Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Mark,

Het is heel wisselend. Soms voel ik me na een ronde net zo goed als tijdens een ronde, maar soms ook slechter. Na de verhoging van 12,5 naar 18,75 mg ALA kreeg ik alleen bij de eerste dosis een reactie met hoofd-, spier- en buikpijn. Het is maar weer afwachten hoe het gaat na de verhoging naar 25 mg.
 
Bedankt kaaskanlekkerzijn,
Ik denk dat de klachten van m'n 2e ronde DMSA vooral kwamen omdat ik de dosis elke 3,5 uur (ipv 4 uur) ging nemen, waardoor ik in feite de dosis verhoogde ten opzichte van ronde 1.

Dus ik ga toch die 12,5 mg ALA proberen, om de 3 uur overdag en om de 4 uur 's nachts.

Misschien werkt die candida tekst link niet omdat je ervoor ingelogd moet zijn op het frequent dose chelation forum.

Dit is de tekst:

Neutrophils, yeast and DMSA

copyright 2002 Andrew Hall Cutler

Many people have reported yeast flare ups with DMSA.

DMSA is known to lower neutrophil numbers. Neutrophils are in charge of killing
off extra yeast. Mercury is known to inhibit some of the specific chemistry
neutrophils use to kill yeast.

Here are some things that help with neutrophils in case people want to try them.

Arginine increases neutrophil production of NO, which neutrophils use to kill
yeast. If you give too much arginine without lysine then you may increase
susceptibility to certain viral infections. Adding some lysine fixes this.

Taurine increases neutrophil ability to withstand their own OCl- (bleach) which
they also use to kill yeast.

The product "neutrophil plus" by Biotics increases neutrophil number. It is a
glandular extract. Biotics sells to licensed health care practitioners only.

Lithium increases neutrophil numbers. Lithium orotate is available from Vitamin
Research Products over the counter, or lithium carbonate is Rx as Eskalith.
These are typically used for manic depressive disorder but may also benefit
people with abnormal brain electrical activity.

Ornithine alpha ketoglutarate increases neutrophil numbers.

Neutrophils need lots of zinc, which of course is always a problem for mercury
poisoned people.

Goldenseal and other berberine containing materials may increase neutrophil
number or activity.

DMG greatly increases antibody production and lymphocyte function. It is not
clear if it also stimulates neutrophils.

Cimetidine (Tagamet) the anti-stomach acid H2 blocker may increase neutrophil
number or function. It also generally increases immune system reactivity.

DMG and cimetidine may make allergic people MORE allergically

reactive.

Other over the counter anti-yeast things are:

Caprylic acid which is also in most liquid MCT supplements as the triglyceride
and is also in coconut oil in substantial amount,

Aloe Vera gel,

Lactoferrin,

Garlic (which is sulfury),

Grapefruit Seed Extract (which also slows down phase 1 a LOT),

and oregano oil (which is icky for people with slow phase 1).

Biotin may also help control yeast and is very helpful for those with difficulty
regulating blood sugar, or elevated pyruvate, or trouble metabolizing certain
amino acids,

probiotics help supply "healthy" organisms to compete with the yeast and push it
out,

FOS (fructooligosacccarides) feed the "healthy" organisms,

and there are of course the Rx antifungals.

Hopefully this list gives people enough things to try that they can find one or
two that are practical for them.

Andy . . . . . .

 
Ik heb 3 rondes gedaan met 18,75 mg. De laatste 2 rondes gaven geen klachten, daarom wil ik een hogere dosis proberen. De capsules van 6,25 mg zijn op voor nog een ronde 18,75 mg.
 
@watisgezond: nee ik merk niet veel verschil qua pijn als ik magnesium olie op mijn rug spray, behalve heel erg veel jeuk:-(

Kan wel ja dat candida overgroei aanwezig is om bijv kwik op te ruimen? of candida is aanwezig om een andere oorzaak. Het blijft een zoektocht dus zoveel mogelijk gaan uitsluiten.

Ik wil misschien eerst een cortisol en evt schildklier laten testen, ik wil graag echt zien hoe mijn bijnieren er aan toe zijn. Ik denk zelf wel slecht, maar hoe slecht.

Mark, Jij hebt die twee toch niet laten testen?
 
@Sampjes,
Nee, dat heb ik niet laten testen, maar beide zijn wel duidelijk bij mij.
Vorig jaar had ik zo'n beetje alle symptomen van bijnieruitputting. Gelukkig is dat nu een stuk beter.

Ik heb het ook altijd koud, en dat is gekoppeld aan een trage schildklier werking.

Nog dagelijks meet ik m'n temperatuur en de schommelingen zijn op het ogenblik klein (0,2 graad tussen dagen), dus ik ga binnenkort van start met de natural thyroid supplementen. Krijg ik het hopelijk eindelijk wat warmer.
 
@golden,

Ik weet wat mijn hartkloppingen on round veroorzaakte: reactive hypoglycemia. ALA en taurine allebei verlagen het bloedsuike

Gebruik je nu een alternatief voor de ALA en taurine?


 
k weet wat mijn hartkloppingen on round veroorzaakte: reactive hypoglycemia. ALA en taurine allebei verlagen het bloedsuike

Of het is wat anders, namelijk dat je lever moeite heeft. In dit filmpje noemt Dr. Berg het fenomeen:

Je bent immers bezig met ontgiften (met supplementen) en daar moet je lever wel toe in staat zijn.
 
@Johan30 Nee, want er is geen alternatief. ALA is het enige dat kwik uit de hersenen en de organen weggaalt. Taurine is om de galproductie te ondersteunen, hoewel het ook andere dingen doet.

Ik denk dat ik al mijn supplimenten moet gebruiken als on round, voordat ik de ALA toevoeg, om te kijken wat de bijwerkingen ervan zijn.

@Heksje, ik heb dat link vanochtend gezien! Alleen ik weet niet hoe het is met mijn lever.
 
hoi mensen,

ik vraag me af of er iemand van jullie lage dosering van ALA over heeft dat ik kan overnemen? Ik wil een ronde met lage dosis ALA proberen om te kijken wat voor effect het heeft m.b.t. de bijwerkingen.

Ik merk nu hartkloppingen ook na het eten, zonder supplimenten te slikken, dus dat is vreemd.
 
Golden, ik heb geen ALA over, maar het kan zijn dat je lever de vrijgekomen kwik niet kan afvoeren. Ik kreeg vorig jaar van alles wat ontgiftend werkte (kokosvet, jodium, etc.) hartkloppingen.

Misschien heeft een leverreiniging zin, zoals ik nu aan het doen ben en Heksje eerder al aangaf.
 
hoi Heksje over de bobbel in je mond: echt vervelend zeg.
Het kan ook zijn van hetgeen in de plaats is gekomen van de amalgaam en dan met name de hechtingsvloeistof van de vermoedelijke composiet die je nu als vulling hebt in de plaats van de amalgaam.
Ik heb contact gehad met iemand die gezondheidsproblemen kreeg nadat een composietvulling bij haar is ingebracht, maar een stukje hechtingsvloeistof bleef over en dat was niet goed uitegehard en vervolgens gelekt en dat spul is ook echt niet handig voor je gezondheid: sterker nog: zij kreeg er chronische gezondheidsklachten door: best heel heftig ook.
Daarover heb ik hier op dit forum ook een topic aangemaakt al: https://www.fatsforum.nl/topic/morg...e-hechtingsvloeistof-voor-de-witte-vullingen/
Verder: ik ken twee mensen die na een bezoek aan een mondhygieniste serieuze gezondheidsklachten kregen: infecties / ontstekingen.
1 van die twee verloor daarna een kies door die ontsteking en de ander, niet schrikken, kreeg mond- en keelkanker.
Dus het is voor tandartsen en ander mondpersoneel wel heel belangrijk dat ze hygienisch te werk gaan, wat misschien wel vaak onbegonnen werk is in wezen.
 
Mark,

ik ga aan de slag om de lever te schoonmaken. Heb je wat tips voor mij? Want je kreeg verbetering voordat je met de humawork keur begon toch?
 
Golden,

Ik heb meerdere afvoerkanalen opgeschoond. Eerst darmen (oxypowder), toen nierreiniging en nu leverreiniging (beide Humaworm).

Zo'n trio is ook wel aan te raden, want dan stroomt alles beter door.


 
@watisgezond: Mark, ik weet dat wij het eerder over mariadistel hebben gehad mbt kwikbelasting enzo. Hoe zat dit nou ook alweer? Het zit in mijn hoofd dat mariadistel geen goede keuze is als je kwikbelast bent. Ik heb er ook steeds weer last van als ik het neem. Last in de zin van dat ik geïrriteerder word enzo. Het voelt niet als dat het helpt, maar juist dat het verslechtert. Ik kan echter helaas niet meer de berichten terug vinden.
 
Op de Facebook pagina van Andy Cutler wordt regelmatig gesproken over mariadistel. Het gaat dan vooral om het verbeteren van leverprocessen voor personen met MCS. Dat wordt veroorzaakt door een snelle fase 1 detox en een langzame fase 2 detox in de lever. Mariadistel brengt de balans terug, waardoor het ontgiften beter gaat.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.991
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan