Maar eens een update van het afgelopen half jaar.
Kort gezegd heb ik m’n lever overbelast en die had het al zwaar. ALA te hoog gedoseerd in combinatie met een periode te grote tussenpozen tussen de doseringen (3 uur). 2 uur en 40 minuten blijkt toch de voor mij ideale tijd tussen de doseringen.
Ik nam ook al een jaar DMPS wat de rondes soepeler moet maken omdat het kwik afvangt wat ALA dropt. Alleen heeft DMPS een andere halfwaardetijd dan ALA. Voor mij blijkt het 6 uur te zijn. Dus dat is lastig combineren met het schema van ALA-inname.
Vandaar dat ik wat heb zitten schuiven met schema’s: ALA om de 3 uur, zodat ik DMPS makkelijk om de 6 uur (gelijk met elke 2e ALA dosering) kon innemen. Maar omdat ik ALA dus om de 2 uur en 40 minuten moet hebben, viel 3 uur niet goed.
Daarna om 2 uur en 40 minuten ALA met om de 8 uur DMPS geprobeerd en dat was weer te lang wat betreft de DMPS. Aaaargh!!
Ik heb de ALA dosering gehalveerd (6,25 mg) om m’n lever weer even lucht te geven en DMPS laat ik voorlopig achterwege.
Tevens was de Megaspore Biotic (probiotica) die ik nam, te zwaar, maar dat had ik pas na maanden door. Ik werd steeds vermoeider, maar dacht dat het door chelatie kwam. Toen ik stopte met de probiotica verdween die extreme vermoeidheid.
Electromagnetische straling
Vooral toen m’n lever het extra zwaar had, werd ik ook gevoeliger voor electromagnetische straling. M’n energie kon dan uit m’n lichaam stromen als ik in contact kwam met bepaalde apparaten. 1 van de boosdoeners was m’n baardtrimmer waarbij het elke keer als ik het gebruikte, m’n energie als een spons opzoog en ik last kreeg van m’n linkerkaak/wang. Ik vermoed dat er in dat gebied veel kwik ligt opgeslagen in m’n kaak. Het gaf dan een verdoofd gevoel.
Dus weg met die baardtrimmer en weer nat gaan scheren met Aleppo zeep met laurier. Vrijwel geen last meer gehad van linkerwang/kaak sindsdien.
Leverworst
Van alles wat ik geprobeerd hebt om m’n lever te ondersteunen en m'n galstroom te bevorderen, werkte leverworst het beste om m’n ontlasting donker te krijgen. Dus ik was weer naar
Matthijs de Haan gegaan om een hele berg leverworsten te halen. Maar ik was even vergeten dat daar kruiden inzitten, dus ik merkte weer de typische salicylaat-klachten na het eten ervan.
Shit! Ik had m’n hele vriesla vol zitten met leverworsten! Ik ben het nu aan Jan en alleman aan het weggeven, maar ik merk dat veel mensen die niet gewend zijn om puur (onbewerkt) voedsel te eten, het niet lekker vinden. Terwijl ik het heerlijk vind en er bijna naar smacht, maar het dus niet kan hebben op het moment.
Oplossing! Uiteindelijk een supplement gevonden wat lever van grasgevoerde runderen bevat zonder kruiden en vulstoffen! Ik neem er 3 op een dag en ontlasting blijft donker het merendeel van de tijd. Op hun
website wordt ook gesproken over Weston Price.
Vulstoffen
Tenslotte ben ik een paar dagen geleden gestopt met een supplement wat olijfolie als hulp/vulstof bevat (hoog in salicylaten) en binnen 24 uur voelde ik me beter: meer energie, vrolijker, helderder, geen/minder tinnitus.
Ik dacht dat 1 supplement met ‘foute’ hulpstoffen nog wel zou kunnen, maar niet dus.
Live and learn!
Dat was em weer voor nu.
Mark