Danny (van het boek The Mercury Diaries) heeft een blog gepost over verborgen amalgaamresten en hoe je ze kan opsporen. Een flintertje amalgaam kan nog relatief veel kwik bevatten wat ervoor kan zorgen dat je niet volledig herstelt en dat kwik uit dat flintertje (of bijv. amalgaam tattoo op tandvlees) wordt losgetrokken tijdens chelatie.
Danny kon jarenlang de dosis ALA niet ophogen en viel uiteindelijk terug op 2,5 mg ALA omdat een hogere dosis pijn deed. Op röntgenfoto's was niets te zien en uiteindelijk is hij via kinesiologie erachter gekomen welke kies nog een verstoring veroorzaakte. 2 kinesiologen kwamen tot dezelfde conclusie/tand. Die vulling (composiet) werd gelift en daar bevond zich een 'silver stain' (zilvervlek) zoals de tandarts het noemde. Danny eiste dat het verwijderd werd (tandarts geloofde niet dat het kwik bevatte) en hij kan sindsdien eenvoudig de ALA dosis verhogen en kan hij lichamelijk veel meer aan. Later heeft die holistische tandarts verklaart dat uit nieuw onderzoek inderdaad was gebleken dat die silver stains kwik bevatten. Duh! Dat zilver was een overblijfsel van de amalgaamvulling die daar zat. Amalgaam bevat meer zware metalen, waaronder zilver.
Ok, nou heb ik het allemaal al verklapt natuurlijk ?, maar voor de niet-Engels lezenden wellicht handig. Als je wel Engels leest, is het een aanrader, alleen al vanwege de humoristische manier van schrijven:
http://mercurydiaries.com/2018/01/18/how-to-check-for-hidden-amalgam-silver-stains/
Zelf was ik de afgelopen dagen ook al tandartsen aan het aanschrijven voor een second opinion van m'n röntgen (bitewing) foto's uit 2016 waar toen niets op gevonden werd door Peter Dros. Maar zoals Danny aangeeft, zijn die foto's niet alleszeggend.
1 holistische tandarts wou me op een wachtlijst van 4 tot 6 maanden zetten. Om dus 2 f*cking foto's te beoordelen! Als het hem/haar 10 minuten kost, is het veel. Van een andere tandarts heb ik nog niets gehoord. Een kinesioloog vinden die met z'n vingers in m'n mond wil zitten, is misschien een betere optie.
Daarnaast nog andere dingen aan het onderzoeken die m'n trage herstel door lage ALA chelatie-dosis verklaren. Onder andere onvermogen van m'n lichaam/lever om ammoniak af te breken, wat nogal eens een sterk naar ammoniak/chloor ruikende ontlasting oplevert en andere symptomen.
Later meer daarover.
Mark