Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Zou dit iets zijn?

Glutathion bindt met een kwikverbinding en dit complex wordt uitgescheiden via de gal en de urine. Zelfs kwikverbindingen die zich hebben opgehoopt in het centrale zenuwstelsel wordt door de hersen-bloedbarrière heen uitgescheiden. Bovendien wordt door de binding met glutathion voorkomen dat methylkwik zich kan binden aan cel eiwitten en schade kan aanrichten aan enzymen en weefsels.

https://www.sohf.nl/nutrient/s-acetyl-l-glutathion

Glutathion suppleren heeft echter geen effect op het verhogen van het glutathion-gehalte in je lever. Sterker nog, veel kwikbelaste mensen worden zieker na suppletie ervan, vanwege herdistributie van kwik (zwavel, single thiol).

Andy Cutler raadde dan ook aan om de voorlopers van glutathion te nemen, namelijk glycine en glutamine (en NAC als je niet zwavel-intolerant bent), om meer glutathion te produceren in je lichaam.

Glutathion bindt inderdaad aan kwik in je lever en dumpt het in de gal, en is daarom nodig om gecheleerde kwik (door ALA) af te voeren. Maar glutathion is zelf geen chelator die kwik uit organen haalt.

Mark

Ik las dat glutathion in je lichaamcellen wordt aangemaakt en op die manier metalen naar buiten de cellen kunnen werken. Vandaar is dat ook de reden dat die voorlopers effectief zijn.?

@mark ik heb eens een oligoscan gedaan en daar kwam geen kwikvergiftiging uit.wel een te hoog gehalte aan aluminium. Ik weet niet in hoeverre die scan echt betrouwbaar is?

Hoe gaat het nu met jou? Nog last van die verkoudheid/griep?

Interessant het verhaal over gluthation, ik ga mij er even in verdiepen.

Milk Thistle extract (Silimarin) suppleren schijnt een goed effect te hebben op het verhogen van het glutathion-gehalte in je lever.

''Milk Thistle
An edible wild plant known to help liver function, milk thistle is one of the best detoxifying herbs. The liver plays a crucial role in the body’s elimination processes. Its active ingredient, silymarin, protects against glutathione depletion and increases glutathione levels in the liver. It strengthens the liver cell walls, which keeps invading toxins out, and supports liver regeneration.''

Jodium als mineraal sterkste verwijderaar van kwik.

''Iodine, Zinc, Sulfur, Selenium, and Silica stimulate the excretion of heavy metals including mercury. Iodine is at the top of the list when it comes to mercury removal.''

https://healthaxis.wordpress.com/tony-pantallerescos-page/iodine/

He Sampjes,
Je zou ook nog een haartest kunnen doen om te zien of die ook een verhoogd aluminium-(ook neurotoxisch)gehalte laat zien. En dan kijken hoe je er vanaf komt.

Ja, H2O2 helpt zeker met die verkoudheid. Ik heb een oplossing van zo'n 4% gemaakt en dan zo'n 2-maal daags 2 druppels in elk oor en dat bruist dan flink (rechts stuk meer dan links). Ben er nu vrijwel vanaf gelukkig.

Mark

Ben, mariadistel is zeker goed om levercellen te hergenereren en de lever te ondersteunen. Als je tegen salicylaten kunt tenminste en dat kan ik niet door.... een nog niet goed functionerende (kwik)-lever.

De genoemde mineralen zijn ook belangrijk voor tal van processen in je lichaam en neem ik ook vrijwel allemaal, maar ze cheleren geen kwik uit je lichaam. Kwik zorgt ervoor dat veel mineralen niet op de plek van bestemming (in cellen) aankomen, dus vandaar dat je veel mineralen moet aanvullen. Zeker ook magnesium.

Mark

Danny (van het boek The Mercury Diaries) heeft een blog gepost over verborgen amalgaamresten en hoe je ze kan opsporen. Een flintertje amalgaam kan nog relatief veel kwik bevatten wat ervoor kan zorgen dat je niet volledig herstelt en dat kwik uit dat flintertje (of bijv. amalgaam tattoo op tandvlees) wordt losgetrokken tijdens chelatie.

Danny kon jarenlang de dosis ALA niet ophogen en viel uiteindelijk terug op 2,5 mg ALA omdat een hogere dosis pijn deed. Op röntgenfoto's was niets te zien en uiteindelijk is hij via kinesiologie erachter gekomen welke kies nog een verstoring veroorzaakte. 2 kinesiologen kwamen tot dezelfde conclusie/tand. Die vulling (composiet) werd gelift en daar bevond zich een 'silver stain' (zilvervlek) zoals de tandarts het noemde. Danny eiste dat het verwijderd werd (tandarts geloofde niet dat het kwik bevatte) en hij kan sindsdien eenvoudig de ALA dosis verhogen en kan hij lichamelijk veel meer aan. Later heeft die holistische tandarts verklaart dat uit nieuw onderzoek inderdaad was gebleken dat die silver stains kwik bevatten. Duh! Dat zilver was een overblijfsel van de amalgaamvulling die daar zat. Amalgaam bevat meer zware metalen, waaronder zilver.

Ok, nou heb ik het allemaal al verklapt natuurlijk ?, maar voor de niet-Engels lezenden wellicht handig. Als je wel Engels leest, is het een aanrader, alleen al vanwege de humoristische manier van schrijven:

http://mercurydiaries.com/2018/01/18/how-to-check-for-hidden-amalgam-silver-stains/

Zelf was ik de afgelopen dagen ook al tandartsen aan het aanschrijven voor een second opinion van m'n röntgen (bitewing) foto's uit 2016 waar toen niets op gevonden werd door Peter Dros. Maar zoals Danny aangeeft, zijn die foto's niet alleszeggend.

1 holistische tandarts wou me op een wachtlijst van 4 tot 6 maanden zetten. Om dus 2 f*cking foto's te beoordelen! Als het hem/haar 10 minuten kost, is het veel. Van een andere tandarts heb ik nog niets gehoord. Een kinesioloog vinden die met z'n vingers in m'n mond wil zitten, is misschien een betere optie.

Daarnaast nog andere dingen aan het onderzoeken die m'n trage herstel door lage ALA chelatie-dosis verklaren. Onder andere onvermogen van m'n lichaam/lever om ammoniak af te breken, wat nogal eens een sterk naar ammoniak/chloor ruikende ontlasting oplevert en andere symptomen.

Later meer daarover.

Mark

Ik zat alweer een lange tijd op 200 mg ALA. Begin december heb ik twee keer een ronde gedaan op 250 mg. De eerste keer ging dat goed. De tweede keer gaf het bronchitis. Daarna ben ik weer terug gegaan naar 200 mg. Vorige week heb ik weer een ronde gedaan op 250 mg. Deze keer gaf het flinke astma klachten. Zo erg dat ik salbutamol nodig had om weer te kunnen ademen. Ik ben tegen het gebruik van zulke medicatie, maar soms is het niet anders. Door de hogere dosis ALA is er dus weer iets aan het veranderen. De klachten die ik na de laatste ronde ervaar zijn precies hetzelfde als wat ik in het verleden had.

Het komt vaak voor dat na het verhogen van de dosis oude klachten tijdelijk terugkomen. Ondanks dat dit op dit moment even vervelend is zie ik het toch als iets positiefs, omdat er weer een verbetering aan zit te komen.

Van 200 naar 250mg ALA is dat niet een grote stap of valt dat verhoudingsgewijs wel mee? Je neemt geen DMSA naast de ALA ,ik ben gewoon nieuwsgierig hoor en is DMSA dan toch nodig om de laatste dag van een ronde de metalen zacht af te voeren. Je bent een aardig eind op weg en lees met grote belangstelling de ervaringen in dit topic.

Er wordt aangeraden om met niet meer dan 50% te verhogen. 25% leek me daarom geen probleem.
Blijkbaar is dat toch iets te veel. De volgende keer proberen met 225 mg.

Ik neem er 25mg DMSA bij.

De mensen die met het kwikontgiftingsprotocol van Andy Cutler bezig zijn en daar stellig in geloven, zullen hoogst waarschijnlijk ook wel op de hoogte zijn van de artikelen van Patrik Peters hierover.
Is zijn mening over alfa liponzuur in deze topic ook al een keer eerder besproken? Ik ben namelijk reuze benieuwd of er iemand zijn mening onderbouwend kan ontkrachten.

http://www.patrikpeters.amalgaam.be/alfa_liponzuur.htm

Interessant vind ik ook dat wat Pieter schrijft over de zon.

http://www.amalgaam.be/

De zon helpt kwik verwijderen
Recent onderzoek heeft aangetoond dat vitamine D, het hormoon welke in ons lichaam ontstaat door zonneschijn, het gehalte aan intracellulaire glutathion vermeerdert. Dit zorgt ervoor dat de hoeveelheid kwik vermindert, ook in de hersenen. Vitamine D heeft ook een invloed op de genen.
Niet verwonderlijk dat zonneschijn op de huid, een weldoende en ontgiftende werking heeft op gans het gestel, hersenen, ruggengraat en zenuwstelsel. Het leven op aarde is immers afhankelijk van de zon. Vitamine D is niet zomaar te vervangen door een supplement. Ons lichaam is erop voorzien om vitamine D uit zonneschijn op de huid te halen.

Langzaam maar zeker blijkt dat de angst voor zonneschijn (flink gepropageerd door zonnecrème-fabrikanten) niet nodig is. Al zijn extremen zoals te lange of te bruuske zonnebaden natuurlijk ook niet gezond. Al eens gelezen wat er allemaal in je zonnecrème zit?
— Pieter

@Ben
Ja, Patrik Peters is al lang geleden voorbij gekomen. Sterker nog, ik heb het desbetreffende artikel vertaald en naar Andy Cutler gemaild toen ik nog zoekende was. Ik kreeg toen een duidelijk antwoord terug van hem dat dit weer zo'n typisch voorbeeld was van hoe technische mensen dit probleem aanpakken.

Nu ik jaren later weer de verschillende artikelen van Patrik Peters heb doorgelezen, begrijp ik wat Cutler bedoelde. Peters is op het gebied van kwikontgifting een theoreticus met zinnetjes als "uit eigen rekenwerk vind ik zus en zo".

Het Cutler protocol heeft tienduizenden mensen (waaronder Cutler zelf) van kwikgerelateerde klachten afgeholpen. 75% van autistische kinderen reageren positief op Cutler's protocol. Niet slecht voor een protocol wat volgens Peters slecht kwik zou ontgiften!

Volgens Peters kun je autistische kinderen beter in de zon zetten. Klaart vanzelf op joh!

Natuurlijk hebben veel van de zaken die hij noemt zin ter ondersteuning en veel van de dingen die hij noemt zijn ook onderdeel van het Cutler protocol. Maar er staan pertinente leugens in z'n verhaal. Selenium zou volgens hem kwik afvoeren, wat niet waar is. Selenium gaat een TIJDELIJKE vebinding met kwik aan om het lichaam te beschermen, maar deze verbinding valt uiteen en voert daardoor niet of nauwelijks kwik af. Daardoor hebben mensen met een kwikbelasting ook vaak een flink selenium-tekort. Ook is Andy Cutler geen arts zoals Peters beweert en begrijpt hij geen snars van hoe chelatie van kwik werkt en de manier waarop kwik het lichaam (cellen) verlaat.

Hoeveel mensen zou Peters al daadwerkelijk in de praktijk (!) van hun kwikvergiftiging afgeholpen hebben?

Mark

Een beetje Chlorella kan best volgens Patrik Peters!
Hij kent het Cutler procotol niet eens, aangezien ALA daarbij om de drie uur wordt gedoseerd en niet om de vier uur.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan