Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Mark,
Goed om te lezen dat je iig p dit moment baat hebt bij de thyro gold. Neem je je pols ook op om e.e.a. in de gaten te houden?

Je kan wel een 24 uur urinetest doen maar dan heb je ook weer een arts nodig om de resultaten daarvan om te zetten naar de dosis schildklier hormoon die je nodig hebt.

Nee hoor, je kan gewoon met weinig beginnen en dan langzaam ophogen. Doet de dokter ook. Temp, pols en hoe je je voelt in de gaten houden.

Als je zelf gevriesdroogde schildklier gaat slikken kan je daar niks uithalen wat ik heb gelezen omdat je niet weet hoeveel hormonen er in die dierlijke schildklier zitten en je kan ook niet zelf de dosis hormonen die je nodig hebt uit die urinetest halen omdat je geen arts bent.
Dosis kan de arts ook niet exact bepalen. In deze weet je net zoveel als de arts. Tis niet voor niets dat mensen moeten worden ingesteld met schildklier hormoon.

Pfff met 1 hand beetje snel typen valt niet mee. Botje in mijn hand gebroken :(

Ik kan het ook niet zien Mark. Alleen een kruisje.

Pike, ik neem m'n pols nog niet op. Waar moet ik op letten daarbij?
Ik merk 's nachts dat m'n hartslag wat hoger is. Dat had ik ook een tijdje terug waarbij het toen volgens mij met ontgiften te maken had.

Balen van je pols trouwens!

Ik zie de grafiek in Chrome ook niet, maar in Safari wel. Misschien iets met maximale afmetingen te maken. Het is nogal een breed plaatje.

Zo dan:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/26712895/temperatuurgrafiek%20%28vanaf%202-5%29.pdf

Het gaat en beetje om het verschil. Meet je pols in rust op en kijk dan of deze hoger of lager gaat. Als je en te grote dosis neemt zal die in de regel te snel gaan maar dat is ook weer niet altijd het geval. Maar het is sowieso goed om het eens in de gaten te houden. Een hele trage hartslag in rust 50 a 60 of zo schijnt niet goed te zijn. indicatie schildklierprobleem.

Bedankt Pike, het schijnt dat je je bloeddruk ook een beetje in de gaten moet houden. Bij teveel schildklier hormoon gaat je bloeddruk omhoog las ik.

Nee hoor, je kan gewoon met weinig beginnen en dan langzaam ophogen. Doet de dokter ook. Temp, pols en hoe je je voelt in de gaten houden.

Dosis kan de arts ook niet exact bepalen. In deze weet je net zoveel als de arts. Tis niet voor niets dat mensen moeten worden ingesteld met schildklier hormoon.

Dat bedoelde ik ook dat je gewoon zelf moet kijken en op hogen. Ik dacht alleen dat een arts meer kan halen uit de bloed/urine waardes, maar kan ook goed dat ik wel eerder heb gehoord dat je ook via een arts veel moet afstellen. Ik bedoelde alleen te zeggen dat met zo'n lage temperatuur je eigenlijk wel weet dat je een schildklier probleem hebt. En ik me dan afvraag hoeveel een test nog toevoegt als je met gevriesdroogde schildklier het toch zelf voorzichtig moet gaan opbouwen.

sampjes

Ik wil het liefst een 24uurs urine test laten doen maar helaas kan dat alleen maar door een arts aangevraagd worden en ik ben geen arts

ik heb het ook laten doen hoor, hoeft niet dij een arts, ik liep toen bij ronald stalling, ook soms op dit forum anwezig.

kaaskanlekkerzijn

het lijkt mij dat alles wat natuurlijk en biologisch afbreekbaar is na verloop van tijd minder wordt.

ja minder ja, dus als je gezien de gezondheid van sampjes alleen al verwacht dat het te laag in waarde zou zijn, maar na een lange 'reis' zelfs hoger is als verwacht lijkt mij niks mis met het onderzoek.

sampjes

sorry sampjes, als het onderzoek negatief was in de zin van te laag cortisol had ik er gezien de lange duur van aflevering meer twijfels bij gehad als zoals het nu is.
verdr zou je een poosje kunnen zeuren bij hun tot ze je een nieuwe sturen, het roberen waard.
als het dan weer goed uit pakt is het dubbel check.

ik ben pas begonnen met vit B1 zuigtabletten (via mond slijmvlies dus)
dit omdat ik ruim een half jaar geleden bij de huisarts bloedonderzoek liet doen, en zelf nog het een en ander aan gekruist had.
vitamine B1, 2 en 6, meer stonden er niet op..
maar de B1 was te laag en de B6 te hoog, ik dacht de B1 hoop ik dat ik dat wel uit voeding op ga nemen nu ik minder stress heb, en de B6 zakt wel als ik de sups die ik heb waar dat in zit, stop.
nu loop in sinds een maand of 1,5 bij suzan vroemen en zij merkte oop al snel op dat B1 te laag was en adviseerde dus de zuigtablet vorm, ik neem het pas een weekje maar ik merk nu al verbetering van de darmen.
met Ronald stalling had ik het hier ook over gehad maar hij vond het niet nodig...

http://medicinfo.cz.nl/{580ABF55-1E2E-4E7F-B544-47318392099F}

en als je zelf nog wat andere sites bezoekt zie je ook andere toe geschreven klachten zoals spier zwakte en krampen, mischien fibromylagie achtige dus ook?

maarja, de kans dat B1 je helpt is groter van niet dan van wel, maar het proberen waard.

deze heb ik nu dan:
http://www.iherb.com/Source-Naturals-Coenzymated-B-1-60-Tablets/1077

in europa is er niks van te krijgen volgens mij.

@watisgezond: nee ik heb dat maar 1dag opgemeten. En bij vrouwen is het beste om 3e dag vd menstruatie te meten dus moet ik nog 1,5 week wachten. Dan ga ik drie dagen achterelkaar meten.
Het kan idd ook dat bij mij de schildklier het primaire probleem is. Ik zag op internet ook andere middelen die mogelijk zouden kunnen helpen bij schildklierproblemen zoals thyro triple en meda stim en iets van biotics. Maar weet niet of dit ook echt goed is. Thyro gold moet ik weer bestellen vanuit buitenland en met creditcard enzo die ik niet heb.

@kaaskanlekkerzijn: nee ik ga ook geen test doen op dit moment en de uitslag van mijn cortisol neem ik maar gewoon aan ( zie ook reactie van Maarten ). Ik ga het ook even rustig aan doen tot die amalgaam is verwijderd en dan weer het eea oppakken alhoewel mijn schildklier is toch wel een aandachtspunt. Ik moet zeggen dat ik nu in de zomerperiode helemaal niet gauw kouwelijk ben. Mijn handen zijn ook gewoon constant warm.

@maarten: geen idee betreft B1, zou echt niet weten of ik daar nu een tekort aan heb.

Sampjes, je hoeft niet per sé Thyro-Gold te nemen. Net als adrenal cortex heb je schildkliersupplementen van verschillende merken. Maar eerst moet je zeker weten of je bijnieren daar sterk genoeg voor zijn.

Met die temperatuurmetingen (3x per dag en daar gemiddelde van nemen) hoef je niet te wachten tot de 3e dag van je menstruatie. Een dag of 10 meten geeft je een goed beeld wat betreft je bijnieren. Zeker als je die cortisol uitslag niet helemaal vertrouwt.

Dan kun je van daaruit weer verder.

Oké, thanks voor je antwoord! Dan zal ik die supps in mijn achterhoofd houden ;-)
Ik ga vanaf morgen beginnen met temp opmeten, ik heb vanochtend namelijk niet opgemeten.

Mark, welk thermometer gebruik je? Ik wil ook mijn temperatuur meten. Hoe is het met je candida? De laatste dagen bij mij het is out of control :-(

Golden, ik gebruikte een tijdje terug een geratherm thermometer, daar zit geen kwik in. Maar je moest hem zo vaak en hard afslaan om hem onder de 35 graden te krijgen, dat ik last kreeg van m'n arm en weer teruggegaan ben naar m'n digitale thermometer.

Ik heb een langere periode de 2 thermometers naast elkaar gebruikt om te kijken of er een verschil tussen de 2 zat, maar dat zat er niet of nauwelijks.

Vervelend dat je candida zo opspeelt. Bij komt het in vlagen, maar de probiotica houdt het aardig in toom. Neem jij probiotica?

Afgelopen woensdag toch gestopt met de Thyro-Gold omdat het m'n bijnieren teveel belastte en ik waarschijnlijk daardoor ook slecht sliep.
Om m'n bijnieren meer te ondersteunen had ik de adrenal cortex verhoogd naar 750 mg, maar in ieder geval tot en met gisteren bleven de temperatuurschommelingen aanwezig.

Kan zijn dat de schildklierhormonen nog niet uit m'n lichaam zijn of dat ik te hoog zit met de adrenal cortex. Vandaag weer terug naar 600 mg adrenal cortex waar m'n bijnieren tot vorige week goed op reageerden. Even aanzien.

En gisteren begonnen met de 6e chelatie ronde (ALA, 6,25 mg).
Geen problemen tot dusver.

@watisgezond: nou ik heb 3 dagen de temp metingen gedaan volgens Rind. Dit is het gemiddelde per dag;
Dag1, 36,3
Dag2, 36,6
Dag3 36,3

Doe jij de metingen elke dag? Ik merk dat ik het heel snel vergeet doordat ik bezig ben of er van alles tussen komt. Ineens staat iemand voor de deur of ik wordt gebeld en dat soort zaken en dan is mijn tijd voorbij of ik ben buiten de deur. Ik had dat namelijk op dag 2 waardoor ik niet exact meer de tijd heb kunnen aanhouden.

Wat vervelend dat je slecht sliep, ik zou dan idd even voorzichtig zijn met de thyro! Fijn dat de ALA rondes wel goed gaan ;-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan