalste
Documents.we zijn
unieke producent van kwaliteitsdocumenten nep en echt.Wij bieden alleen
oorspronkelijke hoge kwaliteit
valse paspoorten, rijbewijzen, ID-kaarten, stamps, Visa, school
Diploma's en andere
producten voor een aantal landen zoals: USA, Australië, België,
Brazilië, Canada, Italiaans,
Finland, Frankrijk, Duitsland, Israël, Mexico, Nederland, Zuid-Afrika,
Spanje, Verenigd Koninkrijk. Deze lijst is niet volledig. Verder om meer te krijgen
gedetailleerde informatie over onze hoge kwaliteit valse paspoorten/rijden
licenties/id-kaarten/stempels, Visa, school diploma's en
andere producten contact met ons op via het onderstaande info;

Contact e-mails :>>> rosineadams92@gmail.com
Algemene ondersteuning: >>> rosineadams92@gmail.com
Skype >>> raymondfreeman92

Tel >>> +237 672503071

voel je vrij om te contacteren via e-mail of aandoen op elk gewenst moment oke ik zal graag
van u horen.

Trefwoorden:
valse paspoorten van de VS (Verenigde Staten),
nep Australische paspoorten,
valse paspoorten van België,
valse paspoorten van de Brazilian(Brazil),
valse paspoorten van de Canadian(Canada),
valse paspoorten van de Finnish(Finland),
valse paspoorten van de French(France),

valse paspoorten van de German(Germany),
valse paspoorten van de Dutch(Netherlands/Holland),
valse Israël paspoorten,
valse paspoorten van de UK (Verenigd Koninkrijk),
valse paspoorten van de Spanish(Spain),
valse paspoorten van de Mexican(Mexico),
valse Zuid-Afrikaanse paspoorten.
valse Australische bestuurder licenties,
valse Canadese bestuurder licenties,
valse French(France) bestuurder licenties,
valse Dutch(Netherlands/Holland) rijbewijzen,
valse German(Germany) rijbewijzen,
valse UK (Verenigd Koninkrijk) rijbewijzen,
valse diplomatieke paspoorten,
Camouflage paspoorten,
paspoort duplicaten,
valse paspoorten van de VS (Verenigde Staten) voor verkoop,
nep Australische paspoorten voor verkopen,
nep België paspoorten voor verkopen,
valse Brazilian(Brazil) paspoorten voor verkopen,
valse Canadian(Canada) paspoorten voor verkopen,
valse Finnish(Finland) paspoorten voor verkopen,
verkopen van valse paspoorten,
maken van diplomatieke paspoorten,
vals paspoort van Afghanistan
vals paspoort van Albanië
vals paspoort van Algerije
vals paspoort van Andorra
vals paspoort van Angola
vals paspoort van Argentinië
vals paspoort van Armenië
vals paspoort van Australië
vals paspoort van Oostenrijk
vals paspoort van Bahrein (Bahrain)
vals paspoort van Bangladesh
vals paspoort van Barbados
vals paspoort van Wit-Rusland
vals paspoort van België
vals paspoort van Belize
vals paspoort van Benin
vals paspoort van Bhutan
vals paspoort van Bolivia
vals paspoort van Bosnië Herzegovina
vals paspoort van Brazilië
vals paspoort van Brunei
vals paspoort van Bulgarije
vals paspoort van Burkina
vals paspoort van Burundi
vals paspoort van Cambodja
vals paspoort van Kameroen
vals paspoort van Canada
vals paspoort van Kaapverdië
vals paspoort van Centraal Afrikaanse Rep
vals paspoort van Tsjaad
vals paspoort van Chili
vals paspoort van Jordan
vals paspoort van Kazachstan
vals paspoort van Kenia
vals paspoort van Jemen

kopen, get, nep, onwaar, paspoort, paspoort, id, kaart, kaarten, uk, verkopen,
Online, Canadese, Britse, verkoop, nieuwheid, vervalst, nep,
Amerika, Verenigde, Staten, usa, ons, Italiaans, Maleisisch, Australische,
documenten,
identiteit, identificatie, driver, vergunning, licentie, rijden,
Residence, vergunning, SSN nep paspoort id, gratis nep paspoort, identiteit
diefstal, fake, nieuwheid, camouflage, paspoort, anonieme, prive, veilige,
reizen, anti
terrorisme, internationale, offshore banking, id, driver, stuurprogramma's,
licentie, instant, online, te koop, goedkope, groothandel, nieuwe identiteit,
Ten tweede, burgerschap, identiteit, identificatie, documenten, diplomatieke,
nationaliteit, hoe, waar te krijgen, krijgen, kopen, kopen, maken,
bouwen, a, paspoort, identiteitsbewijs, British, Honduras, UK, USA, ons, VS,
Canada, Canadees, buitenlands, visum, Swiss, kaart, id's, document, krijgen,
Visa, kaarten, buitenlandse...
Neem contact op met VIA
Contact e-mails :>>> rosineadams92@gmail.com
Algemene ondersteuning: >>> rosineadams92@gmail.com
Skype >>> raymondfreeman92

Tel >>> +237 672503071
 
Buy Visa, passport, id card, birth certificate, Driving License Transcripts(rosineadams92@gmail.com)



We use high quality equipment and materials to produce counterfeit bank note and

documents. All secret

features of real passports are carefully duplicated for our falsified

documents.we are

unique producer of quality fake and Real documents.We offer only

original high-quality

fake passports, driver's licenses, ID cards, stamps, Visa, school

Diplomas and other

products for a number of countries like:USA, Australia, Belgium,

Brazil, Canada, Italian,

Finland, France, Germany, Israel, Mexico, Netherlands, South Africa,

Spain, United Kingdom. This list is not full. To get further more

detailed information about our high quality fake passports/driving

licenses/id cards/ stamps, Visa, school Diplomas and

other products contact us through the below infos;



Contact e-mails:>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>rosineadams92@gmail.com

General support: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>rosineadams92@gmail.com

Skype>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>raymondfreeman92



tel>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> +237 672503071



feel free to contact via email or call at anytime okay i will be happy to

hear from you.



Keywords:

fake USA(United States) passports,

fake Australian passports,

fake Belgium passports,

fake Brazilian(Brazil) passports,

fake Canadian(Canada) passports,

fake Finnish(Finland) passports,

fake French(France) passports,



false German(Germany) passports,

false Dutch(Netherlands/Holland) passports,

false Israel passports,

false UK(United Kingdom) passports,

false Spanish(Spain) passports,

false Mexican(Mexico) passports,

false South African passports.

false Australian driver licenses,

false Canadian driver licenses,

false French(France) driver licenses,

false Dutch(Netherlands/Holland) driving licenses,

false German(Germany) driving licenses,

false UK(United Kingdom) driving licenses,

false Diplomatic passports,

Camouflage passports,

passport Duplicates,

fake USA(united States) passports for sale,

fake Australian passports for sell,

fake Belgium passports for sell,

fake Brazilian(Brazil) passports for sell,

fake Canadian(Canada) passports for sell,

fake Finnish(Finland) passports for sell,

sell false passports,

make Diplomatic passports,

fake passport of Afghanistan

fake passport of Albania

fake passport of Algeria

fake passport of Andorra

fake passport of Angola

fake passport of Argentina

fake passport of Armenia

fake passport of Australia

fake passport of Austria

fake passport of Bahrain

fake passport of Bangladesh

fake passport of Barbados

fake passport of Belarus

fake passport of Belgium

fake passport of Belize

fake passport of Benin

fake passport of Bhutan

fake passport of Bolivia

fake passport of Bosnia Herzegovina

fake passport of Brazil

fake passport of Brunei

fake passport of Bulgaria

fake passport of Burkina

fake passport of Burundi

fake passport of Cambodia

fake passport of Cameroon

fake passport of Canada

fake passport of Cape Verde

fake passport of Central African Rep

fake passport of Chad

fake passport of Chile

fake passport of Jordan

fake passport of Kazakhstan

fake passport of Kenya

fake passport of Yemen



buy, get, fake, false, passport, passport, id, card, cards, uk, sell,

online, Canadian, British, sale, novelty, counterfeit, bogus,

American, united, states, usa, us, Italian, Malaysian, Australian,

documents,

identity, identification, driver, license, license, driving,

residence, permit, SSN fake passport id, free fake passport, identity

theft, fake, novelty, camouflage, passport, anonymous, private, safe,

travel, anti

terrorism, international, offshore, banking, id, driver, drivers,

license, instant, online, for sale, cheap, wholesale, new identity,

second, citizenship, identity, identification, documents, diplomatic,

nationality, how to, where to, get, obtain, buy, purchase, make,

build, a, passport, i.d., British, Honduras, UK, USA, us, u.s.,

Canada, Canadian, foreign, visa, Swiss, card, ids, document, getting,

visas, cards, foreign .....................................
cONTACT VIA
Contact e-mails:>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>rosineadams92@gmail.com

General support: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>rosineadams92@gmail.com

Skype>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>raymondfreeman92



tel>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> +237 672503071
 
Golden,

25mg is nog steeds erg hoog als begin dosering.
12,5 mg is de aanbevolen dosering om mee te starten. Natuurlijk kan het zijn dat een hogere dosering door het lichaam wordt geaccepteerd, maar waarom zou je dat risico nemen?
Waarom begin je niet met een lagere dosering? Dat is te koop bij LivingNetwork.

Ik ben wanhopig daarom :-(

Waar ben je wanhopig om?
ALA is toch niet iets voor een 'kuurtje' van een paar dagen of weken. Je bent er jaren mee bezig. Twee weken wachten op een pakketje uit Zuid Afrika is een druppel op een gloeiende plaat voor een proces dat 3 jaar kan duren.
 
Golden, je bent wat mij betreft echt heel erg gevaarlijk bezig en je heb je ook overduidelijk niet goed in gelezen.

Ten eerste kan je ook altijd niks innemen als de juiste hoeveelheid er nog niet is en je grotere hoeveelheden niet gedeeld krijgt. Die hartkloppingen komen volgens mij door de veel te hoge ALA, ik zou hier meteen mee stoppen. Met ALA gooi je namelijk ook allerlei mineralen eruit. Plus dat een veel te hoge ALA natuurlijk ook heel veel stres geeft en daar komen die hartkloppingen vandaan. De is namelijk je hart die het moeilijk heeft. Als ik zoiets zou krijgen ergens van zou ik meteen overal mee stoppen en er waarschijnlijk ook nooit meer mee durven beginnen.

Cutler zegt duidelijk dat je ALA niet langer dan 3 dagen mag gebruiken, het is de DMSA en DMPS die je eventueel langer kan gebruiken. Maar ook daarbij zeggen ze duidelijk dat je dat alleen moet doen als je erg ervaren bent.

Er staat ook niet voor niets bij dat er nu wordt aangeraden om met 12,5 mg te beginnen, mensen reageerde namelijk niet goed op de 1/2 tot 1/8mg per pond lichaamsgewicht.

Mijn zeer dringende advies is dus nogmaals stop NU. En ga je eens echt inlezen.
 
ALA kun je wel langer gebruiken dan 3 dagen als je lichaam het tolereert, maar ik zou daar niet meteen mee beginnen.

Zie hier en hier.

Vooral mensen die zich beter 'on round' voelen dan 'off round' kunnen langere rondes proberen.
 
You can eventually increase the number of days ON if side effects are stabile, especially if you do well while chelating. This is only advised once you have become somewhat experienced with the oral chelation protocol and only when using DMSA or DMPS on its own. ALA should generally not be taken for longer than 3 days. It is then okay to chelate for longer periods with DMSA or DMPS if your body can keep up with the detox effects and interruption of sleep, then have the same time for rest periods. Usually no more that 2 weeks is recommended, but most can’t go for too long anyway because of lack of sleep due to the interruption of it. If you a lot feel better during the rounds you can extend it for a few more days and see how you do. Longer rounds excrete more mercury and cause less redistribution. Longer rounds are advised only for those that actually do better while chelating – for those that have significant side effects while on round, you will need to take as much time OFF as ON. If you feel a lot better while chelating with the DMSA during that extended time and need to stop because of lack of sleep etc, then you should take the same amount of time off before starting again. Most can’t do it for extra long periods. This is especially true when you add ALA and are dosing every 3 hours or more often. But with DMPS which is taken every 8 hours (due to its longer half-life) people can chelate longer or even continuously as you don’t have to wake up to take doses in the middle of the night. ALA causes less copper to be released during rounds causing problems in the long-term (especially for copper toxic people) so the off-days are very important for most to allow balance to return to your system.

http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/

Ik haal hier toch uit dat ALA minder geschikt is om lang te doen. Eerst staat er dat je het met ALA niet langer dan 3 dagen moet doen, aan het eind staat dat er niet zo duidelijk.

Maar sowieso moet je het alleen doen als je er ervaring mee hebt en je je veel beter voelt als je met een ronde bezig bent dan in de tussen liggende periodes.
 
@Kaaskanlekkerzijn

In de link die ik voor jouw post plaatste (deze), zie je dat Andy Cutler oorspronkelijk z'n protocol wat betreft ALA chelation was conservatief had opgesteld zodat hij zeker wist dat de koper en zink balans niet teveel zou veranderen na 3 dagen ALA chelatie.

Achteraf merkte hij dat er mensen zijn die juist baat hadden bij langere chelatie rondes. Dus het is zelf ervaren of je je tijdens de rondes juist beter voelt of niet. Maar het is inderdaad dus van belang dat je eerst korte rondes doet, zodat je het verschil merkt tussen chelatie en de periode erna. Dan zie je pas of het voor jou zin heeft. Als je moeilijk door zo'n ronde heen komt (veel bijwerkingen), is 3 dagen dus mooi zat.

De tekst op living network die je aanhaalt, gaat nog uit van de conservatieve oorspronkelijke tekst uit het boek, wat dus niet fout is, maar het is in de praktijk dus niet zo strikt als het daar staat.
 
De laatste dagen heb ik allerlei symptomen (brain fog, rugpijn, hoofd/nekpijn, vermoeidheid, etc.) die ik normaal gesproken heb als er kwik door m'n lichaam gaat, bijvoorbeeld na amalgaamsanering of na een DMSA ronde. Maar omdat dat nu niet van toepassing is, zat ik in m'n gezondheidsdagboek te kijken of ik iets kon vinden wat het veroorzaakt.

Ik denk dat het komt omdat ik ruim een week geleden gestopt ben met het nemen van selenium, omdat ik las dat dat niet zo slim is als je weinig jodium tot je neemt. Dat zorgt ervoor dat de schildklier nog trager gaat functioneren. Ik krijg amper jodium binnen (stuiter-effect), dus met selenium gestopt.

Selenium maakt kwik minder schadelijk (zie onderaan deze post), maar uiteindelijk valt de kwik-selenium verbinding weer uiteen en is de kwik weer gewoon net zo giftig als voorheen.

Dat is dus denk ik wat ik ervaren heb de laatste dagen. Dat de kwik-selenium verbinding uiteen is gevallen en de kwik weer giftiger in m'n lichaam aanwezig is, wat de symptomen geeft. Selenium is dus een goed supplement om erbij te hebben. Maakt het allemaal een stuk dragelijker.

Ik wil volgende week kijken hoe ik nu reageer op een druppel Lugol's jodium op m'n huid en als dat goed gaat, wil ik het 1x per week herhalen, zodat ik ook weer selenium kan nemen.
 
Update
Ik ben gisteren gestopt met ALA tijdelijk. Ik zag een post van Andy waarin hij beschrijft mijn symptomen als adrenal fatigue en zegt dat adrenal cortex goed is om te nemen. Dus dat extreme vermoeidheid en hartkloppingen zijn te danken aan de adrenal fatigue.

Kan iemand mij adviseren over welk suppliment moet gebruiken voor de bijnieren? Ik wil dat proberen en mijn voeding aanpasen, en dan met lagere dose ALA beginnen.

Mijn stoelgang is ook erg slecht. Hebben jullie nog tips over hoe ik mijn darmfunctie kan verbeteren en wat ik moet eten voor de bijnieren? Misschien is er een link ergens, of website ook met ideen over wat je kan eten en wat recepten.. Ik heb het boek van wilson, maar heb de puf niet om het helemaal door te lezen en dingen uitvogelen. Misschien zijn er guidelines voor adrenal fatigue die jullie weten zoals de guidelines voor de chelatie van Cutler?

 
Dit post is wat ik bedoel.

http://onibasu.com/archives/fdc/59884.html


Andy,

I didn't realize that board forum members whom have been on for more thana year and have been religiously applying your protocol would have to re-establish credibility


It's not credibility. It's information.

I don't follow the list religiously (or I would have no time for anyhthing else) and I'm not going to spend hours researching the archives to answer apost.

So if you do want an answer from me - especially if you sent me a private request to answer a specific post - I do need to see all relevant information in it or you can provide post numbers in it that have the earlier information.

each and every time they post something, leading to verbosity in each andevery post.

Yes, I do understand this could be a problem both for the reader and the writer.

Symptoms I consider low-Cortisol (which were confirmed for me with Salivatesting):

1. Hypoglycemic-like faint feeling

2. Fatigued beyond belief and hard to wake up in mornings

3. Muscle weakness

4. Increased heart rate (and tendency towards palpitations)

5. Insomnia and night waking "wired" without being able to fall back asleep (not on round either)

6. Feeling worse between ~2pm and 6pm, feeling best in the mid to late evening hours.


Yes, this is typical mercury/adrenal stuff. Adrenals a quart low AND not making AM or afternoon cortisol in required amounts. Hopefully you are taking adrenal glandular or cortex supplements and other adrenal support.

I have almost never heard of zinc intolerance, and more often it was chemical sensitivity like intolerance, not a direct read onto adrenal symptoms.

Zinc actually should enhance cortisol production, not reduce it. I realizeyou can find every crazy thing you might want to in pubmed. Doesn't mean most of them happen in humans under physiologically relevant conditions.

Zinc will NOT cause 'copper elimination symptoms.'

I would suspect brand or chemical sensitivity in the reports below. It is however true that those with mercury problems tend to be the most biochemically unique among the population and every weird thing yo can imagine happens with them - and some among them are the exceptions to every hard and fast rule.

The most important rule is if it makes you feel bad, it is bad for you and you shouldn't keep torturing yourself with it.

If you'fe tried a few brands, tried working your way up from small amounts,and still have trouble the only other thing I can think of to try is the zinc skin creams used for autistic children. If you have real measured low zinc or obvious symptoms of zinc deficiency I would suggest considering trying those. Otherwise if it doesn't agree with you, skip it. The point of the supplements is to help you feel better, not as some kind of religious sacrament you torment yourself with - taking pills that are bad for you is part of the AMA religion, I don't believe in doing it or asking others to.

Andy
 
http://onibasu.com/archives/fdc/6258.html

This sounds pretty adrenal to me.

BTW, what is the endo treating you for? And what is he rx'ing?

Adrenal support might include licorice, other herbals, adrenal cortex
extract (thorne brand or Allergy Research Group work well, ARG is
several times as potent), as well as LOW GLYCEMIC INDEX small frequent
high protein meals.

Also do not ever take any colloidal silver, under any circumstances,
no matter what, and wait a couple of weeks before chelating again.

Andy . . . . .. . . . . . .


 
Beste Golden, ik herken wat je schrijft van de voorgaande jaren. Wat mijn darmen heeft hersteld is het GAPS+ dieet, daar is veel over te lezen op dit forum. Kort gezegd komt het erop neer dat je bottenbouillons eet, per dag max 100 gram gluten vrije koolhydraten, je vertering ondersteund met troebele appelazijn, de groenten kookt en zoveel mogelijk vloeibaar eet zodat het je verteringssyteem ontlast. Voor ondersteuning van de bijnieren zijn in ieder geval vetten belangrijk (mits je dit kan verteren), vitamine C en arenal (cortex), de natuurlijke bijnierextract. Belast jezelf niet teveel met stressfactoren van alle soorten (geestelijk en fysiek). Heb vertrouwen in het herstellend vermogen van je lichaam, het is een lange weg.
 
Hoi Beer,
dank voor je reactie. Welk merk adrenal cortex gebruik je? Ik wil snel iets bestellen, maar weet niet wat het beste is.
 
@Golden

Goed dat je even tijdelijk gestopt bent met de hoge dosis ALA.

Goede vetten en koolhydraten (meer dan 100 gram is bij verzwakte bijnieren volgens mij ook niet verkeerd) zijn inderdaad belangrijk voor je bijnieren.

Adrenal Cortex kun je nemen van Thorne en Nutri-Meds bijvoorbeeld.

Vorig jaar was ik meteen met 250 mg begonnen (Nutri-Meds). Ben dit jaar even gestopt en nu opnieuw begonnen, maar opbouwend vanaf 50 mg (Thorne) per dag en na een dag of 10 ophogen met 50 mg, etc. Ik zit nu op 150 mg.

Als je lichaamstemperatuur aardig stabiel blijft (zo'n 0,2 graden verschil tussen dagen), hou je die dosering aan. Als je fut hebt, lees dan dit daarover.

Neem je ook de andere supplementen die Cutler aanraadt? Zink, magnesium, vitamine C en E, etc.
 
@Mark,

Dus je raadt de Thorne aan? Ik kan het meteen bestellen, twee doosjes met $2 verzenden via International mail, en ook geen invoerkosten. Zal ik dat doen?

Dus mijn symptomen voor groot deel te danken zijn aan de adrenal fatigue. Ik dacht dat ik veel kwik in mijn bloed had, door de dump fase, en dat ik wel hogere ALA dosis kon nemen. Op zich wel, had ik niet veel bijwerkingen, behalve mijn hart dan, hehe.

De Nutrimeds is veel duurder, maar lijkt beter: obtained from countries recognized to be BSE-free. The extract is lyophilized (freeze-dried) to preserve biological activity.

Ik zie ook http://www.iherb.com/Nutri-Meds-Adrenal-Cortex-Plus-100-mg-90-Tablets/63221 van 100mg.

Welke denk je dat het beste is?
 
Die Nutri-Meds bevat ook 5 x zoveel adrenal cortex dan de Thorne. Dus als je op wilt bouwen zoals ik schreef, dan kun je beter die 50 mg van Thorne nemen en alvast de 250 mg van Nutri-Meds voor later.

100 mg van Nutri-Meds kan ook, maar dan bouw je dus wat sneller op.

Sommigen kunnen meteen een hogere dosering aan (250 mg bijv.) en anderen moeten het rustig opbouwen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.967
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan