Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Golden,

Het is 1 mg per lb (Amerikaanse pond) lichaamsgewicht met een maximum van 200 mg.
Voor mij zou het maximum op dit moment zo'n 140 mg ALA zijn.

Als je eenmaal op de wat hogere doseringen zit, kan het snel gaan. De dosis verhogen met 50% is absoluut gezien dan een forse stap (van 50 naar 75 mg bijv.).

Waar zit jij nu op en hoe lang zijn je rondes nu?

Mark

Mark,

Eat a burger man haha ( of bottenbouillon :-)

Mijn laatste dose was 60mg. Ik moet deze dagen weer een ronde beginnen, en als het goed is dan wordt het weer een lange ronde. Als ik het weer goed verdraag wil ik de dose weer verhogen. Ik wil als het mogelijk is op rond de 100mg binnenkort zitten... misschien een beetje wishful thinking.... maar ik neem het elke twee uur dus dan verdraag je meer.

Golden,
Dat schiet al aardig op dan. Verhoog jij de dosis tijdens zo'n lange ronde?

maar ik neem het elke twee uur dus dan verdraag je meer.
Waarom denk je dat?

Mark

Mark,

Ja, ik zit op een dosis totdat ik denk dat het goed gaat, en dan verhoog ik het tijdens de ronde. Nu wil ik kijken hoe het voelt na het pause en als het goed gaat dan langzamer verhogen dus niet meteen het dubbele of zo.

Hoe korter je doseert hoe minder herdistributie je krijt tussen de doses, dus dan kan je hogere doses verdragen. Ik heb eerder post van Andy hier geplaatst waarin hij zegt dat mensen die geen 10mg ALA elke 3uur konden verdragen, 100mg ALA elke uur konden nemen. Het gaat om mensen die met een behandelaar werken en die Andy als advisor hebben.

Hoe korter je doseert hoe minder herdistributie je krijt tussen de doses, dus dan kan je hogere doses verdragen.

Het hangt af van hoe snel je metabolisme is. Daarom zit ik op 2 uur doseringen, omdat 3 uur te lang was voor mij. De gemiddelde hoeveelheid ALA in m'n bloed is dan gelijk aan dat van iemand die een 3 uur metabolisme heeft voor ALA en dezelfde dosis neemt.

Was laatst iemand op de chelation group die dat had uitgezocht. Daarom is de maximale dosis ALA (1 mg/lb lichaamsgewicht) ook gelijk voor 2-uur en 3-uur 'doseerders'. Tenzij je om de 2 uur doseert, terwijl dat volgens je metabolisme niet zou hoeven. Dan krijg je wel gemiddeld meer ALA in je bloed.

Anyway, blijven luisteren naar je lichaam dus :-)

Mark

Hallo Mark en de andere (potentiële) kwikontgifters.

Ik heb vandaag de uitslag van mijn haar mineralen analyse ontvangen en ik vroeg mij af of er mensen zijn die bekend zijn met de weergave van de uitslag door het Europees Laboratorium voor Nutrienten (ELN)?
Als ik evdn vlug doorneem wat de kriteria zijn, dan zie ik niet 1 2 3 hoe ik dat op mijn uitslag moet toepassen...

En dan nog een vraag:
Is het mogelijk om GEEN kwikbelasting/vergiftiging te hebben als je alle reguliere vaccinaties gekregen hebt + nog 5 extra ivm reizen en daarnaast minimaal 6 amalgaam vullingen hebt gehad die naar alle waarschijnlijkheid onveilig vervangen zijn?

Alvast bedankt voor jullie input!

Dag bananenjam,

Het Hairtest Interpretation boek van Cutler gaat uit van 2 laboratoria in Amerika. Daar zijn z'n counting rules op gebaseerd. Andere haartesten met andere referentiewaarden kun je daar dan niet goed mee interpreteren.

Dit is vooralsnog de goedkoopste aanbieder voor een haartest waarbij je dat wel kan interpreteren:

http://www.holisticheal.com/hair-elements-test-kit.html

Of je mogelijk geen kwikbelasting hebt?
Het lijkt me eerder dat je wel dan niet belast bent met kwik. Ff testen! ;-)

Mark

Hai Mark,

Bedankt voor je reactie. Ik heb op aanraden van Ronald Stalling de analyse reeds uit laten voeren bij ELN, dat kost uiteindelijk maar een paar euro meer dan via Holistic Heal.
Er is kwik gevonden 0,8 ppm, dat is lager dan de referentie waarden van 0.0-2.0 maar ik heb niet zo veel op met referentie waarden.
Als ik het goed begrijp dan dien ik niet enkel naar de kwik waarde te kijken maar ook naar de mineraal waarden, toch? Die zijn bijna allemaal te laag (natrium, kalium,jodium,lithium,molybdenium) of verlaagd, uitgaande van de referentie waarden van dit lab. Mangaan en chroom zijn extreem laag...
Stiekem hoop ik dat jij of iemand anders hier nog iets mee kan :-)

Hi bj,

De kwikwaarde zelf zegt niet zoveel, tenzij je een acute kwikvergiftiging hebt. Kwik nestelt zich in organen zoals je hersenen en dan zit het niet meer in je bloed en dus zie je het vaak niet terug in de kwikwaarde.

Daarom kijk je inderdaad naar de mineralenwaarden, want kwik veroorzaakt een verstoord mineralentransport. Moeilijk om vanuit jouw haartest daarover iets te zeggen, maar als vrijwel alle mineralen lager dan gemiddeld zijn, is dat wel een teken van een verstoord mineralentransport.

Als je meer zekerheid wil, kun je nog die andere haartest laten doen.

Mark

Hoi,

Ik merkte dat ik de eerste dag van een ronde gele ontlasting heb, de tweede roodachtig en daarna weer bruin tot lichtbruin. Tussen de rondes had ik donker bruin tot zwartachtige ontlasting die een beetje naar ammoniak rook.

Herkennen jullie dit? Ik vraag me af wat dat roodachtige spul is dat uitkomt.

Bij dosisverhogingen krijg ik een beetje loopneus en vaak een vreemd gevoel bij mijn keel.

Een post van petrovchristo

https://groups.yahoo.com/neo/groups/frequent-dose-chelation/conversations/topics/92930

Adrenal cortex increases bile flow. I had these massive dumps of toxic/copper loaded bile when I started taking ACE and was on DMPS. Bile, especially when it has been staying in your liver for a while can be extremely irritating to your intestines, and passage of bile sludge and toxic bile in general may lead to intense anxiety/ panic. I'd get itching when small gall stones would get lodged in the duct and bile would back into my bloodstream. Check for mild jaundice in your eyes. Look for green/black/smelly poop which indicates bile sludge dumping. Reduce ACE to what you took before.

@Golden,

Gele ontlasting kan duiden op te weinig gal op dat moment. Zweedse kruidenbitter helpt bij mij om de ontlasting donkerder te krijgen.

Donkerbruin is het beste. Zwart is volgens mij dan weer niet de bedoeling (te weinig gedronken?).

Ik heb 1 of 2 keer een roodachtige gloed gehad bij m'n ontlasting tijdens een ronde. Ik dacht dat dat iets met de kwik te maken kon hebben, maar weet ik niet zeker.

Ook heeft m'n ontlasting soms een chloorachtige geur tijdens of net na een ronde. Dat blijkt door kwik te komen (of eventueel andere zware metalen).

Ik heb overigens even een weekje chelatie overgeslagen. Even m'n lichaam wat rust gegeven. Vanavond ga ik weer beginnen met een ronde.

Mark

@Mark,

Glycine is heel goed voor de gal aanmaak! Ik zou het zeker proberen, is niet duur ook. Zonder glycine bijna niks hielp mij om mijn ontlasting bruin te krijgen.

Ik heb mijn dosis verhoogt, kijken hoe ik me voel.

Zit je nog steeds op 6.25mg? Wanneer wil je het gaan verhogen?

Mark,

De reacties per ronde kunnen inderdaad erg verschillen. Soms is de reactie er tijdens de ronde, soms na een ronde. Er kunnen ook geen verschijnselen optreden tijdens of tussen een ronde. Het is steeds weer een verrassing wat er gaat gebeuren.

Deze week ben ik begonnen met ronde 33: 50mg ALA en 12,5mg DMSA. De dumpfase lijkt over zijn hoogtepunt heen. In juni en juli kreeg ik een sterke reactie op 50mg. Nu lijkt het allemaal goed te gaan.

Volgens mij zit Cutler in de complotten!
Ronde 33.
3 x 3 = 9 en ik ben deze ronde 9 dagen voor de verwachte beurscrash begonnen.
3 + 3 = 6. Drie zessen na elkaar is 666.
Deze numerologie is wel erg toevallig ;)

Golden, op welke dosis zit je nu? Als je serieus last begint te krijgen, zou ik niet gaan verhogen. Loopneus is nog te overzien, lijkt me.

Glycine zit in de magnesium/calcium poeder die ik neem, dus die krijg ik al binnen. Ik heb ook geen last meer van gele ontlasting. Hoogstens wat lichter bruin.

Zolang ik niet zonder klachten door een ronde kom, blijf ik op die 6,25 mg ALA zitten. 6,25 mg ALA cheleert 70% van de kwik in vergelijking met 12,5 mg ALA, maar je hebt minder dan een kwart van de symptomen, volgens Brian op de chelation group.

It's a marathon, not a sprint.

Mark

@ Mark,

Ik zit nu op 85mg ALA.

Welke poeder gebruik je, en hoeveel per dag, kan je de link plaatsen? Ik neem wel Mg, maar bijna nooit Ca, hoewel ik het heb. Meestal neem ik tussen de 3-4.5mg glycine per dag.

Ik ben ook benieuwd naar jou klachten, want ik denk dat we dezelfde klachten anders wegen. Kwikvergiftigde mensen hebben altijd pijntjes hier en daar, dus veel is ook normaal voor ze. Pas als nieuwe erge klachten komen weet je dat je dosis dus te hoog is. Op 60mg voelde ik me goed, ik ga kijken hoe het gaat op 85mg.

Een post van Elena Danaila

Erg interessant vind ik.

Arsenic comes out with ALA/DMSA chelation--verified in our toxic urine DD test. And so does aluminum and cadmium and other metals--everything starts to shift once you chelate--but it's not very predictible--meaning one day we had more lead, one day more aluminum, another day more cadmium--and mercury was consistently higher than in the pretest. Still within normal limits--but before we had virtually none and now we were getting close to the abnormal edge on round with 10 mgALA and 20mg DMSA, and more was coming out in fecal matter as well--so you kind of have to add urine excreation and fecal excreation up to get the whole picture. Or a bigger chunk of it at least.

What is interesting is that there was so much variation in these other metals and how they were being excreated. Barium went through the roof inour case ---- the red RED zone, almost off the page and lead also increased on some rounds getting into the abnormal range. We tested 3 rounds, daily urine and poop. Arsenic came out a lot in fecal matter as well. So ALA may be responsible for more metals coming out--though the DMSA is good for lead of course.

Anyway--I wouldn't worry so much about what is coming out while on round--that's a good thing---getting it all out and ALA /DMSA combo sems to get a lot of stuff that doesn't belong in us.

Arsenic is from water, chicken, matresses, and supplements. If you did any algae type detox ever--that actually has a lot of arsenic in it as do other supplements considered holistic and "natural".

As long as they all come out......

Golden,

Ik neem naast magnesium citraat en magnesium olie nog deze:
http://iherb.com/p/18437

Klopt dat mensen met kwikvergiftiging wennen aan sommige klachten en dat bijna als 'normaal' zien, totdat die klachten verdwijnen. Op m'n klachtenlijstje staan onderhand meer dan 30 klachten.

Ik denk dat ik wat meer kwik in m'n lichaam heb dan jij (13 amalgaamvullingen 30 jaar lang gehad) en dat ik daarom nog niet kan verhogen met m'n dosis. Dat in combinatie met de dump-fase waar ik in zit en de aanwezigheid van arsenicum in m'n lichaam. Die combi (kwik+arsenicum) geeft MCS klachten. Hoeveel amalgaamvullingen had jij en hoe lang?

Wel interessant wat je hiervoor neerzet over arsenicum. Het zou dus kunnen dat ik die verhoogde arsenicum waarde heb/had door de chlorella die ik nam eind vorig jaar.

De schrijver van de Mercury Diaries waar ik nog contact mee heb, zit op 5 mg ALA terwijl hij op ronde 80 zit. Hij begon ooit met 1 mg ALA, bij hogere doseringen ging het helemaal fout. Maar hij heeft al wel z'n leven terug. Vrijwel al zijn klachten zijn drastisch verminderd, maar hij weet dat hij er nog niet is. Heeft een tijd een break genomen van het cheleren, maar gaat binnenkort weer beginnen. De kwik wacht wel ;-)

Als je je goed voelde op 60 mg, dan kun je inderdaad wel verhogen.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan