Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Dat vraag ik me ook af! :-)
Ik heb de test 2 weken geleden opgestuurd. Het kan best zijn dat ze hem nu pas ontvangen hebben. Dan zou het nog een paar werkdagen moeten duren.
 
ha Golden, ik ben begonnen met adrenal cortex van nutricology omdat ik hyper werd van de andere vorm met adrenaline volgens mij. De cotex varia t is wel duurder dan de normale adrenal. Rustig opbouwen zoals Mark schrijft is wel verstandig. Ik ben begonnen met 1 tablet en daarna 2, daar heb ik het bij gelaten omdat ik de bijnieren ook niet teveel wilde opjagen. Nu slik ik overigens 3 stuks adrenal per dag om mijn bijnieren te ondersteunen tijdens de ontgifting.
 
Even een update:
afgelopen zaterdag heb ik een druppel Lugol's jodium op m'n huid gedaan. Geen hartkloppingen dit keer (beetje onrust in m'n lichaam heb ik al een tijd) en binnen een uur werd ik warm wat erg fijn is als je het vaak koud hebt. M'n lichaamstemperatuur ging dan ook richting normale waardes en ik voelde me beter en zag er ook beter uit.

Dit hield 2 dagen aan, en toen kwam de kou weer terug. Vanochtend weer een druppel jodium op gedaan en zo warm als zaterdag heb ik het niet, maar m'n temperatuur is wel weer omhoog gegaan. En ik voel me ook beter.

Nu is dit wel een stimulatie van m'n schildklier, terwijl ik eerst m'n bijnieren op orde moet hebben. Ik hou m'n temperatuurschommelingen dan ook goed in de gaten. Mocht het erger worden, dan ga ik weer minderen met jodium. Maar als het even kan, wil ik 2x per week jodium toepassen.

Selenium (wat ik neem) heeft ook jodium nodig om goed te werken en verder hoor/zie/lees ik veel over het belang van jodium om ziektes te voorkomen. Afgelopen dagen ook weer in The Truth About Cancer video serie (aanrader!).

Ik krijg jodium verder amper uit voeding op het ogenblik, nu ik vrijwel geen vis eet vanwege de kwik (genoeg is genoeg!). Alleen een ietsiepietsie uit Keltisch Zeezout.
 
Heb jij ook last van haring Mark (watisgezond)? Ik eet vis naar behoefte en als ik mijn gevoel volg dan wint vaak het positieve van de vis van de kwik.

Niet alle vis is enorm kwik belast volgens mij. Haring en witvis (kabeljauw) vallen best mee. Het zijn volgens mij vooral de vissen die bij de grond leven die meer kwaad kunnen, zoals de paling en garnalen.
 
Ik was nooit zo'n haring-liefhebber, Heksje.
Soms neem ik nog wel vis, bijvoorbeeld als ik uit eten ga, maar niet te vaak. Niet alleen vanwege kwik, maar nu ook vanwege de radioactiviteit, waar je net een bericht over gepost hebt ;-)

Ik dacht hoe kleiner de vis, hoe beter. Die eten zelf niet veel andere vissen, waardoor de verontreiniging minder opbouwt.

Sardientjes enzo.
 
Heksje, je haalt paling aan, maar di is een zoetwater vis, zit in zoetwater veel kwik dan?

Idd zoals Watisgezond zeg, de kleine vissen is t beste.

Ik eet verder ook wel eens een haring, niet om dat t lekker is maar omdat ik ook net als heksje geloof in de in meerderheid zijnde voordelen.

Watisgezond, de radioactiviteit..
Ik zit hier ook zo af en toe over te praktiseren.
Naar jou idee ook specifiek door fukoeshima?

Jammer van de hartkloppingen jo..
Weet wel dat het een fabel is dat de huid opneemt wat nodig is en niks meer opnemen zou als er genoeg is, het blijft opnemen.
 
Als je een goede darmwerking hebt neem je de kwik uit vis niet op. Heeft Sally Fallon nog gezegd op het laatste congres



  1. Alleen is een goede darmwerking voor iemand die met kwik belast is bijna een utopie.


Heksje,
ik reageerde op https://www.fatsforum.nl/topic/kwik...r-gezondheid-watisgezond/page/23/#post-122171 post van Dianthus. Hij heeft nergens last van en ook geen amalgaamvullingen, maar hij wilde wel even een kuur ALA doen omdat hij vis eet. Maar het zal wel niet bij hem zijn aan gekomen want hij vind Weston Price niks, en daarom waarschijnlijk ook Sally niet. Wat hij hier dan op een Weston Price forum doet snap ik niet.
 
Inderdaad kleine vissen en geen vissen die op de grond leven zoals paling. Of er in zoet water en dus in paling kwik zit weet ik niet. Al vermoed ik wel dat er ook in zoet water kwik zit want alle wateren staan met elkaar in verbinding. Alle verontreinigingen dalen naar de bodem en daarom is het beter geen vis te eten die van de bodem komt.

Sardines ben ik nog niet vers tegen gekomen en van sardines uit blik word ik heel beroerd, wat dan weer vermoedelijk van de plastic lining van het blik komt.

Bedankt voor je uitleg Kaasklz!

De radioactiviteit is mogelijk ook een reden om vis links te laten liggen, maar dan wordt het allemaal wel heel moeilijk want die radioactiviteit zal ondertussen al behoorlijk wereldwijd verspreid zijn. Daarom dan toch maar haring die relatief regionaal is, mooi klein en best goed kan smaken mits goed schoongemaakt (dat wil zeggen dat hij schoongemaakt en gesneden moet worden terwijl je erop wacht, want al die stapels haring bij de viswinkels zijn te oud).
 
Heksje,

Zoetwater stroomt naar de zee toe en niet wr van af, Zoetwater komt uit de bergen stromen en uit de lucht vallen.
Dus tenzij er van uit de bodem of afval dumpen kwik in het water kan komen, is zoetwater vrij van kwik.
 
Gisteren ben ik begonnen met ronde 11 van het Cutler protocol. Na deze ronde heb ik 37 chelatiedagen gehad.

Volgens dit overzicht is dan ongeveer 20% van de kwik uit mijn hersenen.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ApriY0fYWcI9cE5OZzJnaG1QY0JUS1VENnU4OVNhRmc#gid=0
 
Sinds m'n 2e Lugol's jodium druppel op m'n arm afgelopen dinsdag (1e was afgelopen zaterdag), voel ik me behoorlijk beroerd. Volgens mij heeft de jodium wat kwik uit bepaalde organen (schildklier bijv.) geduwd, want ik heb van die typische kwikherdistributie symptomen als hoofdpijn, nekpijn, vermoeidheid en moeilijk kunnen concentreren.

Dat ga ik voorlopig dus niet meer doen. Of heel beperkt, zodat ik toch wat jodium binnenkrijg.

Uitslag van de haartest heb ik al een paar dagen binnen en heb ik al geanalyseerd met het Hair Test Interpretation boek. Het voldoet aan 2 counting rules, want inhoudt dat het voor meer dan 98% zeker is dat ik kwikvergiftiging heb. Dat wist ik al, maar toch goed om het even zwart op wit te hebben.

Binnenkort krijg ik ook een reactie op m'n test van het mercury chelation forum en dan kom ik hier nog op terug.

 
Oh balen joh dat die jodium niet zo goed valt!
Doe het lekker rustig aan, blijkbaar is je lichaam daar gewoon nog niet klaar voor.

Oh goed om het bevestigd te hebben, je weet nu echt de oorzaak van jouw klachten en dan kan je behandelen. Jij zit in elk geval op het juiste spoor, nu ik nog.
 
Bedankt Sampjes,
Wat betreft jodium is het een beetje zoeken naar de juiste dosis en frequentie waar je lichaam nog goed op reageert. Die eerste druppel vorige week zaterdag voelde hemels :-) , maar dat was ook voor het eerst in een lange tijd dat ik iets van jodium binnenkreeg. Die 2e druppel was dus te snel/teveel en bij mensen met kwikvergiftiging kunnen de symptomen dan behoorlijk vervelend zijn.

Andy hierover:

http://onibasu.com/archives/fdc/104575.html

Weet je al wanneer je die haartest wil gaan doen?
 
Watisgezond,

Is het niet wat simpel om elk nadelig dingetje aan kwik toe te schrijven?

Er zijn zo veel mensen die slecht op jodium reageren.

T ISS een spoor element, elke druppel is op zich haast al een overdosis.
 
Voor een "dingetje" zeg ik geen afspraak af, Maarten. En dat is wat ik heb moeten doen vandaag.

Veel mensen die slecht op jodium reageren krijgen een overactieve schildklier en/of hartkloppingen. Ik heb symptomen die in de buurt komen van symptomen tijdens m'n chlorella/koriander avontuur eind vorig jaar en na 1 van de amalgaamsanering sessies. Oftewel: symptomen van kwik wat in m'n lichaam rondbeweegt.

Helaas (of gelukkig) is kwik waarschijnlijk verantwoordelijk voor veel van m'n klachten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.975
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan