Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Dit middel schijnt ook kwik te ontgiften? Kwam het tegen in het draadje van Marijn:

http://exendo-epigenomics.com/productfiche-rosmarinus-optimum/

Een reactie van Andy Cutler op het supplement van Exendo.

No, apparently they really don't know anything about it. So I wouldn't bother to dig into it any further if I were you. You'll find lots of sales hype on the internet. Whatever it is they're selling does whatever it is you need, just send a lot of money. It is a great illustration of their lack of diligence that they didn't even bother to translate that figure that shows up in the summary on facebook, it's just some words. Surely they could take half an hour and redraw it and use Dutch words.

He Sampjes, bedankt voor de tip.
Ik heb er, net als Andy, naar gekeken en over kwikontgifting lees ik dit op hun website:

11. Ontgiften van kwik

De kwikwaarden zijn een parameter voor de hoeveelheid glutathion in het lichaam. Bij mensen met lage glutathion waarden worden hogere concentraties kwik aangetroffen 55. Glutathion verwijdert kwik uit het lichaam via de Fase 1 & 2 ontgifting. Carnosinezuur verhoogt de aanmaak en de omzetting van glutathion via de Nrf2-route in het lichaam.

Glutathion bindt inderdaad kwik aan zich wat zich in het bloed bevindt, maar voor zover ik het begrijp, dringt glutathion niet het celmembraan binnen en haalt dus geen kwik uit organen en kan niet door de BBB.

Glutathion is dus goed om kwik wat al in de bloedstroom aanwezig is (door chelatie, eten van vis waar kwik in zit, etc.) af te voeren via de galstroom. Glycine bevordert de glutathion productie ook overigens, dus daar heb je dat Exendo supplement niet per sé voor nodig.

Mark

Ik ben nu trouwens bijna een maand MOR-phase (ook van Exendo) aan het proberen om te zien of het beter m'n bijnieren ondersteunt dan adrenal cortex, maar helaas pindakaas rauwmelkse kaas, ik voel dat m'n bijnieren het weer zwaarder krijgen en ik begin weer gewicht te verliezen, moeilijker te slapen, etc. Dus vandaag weer begonnen met opbouwen van adrenal cortex.

Verder na een tip van @Cholesteroliscool paar dagen geleden begonnen met heilige basilicum poeder (tusil) mee te koken/bakken in avondeten. Dit zou oestrogeen helpen afvoeren en de bijnieren ondersteunen. Hier wat spectaculaire resultaten.

Mark

Dag Martijn,

Welkom bij de club!

Volgens mij krijgt geen van ons professionele hulp bij de chelatie.
Ik ben juist jaren via veel artsen en therapeuten op zoek geweest naar de bron van m'n klachten, maar pas toen ik zelf het heft in handen nam en er achter kwam dat kwik wel eens de grote boosdoener kon zijn, kreeg ik het gevoel dat ik op het juiste pad was. Ik zou ook geen therapeut weten in Nederland die het Cutler-protocol volgt. Misschien omdat er niet zoveel aan te verdienen is. Je kan tenslotte zelf de supplementen als DMSA en ALA aanschaffen en zelf er mee aan de slag. Als je nog geen DMSA hebt, ik heb hier nog wat potjes DMSA staan. Ik kon er niet goed tegen namelijk door candida.

Hoe heb je vastgesteld dat je kwikvergiftiging hebt en heb je het gekregen van amalgaamvullingen en zo ja, zijn die vullingen al (veilig) verwijderd?

Ik heb ook wat reinigingen gedaan voordat ik met chelatie begon. Cutler is niet zo van de reinigingen. Hij gelooft dat je organen als je lever juist reinigt door chelatie. Dat moet je voor jezelf bepalen en ervaren.

Genoeg te lezen in dit topic in ieder geval.

Succes!

Mark

hay Mark,

dank voor je vlotte reactie en wat fijn en lief dat iedereen elkaar zo goed helpt op dit forum!
ik heb de vullingen 5 jaar geleden laten verwijderen (met kofferdam) en kreeg 10 jaar geleden klachten (direct na het plaatsen van de vullingen). ik heb al enkele jaren het sterke vermoeden gehad, maar de raakte overtuigt toen de klachten erger werden na het slikken van ALA (afgelopen weekend, ben r nog ziek van). heb dmps en dmsa inmiddels besteld, kan niet wachten om te beginnen met het protocol.

hadden jullie ook van die brainfogs ?

Martijn

Brainfogs ken ik maar al te goed. Kan ook door bepaalde voedselgevoeligheden komen, kom ik nog op terug. Heb zelf wat ontdekt namelijk.

Onregelmatige inname van ALA is inderdaad gevaarlijk als je kwikvergiftiging hebt.

Met welke dosis ga je beginnen?

Mark

Hi Mark

Om even terug te komen op de supps van exendo. Ik heb ook de mor phase geprobeerd maar merkte helemaal niets en dppiv enzym merkte ik behalve soms wat kramp ook niet echt veel van.

Misschien heeft cutler wel gelijk en willen zij graag producten aan de man brengen. Iemand die ziek is, is daar extra gevoelig voor en wil het allemaal wel proberen. Kassa!

Interessant die tusil? Ik ga mij er even in verdiepen.
P.s brainfog oh hou op! Hier nog eentje die daar erg veel last van heeft.

He Sampjes,

Ik schreef eerder dat ik een paar weken terug allemaal klachten kreeg (sinusitus, koortsig, oren verstopt, kortademig, hoofdpijn, piep in oor, brainfog) en ik dacht in eerste instantie dat dat door de chelatie kwam. En die klachten bleven maar doorsudderen.

Nu weet ik dat het door m'n salicylaten-gevoeligheid kwam. Ik wist al dat ik daar gevoelig voor was, maar MOR-phase bevat aardig wat salicylaten en dat deed de emmer overlopen. Sinds ik er een paar dagen geleden mee gestopt ben, ging het snel beter en binnen 48 uur was ik vrijwel geheel van alle genoemde klachten af en dat terwijl ik op de laatste dag van m'n 24e chelatie ronde zit. Die ronde is meteen soepel gegaan. Kan geen toeval zijn!

Brian van het chelatie forum had me al gewezen op het feit dat MOR-phase salicylaten bevat, maar kennelijk zit er meer in dan ik dacht.

Ik ben nu zoveel mogelijk salicylaat-rijke voeding aan het minderen, zoals mariadistel, honing en appels. Op deze lijst kun je zien waar het allemaal in zit: http://salicylatesensitivity.com/about/food-guide/

In plaats van mariadistel(thee) ga ik nu over op artisjok extract om de lever te ondersteunen. Schijnt ook goed te werken.

Moraal van dit verhaal: klachten hoeven dus niet alleen door chelatie te komen, maar kunnen ook veroorzaakt worden door voedselgevoeligheden, zoals salicylaten, exorfines, zwavelhoudend (thiols) voedsel en oxaalzuur. Dit komt veel voor bij mensen met een kwikbelasting omdat hun lichaam (lever) deze stoffen vaak minder goed/snel kan afbreken en er dus sneller een opstapeling plaatsvindt.

DPP-IV supplement heb ik nu een flink aantal maanden genomen en als dit potje op is, ga ik weer over op Bio Kult (naast Prescript Assist) om te zien of het verschil maakt. Stuk goedkoper in ieder geval!

Inderdaad zijn veel mensen vatbaar voor claims van fabrikanten. Ik hou ook wel van een experimentje, maar met Exendo supps ben ik wel klaar nu.

Trouwens, tusil (heilige basilicum) vermindert het oestrogeen in je lichaam. Bij een man is dat wel prettig, maar bij een vrouw ligt dat anders natuurlijk. Dus ik denk dat het voor jou niet zo aan te raden is.

Mark

Ik ga steeds meer positieve dingen opmerken.
Na eerder verbeteringen van mijn huid, darmen en longen lijken nu ook spier- en gewrichtsklachten minder te worden. De afgelopen 10 jaar kon ik niet eens 200 meter naar de trein rennen zonder kniepijn, zelfs drie maanden geleden nog niet. Vorige week kwam ik erachter dat 500 meter geen probleem was. De dag erna ben ik gaan joggen/hardlopen tot ik iets in die knie ging voelen. Tot mijn verbazing kwam ik tot bijna 2000 meter.
Ik weet niet 100% zeker of dit door chelatie komt of dat er een andere oorzaak is. De kans lijkt me gezien de andere verbeteringen zeker wel aanwezig.

Kijk, dat zijn goeie berichten, Edwin!

Jij zit al op een stuk hogere ALA dosis dan ik, maar de afgelopen ronde verliep soepel, dus ik ga ervan uit (positief blijven) dat ik dit jaar nog kan verhogen.

Mark

Nog even over artisjok:
dit bevat helaas ook veel salicylaten en ik kreeg dan ook dezelfde klachten als met bijvoorbeeld mariadistel, dus ik ben er al mee gestopt. Ik hou het voorlopig (tijdens een ronde) bij Zweedse kruidenbitter om m'n lever/galstroom te ondersteunen.

Mark

Dat is diezelfde Europese Commissie die glyfosaat niet kankerverwekkend vindt en de TTIP er door wil drukken.?

Follow the money...

Mark

Hi Mark,

Oké vandaar dat ik mariadistel niet goed verdraag. bij eentje gaat het redelijk maar bij 2 of meer per dag voel ik mij raar. Beetje misselijk en rare smaak in mijn mond. Bij artisjok had ik precies hetzelfde alleen dan bij het ontwaken ochtend had ik een metaal smaak in mijn mond?

Ik ben sowieso ook overgevoelig voor appels.
Is alleen bio kult niet voldoende? Ik heb prescript assist ook geslikt maar erg duur en ik ga nu verder met alleen bio kult.

P.s had jij nog koffieklysmas geprobeerd? Ik nog niet want ik vraag mij af of dat wel verstandig is bij een leaky gut? Weet jij dat misschien.

He Sampjes,

Ja, echt vervelend die voedselgevoeligheden. Die salicylaten-intolerantie is bij mij vooral de laatste tijd op gaan spelen. Verschillende lever-processen werken niet optimaal door de kwik wat die gevoeligheden (opstapeling) geeft. Appels heb ik ook moeite mee, net zoals honing bijvoorbeeld. Allemaal hoog in salicylaten.

Ik neem nu sinds een week glycine wat een lever-process dat salicylaten afbreekt, ondersteund. Nog te vroeg om te bepalen of het helpt. Wat wel opvallend is dat sinds ik glycine neem, ik geen traanogen meer krijg bij het uiensnijden, terwijl dat voorheen zakdoekenwerk was.

Ik weet nog niet zeker of ik doorga met Prescript Assist. Ik heb wel het gevoel dat het een stuk krachtiger is dan Bio Kult. Ik wil sowieso de DPP-IV gaan vervangen door Bio Kult.

Nee, ik heb nog geen koffieklysma geprobeerd. Wel zitten uitzoeken van hoe en wat en wat voor klysma-set enzo. Maar bij een leaky-gut is het geloof ik niet aan te raden en het kan ook je bijnieren aardig belasten. Bovendien kan bij een flink belaste lever zoals ik heb, er veel kwik en andere gifstoffen vrijkomen bij een klysma dat dat ook nadelig kan werken, zeker bij leaky-gut (herabsorptie). Dus ik heb het idee weer even in de koelkast gezet.

Sommigen doen een water-klysma als een soort milde variant van de koffie-klysma. Dat lijkt me wel goed te doen.

Trouwens, die metaalsmaak in je mond zou wel eens op lekkende amalgaamvullingen kunnen duiden. Ik had die metaalsmaak ook toen ik nog amalgaamvullingen had.

Mark

Ja klopt heel vervelend en wij willen graag de lever ondersteunen omdat die duidelijk aandacht nodig heeft maar dan lukt dat weer niet.
Oké ik wil graag op de hoogte gehouden worden over de glycine ;-)

Nou Mark wat je zegt over prescript assist dat merk ik ook! De eerste week merkte ik vrij weinig maar daarna ging mijn ontlasting als een tierelier, geen diarree hoor maar gewoon soepel en dat is nog steeds zo terwijl het potje nu al ruim een week leeg is? Dus nu even afwachten hoe het met de bio kult gaat maar mocht ik weer verstopping krijgen dan ga ik toch maar tijdelijk terug naar de prescript assist. Dat zou kunnen aangeven dat mijn darmen het dus toch nog langer nodig heeft.
Ik heb ooit 4x een hoge darmspoelingen laten doen en heeft helemaal nul,nul geholpen, sterker nog ik werd daarna nog zieker. Ik denk dat ik die klysma's voorlopig maar achterwege laat.

Ja die amalgaam moet er binnenkort uit. En duimen dat ik dan niet nog zieker ga worden.

@Sampjes

Volgens mij is zo'n koffieklysma een lage darmspoeling toch?
Glycine stimuleert trouwens ook de galstroom.

Wat betreft de amalgaamverwijdering: er zijn veel onveilige kwikdetox methodes, waar in dit topic al veel over geschreven is. Doe zelf onderzoek als je iets krijgt aanbevolen.

@Marijan

Voordat m'n amalgaam verwijderd werd, strooide ik dagelijks kurkuma met zwarte peper over m'n avondeten, maar sinds de amalgaamverwijdering ben ik gevoeliger geworden voor zwavelhoudend voedsel (thiols) en kurkuma bevat veel thiols, dus ik ben er mee gestopt voorlopig. Als die gevoeligheden weer verdwijnen zodra er meer kwik uit m'n lichaam is gecheleerd, wil ik dat (en nog VEEL meer dingen) weer gaan eten.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan