Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Ik heb antwoord gekregen op het chelation forum over de vitamine C kwestie. (reacties bewerkt voor overzicht)

Quote van Linus Pauling Institute:
"One hundred percent absorption efficiency is observed when ingesting vitamin C at doses up to 200 mg at a time."

Reactie Brian McBlain:
Absorbance is 100% at 0-200 mg dose. Above that, less is absorbed until a 2 gm dose above which very little is absorbed. It is not a cutoff but a gradual decline. An optima tradeoff of about 1 gm an hour gets a lot absorbed.

If absorbance is 90% at 500 mg and 80% at 1000 mg, you still get 450 mg and 800 mg in you respectively. The non-absorbance is only a big deal when it gives you diarrhea.

Linus Pauling Institute:
"Once plasma ascorbic acid levels reach saturation, additional vitamin C is largely excreted in the urine."

Brian McBlain:
We (mercury toxic people) are using up our Vitamin C stores at a prodigious rate so don't saturate as easily. In other words: mercury toxic folk differ from the norm.

We do not reach plasma saturation levels easily. Too many tissues are screaming for more and offloading it out of the blood fast. So the kidney secretion does not kick in as fast for us.

https://groups.yahoo.com/neo/groups/frequent-dose-chelation/conversations/messages/147136 (registratie noodzakelijk)

@watisgezond: nee ik doelde niet op het gemiddelde maar op de 3uur na het opstaan die is heel vaak 36,3
Oké thanks ik ga het eens uitzoeken in excel.

Oh dat wist ik niet dat je dan een groter tekort hebt als het zo erg prikt? nee ik kan het echt niet net als jij 20 min erop laten zitten. Na 10 minuten moet het eraf.

Aha! Ik zit daar meestal net onder 3 uur na opstaan.
Heb je na 10 minuten magnesiumolie niet het gevoel dat daarna de pijn verlicht is?

Net begonnen aan chelatie-ronde 7 overigens (6,25 mg ALA om de 2 uur). Afgelopen week was off-round behoorlijk pittig. Lever had het zwaar met de kwik. Bulten op m'n lichaam, ontlasting was heel licht, bijna wit. Gelukkig was dat maar éénmalig.
Flinke brainfog ook.

Het kan goed zijn dat ik in de dump fase aan het komen ben (of er al in zit). De organen dumpen dan kwik, wat gekoppeld is aan een toename van symptomen, zeker als je niet cheleert, want dan wordt de kwik niet afgevoerd. De kwikdump begint zo'n 4 maanden na de laatste amalgaamverwijdering of na de eerste chelatie-ronde. Ik zit op ruim 5 maanden. Piek zit zo tussen 6 en 9 maanden, dus dan heb ik wat om naar uit te kijken ?

Die Zweedse bitters neem ik trouwens nog steeds. Geeft naast donkere ontlasting ook betere stoelgang.

Vandaag ben ik begonnen met ronde 23 en heb ALA verhoogd naar 50mg.

Mark, is er alleen een paar maanden na amalgaamsanering een dump fase? Of kan dit ook een paar maanden na het beginnen met ALA gebeuren?

@Mark,
Absorbance is 100% at 0-200 mg dose. Above that, less is absorbed until a 2 gm dose above which very little is absorbed. It is not a cutoff but a gradual decline. An optima tradeoff of about 1 gm an hour gets a lot absorbed.

Goed om te weten dat bij een grotere inname ook meer wordt opgenomen!

If absorbance is 90% at 500 mg and 80% at 1000 mg, you still get 450 mg and 800 mg in you respectively. The non-absorbance is only a big deal when it gives you diarrhea.

Hier is dus niks over bekend begrijp ik, iig komen bovenstaande percentages niet vanuit een onderzoek. We weten dus niet of het wel 90% is bij 500mg.
Een feit is wel dat een grotere inname van 200mg vitamine c per keer, je lichaam (voornamelijk je nieren) extra moet werken om het teveel aan vitamine c te verwerken.

We (mercury toxic people) are using up our Vitamin C stores at a prodigious rate so don’t saturate as easily. In other words: mercury toxic folk differ from the norm.

We do not reach plasma saturation levels easily. Too many tissues are screaming for more and offloading it out of the blood fast. So the kidney secretion does not kick in as fast for us.

Ik geloof wel dat ons systeem voor meer vitamine c schreeuwt. Elk lichaam dat ziek is schreeuwt harder voor vitamine en mineralen. Maar voor wat betreft het teveel innemen van vitamine c met de daarbij horende verwerking in ons lichaam (uitscheiding), dat lijkt mij gewoon hetzelfde.

@Edwin,

Vandaag ben ik begonnen met ronde 23 en heb ALA verhoogd naar 50mg.

Succes!
Hoe lang laat jij ongeveer tussen de rondes in zitten? Week?

Ik geloof wel dat ons systeem voor meer vitamine c schreeuwt. Elk lichaam dat ziek is schreeuwt harder voor vitamine en mineralen. Maar voor wat betreft het teveel innemen van vitamine c met de daarbij horende verwerking in ons lichaam (uitscheiding), dat lijkt mij gewoon hetzelfde.

Dat legt Brian hierboven uit:

Mensen met kwikvergiftiging krijgen dus niet zo snel een teveel aan vitamine C binnen omdat veel weefsel de vitamine C uit het bloed opneemt, zodat er niet zo snel verzadiging ontstaat en er dus ook minder snel vitamine C via de nieren wordt uitgescheiden.

Ik merk ook zelf dat ik meer vitamine C kan innemen dan 200 mg per keer zonder dat ik het gevoel heb dat m'n nieren dan extra moeten werken en bovendien voel ik me ook beter. Dus ik kan me hier wel in vinden.

Mark,

Ik ben nu zo'n 5 maanden bezig en sinds 3 weken werden sommige klachten erger. Daardoor dacht ik aan een dump fase.

Johan,

Meestal doe ik 3 dagen tussen de rondes, maar soms 4. Ligt eraan wat het beste uitkomt.

Ik ook 3 dagen.
Ik heb soms (deze ronde al 2 keer) dat ik me niet meer kan herinneren of ik een dosis heb ingenomen of niet. Dan ben ik met iets anders bezig in combinatie met brainfog. Uur geleden ook weer.

Lichte paniek dan, want ik wil geen dubbele dosis of een dosis overslaan.

Pillen natellen in potje, kijken of ik aan glas kan zien of ik er al uit gedronken heb, etc...

Op intuïtie uiteindelijk er toch maar 1 genomen.

The end.

Het kan goed zijn dat ik in de dump fase aan het komen ben (of er al in zit). De organen dumpen dan kwik, wat gekoppeld is aan een toename van symptomen, zeker als je niet cheleert, want dan wordt de kwik niet afgevoerd. De kwikdump begint zo’n 4 maanden na de laatste amalgaamverwijdering of na de eerste chelatie-ronde. Ik zit op ruim 5 maanden. Piek zit zo tussen 6 en 9 maanden, dus dan heb ik wat om naar uit te kijken ?

de organen? Ik heb van jullie en alles wat ik er van gelezen heb begrepen dat de vergiftiging van organen nog niet zo,n probleem is, gezien het lichaam alles onder de BBB wél makkelijk kon schoon krijgen, binnen 3 a 4 maanden? Dus een dump fase na 5 maanden van de organen kan dan niet.
Hoogstens van de hersenen dus.

Watisgezond,
Als je het aantal capsules van die dag klaar legt, kun je tellen wat er nog over is en aan het uur van de dag zien of dit klopt.

Dank je Maarten,

Je hebt het verkeerd begrepen wat betreft de organen. Het lichaam krijgt niet alles vanzelf schoon onder de BBB, het lichaam kan alleen in een paar maanden tijd het bloed zuiveren van kwik. Dus niet het kwik uit de organen, daar is ALA voor nodig.

Mark,

Dat legt Brian hierboven uit:

Mensen met kwikvergiftiging krijgen dus niet zo snel een teveel aan vitamine C binnen omdat veel weefsel de vitamine C uit het bloed opneemt, zodat er niet zo snel verzadiging ontstaat en er dus ook minder snel vitamine C via de nieren wordt uitgescheiden.

Ik merk ook zelf dat ik meer vitamine C kan innemen dan 200 mg per keer zonder dat ik het gevoel heb dat m’n nieren dan extra moeten werken en bovendien voel ik me ook beter. Dus ik kan me hier wel in vinden.

Oke dus de redenatie van Brian is dat er bij mensen met kwikvergiftiging de inname van vitamine c het weefsel vitamine c opneemt, wat ervoor zorgt dat er uiteindelijk meer wordt opgenomen dan iemand zonder kwikvergiftiging. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en betwijfel of dit wel anders is dan bij mensen zonder kwikvergiftiging. Dat lijkt mij namelijk hetzelfde. Ik ga eens even op onderzoek, wellicht dat er een onderzoek hierover is te vinden.

Ik heb besloten om geen energie meer in dit forum te steken.
Mark en Edwin, ik wil jullie in het bijzonder bedanken voor jullie waardevolle adviezen en openheid. Dit heb ik altijd zeer gewaardeerd.
Wellicht een idee om een keer een forum te openen alleen over ontgiften? Er zijn namelijk veel verschillende manieren om te ontgiften, en in NL bestaat er volgens mij nog geen forum puur gericht op ontgiften. Ik heb iig de kennis om een website en forum te ontwikkelen, ik heb zelfs nog een Vbulletin licentie liggen. Just an idea!

Johan, ik lees je bericht nu pas.
Jammer dat je besloten hebt om niet meer op dit forum actief te zijn.

Bedankt voor je complimenten. Ik heb jouw inbreng ook gewaardeerd.
En mocht ik in de toekomst behoefte hebben aan een plek (forum) om naast of in plaats van dit forum m'n kwik-ei kwijt te kunnen, dan hou ik jouw voorstel in gedachte :-)

Succes in ieder geval!

Weer even een update van het één en ander.

Door warme weer van de afgelopen week speelt m'n candida meer op. Opgezette buik, jeukende/schilverige oren en hoofdhuid en dat soort dingen.
Dat ik met dat warme weer ander voedsel eet, heeft waarschijnlijk ook bijgedragen (salade, wat fruit, een biertje...)

Zoals ik eerder bij het voorsteltopic van Heksje schreef, kan het warme weer invloed hebben op candida-groei. Zie hier.

Wat daar mogelijk aan gekoppeld is, is de grijze ontlasting die ik vandaag heb en gisteren in mindere mate. Dit kan meerdere dingen betekenen, maar ook een hoge concentratie van gisten (candida) in de ontlasting. Ik had hetzelfde toen ik een oxy-powder kuur deed eerder.

Maar omdat ik in een chelatie-ronde zit, kan het daar ook mee te maken hebben.

Verder nog een pillendoosje (opbergkistje van de Action) gehaald, waardoor ik me niet meer kan vergissen of ik een ALA dosis heb ingenomen of niet. Heeft me al zeker 2 keer geholpen deze ronde.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan