Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Balen Mike dat candida zo snel weer opspeelt.

Je schrijft ook dat je meer fruit hebt gegeten. Dat roept bij mij de vraag op: wat eet jij gewoonlijk aan koolhydraten?

Je mag me Mark noemen hoor, Heksje ;-)

Qua koolhydraten neem ik boekweitcrackers, blackstrap melasse, honing, quinoa, witte basmatirijst, kiembrood (rogge), linzen, bataat.
Niet allemaal op 1 dag natuurlijk, maar dat zijn wel zo'n beetje m'n kh bronnen.

En afgelopen dagen ook wat fruit (voornamelijk kiwi).

Ik nam voorheen ook witte rijstwafels (dik belegd), maar daar ben ik nu mee gestopt omdat ik het gevoel heb dat dat constipatie geeft. Heb ik nu vervangen door kiembrood.

Jemig, ik zat geloof ik even te erg met "Mike" in gedachten ;) TOO much ... hahaha

Bedankt voor je lijst koolhydraten, hier ga ik eens mee aan de slag.

Ssst Mark, dat viel vast niet op ;)

Koop jij kiembrood in een lokale winkel of heb je misschien een link naar een webwinkel?

Welke linzen gebruik jij? Ik heb wel een poosje de gele mungbonen gebruikt, maar helaas zijn deze vrij moeilijk te verkrijgen. Hoe vinden je darmen de linzen?

Heksje, ik neem Terrasana kiembrood die ik bij Ekoplaza haal, maar je ziet ze elders ook wel te koop aangeboden.

Deze dus:
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/24997/Gekiemd-Roggebrood-Terrasana-400-gram

Die spelt-variant is nog taaier, dus die neem ik niet meer.

Ik probeer verschillende linzen, zoals berglinzen. Die andere namen ben ik vergeten. Ik week ze dan een nachtje (of langer), net als quinoa overigens.

Kan me niet herinneren dat m'n darmen er last van hadden.

Linzen zijn vrij klein. Van die grote bonen zou ik denk ik meer last hebben. Daar moet je als gezond mens al van ruften. ?

[...] nickel rarely shows up in hair even when present at toxic levels elsewhere in the body. For nickel, it is better to analyze sweat, which is one way the body attempts to get rid of this carcinogenic metal. (The other way is excretion via the bowels.) Nickel also causes hyperviscous and hypocoagulable blood so a clotting profile of the blood analyzed by a SonoclotTM or similar diagnostic is another useful test. Nickel toxicity should be suspected if there are symptoms such as tiny blisters or reddish rashes where nickel touches the skin (as with eyeglasses or jewelry) or at sites of sweating (such as the palms of the hand, hairline, or feet). In addition to “sensitizing dermatitis,” stubborn symptoms that might be the result of nickel toxicity include allergic asthma, acid reflux, insomnia and snoring. http://www.westonaprice.org/health-topics/mad-as-a-hatter/

Bovenstaand gaat uiteraard niet over kwik, maar mijn vraag is: wordt bij jullie haaranalysetesten ook standaard gekeken naar nikkelvergiftiging? Dat zou dan geen betrouwbaar resultaat opleveren, als je bovenstaand leest.

@Lievergezond
Nikkel staat wel op de haartest vermeld. Een hoge nikkelwaarde wordt echter vaak gezien als een teken van kwikvergiftiging als je een verstoord mineralentransport hebt wat door de kwik veroorzaakt wordt. Het heeft dan geen verband met de feitelijk hoeveelheid nikkel in je lichaam.

Over zweet gesproken:
kwik geeft een apart zoetige zweetgeur. Sinds ik weer zweet, merk ik dat ook. Het lijkt alsof je deodorant op hebt :-)

hoi Mark, wel een hele toer om die haaranalystentesten goed te kunnen lezen/interpreteren in elk geval. Er zit een hele wereld achter. Maar in elk geval heeft het dan wel nut om ook nikkelbelasting te laten testen, al was het alleen maar als een geode indicatie voor een kwikbelasting.

Nou het is in elk geval goed dat je weer zweet, en een zoete zweetgeur is toch een stuk aangenamer dan de meer zure varianten...

Sinds ik 50mg ALA gebruik gebeurt er van alles en komen oude klachten weer terug. Ik ben nu ruim vijf maanden bezig met chelatie, waardoor dit ook een dump fase kan zijn.

Ik heb een groot deel van de dag een jeukende neus en mijn linker neusgat zit meestal verstopt. Vorige week had ik twee dagen lang een spiertremor in mijn linker vastus medialis. En nog wat andere kleine dingen. Het is even vervelend, maar ontgiften gaat nooit zonder klachten.

Edwin, we zijn zo'n beetje gelijktijdig begonnen met cheleren zo'n 5,5 maand geleden, dus we kunnen inderdaad wel eens in de dump fase zitten. Bij mij zijn de laatste dagen (na de chelatie ronde) ook allerlei symptomen erger geworden, bijv. candida.

Candida beschermt je lichaam tegen kwik (enigszins), dus dan zou de kwik-dump de toegenomen candida-klachten verklaren.

Heb je vooral klachten tijdens een ronde of juist erna? Sommigen stellen de dosis naar beneden bij tijdens de dump fase.

Mijn laatste ALA ronde was eigenlijk één van de soepelste rondes tot nu toe, waarschijnlijk omdat dit wellicht 1 van de eerste keren was dat ik niet per ongeluk soms een dubbele dosis heb ingenomen. Leve de pillendoos!

Bij mij begonnen de klachten na de ronde. Het voelt vandaag beter, waarschijnlijk omdat ik gisteren met m'n voeding meer rekening heb gehouden met de candida. Opgezette buik is nu een stuk minder bijvoorbeeld.

De reactie krijg ik tijdens een ronde. Ik kreeg er ook nog eczeem bij. Dat is nu bijna weg. De volgende ronde ga ik doen met een lagere dosis. Jij zit nog steeds op 6,25 mg?

Eczeem kan ook duiden op candida. Lijkt me een goed idee om even wat lager te gaan zitten met de dosis.

Ik heb nu ook wat mentale klachten; met vlagen zo'n zinkend gevoel. Niet fijn.
Op het chelation forum hebben meer mensen dat soort klachten (of erger), voornamelijk als ze een erg lage lithium-waarde op hun haartest hebben. Dan wordt aangeraden om een lage dosis lithium (1 tot 5 mg) te suppleren. Ik had ook een extreem lage lithium waarde op m'n haartest, maar had tot nu toe geen last daarvan, maar nu dus wel.

Ik wil zelf CBD-olie eens gaan proberen in plaats van lithium.

Ik zit inderdaad nog op 6,25 mg ALA, waarschijnlijk ook omdat ik in eerdere rondes onbewust wat heb zitten klooien met die dosissen. Laatste ronde is het wel goed gegaan daarmee en verliep het ook soepel. Dus als ik nog een ronde of 2 zo goed door kom, ga ik de ALA eens ophogen.

Ik sla dit weekend even een ronde over en verhoog de adrenal cortex naar 850 mg.

Dan wordt aangeraden om een lage dosis lithium (1 tot 5 mg) te suppleren.

Als mensen dit soort dingen aanraden zou ik maar heel hard de andere kant op lopen! Wat een ontzettend gevaarlijk advies om lithium te suppleren. Dit gaat echt nergens meer over.

Ik snap dat het argument is dat we in de oertijd geen kwikbelasting hadden, maar als men dit soort suppleties adviseert dan twijfel ik er niet meer aan dat ze een bepaalde belasting in hun hoofd hebben, kwik of wat anders. Dit kan echt niet!

Er is hier kort geleden al eens geschreven dat er op het forum teveel gedokterd wordt, maar blijkbaar gebeurt dat niet alleen hier.

Houd je gezonde verstand erbij en vertrouw eens wat meer op voeding, je miraculeuze lichaam en al zijn kracht. De natuur is perfect en wij lopen er veel te veel mee te rommelen door lichamen met kwik te belasten maar ook met allerlei bizarre suppleties.

Heksje,
Ik schreef al dat ik CBD-olie ging proberen in plaats van lithium.

Met alleen gezonde voeding en vertrouwen kom ik er niet. De natuur is perfect, maar is niet opgewassen tegen grote hoeveelheden kwik in het lichaam. Maar goed, hier heb ik het al tig keer over gehad.

@mark, ik zou je nog op de hoogte houden over die MOR phase, nou ik kan je zeggen ik merk er helemaal niets van. Volgens Marijn zou je pas bij twee maanden gebruik wat moeten merken. Eerlijk gezegd ga ik niet weer een pot bestellen, bovendien heb ik nog meer last van zonneallergie.
Ik denk dat mijn darm zo enorm naar de maan is dat het geen enkele supplement opneemt joh. Maar ja die darm wil ook niet helen na veel pogingen en uithongering. Sorry ik ben de laatste tijd echt onwijs chaggo, ik probeer de moed erin te houden wat erg moeilijk is ;-)

Ik ben al die supplementen ook zat, kost zoveel geld. Soms denk ik, ik kap met alles en blijf gewoon gezond eten en zie wel wat er gebeurd.

Lithium kan de nieren vergiftigen en de schildklier drukken.

Overigens is stoffen suppleren zonder deze in een synergie in te nemen zoals met voedsel niet ongevaarlijk.

Toevallig zit een vriendin van mij nu ook aan een lithiumsupplement en zij kreeg er maagpijn van, trouwens ook van een kaliumsupplement.

Zo normaal als mensen nu suppleren vinden, zo normaal vinden velen het nemen van medicijnen. Denk na mensen, pillen en capsules groeien niet aan een boom. Heb je een probleem dan kan je dit beter met voeding oplossen. Elders op dit forum las ik dat Mike een kruid noemde wat tegen kwikvergiftiging tegen ging.
Er is niet één toverstaf en je kan juist door het nemen van een geïsoleerd middel wel eens nog meer uit balans raken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan