Leuk om te lezen dat meer mensen zich met NAET bezighouden.
Ik ben daar nu ook een tijdje mee bezig en ik had een hele heftige reactie op de eerste behandeling of de tweede, weet het even niet meer. Ik had over mijn hele lijf jeuk en netelroos na een behandeling met glazen buisjes in mijn hand met stoffen waar ik niet tegen kan. Dus ik kan niet meer zeggen dat het niets doet.
De variant van NAET die ik volg die is op basis van kinesiologie, dus niets met naalden. De behandeling is bij mij op basis van massage van mijn ruggengraat. Plus telkens wordt een allergeen gecombineerd met zoveel mogelijk andere stoffen die opspelen: kennelijk is het een combinatie van 1 stof met andere die de problemen nog eens extra oproepen. Dit is inderdaad een grondige aanpak, die veel tijd nodig heeft. Ik ben deze lang uit de weg gegaan.
Ik heb niet veel behandelingen gehad, maar na de eerste twee was ik erg vermoeid. Nu na de derde of vierde behandeling heb ik die reactie niet meer ineens. Ook kwam er bij de kinesiologische testen ook uit hoezeer bij mij de tsh-aanmaak wordt geblokkeerd door gluten, iets dat ik al wist.
Ik ben blij dat de persoon op dit forum die zich Indigo noemde ooit NAET genoemd heeft naar mij op dit forum als optie! Het had haar namelijk enorm geholpen vertelde ze destijds. Dat soort dingen onthoud ik dan wel, maar ik had het al gedaan en ik had er niet veel beste associaties mee op dat moment. Maar ja, je moet maar graag genoeg ergens vanaf willen... Ik had het toen ook al gedaan maar dan met naalden en dus puur NAET. Dat hielp mij toen niet genoeg. Maar ik was ook veel te snel gestopt al om de uitwerking te kunnen beoordelen. Nu doe ik Espavo en ik ben blij dat ik nu zo doe, kinesiologie en die combinatie met andere stoffen telkens. Daar horen ook zware metalen bij trouwens, maar zoveel andere stoffen waar ik nog nooit van gehoord had.
Ik las net dit ergens:
Ben je vrouw en 40+ dan verandert er de komende 15 jaar veel in je hormonale stelsel.
De aanmaak van progesteron en oestrogeen in je eierstokken gaan dalen want je eierstokken willen met pensioen. Progesteronaanmaak stopt daar uiteindelijk en oestrogeenaanmaak daalt ver naar nog maar een beetje. Gelukkig zijn er andere delen van het lichaam waar deze 2 ook nog gemaakt worden. Progesteron in je bijnieren, want deze heb je nodig om cortisol ((anti)stresshormoon) te maken en oestrogeen in je vetcellen. Iets meer vetcellen na je overgang is dus echt wel nodig om voldoende oestrogeen aan te maken. Maar heb je teveel vetcellen dan heb je dus ook meer oestrogeen en is de verhouding met progesteron niet in balans.
Er zijn best wel wat vrouwen die in deze periode van hun leven een burn-out krijgen. Ze kunnen lang op een hoog stressniveau werken, maar ineens niet meer. Je stresshormoon kan het niet meer aan en keldert van hoog cortisol naar laag cortisol, een burn-out.
Laten deze 3 hormonen ook nog een ontstekingsremmende werking hebben. En als deze alle 3 aan de lage kant aanwezig zijn in je lichaam, dan kunnen laaggradige ontstekingen in je lichaam niet zo goed meer geremd worden. Deze laaggradige ontstekingen zitten ook in je darm. Je darmwand kan hierdoor verslechteren en diverse klachten in je lichaam melden zich of verergeren.
Allergieën, intoleranties en overgevoeligheden kunnen hierdoor ineens tevoorschijn komen of verergeren wat zich kan uiten in oa jeuk, eczeem, rode plekken of buikpijn.
Met de NAET en/of Espavo therapie gaan we werken aan je allergieën, intoleranties en overgevoeligheden.
http://www.kinesiologie-eindhoven.nl/40_burn-out.html
Ik zou willen dat ik hier al 15 jaar eerder mee begonnen was. Maar ja, toen wist ik niet wat ik nu weet.