Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Edwin,

Ok zie mezelf ooit de kwik chelatie Met ALA ook wel proberen.

Maar eerst moeten de darmen beter zijn, ik loop hiervoor bij eet therapeut waar ik onlangs mensen over sprak die deze ook bleken te kennen en erg goede ervaringen mee hadden.. Ik hoop het.

Maar wat denk je, kan er gewoon simpel weg met lage dosis begonnen worden met Ala?
Of moet er wel eerst onderzoek gedaan worden?
Zink en selenium nam je er ook bij toch?
Is dat ook noodzakelijk?

In het geval dat ik echt eerst een studie doen moet, moet ik eerst maar een Deen cursus Engels doen :lol: kleinere stukken tekst gaat soms wel maar echt goed begrijpen is af en toe wel lastig.

De hierboven staande quote, met de "amazing progress" is mij ooit ook soort van beloofd bij de bio resonantie, maar niet waar gemaakt. Verschil was 0.0

Haha Mark de temperatuur man!

Ik heb wonder boven wonder dus toch geen bijnieruitputting? Uit de test blijkt dat dit niet zo is. Ik ben stomverbaasd. Daar zit ik dan met nog een half potje bijnierextract.
Dus er is klaarblijkelijk toch wat anders aan de hand in mijn lijf, maar wat?? Zucht.

Alsnog gaat amalgaam eruit hoor. Ik twijfel over die haartest, want met die cortisol test was het ook al zo een gedoe. Amalgaam gaat er sowieso uit.

@JS

Even off topic maar ik las dat je kwikvergiftiging hebt gehad? Ik hoop dat je jouw verhaal wil delen met ons in deze topic:

Bedankt voor je interesse! Kwik is er bij mij 3 maanden geleden uitgehaald in drie stappen (6 vullingen in totaal) en met alleen een cofferdam. Vier kiezen zijn getrokken en twee opnieuw gevuld met composiet. Dit alles bij een gewone, reguliere tandarts. Die biologische tandarts in Kerkdriel wilde mij niet helpen omdat ik anti-depressiva slik en ik mocht pas langskomen als ik had afgebouwd. Ik heb nog tegen de assistente gezegd dat ik die rotzooi waarschijnlijk juist slik vanwege de kwik, maar dat hielp ook niet echt.

Op de avond van de eerste 2 getrokken kiezen meende ik al dat mijn hoofd minder mistig was, al geloofde ik niet dat dat al zo snel kon. Na de 2e en 3e ronde verdween er echter nog veel mist uit mijn hoofd, steeds op dezelfde avond.

Die kwik leidde in mijn geval ertoe dat ik altijd moe was, twintig jaar lang... Daarnaast de eerste jaren ook zware depressies, maar met anti-depressiva kon ik op een gegeven moment toch aardig functioneren. Daarnaast bleek pas onlangs dat ik ook een maagontsteking had/heb, waarover ik op een Duitse site las dat dit o.a. ook door kwikvergiftiging veroorzaakt kan worden. Die ontsteking heeft er wss ook jaren gezeten, maar die buikpijn was in de hele ellende slechts een klein detail en bovendien dacht ik dat het gewoon spanning was.

Op dit moment heb ik het eigenlijk nog vooral druk met die maagontsteking. Het heeft jaren geduurd voor ik erachter was wat ik nu wel en niet kon eten. Aan die kwikbelasting zelf doe ik op dit moment even niks. Ik ben me ervan bewust dat het nog in mijn lichaam zit en dat het eruit moet, maar ik moet ook nog de antidepressiva afbouwen en mijn maag versterken. Ik heb een tijdje selenium en zink genomen, maar er stonden op een gegeven moment zoveel potjes in mijn keuken dat ik er helemaal gek van werd.

Dit is een beetje mijn verhaal. Ik ga me pas weer in kwikontgiftingsmogelijkheden verdiepen zodra ik eraan toe ben, maar evt tips zijn natuurlijk wel welkom. Al kan het zijn dat ik er nog niet meteen iets mee ga doen.

Pff, dat was wel even lekker van me afschrijven, moet ik zeggen :)

@JS,
Hoi JS.Leuk dat je iets van je laat horen. Ik dacht dat je al veel eerder van je vergiftiging af bent gekomen. Hier staat veel info over hoe je het zou kunnen aanpakken. Cutler dus. Ik raad je aan zijn boek Amalgam Illness te lezen. Het is erg goed. Je verhaal klinkt bekend.

@Sampjes
Wat voor bijnierextract heb je over? Ik heb die van Throne gekocht maar die pillen zijn van 50mg. Ga je de amalgaam sanering met clean up afzuiging doen?

@Mark
Welke kruidenbitter heb je? Ik heb die van Jacob Hooy gekocht, en ik ben ermee begonnen, maar ik heb nog steeds niet kunnen controleren of het werkt of niet :-) Bij de tuinen is het in de aanbieding btw. Tweede voor 1 euro. Waarom wil je alcoholvrije bitter hebben? Je neemt toch alleen een theelepel per keer.

Welke nadelen van taurine bedoel je Mark? Ik neem nu een paar dagen taurine en magnesium met vitamine C poeder en soms acetyl l-carnitine en mijn hart gaat niet meer zo tekeer als vroeger. Ik ben erg blij mee. Hopelijk gaat het helemaal over. Alle bovengenoemde ingredienten neem ik in wat sap en ik merk enorm verschil.

Hi golden,

Ik heb de Cytozyme ad van biotics.
Ik ga naar tandarts martin Meijer in Amsterdam. Ik krijg ook meteen een mindlink/prevent test. Hij gebruik idd ook clean up systeem.

Sampjes, goed dat je die amalgaam er veilig uit laat halen.
Maar had jij ook niet een tijdje terug je temperatuur gemeten volgens dit schema?

En sprong dat niet alle kanten op? Dat zou duiden op zwakke bijnieren.

Ik ben nu begonnen met m'n schildklier te ondersteunen met Thyro-Gold, maar ik merk dat m'n bijnieren dat niet zo leuk vinden. M'n temperatuur begint weer meer te schommelen. Dus misschien moet ik nog net wat meer m'n bijnieren ondersteunen.

Ik voel me minder kouwelijk tot dusver met die Thyro-Gold. Da's erg fijn.
Wel detoxverschijnselen gehad toen ik er mee begon en een chemisch ruikende ontlasting gehad. Misschien loost m'n schildklier wat kwik door die schildklier supps?

Ik slaap ook wat onrustiger.

JS, bedankt voor je verhaal.
Zoals Golden al schreef, is hier genoeg te vinden over het ontgiften van kwik. Als je een haartest laat doen (deze), dan weet je of je kwikvergiftiging hebt of niet. Of is dat al een keer vastgesteld bij je?

Sampjes,

Als je goed effect merkt van de adrenal en het echt helpt dan heb je toch gewoon bijnieruitputting. Je kan ook de temperatuurtest doen zoals waar Mark mee bezig is, dan weet je in ieder geval zeker dat je de juiste data hebt en dat ze niet te lang hebben gelegen en het is nog goedkoop ook.

Golden, ik heb ook de kruidenbitter van Jacob Hooy. Ik las hier dat je het in periodes van maximaal 2 weken moet gebruiken.

Maar het kan veel positieve effecten hebben, ook op bijvoorbeeld candida. En mij ging het om m'n galproductie en dat heeft na een paar dagen effect gehad. En ik bedenk me nu dat ik ook een minder opgeblazen gevoel had na het avondeten, oftewel de candida lijkt het ook onder controle te houden.

Het zijn inderdaad kleine hoeveelheden alcohol (wel 38%), maar als het ook bestaat zonder alcohol, dan wil ik als deze fles op is, dat wel eens proberen.

Taurine kan bij een teveel hypoglycemia veroorzaken, wat jij al schreef. En verder las ik dit:

Going overboard on taurine supplementation, on the other hand, has anecdotally been linked to tiredness, drowsiness and a general feeling of weakness. While the exact mechanism of action related to this symptoms has not been investigated yet, studies suggest that the GABA-mediated inhibitory effect taurine has on the brain may be responsible for these side effects.

Maar dat is dus alleen als je teveel neemt, meer dan 3000 mg per dag.
Omdat ik sinds kort weer (A2) kaas neem en daar ook veel taurine in zit, denk ik dat ik wel genoeg binnenkrijg nu. Mooi dat het voor jou een positieve uitwerking heeft!

@Golden
Ik beschreef eerder een periode waarvan ik nu achteraf weet dat dat kwik voor een groot deel heeft meegespeeld, maar het is er dus pas kortgeleden uitgehaald. Bedankt voor de tip, ik ga er waarschijnlijk iets mee doen zodra ik eraan toe ben.

@Watisgezond
Nee, ik heb nog helemaal niets laten meten en ben dat eerlijk gezegd ook niet direct van plan. Het kost een hoop geld en er komt dan ongeveer uit wat ik nu eigelijk ook al wel vermoed. Het verschil op het moment dat het (de?) kwik er net uit was, was zo groot, dat ik maar gewoon aanneem dat het voor een deel nog steeds in mijn lichaam zit. Als dat bij anderen zo is, dan zal dat bij mij denk ik niet heel anders zijn. Ben nog steeds niet altijd helemaal helder in mijn hoofd en ook nog steeds vaak moe. Mijn idee is meer om op een gegeven moment gewoon te gaan ontgiften volgens de dingen die ik op deze site kan vinden en er weer mee te stoppen zodra ik vind dat het wel genoeg is. Zo'n haartest lijkt me op zich helemaal niet verkeerd, maar zoiets wil ik pas gaan doen als ik wat ruimer zit in de financiën. Bovendien ben ik al zo ontzettend blij dat het eruit is en voel me eigenlijk beter dan ooit, dus dat verdere ontgiften heeft even niet zo'n prioriteit op dit moment. Op het moment dat het dat wel krijgt, ga ik eerst dit hele topic doorlezen en dan heb ik waarschijnlijk ook gerichte vragen. In het weinige dat ik wel gelezen heb, stonden zoveel voor mij onbekende termen, dat ik het maar weer weggeklikt heb. Ik ga me erin verdiepen zodra het er de tijd voor is. Bedankt voor het meedenken iig.

Maar wat denk je, kan er gewoon simpel weg met lage dosis begonnen worden met Ala?
Of moet er wel eerst onderzoek gedaan worden?

Als je geen amalgaam (meer) hebt kun je beginnen met ALA.

Zink en selenium nam je er ook bij toch?
Is dat ook noodzakelijk?

Zink en Vitamine E neem ik erbij als supplement. Dat zijn de enige noodzakelijke supplementen. Mark kan denk ik beter uitleggen dan ik waar deze voor nodig zijn. Hij heeft de boeken beter gelezen.

@maarten
Weet je zeker dat je kwikvergiftiging hebt?
Je kan een haartest doen om het te bevestigen als je symptomen het al niet doen, zoals JS hierboven aangeeft.

Chelatie via ALA kun je beginnen 3 maanden nadat je amalgaamvullingen verwijderd zijn (of op een andere manier aan kwik bent blootgesteld). Het kan in combinatie met DMSA om de bijeffecten te verminderen. DMSA verwijdert ook lood uit je lichaam, mocht dat nodig zijn.

De supplementen die worden aangeraden zijn tenminste zink, magnesium, vitamine C en E.

In de eerste post van dit topic had ik nog een link naar een Nederlandse (ok, Vlaamse) uitleg van het Cutler protocol geplaatst:
http://www.amalgaam.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=184

Ze heeft het alleen over 4 dagen per chelatie-ronde, maar 3 dagen is wat minimaal nodig is.

@Mark,

Dus amalgaam is bij mij de hoofdoorzaak van de kwikvergiftiging en daarnaast mogelijk nog kwik opgelopen door lenzenvloeistof in de jaren ’80 en ’90 en vaccinaties.

Lenzenvloeistof zelfs? Jeez!

Vandaag begonnen met Thyro-Gold (150 mg) voor m’n schildklier trouwens.

Hoe gaat het nu met de thyro-gold?

Goed nieuws nog: m’n ontlasting is sinds gisteren eindelijk weer donker! Oftwel de galproductie is weer op gang gekomen.

Ik weet vrijwel zeker dat het door de Zweedse kruidenbitter komt.

Nice!

@Golden,

Lees over taurine en glycine voor je galproductie. En kijk weer in AI over suggesties voor supplementen die de galproductie ondersteunen. Er een nieuwe post op yahoo groups over taurine.

Taurine kan wel reactive hypoglycemia veroorzaken.

Ik ben al een tijdje de voordelen van Taurine aan het bestuderen. Zeer interessant allemaal!

L-taurine schijnt namelijk ook een belangrijke ontgifter te zijn die ook zorgt voor:
• afbraak van melkzuur in de spieren waardoor het uithoudingsvermogen wordt bevorder
• omzetting van glycogeen in glucose
• verlaging van het cholesterol
Bron: http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=367&cod=103&page=

Weet je zeker dat je kwikvergiftiging hebt?

nee dat niet, maar ik ben op 1,5 jarig leeftijd kompleet van karakter veranderd, enkele weken na DKTP erg ziek geworden, leek hersenvliesontsteking geloof ik.
En toen ik weer beter was was ik heel anders in negatieve zin.
Weer wat weken later kreeg ik de BMR.
Ik kan me ook erg druk maken enzo..

Er zijn best wat dingen die door kwik veroorzaakt zouden kunnen zijn, maar ik ben lang niet zeker dat dat ook zo is.
Meer uitsluitend dus.

Wat is gezond,

Je nam ook kruidebitter he, neem je het 10 minuten voor de maaltijd of tijdens / net na.

Ik heb het ook een poosje al, maar niet duidelijk resultaat.
Ik nam het eerst tijdens de maaltijd, en later deed ik het vooraf. Geen verschil.

@watisgezond: ik had een tijdje geleden inderdaad mijn temp opgemeten betreft de schildklier ik had een hele lage lichaamstemperatuur. Steeds rond 35gr. Met de vegatest scoorde mijn schildklier ook zwak. Ik wil het liefst een 24uurs urine test laten doen maar helaas kan dat alleen maar door een arts aangevraagd worden en ik ben geen arts :-(

@kaaskanlekkerzijn: ik heb een speeksel test cortisol laten doen en daar kwam uit dat mijn cortisol o.k is? Ik vind het maar raar want ik heb echt bijnieruitputting symptomen. Ik heb langdurig onder stress gestaan, een slechte kwaliteit van slaap, lage bloeddruk, schiet snel in de stress, slecht tegen fel licht en harde geluiden, vaak vlekken voor de ogen of wazig zien, niet lang zonder voedsel kunnen, fibromyalgie en nog veeeeel meer! Maar neehoor mijn cortisol is prima! Raar toch?

P.s ik slik geen adrenal maar Cytozyme ad en daar merk ik niet zoveel van. Toen ik op 3x 2 tabletten zat heb ik nachtenlang wakker gelegen dus ben nu naar 3x 1 gegaan en maak het potje maar op anders zonde van mijn geld.

@maarten
Ik neem die Zweedse kruidenbitter zo'n 20 minuten voor het eten, in het begin 3x per dag.

Zo'n haartest zou dus uitsluitsel kunnen geven wat betreft die kwikbelasting.

@Sampjes
Maar heb je over meerdere dagen 3x je temperatuur gemeten toen? Temperatuurschommelingen geven bijnieruitputting aan namelijk.
35 graden is natuurlijk enorm laag. Daar zat ik op toen m'n amalgaam net verwijderd was.

Hier m'n temperatuursgrafiek van de laatste weken:
temperatuurgrafiek%20%28vanaf%202-5%29.pdf

Je ziet dat het eerst nog behoorlijk heen en weer gaat, dus nog niet genoeg bijnierondersteuning. Pas nadat ik op 600 mg adrenal cortex zat, werd het ineens een stuk stabieler en ook hoger. Alleen bij een chelatie-ronde komt er soms een slingering en sinds ik een schildklier supplement neem, gaat het niet goed met m'n bijnieren zoals je kan zien, dus die hebben nu meer ondersteuning nodig.

Ik zou dit eens even serieus gaan opmeten, 3x per dag, 3 uur na opstaan, dan weer 3 uur erna en weer 3 uur daarna. Na een dag of 10 zie je dan wel hoe het met je bijnieren gaat. Als je echt geen bijnieruitputting zou hebben wat uit die speekseltest kwam, dan zou je dus een hele stabiele temperatuursgrafiek moeten krijgen.

Als dat echt zo is, dan is kennelijk bij jou je schildklier het primaire probleem in plaats van je bijnieren.

Ik weet zeker dat als jij je schildklier zou gaan ondersteunen, en eventueel dus eerst je bijnieren, dat je je dan een stuk beter voelt. Die 35 graden moet echt omhoog!

Ik slik nu een paar dagen die Thyro-Gold en ik voel me al warmer, heb minder van die fibro onderrugpijnen, m'n huid ziet er beter uit en dat ondanks dat ik m'n bijnieren nu meer moet gaan ondersteunen.

Go for it! ? Meten die temperaturen! ?

PS: Die temperatuursgrafiek kun je beter openen in een nieuw venster zie ik. Bietje klein zo.

@Johan

Zie bovenstaand verslag wat betreft de Thyro-Gold ;-)
Oftewel, m'n bijnieren moeten meer ondersteund worden. Morgen 750 mg adrenal cortex.

Als dat niet zou helpen, moet ik toch eerst weer even met die Thyro-Gold stoppen. Maar da wil ik nie!!

Sampjes,

Die symptomen zeggen mij zelf al genoeg. Die speekseltest had er toch veel te lang over gedaan? Misschien was dat verhaal dat dat opsturen aan het begin van de week alleen maar voor bepaalde test was een smoesje, het lijkt mij dat alles wat natuurlijk en biologisch afbreekbaar is na verloop van tijd minder wordt. Ik zou een tijdje drie keer op een dag je temperatuur meten zoals in die link van Mark, dan weet je ook hoe het ermee staat. Ik dacht dat jij nu ook adrenal cortex had om uit te proberen maar dat is dan iemand anders. Ik ben wel minder gestrest als ik raw adrenal van Natural Sources slik maar mijn temperatuur wordt er niet echt stabieler mee (misschien had hij dat wel gedaan als ik nog meer was gaan slikken en zijn mijn bijnieren er gewoon te erg aan toe om dat nu al minder temperatuur schommelingen te zien), dat doet hij wel weer met rhodiola. Misschien moet jij ook wat anders proberen. En niet stressen ik weet zelf ook hoe moeilijk dat is met uitgeputte bijnieren maar laat alles los en vertrouw er op dat alles goed komt en dit ook echt geloven. Dit gaat allemaal veel makkelijker als je bijnieren het beter doen maar je hebt het ook nodig om je bijnieren vooruit te helpen. En ontgiften, nu ik goed aan het ontgiften ben gaat wat ik hierboven heb vertelt allemaal zo veel makkelijker en beter.
Je weet dat je temperatuur veel te laag is en dat je schildklier dus minder goed werkt. Je kan wel een 24 uur urinetest doen maar dan heb je ook weer een arts nodig om de resultaten daarvan om te zetten naar de dosis schildklier hormoon die je nodig hebt. Als je zelf gevriesdroogde schildklier gaat slikken kan je daar niks uithalen wat ik heb gelezen omdat je niet weet hoeveel hormonen er in die dierlijke schildklier zitten en je kan ook niet zelf de dosis hormonen die je nodig hebt uit die urinetest halen omdat je geen arts bent.

Dus laat alles los en kijk hoe jij je voelt en ga eerst aan de almangaan werken, je hebt het in je kiezen zitten dus je weet dat je een kwik vergiftiging hebt dus hoef je dat ook niet meer te testen. Eventueel kan je als dat bij Marijn kan ook alles bij haar een keer laten testen zonder vervolg afspraak. Of houdt een grafiek bij met een langere periode dag gemiddelde van je temperatuur.

Ik hoop dat je nog wat uit mijn verhaal kan halen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan