Bedankt voor de links, Golden!
Ik ga in ieder geval komend weekend geen chelatie doen met DMSA, maar ga me richten op m'n bijnieren en schildklier. Daarna wil ik m'n lever en nieren gaan ondersteunen/reinigen met bepaalde kruiden. Ondertussen doe ik ook nog dagelijks de groene klei darmreiniging.
Alles klaarstomen voor de ALA chelatie over een paar maandjes
Net nog weer eens wat zitten teruglezen in The Mercury Diaries (die man heeft echt veel symptomen gehad die ik ook heb, maar hij had sommige symptomen wel een stuk erger) en ik lees daar dat hij, net als ik de laatste tijd, veel last had van hartkloppingen. En hij ging eens kijken of de adrenal cortex en schildklierhormoon (Armour) doseringen niet omlaag moesten. Na een paar weken experimenteren met doseringen, bleek het inderdaad daar aan te liggen. Hij had nog maar 50 mg adrenal cortex nodig (hij kwam van 750 mg) om een stabiele temperatuur te houden zonder vervelende symptomen. Zelfde verhaal met Armour: ook mee gestopt, maar omdat z'n temperatuur niet meer daalde, is hij niet meer met Armour begonnen.
En hij had geen hartkloppingen meer.
Dus ik ga vanwege die hartkloppingen ook eens stoppen met de adrenal cortex (zit nu op 250 mg ruim een half jaar) om te kijken wat dat doet met m'n hart en met de temperatuurschommelingen. En dan, indien nodig, voorzichtig weer opbouwen.
En nog een bevinding, of eigenlijk die van Marijn: m'n DPP-IV enzym activiteit is te laag. Wat?! Dat m'n DPP-IV enzym activiteit te laag is!
Ze had dat via spiertesten gemeten.
Ik had me wel eens eerder ingelezen hierover, maar dacht dat ik geen exorfine-belasting zou hebben, omdat ik geen zuivel (behalve boter), soja, gluten en spinazie meer eet. Maar het blijkt dat lichaamsvreemde stoffen als kwik het DPP-IV enzym jarenlang kunnen blokkeren. Mooi is dat...
Dus dit nog weer eens gelezen:
http://exendo.be/dpp-iv-enzym-onderzoek-en-referenties/
Daar is een pil voor:
http://exendo-epigenomics.com/product/dpp-iv-optimum-gold/#
Wil ik ook wel gaan proberen, maar niet allemaal tegelijk, anders weet ik niet meer wat wat doet. Eerst even stoppen met adrenal cortex.