Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Ha Edwin.

Bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje bang om te starten met ontgifting omdat ik absoluut wil voorkomen dat er iets loskomt en herdistribueert naar bijv mn hersenen.vandaar dat ik overwoog om begeleiding te zoeken
Wrs is een eerste stap een haartest om überhaupt te kijken wat er zit. Ik weet iig dat er zeker 1 en misschien 2 zwarte vullingen zijn geboord zonder goede bescherming. De rest heb ik wel goed laten verwijderen. Vanwege veel vage symptomen als brainfog, slecht korte termijn geheugen en trage schildklier (maar t3 en t4 wel in orde) denk ik erover dit te doen.
Aan de andere kant wil ik ook geen pandoras box openen en wellucht kan mn lichaam het ooit natuurlijk lozen?

Wat ik wel vreemd vind is dat ben greenfield en dr minkoff geen beginners zijn en niet zo naar hun reputatie op het spel zetten lijkt me. Ze zeggen er expliciet bij dat deze formule (metal free) zeer sterk bind en ook vast houdt.

Ik snap overigens het verhaal met ala en elke 3 uur innemen, maar hoe weet je dat je na 3 dan niet nog steeds nieuw kwik aan t losweken bent? M.a.w. .. als he dan stopt er alsnog veel herdistribueerd?

Ik las dat je zowiezo niet moet starten met ala maar eerst het kwik in de rest van je lijf (buiten hersenen) moet verwijderen met andere producten om te voorkomen dat anders dat juist doorschiet naar je hersenen, klopt dat?

Ik sport ook graag. Heb jij nog adviezen om iets in te nemen na t sporten om eventueel lis geraakt kwik te binden en af te voeren?

Alvast bedankt gr gj

Ha mark

Bedankt voor je reactie hij kruiste mn post hierboven.

Duidelijk. Dan bestel ik beter geen metal free...

Gr gj

Ben, de vele positieve ervaringen van mensen met kwikvergiftiging laten zien dat het Cutler protocol werkt. Plus Andy Cutler schrijft in z'n boek Amalgam Illness hoe het biochemisch werkt. Ik heb ook allerlei andere methodes voorgeschreven gekregen of zelf geprobeerd en ik werd er niet beter en vaak slechter van.

Mark

Hallo Ben,

Het is geen kuur van drie dagen. ALA wordt ingenomen voor een periode van drie dagen, gevolgd door een periode van minimaal drie dagen geen ALA. Dat wordt een ronde genoemd.
Er zijn vele rondes nodig.
Het totale proces duurt jaren. Gemiddeld tussen de 3 en 7 jaar dacht ik. Dat komt neer op tussen de 150 en 350 rondes.

@liesje
Auto-immuunziektes zijn een symptoom en het kan een symptoom van kwikvergiftiging zijn. M'n schildklier/hypofyse werken door de kwik niet optimaal, dus daar hoef ik niet op te testen, dat kan ik al afleiden uit m'n symptomen.

Chelate, chelate, chelate!

Mark

Oh, haha, dat had ik nog niet eens door dat Ben dacht dat het Cutler protocol in totaal maar 3 dagen duurt. Was het maar zo'n feest! ?

Mark

Hoi Mark, ik ben ervan overtuigd dat jij je behoorlijk in deze materie hebt verdiept, en zelf kan ik niet spreken uit eigen ervaring betreffende de werking van het Cutler protocol. Maar in mijn hoofd zit dat kwik zich niet zomaar 1 2 3 uit het lichaam laat verwijderen omdat ik heb begrepen dat kwik zich ook in de botten laat opslaan. Misschien is het ook afhankelijk van welke hoeveelheid je door de jaren heen aan kwik bent blootgesteld, via vaccinaties, luchtverontreiniging, amalgaam vullingen, voeding inname etc. Ook stress speelt daar natuurlijk een grote rol in, want bij voortdurende stress kan je lichaam niet goed of nauwelijks ontgiften en zal in die periode vooral ook zware metalen blijven opslaan. Mij gaat het voornamelijk ook om de duur van het protocol waar ik een vraagteken bij zet. Of is het zo dat je dit protocol meerdere keren moet herhalen?

Ik ben een beetje bang om te starten met ontgifting omdat ik absoluut wil voorkomen dat er iets loskomt en herdistribueert naar bijv mn hersenen.vandaar dat ik overwoog om begeleiding te zoeken
Wrs is een eerste stap een haartest om überhaupt te kijken wat er zit.

Herkenbaar wat je zegt Geert, Je zal het voor jezelf moeten beslissen en neem de tijd. Bedenk ook hoe je je over vijf jaar kan voelen door de aanwezigheid van de ellendige zware metalen die de mineralen distributie in de war maken en daardoor processen in je lichaam moeilijker gaan lopen. Als je gaat cheleren dan denk ik dat de meeste info hier en in het Yahoo forum te verkrijgen is. Deze handleiding neem ik als basis.
Ik heb exact dezelfde symptomen als jij en vermoed ook een lever die vol ellende zit. De haartest heeft voor mij de doorslag gegeven om te cheleren.

Half januari 2015 ben ik begonnen met ALA en DMSA. Nu bijna drie jaar geleden. In deze periode heb ik denk ik 140 goede rondes gedaan. Over een maand ga ik ALA verhogen van 200 naar 250 mg.

Drie jaar geleden heb ik de haartest gedaan. Het resultaat kon bijna niet slechter zijn. Dit wordt een 'all-low'-test genoemd, omdat alle zwarte balken bij 'essential and other elements' naar links staan.
VTS4RDi.jpg

Edwin welke ratio ALA/ DMSA hanteer je en hoe erg is het om de DMSA ook gelijktijdig met de ALA in te nemen dus 8 x per dag ipv 6?

Op dit moment 200mg ALA en 25mg DMSA. Voor beide ben ik begonnen op 12,5 mg.
De verhouding is niet zo belangrijk. Voor DMSA ga ik niet hoger dan 25 mg. ALA blijf ik verhogen zolang het geen klachten meer geeft.

DMSA kan samen met ALA worden genomen. Dat doe ik ook, omdat het voor de nacht beter uitkomt. Dat scheelt een keer wakker worden.

Is er iemand bekend met de gefractioneerde porphyrines bepaling en de bepaling van 3-methyl histidine die Patrik Peters in onderstaand artikel (einde samenvatting) ter sprake brengt?

http://www.patrikpeters.amalgaam.be/diagnose_kwikvergiftiging.htm

Ook ben ik wel benieuwd in hoeverre het protocol met ALA betrekking heeft op je nachtrust betreffende die cyclus van 3 uur? Dit zal voor iedereen waarschijnlijk verschillend zijn, maar lijkt mij niet bepaald gezond voor de lange termijn.

Het kan de nachtrust wel verstoren. Daarom is het belangrijk om af en toe een week over te slaan. Het is kiezen tussen twee kwaden. Minder nachtrust voor zolang de chelatie duurt of de rest van je leven de kwik in je lichaam houden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan