Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Golden,
Ik heb afgelopen weekend ronde 11 gehad. Ik zit nog steeds op 6,25 mg ALA. Omdat ik in de dump fase zit en nog niet helemaal symptoom-vrij ben (door chelatie), blijf ik daar voorlopig nog op zitten.

Nu voel ik me na de ronde weer beter dan tijdens de ronde, terwijl het de vorige rondes andersom was. Ik voel aan alles dat er veel kwik gedumpt is en wordt afgevoerd. Erg sterk ruikende ontlasting (weer zo'n chloor-achtige lucht) bijvoorbeeld.

Die CBD olie is een blijvertje en zorgt er misschien ook wel voor dat ik me na een ronde beter voel dan voorheen. Ik neem nu 2 druppels 's ochtends en een uur of 5 later neem ik nog 2 druppels (4% CBD). Het lijkt zo'n 5 uur te werken telkens.

Trouwens, m'n reactie in jouw sauna topic is hier ook wel van toepassing, dus ik plaats even een link ernaar toe:
https://www.fatsforum.nl/topic/sauna-ontgifting/#post-134227

Ben jij nog aan het cheleren en gaat dat goed?

Mark

Hier een hele goede post over de lengte van chelatie rondes:

http://onibasu.com/archives/fdc/29473.html

What Linda was saying is that in a single short round, very little mercury will actually be excreted or carried all the way out of the body, and there will be redistribution at the end of the round. Probably not more than at the end of a normal round. But if you chelate for 3 days straight, you will have one redistribution event for that round, and should have excreted a fair amount of mercury, because you kept it moving for 3 days. If you only chelate for one day at a time, you will have three redistribution events per the same number of days of chelating, and since you started and stopped 3 times, probably did not clear as much mercury all the way out, as you would have doing 3 days in a row

Now, in this analogy, then continuous chelation would sound like the way to go, with never taking a break. But that has it's problems also. The conveyor belt (your body) will need some downtime for repairs and maintenance, and the operator of it (you) will probably get tired and run down and will need some extra sleep and extra nutrients to be able to keep running the conveyor belt. So you need some days off, to be able to run the conveyor belt efficiently and safely.

Niks mis mee met lange rondes! Zelfs Cutler zegt dat sommige mensen continue cheleren. Af en toe wat rust pauses zijn goed/nodig om het herstel te versnellen. In die periode dat het lichaam die niet bezig met ontgiften is de schade die de kwik heeft aangericht ook tijdens het excretie te herstellen.

Abandoned rounds, skipped doses

Interessante post van Brian

http://onibasu.com/archives/fdc/143641.html

*** Most of us know from experience that short rounds result in redistribution to the most sensitive parts of the brain from our reactions. Those who did short rounds continuously worsen the psychological symptoms to severe levels according to Andy. So we can accept that anecdotal evidence as a reasonable basis (but not proven) to say that mercury is moving from more benign locations on its way out in chelation, and if interrupted a bit by late doses or a lot by a short round, or a great amount by large infrequent ALA doses, some of the mercury ends up in the hypothalamus and other sensitive parts of the brain, where havoc ensues. I suspect that much, most of us understand.

*** One child's urine and stools were tested on round (I do not have that post or blog link). The upshot was that little increase in mercury above the background secretion was found until Day 3 on round. That suggests that if takes about 48 hours on round to prime the pump, set up the bucket brigade, make the conveyor belt, or whatever analogy you like to represent the presence of a stream of mercury leaving the brain and then the liver, kidneys and body. A short round cuts that off and the mercury is dropped pretty much where it is and there is little net removal of mercury from our bodies. Blood tests show it does not spike much in the blood otherwise we could blood test on rounds and say: See! I am mercury toxic! Look at all that mercury! So that suggests little movement of the chelated mercury around the body at the end of round whether short or otherwise. We know ALA does not get a death grip on mercury, so some of the mercury moved out of brain cells but not out of the brain becomes unbound Hg++ which is highly toxic to nerves. Free Hg++ will happen in cells, too.

Golden,

Langere rondes kunnen het ontgiften inderdaad versnellen, maar zoals je zelf al schrijft en aanhaalt, heeft je lichaam ook rust (slaap!) nodig om te herstellen, zodat het/je ook de voorraad mineralen weer kan aanvullen.

In het eerste gedeelte wat je aanhaalt, gaat het over een vraag van iemand of korte rondes van 24 of 36 uur ook goed zijn. Nee dus, pas bij 3 dagen wordt er aardig wat kwik het lichaam uit gewerkt.

Ondertussen ben ik met ronde 12 bezig.

Mark

Mark,

Is dat de 12e ronde met ALA of heb je de eerste rondes met DMSA ook daarin meegeteld?

Vandaag ben ik begonnen met ronde 29: 25mg ALA en 12,5mg DMSA.
De dump phase is in volle gang. Hopelijk wordt daarmee de bak met kwik al voor een groot deel geleegd. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik de dosis weer kan verhogen. Waarschijnlijk na zo'n 3 maanden?

11855638_943624639014477_8400465888028202548_n.jpg

Edwin,

Ik heb m'n 2 DMSA rondes ook meegeteld, dus 10 ALA rondes tot dusver.
Gisterenavond m'n 12e ronde afgerond. De ronde ging erg soepel. Ik voel me over het algemeen de laatste tijd beter tijdens de ronde dan erna. Na de ronde is het wisselend. Het lijkt dat die CBD-olie het allemaal (vooral na een ronde) dragelijker maakt.

Waar heb jij vooral last van nu? En is dat vooral tijdens of ook na de ronde?

Voordeel voor jou is dat je ook DMSA neemt, wat vrijgekomen kwik in het bloed (door dump-fase) makkelijker kan afvoeren, lijkt me. Maar door candida neem ik dat dus niet. Vandaar dat ik het te koop aanbied (hint!).

Gemiddeld duurt die dump-fase zo'n 3 maanden, maar er zijn geen gemiddelde mensen natuurlijk, dus dat verschilt van persoon tot persoon. Lijkt me afhankelijk van de hoeveelheid kwik die opgeslagen zit in je organen, hoe snel dat gedumpt wordt, hoe snel je kunt ontgiften (dosering ALA/DMSA), etc.

We gaan doorrrrrr!

Mark

Waar heb jij vooral last van nu? En is dat vooral tijdens of ook na de ronde?

De verschijnselen van dit moment zijn:
- Veel zweten in de nacht, inmiddels weer in Nederland.
- Soms veel plassen
- Oude neusklachten die terug zijn gekomen. Na het verlagen van de dosis ALA is dit al verminderd.
- Donkere ontlasting

Tijdens een ronde zijn bovenstaande reacties erger dan na een ronde.
Op de afbeelding in mijn bericht hierboven staat duidelijk het verschil tussen chelatie met ALA en DMSA dat op de juiste momenten wordt ingenomen en chelatie met 'natuurlijke middelen', zoals chlorella.

Edwin,
Ondersteun je je bijnieren wel genoeg?
Veel zweten en plassen kan duiden op (een voorstadium van) uitgeputte bijnieren.
Vorig jaar toen m'n bijnieren op hun gat lagen, moest ik meerdere malen 's nachts plassen.

Kwik en chelatie ervan vergt aardig wat van onze bijnieren.

Mark

Ondersteun je je bijnieren wel genoeg?

Ik eet veel verzadigd vet en neem in de ochtend een capsule adrenal.
De hoge urineproductie heb ik wel alleen tijdens een ronde. Dan drink ik meer water. Dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn.

De hoge urineproductie heb ik wel alleen tijdens een ronde. Dan drink ik meer water. Dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn.

Als je verder geen symptomen van bijnieruitputting hebt, dan ligt het wellicht daaraan ja.

Mark

Mark,
wij volgen je al maanden in jouw route naar gezondheid. Eindelijk heeft mijn man beslist de stap te nemen om al zijn amalgaanvullingen - 12! - te laten verwijderen. Ze zitten daar al 20/30 jaar.
Zijn dus nu op zoek naar de juiste tandarts. Kan je ons vertellen bij wie je bent geweest. Dank.

Goed nieuws!
Better out than in :-)

Ik heb m'n amalgaamvullingen laten verwijderen bij Peter Dros. Rechts onder 'Vrienden' zie je een link naar z'n praktijk Mondzorg Maasdriel.

Mark

Thanks Mark.
Hadden al veel goeds over hem gelezen. Wel een beetje ver, maar ja, tis beter een goede tandarts ver weg dan een slechte dichtbij.

Ik weet niet waar jullie wonen, maar als het België is, dan zijn daar ook goede tandartsen te vinden, las ik elders op dit forum.

Zoek op 'tandarts België' op dit forum.

Mark

Nee Mark, wij wonen in ZuidWest Frankrijk en hier hebben ze geen biologische tandartsen. Misschien wel in Parijs, Marseille of één of andere grote stad, maar niet hier in pumpkinland. Als wij dan toch ver moeten rijden, dan liever een beetje verder naar Nederland voor een tandartsbezoek, een bezoekje bij Marijn (BalansBalans), even binnenspringen bij Sundancer voor hun heerlijke cocosolie, etc.
Weet je, zelfs hier in de bioshop hebben ze geen cocosolie, ze hebben er nog nooit van gehoord. Kun je dat voorstellen? 2015?
2 Jaar geleden hebben we ook een reisje gemaakt naar Rotterdam voor kefirkorrels, gekregen van forumlid Patchouli. Nou we hebben die nog altijd en misschien wel 50 andere gezinnen maken nu kefir van onze korrels. Toch fantastisch hey. Als we nu naar het noorden reizen, ga ik op zoek naar waterkefirkorrels en ze hier dan weer introduceren :-) Zo worden we allemaal weer een beetje gezonder.

Hoi Mark,

Hoe gaat het? Hoe voel jij je nu na die chelatie rondes?
Ik ben net terug van vakantie en heb dit forum wel gemist hoor. Ik ga eens even teruglezen.

Ik heb overigens erg fout gegeten hoor, maar bizarre ervan was dat ik er eigenlijk geen last van heb gehad, misschien vanwege de oxypowder die ik trouwe elke avond innam.
Nu weer gauw terug naar mijn normale voedingspatroon ;-)

He Sampjes,

Hopelijk heb je wel genoten van dat 'foute' eten, anders is het dubbel zonde! ?

Ik ben weer een boel wijzer, zal ik binnenkort over schrijven.
Ben nu bezig met ronde 13 waarbij ik me weer beter voel dan voor of na een ronde. Ik ben de ronde aan het verlengen naar 76 uur, volgende week (als m'n ALA bestelling arriveert tenminste) wil ik naar 78 uur gaan.

Jij hebt nog 1 amalgaamvulling en wat behandelde wortelkanalen (met evt. amalgaam) toch?

Eerst maar weer even aansterken met gezonde voeding.
Eet smakelijk!

Mark

Meteen maar even een onderzoeksprojectje erbij pakken:

Ik heb al jaren af en aan last van m'n rug (vooral onderrug) en pijn in het bekkenbodemgebied. Erg irritant en afgelopen vrijdagavond was het weer behoorlijk raak, dus toch maar eens even uitgezocht wat dat kan zijn.

Eerst gezocht op de chelation group, omdat kwik me toch het meeste parten speelt, dus ik schat dat dit hier ook mee te maken heeft. Ik las daar dat meerdere mensen ook last ervan hebben en dat oxaalzuur de boosdoener was bij sommigen.

Ok, oxaalzuur dus...

Gezocht en ik vond onder andere de volgende info:

Typically, when your gut is healthy, it doesn't absorb much of the oxalates from your diet. And oxalates are usually metabolized by the good bacteria in your gut (if you have them) or are eliminated in your stool. However, when oxalates meet up with damaged tissues, they bind with calcium and crystallize—causing irritation and pain.

This either causes or increases inflammation.

A history of heavy or even recent antibiotic use can increase the body's risk of dietary oxalate damage. The reason being is that antibiotics wipe out beneficial bacteria in the inner ecosystem, needed to break down oxalates. These good bacteria must be replenished after any antibiotic cycle.

Daar ik in 2013 7 maanden aan de antibiotica zat (ik vertrouwde toen helaas nog op een arts), lijkt me oxalate damage niet onwaarschijnlijk.

Maar er is meer:

It can be particularly painful when the crystals implant themselves in areas where they prevent other material from passing through (such as in your digestive tract). Additionally, in the case of a permeable or “leaky” gut, excess oxalates are absorbed into your body. This overload is linked to several health issues, including fibromyalgia, autism, kidney stones, vulvodynia, and hypothyroidism, just to name a few.

Lekkende darm helpt ook niet mee dus.

Hier het hele verhaal plus welke voeding veel en weinig oxaalzuur bevat:
http://bodyecology.com/articles/boiling-your-vegetables-low-oxalate-solution-reduce-pain.php

Afgelopen vrijdag toen ik zo'n last kreeg, had ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens broccoli gegeten en broccoli bevat veel oxaalzuur.

Verder las ik nog dat candida er ook voor zorgt dat oxaalzuur minder goed wordt afgebroken. Dus toch ook weer een connectie met de kwik, want m'n overmatige candida wordt veroorzaakt door de kwik (en de antibiotica).

Check, check en nog eens check dus. Ik had vorig jaar ook tweemaal een blaasontsteking, wat te maken kan hebben met gekristalliseerd oxaalzuur (nierstenen).

Oxaalzuurhoudend voedsel maar eens beperken dan (geen bataat, olijven, etc ? ) en kijken hoe dat voelt. Groente koken (in plaats van stomen wat ik vaak doe) reduceert oxaalzuur ook.

Als je oxaalzuur-inname onder een bepaalde drempel komt, gaat je lichaam (net als bij kwik) de oxaalzuur dumpen:

Simply put, the word “dumping” is a sort of catch-all term for the body’s process of detoxifying oxalates. Dumping symptoms can range from mild to severe, and may not even be noticeable, depending upon the an individual’s chemistry. Dumping usually occurs when someone’s oxalate intake drops below a certain threshold and stays there for a few days (or longer). This threshold for oxalate intake differs for each person. Likewise, each person’s experience of dumping will differ depending upon their stores of certain vitamins, minerals and of course oxalates.

http://oxvox.com/oxalate-dumping-symptoms-what-to-expect/

Eens kijken of dit door het spam-filter van het forum komt...

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan