Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Helaas (of gelukkig) is kwik waarschijnlijk verantwoordelijk voor veel van m’n klachten.

Ja je weet waar t vandaan komt en wat te doen.
 
Ik heb het resultaat van de haartest ontvangen.
Nu even de counting rules opzoeken en het resultaat interpreteren.

Hair_Test.png
 
How to read a hair test from DDI
These rules are ONLY for the Doctor's Data "hair elements" test - tests by other companies need different rules. Andy highly recommends using the DDI "hair elements" test. Do not get the DDI "toxic elements" test.

STEP ONE:

Find the "essential and other elements" section. In this section, count the number of results which are above 50%. Count all the ones where the value is above the 50th percentile line in the middle of the page and the bar extends over toward the right side, rather than to the left. Include any items where the result is still in the white only, if it is above 50%.

If the number of items above 50% is 5 or less it indicates a high probability of abnormal mineral transport and it indicates a high probability of mercury poisoning.

If the number of items above 50% is 18 or more it indicates a high probability of abnormal mineral transport and it indicates a high probability of mercury poisoning.

STEP TWO:

In the "essential and other elements" section, count the number of results which go all the way into the red zone on either edge of the page, "very elevated" or "very low." Count only the ones where the bar extends into the red section (on either end).


If the number of items "very elevated" and "very low" is 4 or more it indicates a high probability of abnormal mineral transport and it indicates a high probability of mercury poisoning.

STEP THREE:

In the "essential and other elements" section, count the number of results which are entirely in the middle section. These are the ones where the bar ENDS in the white or green sections (on either side). These results are "average".

If the number of items entirely inside the middle band (white and green) is 11 or less it indicates a high probability of abnormal mineral transport and it indicates a high probability of mercury poisoning.
 
Edwin,
Mooi dat je je haartest resultaat al hebt, ik zal die van mij ook later even hier neerzetten. Ik had al gelezen dat waar jij die haartest besteld hebt, ze het volkliederen met aantekeningen. Als ik het in de toekomst daar laat doen, ga ik wel vragen of ze dat achterwege kunnen laten ;-)

Bij Direct Labs krijg je een apart verslag van wat ze gevonden hebben, maar dan nog weten ze niets over een verstoord mineralentransport.

De counting rules die jij hierboven hebt neergezet zijn niet hetzelfde als in het Hair Test Interpretation boek overigens. Jij noemt 3 rules en in het boek staan er 5. Ik heb op het Yahoo forum even gevraagd hoe dit zit, maar de door jou genoemde versie lijkt niet volledig.

Kom ik nog op terug.
 
Mark,

De counting rules heb ik van deze website:
http://home.earthlink.net/~moriam/HOW_TO_hair_test.html

Als er nog twee ontbreken hoor ik graag welke dat zijn.
Ik ben benieuwd naar het antwoord in het Yahoo forum.
 
@Edwin

Hier zijn de counting rules uit HTI boek:
#1: tel hoeveel elementen van de essential and other elements (onderste gedeelte van test) er boven de 50% lijn uitkomen. Als dit er 5 of minder zijn, is dat een indicatie voor een verstoord mineralen transport en dus kwikbelasting.

#2: tel hoeveel elementen van de essential and other elements er onder de 50% lijn uitkomen. Als dit er 5 of minder zijn > verstoord mineralentransport.

#3: tel hoeveel elementen van de essential and other elements er in het rood zitten, zowel links (heel laag) als rechts (heel hoog) in het rood. Als dit er 4 of meer zijn > verstoord mineralentransport.

#4: tel hoeveel elementen van de essential and other elements zich in de witte en groene gebieden bevinden. 11 of minder > verstoord mineralentransport

#5: als je bij 2 van bovenstaande regels 1 element tekort komt om aan de regel te voldoen > verstoord mineralentransport.

Een verstoord mineralentransport komt overeen met een kans van meer dan 97,5% dat je kwikvergiftiging hebt.

Een erg hoge kwikwaarde (in het rood) geeft sowieso aan dat je kwikvergiftiging hebt.

Bij een verstoord mineralentransport zijn de toxic element waardes niet erg betrouwbaar, op hoge kwik, lood- en koperwaardes na.

Jouw haartest voldoet sowieso aan regel 1, dus je hebt een kwikbelasting.
 
In de Andy Cutler Chelation Think Thank Facebook groep kreeg ik deze reacties:

Don't even have to count on this one. Yes, your test "screams mercury." Not even one band going right.


yes, you meet counting rule #1. that points toward mercury toxicity with a high probability.
 
Nou, dan is dat dus duidelijk. Dat wordt een lange tijd ALA en DMSA gebruiken.
De rekening daarvan stuur ik wel naar het RIVM en de tandarts die het amalgaam heeft geplaatst. Ik heb trouwens alleen een DTP vaccinaties gehad, geen BMR.
 
Test voldoet aan regel 1 en 5, dus ook duidelijk.

Nog wel 2 opvallende dingen:
arsenicum waarde is hoog. Niet duidelijk of ik die waarde serieus moet nemen, vanwege het verstoorde mineralentransport. Op het Yahoo forum twijfelde ze ook, want hij steekt wel duidelijk boven de rest uit.

Voordeel is dat ALA ook arsenicum verwijderd. Maar dan moet ik dus niet dagelijks op 1 of andere manier nog blootgesteld worden aan arsenicum.

Verder is koper bij mij hoog. Aangeraden wordt om molybdenum (wattes?) te nemen, dan remt de koperopname uit voeding en versnelt fase 2 van de lever.
 
Ik wou vandaag aan leverreiniging van Humaworm beginnen, maar omdat ik me nog steeds niet goed voel, heb ik dat nog maar niet gedaan. Ik ben er sowieso huiverig voor, want m'n lever zit goed verstopt en wie weet hoeveel gifstoffen daar uit gaan komen als ik het ga reinigen.

Weet dus niet of ik dan binnenkort maar meteen met de ALA ga beginnen, zonder leverreiniging van tevoren.
 
De arsenicum waarde is inderdaad hoog. Woon je in de buurt van een (chemische) fabriek, stortplaats of kom je tijdens je werk ermee in contact?

Bij mij is de zilverwaarde hoog. Misschien komt dat doordat ik in het verleden colloïdaal zilver hebt gebruikt. In het verleden heb ik gewerkt met electronica en heb ik nog wel eens wat gesoldeerd. Dat kan de verhoogde waarden van lood en tin verklaren.
 
De arsenicum waarde is inderdaad hoog. Woon je in de buurt van een (chemische) fabriek, stortplaats of kom je tijdens je werk ermee in contact?


Niet dat ik weet. Er werd me ook al gewezen op witte rijst, bijvoorbeeld uit Amerika, waar de grond veel arsenicum bevat en dat wordt opgezogen door de rijst. Dus ongeacht of het onbespoten rijst is of niet.

Ik eet regelmatig witte basmatirijst van de Ekoplaza. Zal eens kijken wat de herkomst daarvan is.

Anders zou ik het niet weten. Misschien iets uit m'n jeugd als het zo lang in je lichaam (hersenen) blijft zitten. Als die waarde dus al betrouwbaar is met verstoord mineralentransport.

Bij mij is de zilverwaarde hoog. Misschien komt dat doordat ik in het verleden colloïdaal zilver hebt gebruikt. In het verleden heb ik gewerkt met electronica en heb ik nog wel eens wat gesoldeerd. Dat kan de verhoogde waarden van lood en tin verklaren.

Alleen zilver is een beetje hoog bij jou, maar nog steeds binnen de referentiewaarde. En de vraag is dus in hoeverre die waardes te vertrouwen zijn met een verstoord mineralentransport.
 
Nu ik erover nadenk, kunnen die toxic elements alleen maar in een haartest naar voren komen als ze nog in je bloed aanwezig zijn. Dus kan die hoge arsenicum waarde volgens mij niet veroorzaakt zijn door iets uit m'n jeugd wat zich in m'n organen (hersenen) heeft vastgezet, maar zou ik daar dan in ieder geval recent aan blootgesteld moeten zijn.

ALS die waarde dus al klopt! :-|
 
Mark,

De counting rules die jij hier hebt geplaatst komen uit het boek Hair Test Interpretation van Andy Cutler?
 
Mark, vraagje... ik heb vanochtend de Doctor’s Data hair elements test resultaten ontvangen. Onderaan de test resultaten hebben ze de tekorten opgesomd, het kwik gehalte is echter goed. Betekent dit dan ook dat er geen kwikvergiftiging aanwezig is?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.976
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan