Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

>>> analgesicos blijven ook voor een groot deel in je lichaam zitten

Zal dat de oorzaak zijn van die bult in mijn mond? Deze zit er nu al 2 maanden sinds de verdoving. Hij is wel wat geslonken maar wil nog steeds niet weg.

Heksje, ik heb met vlagen in m'n linkerwang nog zo'n licht opgezet gevoel, alsof de verdoving nog niet helemaal uitgewerkt is. Ik heb dan ook de smaak in m'n mond die daarbij hoort. Dit heb ik na de 2e tandartssessie in december.

In de eerste weken na die behandeling had ik bijholte ontstekingen aan die linkerkant, dat heb ik niet meer. Alsof het nu gezakt is naar m'n wang ter hoogte van m'n kaak.

Misschien heeft het ook wel te maken met m'n lever die die verdoving maar met moeite kan verwerken, omdat m'n lever vergiftigd is met kwik. Vandaar binnenkort een leverschoonmaak kuur.
 
@watisgezond ,

Ik had een vraagje,

Het volgende staat op de verpakking van de luvos heilaarde:


Voor het binden van voedingsbestanddelen zoals cholesterol, vetten of schadelijke stoffen neemt men 1 tot 2 volle theelepels tijdens de maaltijden in.

Voor darmreiniging, ontgifting en ontslakking, evenals bij maag-darmproblemen en brandend maagzuur neemt men tweemaal daags 1 tot 2 volle theelepels in. Bij ergere klachten neemt men driemaal deze dosering in.

Dat tweede stukje doe ik het vooral voor, in het eerste stuk staat dat het bij het eten moet.. geldt dat ook voor het tweede stuk?
Ieder geval willen we natuurlijk niet dat het cholesterol en vet bind!
Dus liever op nuchtere maag dacht ik.
Doe jij het gewoon op nuchtere maag?
 
Volgens mij wordt inderdaad altijd aangeraden om luvos (of andere klei) op een lege maag in te nemen.

Voor het slapen gaan en direct na het wakker worden wordt vaak gedaan.
 
Klopt wat Janse schrijft, alleen neem ik bij het ontbijt een aantal supplementen in en er staat dat je de klei 1 a 2 uur voor of na inname van supplementen/geneesmiddelen moet innemen. Anders flusht die klei het er weer uit, neem ik aan.

Tot nu toe was het voor mij nog niet praktisch om 2 uur voor m'n ontbijt al aan de klei te zitten ;-) Dus nu neem ik het in de middag ver na de lunch. 2 maatscheppen gaf me de eerste keer aardige hoofdpijn, dus dagen erna 1 schep genomen en vandaag 1,5 en so far so good. Ik neem het vooralsnog dus nog maar 1 x per dag in, maar als ik geen klachten krijg, wil ik wel naar 2x gaan.

Veel water drinken en regelmatige stoelgang zijn belangrijk trouwens.

Dat het cholesterol vermindert en maagzuur neutraliseert is jammer inderdaad. Dus zeker niet vlak na het eten innemen, lijkt me.
 
Ik heb ook de luvos gister binnengehad maar liep net als Maarten ook tegen dat advies van inname aan. Ik heb vandaag twee keer een theelepel genomen ver buiten de maaltijden om omdat ik ook supplementen inneem tijdens de maaltijden. Ik heb nog geen effect mogen ervaren van de luvos dwz geen ontlasting. Ik hoop morgen op meer resultaat!

P.s oeps ik heb wel een metalen lepeltje gebruikt.
 
Ik las vanavond op een aantal detox sites dat je geen metalen lepeltje moest gebruiken. Stond geen reden bij, maar ik denk omdat het misschien wat metaal kan oppikken van dat lepeltje.

Ik had tot nu toe ook een metalen lepeltje gebruikt.

@Sampjes
Verwacht een aardachtige aroma vanuit de pot morgen :-)
 
nou ben wel wat gewend met wat er allemaal in die pot terecht kan komen haha!
Oké ik gebruik uit voorzorg dan geen metalen lepeltje meer.

Zorgt die luvos ook voor veel winderigheid, misschien ter voorbereiding op?
 
Nog even gegoogled en op alle klei detox sites waar ik keek, staat min of meer dit:

avoid metal spoons as they can interact and diminish the clay’s properties


Dan niet hè!
 
Dan moet ik ook even opzoek naar een ander lepeltje. Ik had nog groene klei in de kast staan (toen niks van gemerkt) en ik merkte nu ook dat er wat in de weg zat bij mijn alvleesklier en links onderin mijn buik. Ik ben het dus nog een keer gaan gebruiken en ik merk er goed verschil van. Ik voel nog wel wat maar minder en ik loos een hoop (zal ook wel meer zijn door de klei) het ziet er een beetje groenig uit en het lijkt wel of er allemaal sesamzaadjes in zitten tenminste ze zien er uit als platte sesamzaadjes vanaf de zijkant (het zijn lange dunne lichte dingen net zo lang als een sesamzaadje). Ik ga 's ochtends nog wel meer afstand nemen van mijn eten of het alleen 's avonds nemen.
 
Ik merkte vorige week ook het verschil met m'n alvleesklier toen ik groene klei nam, maar ik blijf nu toch last houden. Drukkend gevoel op alvleesklier, borstbeen en maag. Opgezette buik nu ook. Shirts, trui, jas, ze geven allemaal een beklemmend gevoel. Het zou kunnen komen omdat ik aan het minderen ben met de Betaïne HCL (alleen nog na avondeten).

Die continu hoge hartslag is ook nog niet weg. Net even gemeten en het is zo'n beetje 88 slagen per minuut in ruste, maar 's nachts gaat het ook niet naar beneden. Alsof er maar 1 stand mogelijk is. Vannacht ook nek- en hoofdpijn, ik denk door de mariadistelthee die ik 's avonds genomen had. Geen fijne nacht dus...

Ik had gehoopt dat door het stoppen met adrenal cortex die hartslag weer normaal zou zijn, maar misschien moet ik nog geduld hebben. Gisteren pas gestopt ermee.

Ik heb de afgelopen week (volgens mij na het beginnen met de groene klei) een paar van die pijnlijke 'luchtexplosies' gehad in het gebied rond maag/slokdarm. Alsof ik enorm moest opboeren na een maaltijd. Op de Humaworm website vond ik dat dit door parasieten kan komen in je darmen. Yikes! Raar dat ik dat dan juist krijg als ik met die groene klei begonnen ben. Nog een laatste stuiptrekking van die rakkers?! Hopelijk liggen ze snel in de pot.
 
Volgens mij kan groene klei ook voor verstopping zorgen. Het valt niet altijd even goed. Misschien eerst nog maar eens nader onderzoeken?
Doe je ook niet wat veel achter elkaar Watisgezond? Alles heeft even de tijd nodig om te wennen voor je lichaam. Soms lijkt het wel alsof een reactie van iets af komt, maar het kan zomaar van iets anders af komen.
Zo merk ik pas later dan één dag wat iets doet met mijn darmen omdat het dan voorbij een bepaald deel van de darm komt zetten. Dat deel is volgens mij net even zwakker dan de rest.

Denk er ook om dat het veel ermee bezig zijn toch ook weer stress oplevert met alle negatieve gevolgen van dien. Geef het allemaal even wat tijd is mijn advies :)
 
Bedankt Heksje,
Ik was daar al mee begonnen ;-)
In m'n hoofd heb ik al heel wat mogelijke vervolgstappen die ik kan gaan doen, maar ik ga het (vrijwel!) stap voor stap doen.

Ik ga wel vandaag voor het eerst Astaxanthin proberen overigens :lol: Was een tip van Marijn vorig jaar, maar had ik nog niet geprobeerd. Schijnt een super vrije radicalen vanger te zijn. 500 maal krachtiger dan vitamine E en 40 maal krachtiger dan betacaroteen.

http://www.ahealthylife.nl/de-kracht-van-astaxanthine/
 
watisgezond.

Ik heb de afgelopen week (volgens mij na het beginnen met de groene klei) een paar van die pijnlijke ‘luchtexplosies’ gehad in het gebied rond maag/slokdarm. Alsof ik enorm moest opboeren na een maaltijd. Op de Humaworm website vond ik dat dit door parasieten kan komen in je darmen. Yikes! Raar dat ik dat dan juist krijg als ik met die groene klei begonnen ben. Nog een laatste stuiptrekking van die rakkers?! Hopelijk liggen ze snel in de pot.

ja het kan, maar er zullen wel 100 verschillende verklaringen zijn, ik zou me nou niet direct druk maken hoor, ik lees veel van je, interesante dingen haal je wel naar voren.
maar je bent ook met van alles en nog wat bezig lijkt het, doe je rustig aan?
dat is nog het belangrijkst bij het beter worden!
je moet je geest ook rust geven en niet constant bloot stellen aan allerlei verhalen van wat er wel niet mis kan zijn.
tuurlijk wil je oplossingen, maar rust... kalmte kan je redden :D

ps: ik betrap mezelf ook vaak op oog krijgen op van alles en nog wat.
maar een visueel idee dat er van alles rond spookt in je lichaam gaat je zelf herstellend vermogen niet tegoeden komen.
 
Bedankt Maarten, jij en Heksje hebben gelijk hoor.

Ben er behoorlijk mee bezig omdat ik beter wil worden. Omdat ik nu zo'n onrust in m'n lichaam heb, gaat het zoeken naar oplossingen nog een paar tandjes sneller. Echt ontspannen lukt moeilijk namelijk op het moment.

Toch maar proberen om de rust te vinden op 1 of andere manier. Meditatie gaat nu echt niet lukken met een hartslag die op de voorgrond zit.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.767
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan