Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Uiteraard lees ik jullie verhalen over kwik.
Ooit heb ik kwikvullingen gehad. Weet niet meer wanneer die eruit zijn gehaald.
Dus ook nooit ontgift. Denken jullie dat de kwik dan nooit vanzelf verdwijnt?
Dan zou ik dus eens zo,n haartest kunnen doen.

Liesje, weet je nog hoeveel vullingen het waren?
Een gezond vrouwenlichaam zou de kwik(damp) van zo'n 4 amalgaamvullingen moeten kunnen verwerken. Als je niet gezond was of er meer dan 4 had, kan de kwik opbouwen in je lichaam en zich vastzetten in je organen.

Als het heel lang geleden is dat de vullingen zijn verwijderd: kwik heeft een halfwaardetijd van 15 tot 30 jaar in je hersenen.

Als je kwikgerelateerde klachten heb, zou je hier een haartest kunnen doen en aan de hand van deze regels kunnen vaststellen of je kwikvergiftiging hebt.

Mark

Hoi Mark, ik ben in 1938 geboren en rond mijn 20e had ik volgens mij nog niet veel vullingen. Rond de tijd dat er kinderen kwamen kreeg ik gaatjes. Over het algeemn ging ik regelmatig naar de tandarts. Ik herinner me ook dat er opeens kwik-vullingen werden weggehaald. Dan worden de gaten eigenlijk alleen maar groter.
Daar was ik toen niet zo blij mee. Veel uitleg werd er ook niet gegeven. Nu 76 jaar - 30 = 56. Ik denk dat ze er toen wel uitwaren.
Mettertijd laat ik het wel eens nakijken. Ik maak me eigenlijk meer zorgen om candida en een lekke darm. Hoelang zou het duren voordat darmen zich zonder behandeling herstellen van langdurige antibiotica vraag ik me wel eens af. Ik heb nu candida en tot mijn 50e ongeveer antibiotica geslikt. Voor puistjes. De naam was tetracycline. Gestopt doordat iemand zei dat ik een koemelk prbbleem had. Dat bleek te kloppen.

Liesje, de candida en lekke darm kunnen wel eens verband houden met een kwikbelasting. De candida is er mogelijk vanwege de kwik, plus, net als bij mij, door antibiotica gebruik.

Neem je prebiotische voeding en/of probiotica?

Mark

Ja Mark heb er wel even van genoten haha, merk wel dat ik weer moet wennen aan mijn eetpatroon hier. Ik heb constant trek, heel veel trek. Oh en ik had eergisteren ineens weer last van opkomend maagzuur, maanden geen last van gehad!

Ronde 13 al! Wat goed joh.
Ja klopt en mijn consult bij de tandarts is opgeschoven naar januari. En ik hoop dat ik in sept bij ronald terecht kan.

Vandaag heb ik een paar keer rectaal mijn temperatuur gemeten.

10.00u: 37,0 graden
13.00u: 37,0 graden
16.00u: 36,8 graden
19.00u: 36,8 graden
22.00u: 36,8 graden

Ik heb geen referentie met andere dagen, maar dit lijkt me wel goed.

@Sampjes

Ik heb de laatste tijd ook soms dat ik maagzuur voel in m'n maag, alsof er dan even teveel is. Dan neem ik 1 HCL tablet minder die dag. Normaal neem ik na het ontbijt en na het avondeten HCL in.

Neem jij HCL of kan het bij jou juist komen door een tekort aan maagzuur?

Hopelijk kun je snel bij Ronald terecht!

Mark

@edwin

ik zou de temperatuur even over een paar dagen meten, dan weet je meer.

Dr. Rind raadt aan om te meten onder de tong en in de bijsluiters van 2 van mijn thermometers staat dat een rectale temperatuurmeting een hogere temperatuur geeft dan je werkelijke lichaamstemperatuur. Ik geloof 0,5 graad hoger.

Mark

Jhanne,
Ik ben nu sinds begin deze week de oxaalzuur-rijke voeding aan het vermijden en tot nu toe heb ik een stuk minder last van pijnlijke rode ogen die ik de laatste weken had.

Die sandy-looking stools waar over gesproken wordt, had ik ook af en toe (wellicht na eten van oxaalzuur-rijk voedsel). Wel gewoon donkere ontlasting overigens.

Ik heb me aangemeld op de Trying Low Oxalates group, eigenlijk voornamelijk omdat daar een aantal documenten te vinden zijn waarbij uitgebreid onderzocht is hoeveel oxaalzuur er in een heleboel verschillende voeding zit. Ook wordt er onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld gekookte, gestoomde en rauw voedsel en zelfs verschillende merken.

Hier bevindt zich de group en kun je je aanmelden:
https://groups.yahoo.com/neo/groups/Trying_Low_Oxalates/info

Als je je aangemeld hebt, kun je hier die documenten downloaden:
https://groups.yahoo.com/neo/groups/Trying_Low_Oxalates/files/CURRENT%20Food%20List/

Extreem veel oxaalzuur zit bijvoorbeeld in bataat en quinoa, wat ik regelmatig at. Dus dat is balen, want dan moet ik wat anders verzinnen voor m'n koolhydraten. Witte basmatirijst is goed en rode linzen ook, dus dat is alvast wat :-)

Mark

@muis
Inderdaad balen! Wel tijdelijk allemaal totdat darmen weer op orde zijn, maar het wordt aardig puzzelen weer.

@Jhanne
Uiteraard moet het onderliggende probleem aangepakt worden (darmen/vertering) zodat oxaalzuur weer normaal afgebroken kan worden en niet in je lichaam achterblijft.
Bij mij komt het door lang antibiotica-gebruik in het verleden en kwik waardoor oxaalzuur niet goed afgebroken wordt en via lekkende darm in bloedbaan terecht komt.

Dus darmflora/vertering moet op orde komen en kwik moet verwijderd worden. Working on it!

Maar ondertussen wil ik verdere schade en pijnlijke symptomen beperken en dan maar even minderen met oxaalzuurrijke voeding en kijken wat voor effect dat heeft.

Mark

Iedereen moet inderdaad voor zichzelf uitzoeken wat de bron van z'n klachten is.
Als je dat weet of denkt te weten, kun je echt je gezondheid gaan aanpakken.
Heeft bij mij een paar decennia geduurd voordat ik erachter was wat de bron van m'n klachten is.

Lekkende darm hou ik onder controle met gelatine van Great Lakes, probiotica, Zweeds kruidenbitter, geen gluten eten, etc. Ik zeg bewust 'onder controle', want pas als de kwik uit m'n lichaam is, zullen m'n darmen pas echt kunnen gaan helen, vermoed ik.

Mark

Oxaalzuur-nieuws

Broccoli en bloemkool blijken geen grote hoeveelheden oxaalzuur (laag zelfs) te bevatten als je het tenminste niet stoomt, maar kookt. Het zijn wel kruisbloemigen en bevatten schildklieronderdrukkers (wat ook verminderd wordt als de groente gekookt wordt), dus niet iets wat je vaak moet eten.

Kiembrood lijkt daarentegen weer wel aardig wat oxaalzuur te bevatten.

Mark

Ik ben nu sinds begin deze week de oxaalzuur-rijke voeding aan het vermijden en tot nu toe heb ik een stuk minder last van pijnlijke rode ogen die ik de laatste weken had.

Sinds twee weken had ik een groot deel van de dag rode, tranende en prikkelende ogen. Een link met oxaalzuur had ik niet gemaakt. Op zich eet ik vrijwel geen voeding met oxaalzuur. Twee weken geleden had ik een potje met peperkorrels in een molen gekocht en dat elke dag op mijn eten gedaan. Daarbij had ik ook een paar keer komkommer gegeten. Nu zijn de klachten aan mijn ogen weer verdwenen na twee dagen geen peper en komkommer. Ik hou het maar lekker bij dierlijke voeding. De plantenwereld doet mij vaker slecht dan goed.

Wel apart dat jij ook last had van rode ogen, Edwin.
En het zou bij mij ook wel eens van komkommer kunnen komen. Ik nam dat normaal ook wel, maar dan zonder schil. Nu had ik een paar keer komkommer op met schil en in die schil zit juist de oxaalzuur, zie ik in m'n lijst.

Schil jij die dingen?

In vlees, eieren en zuivel zit gelukkig geen oxaalzuur.

Mark

Nee, ik had ze met schil gegeten. Ik kan het eens proberen zonder schil. Dat dit een reactie is op komkommer lijkt me waarschijnlijker dan de peperkorrels. Peperkorrels eet ik vaker, zonder klachten.

Vandaag ben ik begonnen met ronde 32: 12,5mg DMSA en 37,5mg ALA. Na deze ronde heb ik 100 chelatie dagen gehad.
Het einde komt al in zicht ;)

He Edwin,
Je kan de ALA dosis alweer verhogen zie ik, ondanks de dumpfase. Da's mooi!

Ik heb gisteren ronde 16 afgerond. Bij vlagen behoorlijk pittig. M'n bijnieren en lever hebben het er maar moeilijk mee. Het scheelt enorm als ik een regelmatige stoelgang heb. Voelt dan een stuk beter, maar als die ontlasting te lang blijft zitten, voel ik me echt beroerd.

Paar weken terug gingen m'n rondes heel soepel. Na de rondes voelde het dan wel minder. Nu is het omgedraaid: rondes zelf zijn zwaarder, maar na de rondes heb ik vrijwel geen klachten.

Ik hou dus voorlopig nog 6,25 mg ALA aan.

Er gebeurt genoeg in ieder geval!

Mark

Edwin,

Ze zeggen dat het klaar is als je zes maanden met 200mg ALA kan ontgiften zonder bijwerkingen! Dus dat kan nog een beetje duren, maar het begin is het moeilijkst, dus je bent goed bezig.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan