Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

@Sampjes
Die temperatuursveranderingen geven aan dat je bijnieren wel wat steun kunnen gebruiken. Het zou goed kunnen dat je morgen weer 36,6 hebt (als je je lichaam op dezelfde manier belast als de afgelopen dagen), want het is vaak zo'n zig-zag beweging.

Maar je moet het nog wel even wat langer volhouden, dan heb je een beter overzicht hoe je bijnieren er voor staan, zeker als je lichamelijke of emotionele stress ondervindt. Als je bijnieren dan niet sterk genoeg zijn, gaan de temperaturen meer fluctueren omdat je bijnieren de stress niet kunnen opvangen. Dat is wat ik tijdens een ALA ronde merk. Sommigen nemen tijdens zo'n ronde wat meer adrenal cortex.

Ja, ik meet m'n temperatuur al een paar maanden elke dag. Het is vooral die eerste meting 3 uur nadat je bent opgestaan die aardig op tijd moet zijn. Die andere metingen zijn bij mij ook lang niet altijd precies op tijd, maar die metingen luisteren minder nauw.

Desnoods stel je een alarm in :-)

ALA ronde was aan het eind iets moeizamer en vandaag nog wat reactie, maar vitamine C helpt dan.

Meet ze!

Hoi Mark,

Ik neem geen probiotica, maar ik heb gelezen van Symbion for Life, dat het erg goed zou werken tegen candida. Het is wel duur. Hier kan je lezen in de commentaren: http://jessevandervelde.com/candida-infectie-lastig-maar-er-is-wat-aan-te-doen/

Ik probeerde mijn bijnieruitputting te ondersteunen, en de hartkloppingen werden minder na veel vit c, magnesium, taurine en acetyl-l-carnitine, maar nu heb ik ze weer. Erg vervelend. Teveel lichaamsbeweging lijkt het. :-(

Boron is blijkbaar ook goed tegen candida. Van deze link: http://www.curezone.org/forums/fm.asp?i=1473187#i

Why use borax;
I did it because I had systemic candida for 20 years and was ready to do whatever to combat this.
It keeps the fungus in check for sure; I have been 90%symptom free for almost 2 years now.
Fungus, mycoplasma and insects have little to no utilization of boron, but it is essential for plants and mammals. This is why you may use it as an insecticide.

Wat denken jullie?

@ hi Mark, ik had de volgende dag 36,5 gemeten. Maar balen vandaag, ik was op pad vanochtend met iemand en ik kon onmogelijk mijn temp opmeten om 11uur dus heb het nu maar gedaan. Helaas wel twee uur telaat, ik heb 36,7 gemeten.
Ik zit weer in mijn PMS periode nu en weer ontzettend veel spierpijn en rugpijn,hoofdpijn en hartkloppingen. Is het wel de fibromyalgie vraag ik me soms af? De rest vd maand heb ik niet zoveel last als de 4 a5 dagen voor mijn menstruatie. Ik heb denk ik echt meer een hormonaal probleem.

P,s ik ben inmiddels begonnen met de MOR-phase ook om mijn bijnieren te ondersteunen maar ook o.a het endorfine verhaal wekte mijn interesse dus ik ga het gewoon uitproberen.

@golden: hoe merk jij dat candida de kop weer opsteekt? Ik gebruik een probiotica van natural garden en heb daar goede ervaring mee tot nu toe.

@Golden
Je kan boron eens proberen, ik heb er geen ervaring mee.
Ik neem de DPP-IV en Bio-Kult, wat beide probiotica bevat en dat houdt de candida wel aardig onder controle.

Bedenk dat de kwik in je lichaam ervoor zorgt dat de candida meer opspeelt en misschien wel de hoofdoorzaak van de candida is bij ons (naast antibiotica-gebruik).

Dus de kwik moet aangepakt worden en daarnaast de candida een beetje onder controle krijgen om het nog een beetje leuk te houden ;-)

@Sampjes
Die temperatuur die je gemeten hebt, zal dan te hoog zijn ten opzichte van 2 uur eerder. No problem, morgen weer een kans :-)

Ben benieuwd hoe die MOR-phase bevalt en wat het voor je bijnieren doet. Je kan dan aan de hand van die temperatuurwisselingen zien of het stabieler wordt of dat je er meer van nodig hebt.

Hou ons op de hoogte!

Sampjes, nog even over je fibro-klachten:
had jij nou magnesiumolie al geprobeerd?

Bij mij verlicht dat vrij snel als ik het op m'n onderrug smeer.
Er staat me iets van bij dat je niet goed reageerde op magnesiumolie...

He Heksje, adrenalman had het een tijd terug over dat vitamine C chelatie van kwik zou tegenwerken (als ik het me goed herinner), maar ik heb dat eigenlijk nergens meer teruggelezen.

Ik en vele anderen hebben juist baat bij veel vitamine C (en E) om oxidatie door kwik tegen te gaan. Wordt het bovendien allemaal wat dragelijker door.

Cutler raadt 4 tot 12 gram per dag aan. Ik meet het allemaal niet zo precies, maar ik probeer wel om minimaal aan ongeveer 4 gram per dag te komen. Het gaat eigenlijk vanzelf: als ik te lang wacht met een dosis in te nemen, dan verergeren m'n klachten en dat is meteen een reminder dat ik vitamine C moet nemen :-)

Je ontlasting wordt alleen wat slapper als je echt veel neemt.

Ik neem trouwens natrium ascorbaat (natriumbicarbonaat vermengd met ascorbinezuur in verhouding 1:2), dan is het niet zuur meer.

Ook niet hogere dosis dan 1 gram per keer nemen, want meer kan je lichaam toch niet verwerken per keer (per uur geloof ik).

Dank je Mark. Ik meen me te herinneren dat het nemen van vitamine C niet zo verstandig was als men nog kwik belast is. Ik heb namelijk nog 1 amalgaamvulling en de laatste verwijdering is ca. 1 week geleden. Het valt me op dat ik weer veel pijnen in gewrichten heb namelijk, vandaar mijn vraag.

Oh, je bedoelt amalgaambelasting :-)
Daar heb ik geloof ik nog niet eerder van gehoord dat dat niet verstandig zou zijn als je nog amalgaamvullingen hebt.

Maar bedoel je dat je juist vitamine C wilt nemen om de pijnen tegen te gaan of denk je dat je de pijnen hebt omdat je recent vitamine C bent gaan nemen?

Ik had daar dus niet van gehoord dat dat kwaad zou kunnen, maar iedereen is anders natuurlijk. Welke vitamine C neem je?

Ik weet niet of vitamine C op 1 of andere manier ook ontgift, want anders zou het daar nog mee te maken kunnen hebben.

Misschien toch maar even minderen dan. Hoeveel neem je nu?

Op dit moment zit ik aan 3 x 1250 mg. Ik denk erover om maar even helemaal te stoppen. Dezelfde symptomen kreeg ik bij inname van H2O2; wel energie maar ook veel pijnen. De pijnen komen pas na enkele dagen opzetten en nemen dan steeds meer toe.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het is, maar dan kan ik toch beter maar even stoppen.

Ergens heb ik ook gelezen dat vitamine C verzurend zou werken. Dit snap ik niet echt, maar al met al stop ik toch maar even. Wellicht kan mijn lever het nu ook allemaal niet aan. Dat het ontgift zou dan weer de pijn in mijn rechterzij verklaren want die lever van mij heeft het al even moeilijk genoeg vermoed ik.

Bedankt voor het meedenken Mark! :)

Graag gedaan, Heksje.

Laatste suggestie: zoals ik eerder zei kan het lichaam niet meer dan 1 gram per keer/uur verwerken, dus als je 1250 mg per keer neemt, wordt de rest gefilterd door je nieren die daardoor extra belast worden. Misschien voel je je nieren?

En nu dinner-time.

Heksje, ik hoor van veel mensen dezelfde klachten van ascorbinezuur. Ascorbinezuur is voor vele een onvriendelijke vorm van vitamine c vwb de maag. Zelf krijg ik er ook klachten van. Alternatieven zoals Esther-C ligt veel beter op de maag. Google maar eens.

Wat Mark aangeeft, 1250 mg per keer betekent extra belasting.
Volgens het Linus Pauling Institute is voor de meest efficiënte opname een dosis van 200mg per keer geadviseerd:

One hundred percent absorption efficiency is observed when ingesting vitamin C at doses up to 200 mg at a time. Once plasma ascorbic acid levels reach saturation, additional vitamin C is largely excreted in the urine.
http://lpi.oregonstate.edu/mic/vitamins/vitamin-C

For optimal absorption, take supplements in smaller doses, two to three times daily with your meals, according to the University of Maryland Medical Center. Instead of taking a tablet with 1,000 milligrams of vitamin C, buy supplements with 250 to 300 milligrams per tablet and take one with each meal.
http://www.livestrong.com/article/479278-how-much-vitamin-c-can-the-body-absorb/

Health Risks from Excessive Vitamin C:

The most common complaints are diarrhea, nausea, abdominal cramps, and other gastrointestinal disturbances due to the osmotic effect of unabsorbed vitamin C in the gastrointestinal tract [4,8].

http://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-HealthProfessional/#h8

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan