Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Hoi Mark, zeer bedankt voor je uitleg en toelichting.
Zodra je op zoek gaat naar kwikontgifting kom je gewoon niet om deze persoon heen. Door zijn uitgebreide artikelen omtrent deze materie zou je al snel kunnen denken dat deze man enige kennis van zaken heeft. Ook beschrijft hij behoorlijk uitgebreid zijn eigen ervaring met betrekking tot amalgaam verwijdering.

http://www.patrikpeters.amalgaam.be/symptomen_kwikvergiftiging.htm
http://www.patrikpeters.amalgaam.be/De_evolutie_van_mijn_gezondheid.htm

Ook werd hij weer benoemd in bv onderstaand artikel ''Zweten helpt tegen kwikvergiftiging.''
http://www.anneliesstraalt.be/asite/nieuws_detail.php?p=0,,1,,0,1&newsid=99
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3312275/

Als deze man er behoorlijk naast zit met zijn beweringen (ook met betrekking tot het Cutler protocol) en zoals je zegt geen snars snapt van hoe chelatie van kwik (echt) werkt, dan is dit best wel een kwalijke zaak te noemen. Zou hier misschien iets anders achter kunnen zitten? Even een beetje complotdenken ;-)

Zeker heb je een goed punt waarbij je zegt ''Hoeveel mensen zou Peters al daadwerkelijk in de praktijk (!) van hun kwikvergiftiging afgeholpen hebben?'' Buiten zijn artikelen om kan ik hier inderdaad niets over vinden (ervaringen van mensen die zijn advies hebben opgevolgd of ter harte hebben genomen en hierbij bewezen resultaten qua ontgifting van kwik hebben geboekt?)

In ben zeer geinteresseerd in deze materie, en hoop toch ook misschien dat er buiten het Cutler protocol nog een andere goede en iets eenvoudiger manier te vinden is om van je (hersen)kwikvergiftiging af te kunnen komen.

Ik had ook begrepen dat homeopathie bij jou geen goed resultaat gaf of iets in die richting?
En de persoon die enthousiast bezig was met een kuur van fulvinezuur heeft volgens mij ook niets meer van zich laten horen? Ik was daar ook wel erg nieuwsgierig naar.

Het is in ieder geval goed om te kunnen volgen hoe vooral jij en Edwin hier regelmatig verslag over uitbrengen.

Hi Ben,

Op het gebied van kwikvergiftiging en symptomen schrijft hij best zinnige dingen. Ik heb volgens mij zelfs in m'n eerste post van dit topic een link naar een artikel van hem geplaatst.

Maar bij het ontgiften ervan gaat het bij veel "experts" vaak mis.
De klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Zweten helpt tegen het elimineren van gifstoffen zoals kwik die zich buiten de cellen bevinden. Je kan elke dag in een sauna gaan zitten (als je überhaupt kunt zweten en geen verzwakte bijnieren hebt), maar daarmee komt kwik niet uit je hersenen. Dat onderscheidt wordt in dat artikel niet gemaakt.

Aan het eind van een chelatie-ronde als kwik zich in de bloedbaan bevindt, zou goed zweten zeker zin hebben. Ik neem dan altijd een heet voetenbad met epsom-zout.

In ben zeer geinteresseerd in deze materie, en hoop toch ook misschien dat er buiten het Cutler protocol nog een andere goede en iets eenvoudiger manier te vinden is om van je (hersen)kwikvergiftiging af te kunnen komen.

Pas op dat je niet jaren blijft zoeken naar iets wat eenvoudiger is, terwijl je in de tussentijd al een stuk gezonder had kunnen zijn door te cheleren via het Cutler protocol. Even aangenomen dat je ook echt gezondheidsklachten hebt die met kwik verband houden.

Mark

Hallo allemaal,
Ik vond deze berichten ivm Andy Cutler.
Heeft er niemand interesse om een nederlandstalige FB groep op te richten ivm chelatie / kwikontgifting ?
Momenteel ik niet, daarom mijn vraag.
Groeten

waarom zou het facebook moeten zijn. iedereen kan hier gewoon (veilig) aanhaken.

Op zich wel prettig als we nog meer info uit een NL Facebookpagina kunnen lezen maar je kan je nu uren vermaken in de Engelstalige. Ik zie een nieuwe pagina aankomen wat dan doodbloed omdat het denk ik te klein is gezien de enorme info wat reeds voorhanden is o.a. hier. Ik zou zeggen lekker uitleven in dit topic als je NL-talig wil. De kennis van Marc maar ook Edwin is enorm.

Volgens mij zit Mark ook op een ander forum. Ooit heb ik het hem ook eens gevraagd maar alles ging toen goed met hem. Denk dat ie nu wat vaker daar is dan hier. Ga ik van uit. Ben wel benieuwd hoe het hem vergaat idd.

Daar ben ik weer met een update.

Ik volg via e-mail nog wat er op de Yahoo chelation-group gebeurt, maar voor de rest probeer ik er wat relaxter mee om te gaan allemaal.

In m'n vorige bericht schreef ik dat ik aan het uitzoeken was of verborgen amalgaam ervoor zorgt dat m'n herstel langzaam gaat. Via een second opinion van een bitewing scan kwam niets naar voren. Toen naar een kinesiologe hier in Breda gegaan om te kijken of zij een verstoring in m'n gebit kon waarnemen wat kon duiden op verborgen amalgaam. Ze vond niets.

Ok, dus verborgen amalgaam kan ik waarschijnlijk wel uitsluiten nu.

Daarnaast wou ik zien of de kinesiologe de balans in m'n lichaam kon herstellen zodat bepaalde organen als lever, darmen en schildklier weer beter gingen functioneren, zodat het ontgiften wat makkelijker en sneller zou gaan. Zij benadrukte dat overtuigingen ook heel belemmerend kunnen werken, dus daar werkte ze ook op in. Haar doel was om ervoor te zorgen dat ik weer veel/alles kon eten en m'n beperkte dieet kon uitbreiden en ik daardoor ook supplementen kon laten staan.

Ik was expres niet gaan ontgiften via chelatie tussen deze sessies, zodat ik goed het effect van de kinesiologie-sessies kon ervaren.

Na de eerste sessie vlamden een aantal symptomen na 2 dagen op. Ook symptomen die ik al een tijdje niet meer gehad had. Na de tweede sessie hetzelfde verhaal, maar nu deels andere symptomen. Op zich voelde het wel goed dat er flink wat gebeurde in m'n lichaam. De kinesiologe had echter verwacht dat ik niet alleen een verergering van m'n klachten kreeg, maar dat het daarna ook zou opklaren en beter zou zijn als ervoor. Dat is vooralsnog niet het geval. Ben er nu 3 keer geweest en ze gaf aan dat na 3 sessies toch wel een duidelijke positieve tendens zichtbaar moet worden. Veel langer behandelt ze mensen niet doorgaans. Ik heb nu nog 1 afspraak gemaakt, waarschijnlijk de laatste.

Ik had na de 2e sessie weer voorzichtig een klein stukje Remeker kaas genomen wat zwavel (thiols) bevat waar ik niet goed tegen kon, om te zien of dat nu wel lukte. Na een uurtje begon de hoofdpijn al weer op te komen, net als de brainfog. Een dag later kwam dit nog een keer terug. Dit had ik voor de sessies ook, dus was geen verandering.

Afgelopen zondag probeerde ik iets van salicylaten te eten, waar ik ook niet goed tegen kon. Ik besloot om gember thee met citroengras te nemen. Dit gaf een nog veel sterkere reactie. Het duurde volgens mij ook minder dan een uur en toen kreeg ik nekklachten,hoofdpijn en koorts en ik sliep slecht daardoor en was erg vermoeid de dag erna toen het weer terugkwam. Ook weer flinke brainfog. Afspraak moeten afzeggen, want ik was bekaf. Aan m'n ontlasting zie ik ook dat m'n lever het er zwaar mee had.

Vandaag is het, bijna 3 dagen na ik de thee dronk, weer zo goed als over.

Toen ik de kinesiologe de vorige keer over m'n 'kaas-ervaring' vertelde, vertelde ze me dat het aan m'n overtuigingen lag en dat dat wel eens ten grondslag kon liggen van dit alles. Want "anderen met amalgaamvullingen hebben hier toch ook geen last van?" Poeh, niet gedacht dat ze met zo'n dooddoener zou aankomen. Is hetzelfde als je tegen iemand met longkanker zegt: "Het ligt aan je overtuigingen hoor, want een oom van mij rookte een pakje sigaretten per dag en had NOOIT ergens last van en is er 90 jaar mee geworden."

Tuurlijk, overtuigingen kunnen zeker belemmerend werken, en ik ben me er nu meer bewust van dat ik de afgelopen tijd veel te veel vanuit m'n hoofd te werk ben gegaan. Vrijwel alles rationeel aangepakt. Op 2 forums actief, boek aan het schrijven over m'n gezondheid, minitieus een gezondheidsdagboek bijhouden, het er met Jan en alleman over hebben. Het was alsof het onderdeel van m'n identiteit aan het worden was. "Daar heb je Mark met z'n kwikvergiftiging."

Tijdens een nieuwjaarsborrel met familie waarvan ik er velen al heel lang niet gezien had, merkte ik dat ik m'n 'kwikverhaal' continu zat te herhalen. Ik werd er fysiek niet goed van aan het eind.

Dus als ik iets uit deze laatste periode met ondere andere de kinesiologe heb gehaald, is het wel om te visualiseren waar ik HEEN wil gaan en niet alleen maar in "m'n verhaal" blijven hangen. En sowieso weer meer verbinding met mezelf aangaan en niet alleen vanuit ratio handelen. Er was totaal geen ontspanning op een gegeven moment. Niet op dit gebied en ook niet op andere gebieden.

Dus dat ben ik nu anders aan het gaan doen. Minder hoofd, meer hart. Meer in balans. Meer doen waar ik echt blij van wordt, meer creëren, naast dat ik ook verder ga met m'n gezondheid op orde te krijgen.

Daarom ben ik ook minder op dit forum aanwezig.

Tot zover weerrrr!

Mark

Hoi Mark, die kinesiologe kende waarschijnlijk het verhaal over kwikontgifting niet totdat jij kwam en kan zich dan toch niet voldoende verplaatsen in jouw sores. Ik kom ook tegen dat mensen geen notie hebben hoe ik me dagelijks met mijn WC klachten moet bemoeien, of ik wil of niet en dan de gekste dingen zeggen.
Ik neem aan dat als je klachten krijgt van kaas dat je hebt uitgezocht dat dat niet een soort allergie is die feitelijk niets te maken heeft met kwikontgifting. Zit er in iedere kaas ook zwavel, nooit naar gezocht.
Toevallig gisteren bij de acup. arts vertelde iemand dat zijn zoon erg veel klachten had tot ze er achter kwamen wat de boosdoener was (iets in voeding).
Als ik je verhaal zo lees, heb je wel eens aan acupunctuur gedacht?
Momenteel is er een klacht zo goed als weg die er al 25 jaar zat. Kan zijn dat het later weer terug komt maar dat zie ik dan wel weer. Gisteren tijdens het prikken kreeg ik opeens maagpijn en veel pijn in mijn kaken. Meestal voel ik niets maar dan nu opeens heel duidelijk. Wat dat dan betekent weet ik niet. Afwachten.
In eerste instantie ben ik daar voor mijn darmen, maar ook de schildklier en mijn rug.

Hoi mark,

lijkt mij hele verstandige keuze Mark. Zeker jezelf niet gaan verliezen in het hele kwikontgiftingsgebeuren. Ergens is dat bezoekje wel goed geweest aan die Kines. Alhoewel ik het zeker ook niet helemaal eens bent met wat ze zei. Toch is zo een wake up call wel even goed. Mijn man zet mij dikwijls weer met beiden benen op de grond. Ook met hem ben ik het niet altijd eens want hij beweerd dat ik een tunnelvisie heb ontwikkeld qua gezondheid etc. Ben ik niet mee eens maar ik kan soms ook wel uren praten over allerlei nieuwe informatie die ik dan weer heb gelezen. Hij hoort hier thuis zoveel over allerlei onderwerpen en ik moet ook begrijpen dat niet iedereen hier altijd en zoveel over wil horen.
Zo van oooh heb je haar weer over haar ontgifting en lever en bijnieren pffff.

Ik heb het ook maanden losgelaten maar teveel losgelaten. Ik kwam hier toch ook veel minder op het forum. Ik kapte met alle supps en lette niet altijd meer op mijn voeding. Ik was alles even helemaal zat. Ik kreeg weer heel veel klachten! Nu begin ik weer met frisse moed. Men vergeet hoe zwaar het mentaal kan zijn om zoveel bezig te zijn met graag gezond willen worden. Ook dat kost enorm veel energie, en juist van die energie hebben we al zo weinig.

hoi allemaal

Ik wou even vragen of het normaal is dat ik volledig soms verkramp zit nu op 4.5 Mg om de 3 uur

Dank u scharro

@liesje
Acupunctuur heb ik een jaartje of 10 geleden geprobeerd, wat toen niet veel verschil maakte. Nu is de ene acupuncturist de andere niet, maar het kan tevens zijn dat kwik een te grote belasting voor m'n lichaam vormde, waardoor acupunctuur hier niet doorheen kon prikken (ha!). Dweilen met de kraan open.

@sampjes
ja, het is goed om soms even met een verse blik je (gezondheids)situatie te bekijken, al dan niet via anderen. Ik heb me overgegeven aan de kinesiologie-behandelingen, alhoewel je niet weet in hoeverre je onderbewust toch nog dingen vasthoudt. Er gebeurde in ieder geval van alles, maar vooralsnog werd het daarna niet duidelijk beter. Ik ben, mede op haar aanraden, zelf met een variant van NAET begonnen om te kijken of ik m'n voedselgevoeligheden hiermee wegkrijg, inclusief MCS.

Op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden hierover. Ik heb een variant gevonden waarbij je een allergeen in je hand houd en je 19 acupuntuurpunten stimuleert en dan een stuk of 5 a 6 keer met tussenpozen van een kwartier. Ik merk nog geen verschil met salicylaten, maar ga vandaag beginnen met Remeker kaas (zwavel/thiols) in m'n hand te nemen. Ik probeer dus de salicylaten- en zwavelgevoeligheden te verminderen.

Hier een playlist met filmpjes van Kyle Christensen. Hij legt ook uit hoe je het zelf kunt doen. Je hebt z'n boek niet per sé nodig daarvoor.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLMd_D1aRKTEkTuDhZI6lq-isL4jHItonQ

Ik heb een pauze van een week of 7 genomen van chelation zodat ik goed kon zien wat de therapieën met me deden/doen. Maandag wil ik weer gaan beginnen met chelation. Kijken hoe het nu gaat.

@Sharro
Als die verkramping erger is tijdens chelatie, zou ik de ALA dosis verlagen. Neem je genoeg magnesium, vooral ook via (voeten)bad en body-spray?

Mark

Dank u mark ...maar de verkramping is nu ik met ala gedaan heb tot maandag

De magnesium doe ik 1 schepje in een glas water maar moet wel eerlijk zeggen dat ik het wat vergeten ben en ben zeker nu terug begonnen .het doet wel wat blijkbaar.

Het voetenbadje lijkt me ook wel wat ...maar de gegevens zijn me ontgaan en wil deze graag bestellen ! Dan kan ik deze smorgens doen
Dan zal men gezwollen voet ook wel wat minderen wat erger is als ik ala neem
Echt een duidelijk probleem bij kwik opgezwollen en rood ...pfff

Alvast bedankt mark

1 schepje magnesium is niet veel. Ik zou minimaal zo'n 400 mg magnesium verspreid over de dag nemen. Ik krijg samen met bodysprays zo'n 700 mg per dag binnen.

Magnesium voetenbad zou ik voor het slapengaan doen, want je slaapt er goed op.

Hier kun je magnesiumvlokken bestellen:
https://www.zechsal.eu/alle-producten/wellness.html

Het kan nog een stuk goedkoper, maar dan moet je het uit bijv. Duitsland halen.

Mark

He Mark,

Ik heb niet jou hele topic doorgelezen. Ik neem sinds een weekje luvos heilaarde. Hierin zitten behoorlijk wat mineralen. Ik drink het maar doe het ook op mijn tandvlees en neem een klei pakking. De stoffen die erin zitten kunnen giftige stoffen opnemen. Dat zou met kwik dan ook zo moeten zijn? Zou dat iets voor jou kunnen zijn?

Hi Binc,

Bedankt voor het meedenken. Luvos heilaarde heb ik eerder al geprobeerd. Het hielp bij een verstopping van m'n alvleesklier en het zal ook zware metalen wat zich buiten de cellen bevindt, kunnen afvoeren, maar het haalt geen kwik uit bijv. je hersenen.

Mark

Oh, dat is jammer. Zit die zooi in je hersens? Hoe weet je dat het in je hersens zit? En h2o2?

Dank u mark voor je hulp ... Ik neem men supplementen en daarbij de magnesium verspreid over de dag maar ga de ala verminderen 3 Mg waar ik van kom ...

En zal deze terug gebruiken hoelang ? Zo snel gaat het blijkbaar niet

Sharro

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan