Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

@mark: Marijn zei elders dat je heel snel al wat moet merken vrijwel direct nou dat is bij mij dus niet het geval, dus maar goed dat ik ermee ben gestopt.
Ik gebruik de hcl van AOV, vrij goedkoop.

Ja stress lijkt mij ongezonder dan tijdelijk misschien niet gezond eten. Ik ga na de vakantie gewoon even flink aan een oxypowder kuur. Verder blijf ik wel mijn supps innemen natuurlijk. Ik neem wat boekweitmeel mee om pannenkoeken te bakken ofzo. Gelukkig is er veel vlees te verkrijgen, en verse vis. En af en toe eieren moet geen probleem zijn hoop ik. Komt goed!

Golden, ik neem vitamine C en E voor de antioxidanten.
Verder zijn de belangrijkste nog magnesium(citraat/olie) en zink. Die vormen bij elkaar de Core Four. Selenium neem ik ook.

Adrenal cortex is ook aan te raden omdat zowel kwik als de chelatie ervan een behoorlijke aanslag op je bijnieren kan geven.

En verder is het kijken waar je baat bij kan hebben en waar je tekorten (of overschotten) liggen. Ik heb dus sinds kort de CBD-olie ontdekt om het mentaal een beetje leuk te houden.

De laatste rondes voel ik me beter tijdens de ronde dan na de ronde. Komt misschien ook omdat ik in de dump-fase zit waarbij organen kwik dumpen. Als de kwik dan niet snel genoeg afgevoerd kan worden off-round (alleen via zweet en urine), dan kun je klachten krijgen (herdistributie van kwik).

Ik neem de ALA elke 2 uur en wil in de toekomst misschien kijken of ik 's nachts om de 3 uur kan doseren en overdag om de 2 uur. Als je trouwens eerst om de 3 uur doseerde en nu om de 2 uur wil proberen, moet je niet vergeten om de dosis ook naar beneden bij te stellen.

Je zou de dosering pas moeten verhogen (met maximaal 50%) als je 3 rondes zonder klachten bent doorgekomen.

Succes!

Mark

Thanks Mark, ik moet nog even geduld hebben ik ga pas over twee weken.

Betreft de amalgaam, ik had voor a.s maandag een afspraak staan maar die heb ik geannuleerd ivm dat ik door mijn vergoeding heen ben en zo een vakantie net voor de deur. Ik weet niet hoe ik ga reageren op die verwijdering van amalgaam. Er was iemand hier op het forum (weet niet meer wie, brainfog) maar die had nogal wat klachten daarna?
Mijn ontgiftings systeem werkt heel slecht dus is het überhaupt wel verstandig om die amalgaam nu aan te pakken is de vraag. Ik denk eerst even de rest aanpakken en dan verwijderen?

Ik ga binnenkort een afspraak plannen met ronald stalling, ik hoop dat hij mij kan vertellen wat voor nu verstandig is ivm mijn defecten ;-)

hoi Sampjes,
ik was vorig jaar heel erg ziek na amalgaanverwijdering, ws. niet alle juiste technieken gebruikt door de tandarts. Wel goeie verdovingsstof maar kwikdamp vermoedelijk toch mijn lijf ingelekt via mijn neus denk ik.
Fred Neelissen bevestigde mij dat dat mogelijk was.
Mijn darmen zaten van een op andere moment op slot, als het ware.
Ik was me daarvan niet bewust, heb een week heel veel pijn gehad, kon me nauwelijks meer bewegen en kreeg zware pijnstillers van huisartsenpost.
Pas toen ik een koffie klisma heb gedaan en er een hele bende uit kwam knapte ik op als sneeuw voor de zon.

Marijan, dat klinkt heftig!
Ik voelde me ook beroerd toen m'n amalgaam verwijderd was, maar dan vooral de sessies waarbij er 3 of 4 vullingen tegelijk werden verwijderd. Bij 1 sessie rolden er stukjes amalgaam van de cofferdam in m'n keel. Volgens mij krijg je altijd wel wat kwikdamp binnen via keel en neus, tenzij je een aparte zuurstoftoevoer krijgt.

Sampjes, ik denk dat het sowieso goed is dat je de amalgaam niet laat verwijderen voordat je op vakantie gaat, ook al is het maar 1 amalgaamvulling (toch?).
Als je slecht ontgift, kun je inderdaad beter eerst kijken wat de oorzaak daarvan is. Misschien kan Ronald Stalling zien wat je lichaam belast?

Mark

@marijan: oh wat heftig zeg! Kijk en daar ben ik dus een beetje bang voor, mijn darmen zijn al niet je van het, dus lozen gaat moeilijk. Ik wil dit echt met iemand doen die de boel beetje samen met mij in de gaten gaat houden. Ik zie mij er wel voor aan ook zo heftig te reageren hoor.

De tandarts bij wie ik een afspraak had staan wil sowieso maar 1 tegelijk doen omdat zijn ervaring is dat meer tegelijk meestal te belastend is.

@mark: ik heb 1 duidelijke zichtbare amalgaam vulling en de rest zit deels verstopt onder composiet en wortelkanaalbehandelingen. Ik heb een heel prettig telefoongesprek gehad met Ronald. Dat is denk ik wel een man die verstand van zaken heeft. Ik denk wel dat ik bij hem in goede handen ben na al die fake therapeuten ;-)

Sampjes, die wortelkanaalbehandelingen zijn inderdaad ook verdacht wat betreft amalgaam.

Eerst maar eens kijken wat Ronald Stalling te melden heeft. Mooi dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan dat gesprek met hem. Dan kan het herstel gaan beginnen! :-)

Mark

Golden,

Ik gebruik alleen de aanbevolen supplementen: vitamine C, E en zink. Daarbij neem ik twee keer per week een magnesium voetenbad en smeer ook mijn buik en benen in met magnesiumolie. De dosis ALA heb ik verlaagd van 50 mg naar 25 mg. Ik hou het bij een dosis om de 3 uur.
Gisteren heb ik ronde 27 afgerond.

Op dit moment doet een openluchtsauna ook goed zijn ontgiftende werk. Het is hier op mijn vakantieadres al drie weken tussen de 35 en 40 graden op het warmste moment van de dag. Heerlijk. :)

Klinkt goed, Edwin!
Hier in Nederland zweten we wat minder op het ogenblik.

Zoals je ziet, heb ik m'n forumnaam veranderd in 100%leven. Ik heb Mike (drain man) gevraagd of hij de titel van dit topic wil aanpassen zodat m'n oude naam watisgezond wordt vervangen door 100%leven.

Ik zit op de laatste dag van ronde 10 ?
Eerste nacht heb ik 3 uur tussen doseringen geprobeerd, maar toen kwam er al een lichte hoofd- en nekpijn opzetten, dus dat is te lang voor mij, ook 's nachts.

2e en 3e nacht heb ik om de 2,5 uur geprobeerd en dat ging wel goed. Dus dat wordt em voorlopig en om de 2 uur overdag.

Goed dat je zelfs op vakantie gewoon doorgaat met chelatie!
Veel plezier daar.

Mark

Mark,

Meet je de temperatuur onder je tong?

Ik heb last van geel poep, en het lukt me niet goed om het donkerder te krijgen. Ik neem een keer per dag zweedse bitters, 3g taurine, choline, maar het helpt niet :-(

Edwin,

En heb je nu nog side effects van het detoxen? Ik krijg soms hartkloppingen ( bonkend gevoel op mijn borst ) maar die heb ik al een tijdje, en mijn ontlasting is geel.

Ik doseer wel elke 2 uur en dat is veel beter voor mij.

Golden,
Ja, ik meet m'n temperatuur onder m'n tong.
Is je ontlasting erg licht? Merk je dat je meer klachten hebt tijdens chelatie hierdoor?

Ik had het een tijdje terug ook en ben toen even gestopt met cheleren, om m'n galstroom eerst wat op te schroeven. Kwik wordt gedumpt via de gal (bij ALA chelatie tenminste), dus als dat niet goed doorstroomt, dan wordt de kwik weer (deels) opgenomen in je lichaam.

Bij mij hielp dat Zweedse kruidenbitter binnen een paar dagen. Ik neem het 2x per dag voor de maaltijd. Theelepeltje ervan in een glas met weinig water, zodat het nog goed bitter blijft.

Heb je ook mariadistel al geprobeerd? Sowieso goed voor je lever. Ik trek er dagelijks thee van.

Verder eet ik vaak bittere groentes zoals witlof.

Mark

Mark,

Ik had mijn temperatuur onder mijn oksel gemeten, en ik dacht wat is het laag... ik laz gisteren dat het onder de tong moet :-) Vandaag heb ik drie keer gemeten, om 17 moet ik nog een keer meten. 37.05, 36.99 en 37.04. Het is redelijk denk ik?

Voor mijn bijnieren neem ik 2 keer per dag vitamine B5 500mg, en ook chroom picolinaat 200mcg rond 3 keer per dag om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Ik zou de b5 proberen voor de bijnieren! En dan nog een capsule b100, in drie stukjes, en dat in drie keer met de rest van de suplimenten.

Ik neem wel mariadistel capsules, (2x300mg sylimarin) per capsule, soms 2x soms een keer per dag, maar dat helpt niet blijkbaar bij mij. Ik heb ook de mariadistel zaad, dus misschien moet ik ook thee maken. Laat je de zaadjes koken of giet je alleen kokend water?

Ik weet dat de kwik en de rest dat ALA opruimt via de ontlasting gaat, daarom moet het gal meewerken...

Ik voel me eindelijk een beetje beter nu, ik doe een lange ronde, de korte rondes zijn niet voor mij. Wel om de twee uur doseren en gelukkig ook want die 3 uur was te lang.

Over temperatuur gesproken:
sinds een maandje beginnen de temperatuurschommelingen bij mij weer toe te nemen (bijnierproblemen), terwijl ik juist meer adrenal cortex neem. Ik zat 2 weken terug op 1000 mg en toch schommelt het meer dan 1,5 tot 2 maanden geleden toen ik op 600 tot 750 mg adrenal cortex zat en m'n temperatuur vrijwel stabiel was (alleen na inname van thyroid supplement merkte ik dat m'n bijnieren nog niet sterk genoeg waren).

M'n verklaring was dat ik in de dump fase zit waardoor m'n bijnieren het zwaarder hebben. Maar op het chelatie forum schreef iemand dat haar dochter ondervonden had dat Thorne adrenal cortex veel krachtiger werkte (per mg) dan Nutricology. Zij was geswitcht naar Nutricology en moest 2 tot 3 maal meer mg adrenal cortex innemen om hetzelfde effect te krijgen als wat ze had ervaren bij Thorne adrenal cortex.

Een half jaar geleden ben ik begonnen met Thorne om op te bouwen vanaf 50 mg (Thorne is er alleen in 50 mg capsules) en ben bij 250 mg geswitcht naar Nutri-Meds (250 mg capsules). Dat ging goed, maar een maand geleden hadden ze Nutri-Meds niet meer bij iHerb (exportverbod naar EU las ik) en nam ik noodgedwongen Nutricology.

En nu kijk ik m'n temperatuursgrafiek terug en zie dat m'n temperatuur zo rond de verandering naar Nutricology erger begint te schommelen. Zou Nutricology dan inderdaad minder krachtig zijn?

Ik had net 2 potjes Nutricology binnengekregen, dus totdat die op zijn, ga ik het combineren met Nutri-Meds (100 mg) en later ook met Thorne om te zien of ik nu weer wel een stabielere temperatuur krijg.

Wordt vervolgd!

Mark

Mark, ik nam gisteren een thorne capsule in de ochtend, omdat mijn oksel temperatuur zo lag was hehe, ( is vergelijkbaar met je tong temperatuur btw, ik raadpleeg je grafiek :-) Ik weet niet of het uitmaakt dat ik nu al bijna twee weken ALA ronde doe. Eidelijk voel ik me ietsje beter, met hartklopingen ook, maar die had ik eerder ook al. Ik zit in de dump fase ook. Misschien is mijn temperatuur iets omhoog door de chelatie? Ik ga het nu wel bijhouden en ik laat jullie weten hoe het gaat.

Export verbod naar de EU? Waar las je dat? Ik lees ook mee op de yahoo forum :-)

Andy is ook fan van Thorne ACE.

Golden, ik ben jaloers op je temperaturen!
Stabiel en niet te hoog of te laag. Heb je dat dagelijks zo?
Je zou zeggen dat je je dan aardig goed moet voelen.

Mariadistelzaad heb ik vermalen tot poeder en dat stop ik in een theezakje en dan 20 minuten trekken.

Vitamine B-complex neem ik ook.

Mark

Mark,

Ik weet het niet van mijn temperatuur, ik heb het gisteren 36.78 gemeten en vandaag deze temperaturen. Gisteren en vandaag voel ik me wel veel beter dan tot nu toe, dus ik ga meten en opschrijven, ik hoop dat het zo blijft.

Ik voel me niet heel goed of zo...

En Nutri-meds, ik vind het niks, waarom willen ze dat we meer betalen? Dan kan je net zo goed Thorne gebruiken of scheelt het alsnog?

Ok Golden, dan zijn je temperaturen toch wat minder stabiel dan ik dacht, maar hoog genoeg in ieder geval.

Omdat Thorne alleen in 50 mg capsules adrenal cortex levert, is het uiteindelijk wel duurder als je er veel van nodig hebt. Maar als het krachtiger is, heb je er weer minder van nodig.

Trouwens, je zal merken dat als je een chelatie ronde hebt afgerond dat je temperatuur stabieler wordt. En bij mij ook vaak hoger.

Candida speelde bij mij in ieder geval de laatste ronde weer behoorlijk op (opgezette buik, etc). Kwik wordt afgevoerd door je darmen, en dat vindt candida prachtig natuurlijk :-)

En sinds de ronde gestopt is, is de candida weer rustig.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan