Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Sinds gisteren heb ik geen bonkend hart meer gelukkig. Grote kans dat het door de nu te hoge dosering adrenal cortex kwam waar ik 5 dagen geleden mee ben gestopt.

Ik ben m'n lichaamstemperatuur al ruim een week aan het opmeten volgens deze methode. Tot nu toe varieert het nog niet meer dan voordat ik stopte met de adrenal cortex (250 mg), namelijk maximaal zo'n 0,4 graden Celcius variatie tussen verschillende dagen. Wel weer soms behoorlijke rugpijnen (onderrug, bovenrug, pijn bij nieren).

Ik wil deze week nog aankijken en dan adrenal cortex op een lage dosis (50 mg) weer introduceren.

M'n temperatuur is wel te laag (gemiddeld zo'n 36,3 graden), dus maar eens zoeken naar zo'n dierlijk schildklier supplement. Ik denk dat m'n bijnieren daar wel sterk genoeg voor zijn nu.

Misschien stuur ik m'n temperatuursgrafiek wel even naar Dr. Rind binnenkort, dan kan hij er ook eens naar kijken.
 
@watisgezond: ik ben ook gestopt met die klei vanwege verstopping. Ik gooi er vanavond ff wat oxypowder achteraan want het idee dat die ontlasting daar vast zit voelt niet goed!

Ik heb a.s vrijdag een afspraak bij een natuurarts, hopelijk kan hij goed advies geven betreft evt hormoon suppletie. Op eigen houtje durf ik gewoon niet.
 
@Sampjes
Verstopping is niet fijn inderdaad. Dan worden de gifstoffen weer in je lichaam opgenomen. Bij mij is het vandaag weer wat gaan doorstromen. Nog niet supersoepel, maar beter in ieder geval.

Verstandig dat je om raad gaat vragen bij een natuurarts (hopelijk een goeie!), want het is veel waar je allemaal rekening mee moet houden. Ik absorbeer dagelijks een hele zwik info. Vandaag weer over hoe je op celniveau kan detoxen (schildklier topic). De vraag is ook bij mij of een dierlijk schildklier supplement zin heeft, zolang m'n schildklier nog 'verstopt' zit met kwik.

And the search goes on...
 
De vraag is ook bij mij of een dierlijk schildklier supplement zin heeft, zolang m’n schildklier nog ‘verstopt’ zit met kwik.
Het kwik zal daardoor niet uit je schildklier gaan maar je cellen krijgen dan wel genoeg T3 wat enorm belangrijk is.
Dus ik zie niet in waarom het geen zin zou hebben?
De vraag is of het eventueel kwaad kan.
Daar heb ik ondanks veel zoeken nog geen bevestigend antwoord op.

Te weinig is in ieder geval op zijn allerminst heel erg ongunstig.
 
Je hebt gelijk, Pike. Ik was even in de war met het jodium verhaal waar ik laatst mee kwam. Dat de kwik op de schildklier verhindert dat jodium de schildklier kan binnendringen.

Ik las over een boek die uitlegt hoe allerlei processen in het menselijk lichaam werken. Ik denk dat ik die maar eens ga lezen, dan kan ik daar op teruggrijpen. Hopelijk met veel plaatjes! :-)
 
Nog even samenvattend m'n ervaringen met de luvos heilerde klei:

Eerste 2 dagen top! Het voelde alsof er een blokkade werd opgeruimd.
Dagen erna: stoelgang ging steeds moeizamer en de flinke oprispingen na het eten wijt ik aan het feit dat de klei maagzuur neutraliseert. Ik kon daar 20 uur na inname van de klei nog last van hebben. Als je genoeg maagzuur hebt, is dit waarschijnlijk niet zo'n probleem. Sinds ik gestopt ben met de klei, heb ik ook geen oprispingen meer.

Weet ik dat ook weer.
 
Watisgezond.

Ik heb de luvos heilaarde nu een week en neem het om de dag uitsluitend in de ochtend op nuchtere maag, een uur later eet ik dan.

Ik merk niet dat het maagzuur neutraliseert.
Soms lijkt het goed te doen soms twijfel ik er aan, toestand blijft dus over het algemeen nog he t zelfde.

Toevallig ook net gelezen in het WAP boek (weer eens in gaan lezen) dat natuurvolkeren ook ernstige spijsvertering problemen oploste met klei en aluminiumsilicaat.
Dit staat op bladzijde 377 rechts onder.

Ik blijf t nog wel even gebruiken zo.
 
Maarten,

In de bijsluiter van de klei staat dat het maagzuur neutraliseert, maar misschien heb jij voldoende maagzuur, zodat je het niet merkt.
Ik ben benieuwd hoe je het ervaart over langere periode. Hou ons op de hoogte.

Ik kon ook niet terugvinden in het Weston Price boek of de natuurvolkeren het over langere periodes gebruikten.

Anyway, het ging mij steeds meer tegenstaan door oprispingen en verstopping en ik voelde me daardoor ook niet goed.
 
Ronde 5 is klaar. Ik heb er een ronde van 4 dagen van gemaakt. In totaal heb ik nu 16 chelatie dagen gehad.

Nog een artikel over kwikontgifting:
http://stasosphere.com/experience-life/2014/04/toxic-mercury-chelation-removal/#.VO7IO3Zh4RG
 
@edwin: je gaat stug door :) Hoe voel je je nu? Heb je resultaat, zie je verbetering of (hopelijk niet) verslechtering? Of voel je wellicht niets? Ik ben wel benieuwd :mrgreen:
 
Op dit moment voel ik me niet beter of slechter. Tijdens en na ronde 2 en 3 kreeg ik een reactie met veel ontlasting, maar nu niet meer. Binnenkort ga ik de dosis ALA verhogen van 12,5 naar 12,5 + 6,25 mg. Morgen ga ik een nieuwe bestelling plaatsen bij LivingNetwork voor 6,25 mg en 25 mg.
 
Eigenlijk merk ik wel iets.
In november ben ik bij tandarts Fred Neelissen geweest. Voor het ontgiften van kwik had hij een flesje met een vloeistof meegegeven en het advies om er 2x per dag (dacht ik) 5 druppels van in te nemen in een glas water. Toen ik daarmee begon kreeg ik een heel wazig hoofd. Dat was een goed tegen dacht ik doen, omdat het kwik vrij kwam. Met de kennis die ik nu heb denk ik dat het juist kwik heeft gemoboliseerd, zonder het veilig uit het lichaam te verwijderen. Na 3 weken ben ik ermee gestopt, maar dat wazige hoofd bleef ik houden. Ook werd ik er best wel moe van. Normaal heb ik aan 8 uur slaap per nacht genoeg, maar sindsdien kan ik 10 uur slapen en nog steeds moe zijn.
Dat wordt nu tijdens een ronde minder. Na de ronde komt het terug. Tijdens de volgende ronde verdwijnt het dan weer.
 
Edwin, dat lees je vaak dat het tijdens een ronde bepaalde symptomen minder worden. Ik heb er sinds de amalgaamsanering wat symptomen bij gekregen en misschien dat ik van die chlorella en koriander ook nog wat naweeën ondervindt (drukkend gevoel in hoofd). Dat zal misschien pas echt afnemen als ik met ALA ga beginnen over een kleine 2 maanden.

Gisterenavond begonnen met oxy powder kuur om m'n darmen nog een keer goed te reinigen. Daarna ga ik de nierreiniging doen en tenslotte de leverreiniging. Deze 2 heb ik besteld bij Humaworm.

Onderzoek gedaan naar elk kruid wat er in zit en dit moet wel kunnen. Hun coloncleanser viel al eerder af en de longreiniger heb ik nog wat twijfels over met sommige kruiden, dus nog maar even niet.

Verder Hair Test Interpretation boek van Cutler besteld. Ik wil daarna een haartest gaan doen om te zien wat er behalve kwik nog meer aan zware metalen en mineralentekorten of overschotten aanwezig is in m'n lichaam.

Dit alles in het kader van de onderste steen boven 8-)
 
Vanavond ga ik beginnen met ronde 6, met nog steeds 12,5 mg ALA en 12,5 mg DMSA. In het weekend heb ik weer besteld bij LivingNetwork. Als ik de bestelling heb ontvangen gaat de dosis ALA met 50% omhoog.

Een aanvulling op mijn vorige bericht. De vermoeidheid die ik had sinds november (door kwikontgiftingdruppel) en die was verdwenen tijdens ronde 5 is nog steeds weg.
 
Hi Curvers,
dat lijkt me een klei-soort en klei heb ik al geprobeerd ;-)

Zal ook best kwik uit je lichaam halen, alleen niet uit je hersenen.
 
Zoals ik eerder had geschreven, heeft het me voor m'n gevoel de eerste 2 dagen van een blokkade afgeholpen, maar toen ik het langer bleef gebruiken, raakte ik verstopt en kreeg ik flinke oprispingen, wellicht omdat het maagzuur neutraliseert. Dus na ruim een week ben ik er mee gestopt.

Ik heb nu net een week een oxy powder kuur gedaan en ik heb wel het gevoel dat dat een stuk grondiger werkt dan de klei. Kreeg ook aardig wat ontgiftingsverschijnselen (ontstekingen, erg vermoeid, hoofdpijn).

Maar m'n darmen zijn weer schoon (of schoner) in ieder geval.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.838
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan