Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Meditatie gaat nu echt niet lukken met een hartslag die op de voorgrond zit.

die hoge hartslag waar je t al meermaals over hebt, hoe hoog is die?
Ik had dat ook na de moritz reiniging van een jaar geleden.

Snachts met een slag van 120 a 130/minuut.. echt eng.
Was .iet alleen snel maar slagen waren ook 'hard' bonkte in m,n hele romp en hoofd.

Ik heb nu nog iest te hoog (80/90), maar in de ochtend kan bij best 60 zijn.
Maar t belangrijkste vind ik dat hij niet meer 'hard slaat' daardoor merk ik t al haast niet meer op als hij is iets hoog is.
 
Ik had het vanmiddag gemeten en het was toen tegen de 90, dus niet superhoog, maar vooral dat bonken wat je noemt, dat maakt het zo vervelend. En het zakt dus 's nachts niet in snelheid en 'bonkvermogen'.

Alsof m'n lichaam druk aan het werk is (detox?).

De schrijver van Mercury Diaries had het ook soms en bij hem verdween het toen hij z'n adrenal cortex en dierlijk schildklierhormoon dosering verlaagde omdat hij niet meer zoveel nodig had. Vandaar dat ik met adrenal cortex gestopt ben om te zien of dat het is.

Een andere keer was het na een paar weken weg nadat de schrijver na advies van een (alternatieve) arts chroom ging suppleren. Bij mij was vorig jaar ook een tekort aan chroom getest en ik heb het een tijdje genomen, maar nu al een paar weken niet meer, dus dat wordt het volgende wat ik ga proberen.

Kwik kan allerlei mineralen aan zich binden (magnesium ook bijvoorbeeld), waardoor je tekorten oploopt. Een haartest kan dat laten zien, dus dat ga ik waarschijnlijk doen (plus haartest boek van Cutler lezen om het resultaat te ontcijferen).
 
Hier een succesverhaal van een vegan vrouwke:

http://howirecovered.com/meet-patti-who-recovered-from-mercury-poisoning/
 
@ watisgezond: haha inderdaad wel rustig aandoen! Maar ik snap jou wel hoor, je wilt gewoon zo graag betere kwaliteit van leven. Elke keer geplaagd worden door al die klachten wordt je beu. Mijn omgeving vond ook dat ik te gefixeerd was op gezond worden, kreeg meerdere malen te horen dat ik rustig aan moest doen. Het is wel goed hoor dat anderen dat zeggen want omdat je er zelf soms helemaal in zit( focus op gezond worden) kan je, jezelf verliezen. Kijk en dat moeten we niet hebben, vandaar ook denk ik die verhoogde hartslag van jou. En ik denk dat je ook veel tegelijk wil aanpakken en met zwakke bijnieren dus niet handig. Beter stap voor stap;-) we komen er wel al gaat er misschien veel tijd overheen. Fijn dat we elkaar hier hebben om te steunen enzo.

Ik ga binnenkort deelnemen aan bodybalance dat is een soort van yoga. Ik moet echt meer gaan ontspannen. Ik ben namelijk heel snel gestrest
 
He Sampjes, goed dat je ook meer gaat ontspannen. Klinkt alsof je bijnieren het wel kunnen gebruiken ;-) De steun en info op dit forum is inderdaad erg fijn.

Bij mij was vandaag m'n hart minder aan het bonken gelukkig. Het lijkt bij mij een wisselwerking. Als ik die onrust voel, dan ga ik automatisch meer doen en kan ik moeilijk ontspannen. En als ik me inspan, dan voel ik de onrust weer meer in m'n lichaam.

Maar ja, zoals je al zegt, zolang ik me nog niet goed voel, blijf ik zoeken naar mogelijke oplossingen. Maar ontspannen om de informatie te laten bezinken en je intuïtie (universum) een kans te geven z'n werk te doen, is ook belangrijk.

Vanavond toch weer even in een onderwerp gedoken (zie onder) en ik ben weer wat wijzer gelukkig :-)

 
Ik had me vandaag verdiept in de relatie tussen kwik en de schildklier. Ik had hierover ook al in het schildklier topic geschreven, maar is hier ook van toepassing.

Blijkt dat veel mensen met een trage schildklier functie grote hoeveelheden kwik in de schildklier en hypofyse hebben die de werking van de schildklier negatief beïnvloeden.

De jodiumreceptoren op de schildklier hebben een grotere affiniteit met kwik dan met jodium en dus blokkeert kwik de opname van jodium. Misschien dat daarom kwikbelaste mensen zo’n probleem hebben met de inname van jodium en jodiumrijk voedsel. Als jodium niet kan worden opgenomen door de schildklier, dan zal de lever het waarschijnlijk proberen te verwerken en de lever is mogelijk ook al overbelast door de kwik.

Het positieve nieuws is dat mensen die wordt verteld dat ze hun leven lang (vaak ook nog eens synthetische) schildklierhormonen moeten innemen voor een slecht werkende schildklier, herstellen nadat de kwik verwijderd is uit hun lichaam. Hun lichaamstemperatuur gaat weer omhoog en klachten verdwijnen.

Hier en hier meer informatie over dit onderwerp.

Het lijkt me dat tijdelijke inname van dierlijk schildklierhormoon bij een niet goed werkende schildklierfunctie door kwikvergiftiging wel nuttig kan zijn (als bijnieren goed functioneren), want trage schildklierwerking is niet gezond.
Maar als na ontgifting de kwik uit je lichaam en hersenen (hypofyse) is verdwenen, zou het schildklierhormoon wellicht niet meer nodig zijn.
 
Heel interessant artikel.


De jodiumreceptoren op de schildklier hebben een grotere affiniteit met kwik dan met jodium en dus blokkeert kwik de opname van jodium. Misschien dat daarom kwikbelaste mensen zo’n probleem hebben met de inname van jodium en jodiumrijk voedsel. Als jodium niet kan worden opgenomen door de schildklier, dan zal de lever het waarschijnlijk proberen te verwerken en de lever is mogelijk ook al overbelast door de kwik
IK had vooral in het begin een extreem goede reactie op jodium. Mijn theorie is dat ik ofwel een jodium tekort had maar waarschijnlijker zorgde de overdaad aan jodium voor een verhoging van T4 en T3 en is dit in de loop van de tijd weer genormaliseerd e.a. te weinig dus.
Maar als ik jouw theorie en mijn theorie bij elkaar doe dan heb ik geen schildklierprobleem tgv een kwikbelasting. Toch?
 
Maar als ik jouw theorie en mijn theorie bij elkaar doe dan heb ik geen schildklierprobleem tgv een kwikbelasting. Toch?

Als je goed reageerde op jodium, dan lijkt het er op dat je schildklier de jodium goed kon opnemen en dus niet geblokkeerd werd door kwik. Je lichaamstemperatuur ging toen ook omhoog?

 
Vandaag ben ik begonnen met ronde 5 van het Cutler protocol. Nog steeds 12,5 mg ALA en 12,5 mg DMSA. Als ik de komende twee rondes geen reactie krijg ga ik de dosis ALA verhogen naar 17,5 mg.
 
Mooi dat je nog geen reactie krijgt, Edwin.
Ik ga eerst de boel (darmen, nieren en lever) opschonen en dan over een maand of 2 aan de ALA. Misschien pik ik daarvoor nog een DMSA ronde mee.

 
Goed functionerende darmen zijn belangrijk. De troep gaat er toch langs die weg uit. Aan verstoppingen heb je niks, zeker niet tijdens ontgifting. Vanaf vorig jaar februari t/m begin januari dit jaar heb ik bijna dagelijks koffieklysma's gebruikt. Dat heeft flink opgeruimd. Ik heb nu nauwelijks nog verstoppingen in mijn darmen.

Klei heb ik nog nooit gebruikt. Hopelijk heb je daar wat aan.
 
Precies, even alle afvoerkanalen schoonmaken. Groene klei ben ik vandaag mee gestopt. Ruim een week gedaan, maar het geeft wel wat verstopping. Ik geloof wel dat het het 1 en ander opgeruimd heeft. Kreeg ook wat ontgiftingsreacties ervan.

Vorig jaar had ik ook nog een oxypowder kuur gedaan. Ik kijk even aan hoe m'n darmen het nu gaan doen. Als het goed gaat, door met de nieren en lever (en longen pak ik ook mee denk ik).

 
Ik kwam het volgende artikel tegen mbt kwik in de hersenen;

De zon helpt kwik verwijderen
Recent onderzoek heeft aangetoond dat vitamine D, het hormoon welke in ons lichaam ontstaat door zonneschijn, het gehalte aan intracellulaire glutathion vermeerdert. Dit zorgt ervoor dat de hoeveelheid kwik vermindert, ook in de hersenen. Vitamine D heeft ook een invloed op de genen.
Niet verwonderlijk dat zonneschijn op de huid, een weldoende en ontgiftende werking heeft op gans het gestel, hersenen, ruggengraat en zenuwstelsel. Het leven op aarde is immers afhankelijk van de zon. Vitamine D is niet zomaar te vervangen door een supplement. Ons lichaam is erop voorzien om vitamine D uit zonneschijn op de huid te halen.

Langzaam maar zeker blijkt dat de angst voor zonneschijn (flink gepropageerd door zonnecrème-fabrikanten) niet nodig is. Al zijn extremen zoals te lange of te bruuske zonnebaden natuurlijk ook niet gezond. Al eens gelezen wat er allemaal in je zonnecrème zit?

bron http://www.amalgaam.be/
 
@watisgezond,


Als je goed reageerde op jodium, dan lijkt het er op dat je schildklier de jodium goed kon opnemen en dus niet geblokkeerd werd door kwik. Je lichaamstemperatuur ging toen ook omhoog?

De temperatuur heb ik toen niet opgenomen dus dat weet ik niet.
 
Bedankt voor de info Alex,
Dan ga ik zo maar eens even in het zonnetje lopen.
Het zal niet zo effectief zijn als ALA chelatie, maar alle beetjes zijn meegenomen :-)

 
@watisgezond Ik wil nu hetzelfde doen als jij, eerst alles goed laten functioneren voordat ik met ALA begin. Ik vond dit website, ik vind het interessant. http://mercuryamalgamtoxic.blogspot.nl/p/detox-methods.html

Ik heb Mike gemailed of ik met je in contact kan komen, maar nog steeds geen antwoord gehad. Als je het goed vind kan je mij een mail sturen.

 
Bedankt voor de link, Golden.
De genoemde volgorde van detox wou ik inderdaad aanhouden: darmen, longen, nieren, lever.

De groene klei heeft toch wel voor verstopping gezorgd, dus ik ga binnenkort weer een oxy powder kuur doen.

Wat wil je me mailen trouwens? Is de info niet interessant voor meer mensen hier?

What's good for me, is good for my family ;-)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.836
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan