Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

@ mark. Heel interessant die NAET. Ik heb ook veel voedselintoleranties. Misschien kan dat ook wat voor mij betekenen. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Ik had vorige week trouwens Sam-e geprobeerd. Iemand raadde het mij aan ivm fibro klachten en depressie. Ik werd er helemaal niet goed van! Oorsuizingen en vreselijk misselijk tot bijna braken aan toe. Sam-e is ook een zwavel als ik het goed heb. Blijkbaar dus ook gevoelig voor.

Ben al dagen alles aan het doorlezen voor hulp bij wat ik moet doen bij sanering van mijn amalgaamvullingen.
Eindelijk gaan deze eruit op 30 april, heel veel moed en angst overwonnen om een afspraak te maken.
Het gaat om 3 kleine vullingen (gaan eruit met cofferdam en clean up afzuiging) en ze gaf me het advies om 1 week voor en 2 weken na de sanering ontgiften met chlorella, maar daar kom ik van terug nadat ik veel negatieve verhalen hierover hoor.
Als ik het goed heb gelezen moet ik van te voren extra vitamine C, vitamine E en zink innemen. Zijn er verder nog supplementen die ik niet mag gebruiken voor/tijdens of na de sanering. Ik weet dat ik enkele weken na de sanering pas mag gaan ontgiften en alpha liponzuur niet mag gebruiken wanneer ik nog amalgaamvullingen heb, ik heb deze 4 jaar geleden lang geslikt niet wetende dat dit niet mocht.
Alvast bedankt voor het lezen.

ALA mag je pas 3 maand na het saneren nemen.
De supplementen die je noemt worden gebruikt tijdens de chelatie en niet persé voor het saneren en het is mij niet bekend of je persé iets moet slikken de dagen rond het saneren.
Weet je zeker dat je kwikbelast bent?

@eye4health

Heb je klachten die met een kwikbelasting te maken kunnen hebben? Hoe dan ook is het goed om die rommel uit je gebit te hebben.

Je lichaam extra ondersteuning geven rond de amalgaamsanering is een goed idee met de genoemde supplementen. Alleen op de dag van de amalgaamsanering zou ik geen vitamine C nemen, omdat dat eventuele verdoving die je bij de tandarts krijgt, tegenwerkt.

Voor je besluit om te gaan cheleren met ALA vanaf 3 maanden na de sanering, zou je een haartest kunnen doen een paar maanden na de sanering om te zien of je werkelijk belast bent met kwik. Als je in het verleden lang ALA geslikt hebt zonder dat je daar klachten van kreeg, lijkt het erop dat je niet (veel) belast bent met kwik.

Mark

Mark, ik ben een beetje lui, dus ik heb het nog allemaal niet nagekeken en gelezen. Oeps, sorry. Maar begrijp ik goed dat je nu bezig bent met een soort NAET therapie die je zelf kunt uitvoeren om intoleranties te verwijderen ? En hoe bevalt /gaat dat nu met je ?

p.s. Filmpje uit de link die je gaf heb ik inmiddels gekeken. Heb jij ook die buisjes waarmee je eigenlijk moet beginnen ( dat verhaal begreep ik niet helemaal ) ?

Dank je wel Johnny en Mark voor jullie reactie en tips, ik heb veel klachten maar of dit mede door de amalgaamvullingen of eventuele kwikbelasting komt weet ik dus niet. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd na de sanering. De ALA heb ik geslikt vanwege hoge bloedsuikers (diabetes type 1/mody 3) en neuropathie, dat hielp enigszins.

M'n ervaringen met die NAET-variant tot dusver:

Ik was er al een aantal dagen zo'n 6x per dag mee bezig toen ik de maker van het filmpje had gemaild over hoelang het ongeveer duurt voordat je effect kon verwachten. Hij schreef dat vaak al na 1 behandeling een allergie kon worden opgelost, maar dat het vooral effectief kon werken als je eerst diezelfde behandeling deed met 2 buisjes van hun in je hand die inwerken op je immuunsysteem, vertering en organen. Die buisjes met inhoud kun je dan bij hun aanschaffen.

Toen ik hem vertelde over m'n kwikbelasting en de vele therapieën die ik in het verleden gehad heb en dat ik nu met chelatie bezig ben om de kwik te verwijderen, begreep hij dat die intoleranties in mijn geval niet zomaar opgelost zouden zijn. Hij gaf ook aan dat het immuunsysteem uiteraard ook inwerkt op intoleranties en allergieën en hij raadde dan ook aan om m'n lichaam eerst te detoxen voordat zijn behandelingen (blijvend) effect zouden hebben.

De kinesiologe waar ik daarvoor was geweest, was het helaas ook niet gelukt om die intoleranties te verminderen.

Lekker doorgaan met cheleren dan maar!

@eye4health een haartest kan dus uitkomst bieden. Zou ik wel voor de amalgaamverwijdering of een maand of 3 erna doen. Dan is het kwikgehalte in je bloed weer gezakt na de sanering en krijg je een eerlijker beeld over eventuele chronische kwikvergiftiging.

Mark

Dank je wel Mark voor je uitgebreide antwoord ! Jammer dat de methode ( nu nog ) niet voor je werkt ! Ik ga er eens wat meer over opzoeken. Inmiddels had ik idd op de site gezien dat je die 2 buisjes kunt bestellen.
In het verleden heb ik wel eens NAET overwogen, maar daarvan las ik dat er soms echt heel veel behandelingen nodig zijn. En dat als je eerder ermee stopte de intoleranties dubbel en dwars terug kwamen.

Leuk om te lezen dat meer mensen zich met NAET bezighouden.
Ik ben daar nu ook een tijdje mee bezig en ik had een hele heftige reactie op de eerste behandeling of de tweede, weet het even niet meer. Ik had over mijn hele lijf jeuk en netelroos na een behandeling met glazen buisjes in mijn hand met stoffen waar ik niet tegen kan. Dus ik kan niet meer zeggen dat het niets doet.
De variant van NAET die ik volg die is op basis van kinesiologie, dus niets met naalden. De behandeling is bij mij op basis van massage van mijn ruggengraat. Plus telkens wordt een allergeen gecombineerd met zoveel mogelijk andere stoffen die opspelen: kennelijk is het een combinatie van 1 stof met andere die de problemen nog eens extra oproepen. Dit is inderdaad een grondige aanpak, die veel tijd nodig heeft. Ik ben deze lang uit de weg gegaan.
Ik heb niet veel behandelingen gehad, maar na de eerste twee was ik erg vermoeid. Nu na de derde of vierde behandeling heb ik die reactie niet meer ineens. Ook kwam er bij de kinesiologische testen ook uit hoezeer bij mij de tsh-aanmaak wordt geblokkeerd door gluten, iets dat ik al wist.

Ik ben blij dat de persoon op dit forum die zich Indigo noemde ooit NAET genoemd heeft naar mij op dit forum als optie! Het had haar namelijk enorm geholpen vertelde ze destijds. Dat soort dingen onthoud ik dan wel, maar ik had het al gedaan en ik had er niet veel beste associaties mee op dat moment. Maar ja, je moet maar graag genoeg ergens vanaf willen... Ik had het toen ook al gedaan maar dan met naalden en dus puur NAET. Dat hielp mij toen niet genoeg. Maar ik was ook veel te snel gestopt al om de uitwerking te kunnen beoordelen. Nu doe ik Espavo en ik ben blij dat ik nu zo doe, kinesiologie en die combinatie met andere stoffen telkens. Daar horen ook zware metalen bij trouwens, maar zoveel andere stoffen waar ik nog nooit van gehoord had.

Ik las net dit ergens:

Ben je vrouw en 40+ dan verandert er de komende 15 jaar veel in je hormonale stelsel.

De aanmaak van progesteron en oestrogeen in je eierstokken gaan dalen want je eierstokken willen met pensioen. Progesteronaanmaak stopt daar uiteindelijk en oestrogeenaanmaak daalt ver naar nog maar een beetje. Gelukkig zijn er andere delen van het lichaam waar deze 2 ook nog gemaakt worden. Progesteron in je bijnieren, want deze heb je nodig om cortisol ((anti)stresshormoon) te maken en oestrogeen in je vetcellen. Iets meer vetcellen na je overgang is dus echt wel nodig om voldoende oestrogeen aan te maken. Maar heb je teveel vetcellen dan heb je dus ook meer oestrogeen en is de verhouding met progesteron niet in balans.

Er zijn best wel wat vrouwen die in deze periode van hun leven een burn-out krijgen. Ze kunnen lang op een hoog stressniveau werken, maar ineens niet meer. Je stresshormoon kan het niet meer aan en keldert van hoog cortisol naar laag cortisol, een burn-out.
Laten deze 3 hormonen ook nog een ontstekingsremmende werking hebben. En als deze alle 3 aan de lage kant aanwezig zijn in je lichaam, dan kunnen laaggradige ontstekingen in je lichaam niet zo goed meer geremd worden. Deze laaggradige ontstekingen zitten ook in je darm. Je darmwand kan hierdoor verslechteren en diverse klachten in je lichaam melden zich of verergeren.

Allergieën, intoleranties en overgevoeligheden kunnen hierdoor ineens tevoorschijn komen of verergeren wat zich kan uiten in oa jeuk, eczeem, rode plekken of buikpijn.
Met de NAET en/of Espavo therapie gaan we werken aan je allergieën, intoleranties en overgevoeligheden. http://www.kinesiologie-eindhoven.nl/40_burn-out.html

Ik zou willen dat ik hier al 15 jaar eerder mee begonnen was. Maar ja, toen wist ik niet wat ik nu weet.

Lievergezond, ik zal het eens nalezen. Ik wist eigenlijk niet dat NAET met naalden was ?
In ieder geval heb ik er toen vanaf gezien omdat ik las dat best veel mensen 20+ behandelingen nodig hadden. En eerder stoppen kan dus niet schijnt/ begreep ik.

hallo Zonne, ja kan wel hoor: eerder stoppen. Alleen ja: dan is het minder effectief. En als je dan later weer doorgaat, dan is het effect van de eerdere behandelingen niet weg of zo. Het is geen antibiotica! Dat schrijft Indigo ook in haar verhaal (zie link hierboven naar haar verhaal). Zij had 18 behandelingen nodig. Een vriendin van mij vertelde me net trouwens dat zij ook NAET gedaan heeft, maar haar en een familielid van haar had het niet geholpen volgens haar. En zij heeft het een lange tijd gevolgd. Maar ze zegt dat haar behandelaar volgens haar niet echt gemotiveerd leek. Haar behandeling was ook kinesiologisch net als de mijne. Tja, zo werkt het bij iedereen weer anders. Zij is ook niet te spreken over een tandarts (na een behandeling) die mij in mijn optiek juist heel goed geholpen heeft.

De oorspronkelijke uitvoering van NAET is met naalden ja, althans dat nam ik maar aan. Dat is nog eens zo gebeurd die naalden zetten: stukken minder arbeidsintensief dan kinesiologie! Mijn huidige therapeut die kinesiologie toepast moet bij mij die rugmassage ik denk wel 12 keer herhalen of zo tot mijn lijf geen weerstand meer biedt tegen een stof.

Nee je hebt volgens mij gelijk Zonne: dat een NAET-behandeling vaker wel dan niet alleen op basis van kinesiologie plaatsvindt: dus dat er geen naald aan de behandeling te pas komt. Kennelijk heb ik een variant van NAET gedaan al.

Ik wil toch nog even reageren nu voel ik me beter worden ...maar nu heb ik toch alles verteld aan men Kine die me wekelijks behandeld omdat ik nog last heb van men been dat voel zware metalen zit

Nu is hij wel blij voor mij hoor maar zei me het te laten bevestigen door neuro dat ik geen Ms heb ....pfffff welke dokter gaat me dit zeggen ?? Wat moet ik nu doen ...

Sharro

Ik merk dat ik niet altijd e-mails krijg als er nieuwe berichten zijn gepost in m'n topic.

Over een tijdje ga ik m'n ervaringen hier schrijven over het Hypothyroidism Revolution programma van Forefront Health, wat hier eerder op het forum al genoemd is. M'n trage schildklier-werking blijkt veel van m'n symptomen te veroorzaken, waaronder de (toegenomen) voedselgevoeligheden, EMF gevoeligheid, etc. Ik merk nu al positieve veranderingen, terwijl ik amper begonnen ben. Ik had nooit de connectie gemaakt tussen bijvoorbeeld een lekkende darm en onvoldoende schildklierhormonen in de cellen.

Kwik wordt in het schildklierprogramma ook aangeduid als een boosdoener: het verstoort de omzetting van de inactieve T4 naar actieve T3 schildklierhormonen in de lever. Maar hoewel kwik waarschijnlijk de oorzaak is (of in ieder geval een belangrijk aandeel heeft) van een verstoorde schildklierfunctie, zorgt het ontgiften ervan mogelijk voor een nog grotere onderdrukking van de schildklier. Dit is wat ik ervaren heb. Kip en ei verhaal dus. Het lijkt in mijn geval het beste om nu eerst m'n schildklier aan te pakken. En dat betreft meer dan alleen een (natuurlijk) schildkliersupplement slikken. Programma spreekt me tot dusver erg aan en ik herken veel van wat er geschreven wordt. Later meer hierover.

@Sharro
Normaal gesproken wordt er met een MRI van de hersenen vastgesteld (regulier) of je MS hebt. Kun je doen, maar alleen omdat de kinesioloog dat zegt, betekent nog niet dat je het moet doen.

Mark

Dat is waar mark maar wil van dit woord ...Ms... Af Wat ik gevoeld heb en zoveel beter ben zegt voor mij toch genoeg .

Maar ze kunnen op een scan toch niet zien dat er misschien kwik aanwezig is ?

Hij raad mij dit aan te doen om te kunnen aantonen dat ik geen of wel Ms heb
Er is zoveel verbeterd
Ik zeg van niet maar wie gaat het tegenovergestelde zeggen en op papier zetten ?

Men vriend zegt dat ik me niets mag laten wijsmaken pffff behulpzaam ?

Sharro

Heb geen spasmes meer en krampen zijn verdwenen ... Slaap heel goed en kan men rechterarm beter en beter gebruiken ... Dat zegt toch genoeg zeker ...hallo

Ziet niemand dit dan pffff niet te begrijpen hoor ...

Sharro, zoals je misschien weet heb ik een groot probleem met mijn darmen en voeding en stress en schildklier.
Echter, de bezoeken die ik heb gebracht aan reguliere artsen hebben allemaal niets opgeleverd. Een lachertje. Het heeft me alleen maar geld gekost. Het meeste moet ik zelf uitvogelen via veel lezen en de bijdrage van dit forum.
Als je ooit een onderzoek zou willen doen naar MS dan lijkt het me handig voor jou om uit te zoeken hoe ze dat constateren. Hoe ziet zo,n onderzoek eruit?
Misschien herken je je helemaal niet in die gegevens.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan