Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

het kwik gehalte is echter goed. Betekent dit dan ook dat er geen kwikvergiftiging aanwezig is?

Nee, dat betekent het niet. Een verstoord mineralen transport wijst op een kwikbelasting.
 
Mark, ik zie nu je eerdere post pas :)

#1: tel hoeveel elementen van de essential and other elements (onderste gedeelte van test) er boven de 50% lijn uitkomen. Als dit er 5 of minder zijn, is dat een indicatie voor een verstoord mineralen transport en dus kwikbelasting.
Aantal: 3 elementen

#2: tel hoeveel elementen van de essential and other elements er onder de 50% lijn uitkomen. Als dit er 5 of minder zijn > verstoord mineralentransport.
Aantal: 18 elementen

#3: tel hoeveel elementen van de essential and other elements er in het rood zitten, zowel links (heel laag) als rechts (heel hoog) in het rood. Als dit er 4 of meer zijn > verstoord mineralentransport.
Aantal: 7 elementen

#4: tel hoeveel elementen van de essential and other elements zich in de witte en groene gebieden bevinden. 11 of minder > verstoord mineralentransport
Aantal: 10 elementen

Conclusie: Een verstoord mineralentransport en dus een grote kans op kwikvergiftiging :(

De volgende mineralen is er een tekort van: Molybdenum, jodium, mangaan, chroom, borium, cobalt en Strontium
 
Edwin en Mark, is kwik de enigste die een verstoorde mineralen transport kan veroorzaken?
Ik vind de bepaling van een kwikvergiftiging door het tellen van de elementen een beetje dubieus?
 
Johan, alleen kwik kan inderdaad het mineralen transport op die manier verstoren.
In het Hair Test Interpolation boek wordt er meer uitleg gegeven.

Statistisch gezien heb je een kans van minder dan 1 op 40 dat zo'n verstoord mineralentransport bij toeval voorkomt.

Ik zou geen andere methode weten waarbij je na enkele maanden nog kan bepalen of je kwik in je lichaam hebt. Het is dan namelijk uit je bloed verdwenen.

Heb je geen kwikgerelateerde klachten?

 
Dank Mark!
De reden van de haaranalyse was dat ik al een langere tijd een kwikvergiftiging verdenk. Ik heb dan ook veel kwikgerelateerde klachten, maar ik ben wat terughoudend met lijstjes op het Internet.
Maar nu dus de bevestiging. Ik ga me nu inlezen in het Andy Cutler protocol en deze informatieve/waardevolle thread.

Ervaar jij al verbetering in je gezondheid?
 
Johan, ik ben nog niet echt begonnen.
Ik heb 2 rondes DMSA 12,5 mg gedaan. Na de eerste ronde voelde ik me 2 dagen fantastisch. Goed geslapen, helder hoofd.

Na de 2e ronde voelde ik me een stuk minder. Toen heb ik besloten om eerst eens m'n darmen, nieren en sinds vandaag m'n lever (voorzichtig met halve dosis) te reinigen zodat de afvoerkanalen wat opgeschoond worden zodat het kwik makkelijker afgevoerd kan worden straks.

Ook kan DMSA candida verergeren en daar heb ik wel last van, dus vandaar dat ik DMSA even laat staan. Als er uit de haartest kwam dat ik veel lood in m'n lichaam had, dan had ik DMSA nog wel genomen, omdat het een heel sterke lood-chelator is.

Hierna ga ik beginnen (3 maanden na amalgaamsanering) met ALA. Mocht het te heftig zijn, dan kan ik altijd nog DMSA erbij nemen.

Succes met inlezen!
 
Dankje!

Reinig je je darmen, lever en nieren met speciale supplementen of voeding?
Ik zit een beetje in dezelfde straatje, ook mijn lever en nieren werken niet optimaal. Darmen dus ook niet (slechte eiwitvertering, opgezette buik en dus ook candida).

 
Ik had voor m'n darmreiniging oxypowder gebruikt en voor de nier- en leverreiniging kruiden van Humaworm.

Vooral als ik uit eten ga, heb ik last van een opgeblazen gevoel, waarschijnlijk dus door de suiker die dan in die gerechten zitten en de candida voeden.

Een parasieten reiniging zou ook helpen bij candida, las ik. En meer probiotica.
 
Interessant zeg! Had je goede resultaten behaald met de oxypowder en humaworm? Ik las op de humaworm site dat ze ook producten leveren voor de parasieten reiniging.

Zelf kwam ik deze tegen:
http://www.sollucidus.nl/sites/default/files/Schema supplementinname parasietenkuur.pdf

Ik was een tijdje van dat opgeblazen gevoel af, het bleek dat de Oregano olie hiervoor verantwoordelijk was (ik gebruikte deze http://www.iherb.com/Now-Foods-Essential-Oils-Oil-of-Oregano-1-fl-oz-30-ml/946 ). Maar ik ben er even mee gestopt omdat het ook goede dingen in het lichaam elimineert.
 
Humaworm heeft ook een Candida & Fungi Cleanse:
https://humaworm.com/Candida___Fungi_Cleanse.html

Al hun kuren zijn simpel om uit te voeren: 2 kruidenpillen in de ochtend en 2 in de avond.

 
Ik ga er niet eens aan beginnen aan die fungi cleansing van humaworm. Zal toch niet werken bij mij.
Mede door die candida baart die kwikontgifting mij zorgen. Ik kan niet eens ontgiften laat staan ontgiften van kwik. Bij mij zit het gewoon op slot ofzo.
 
Niet opgeven, Sampjes!
Ik weet hoe frustrerend het kan zijn allemaal.

Was die kwikbelasting al echt bij je vastgesteld of heb je een sterk vermoeden?
Misschien eens zo'n haartest doen als het nog niet zeker is, dan weet je weer wat meer. Niet alleen wat betreft kwikbelasting, maar ook of er nog wat anders speelt wat betreft giftige stoffen.

Candida komt vaak voor bij mensen met kwikvergiftiging. Dus wellicht is het makkelijker te behandelen als de kwik wat opgeruimd is.
 
Hier nog wat mogelijkheden om candida onder controle te houden tijdens kwikontgifting.

Er wordt een tekstbestand gedownload als je op de link klikt.
 
@watisgezond: pff ik heb al best een lange adem op dit gebied. Ik heb gister weer cupping laten doen, ruim jaar geleden dat ik ben geweest. Ik kreeg een vervanger van degene die ik normaal altijd had en deze dame viel bijna achterover toen ik vertelde wat ik allemaal al heb gedaan aan behandelingen/therapieën. Ze kon maar niet begrijpen dat ik mij nog steeds zo ellendig voel.

Nee ik weet nog niet zeker of ik een kwikvergiftiging heb. Bedenk mij ook ineens dat ik nog kort geleden mijn haar heb geverfd. Dus moet sowieso nog even wachten.

De link doet het niet bij mij? Heeft dat te maken omdat ik misschien de iPad gebruik?
 
Ik weet wat mijn hartkloppingen on round veroorzaakte: reactive hypoglycemia. ALA en taurine allebei verlagen het bloedsuiker.
 
@Golden

Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt.
Nog m'n leverreiniging afmaken en dan ga ik met de ALA beginnen.

Voel me behoorlijk goed, ondanks de leverreiniging (halve dosis). Ik denk dat ik een tijdje hiervoor in een kwik-dump fase zat, die vaak tussen de 3 en 9 maanden na amalgaamverwijdering plaatsvindt. Daarom voelde ik me zo beroerd, denk ik.

Zal nog wel terugkomen, maar nu voel ik me goed!
 
Met welke dosis ALA ga je beginnen?
Eind deze week ga ik ronde 13 beginnen met 25 mg ALA.
 
@Sampjes

Moest even opzoeken wat cupping is, maar nu weet ik het weer.
Vervelend dat je je nog steeds zo slecht voelt. Ik herken het therapieën verhaal maar al te goed. Alleen al voor m'n rug heb ik een hele zwik therapieën geprobeerd de afgelopen 20 jaar. Jaren geleden toen ik telkens naar een masseur ging om weer wat los te maken, zei de masseur al tegen me dat ik echt op zoek moest naar de bron van deze klachten, want het voelde voor hem als dweilen met de kraan open.

Ik had toen nog geen idee wat de bron was, maar nu lijkt het er dus sterk op dat het kwikvergiftiging is wat de boel in de war schopt. Ik had ook op je voorstel topic geschreven of het bij jou de rugpijn ook niet veroorzaakt wordt door een magnesiumtekort, wat weer door een zware metalen vergiftiging veroorzaakt kan worden.

Voel je je niet beter als je magnesiumolie op je rug smeert bijvoorbeeld?
Dat zou al een goede indicatie zijn namelijk.

Jammer dat je net je haar geverfd hebt. 2 maandjes wachten en dan kun je die haartest doen wat weer iets kan uitsluiten of bevestigen.

Die link naar het candida tekstbestand werkt denk ik niet op een iPad, omdat het een download is. Maar candida is sowieso secundair. Het zoeken is naar de bron ervan. Wat moet er opgeruimd worden door die candida? Kwik?



 
Mark, zo te lezen kan het voor jou wel erg handig zijn om met minder dan 12,5 mg te beginnen je had de vorige keer ookk al moeite met 12,5 mg gram en ALA schijnt zwaardere effecten te hebben. Je hebt al wel een paar reinigingen van organen gedaan, maar die zijn nog niet helemaal goed en het was denk ik ook troep op ruimen van die te hoge dosis DMSA van jou.

De link naar dat candida tekst bestand doet het ook niet op mijn gewone computer.
Hij geeft een fout melding en zegt dat je ergens op moet klikken om het nog eens te proberen. Als je daarop klikt wordt je terug gestuurd naar het forum.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.987
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan