ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Hij gebruikt geen zuurstof ... Maar hij zei dat het echt veilig gebeurde anders brengt hij zichzelf in gevaar zegt hij ?

Zou ik nu iemand anders zoeken ?

Weet jij soms een goede vit b12 voor mij ?


Sharro

 
Hij gebruikt geen zuurstof ... Maar hij zei dat het echt veilig gebeurde anders brengt hij zichzelf in gevaar zegt hij ?

Zou ik nu iemand anders zoeken ?

Weet jij soms een goede vit b12 voor mij ?


Sharro

 
Maar hij zei dat het echt veilig gebeurde anders brengt hij zichzelf in gevaar zegt hij

Dat klinkt in ieder geval hoopgevend. Voor die aparte zuurstoftoevoer hoef je geen andere tandarts voor te zoeken, want dan doen niet veel tandartsen in Nederland en België.

Weet jij soms een goede vit b12 voor mij ?


Dat is meer het terrein van Vivianne. Bij mij zit er een actieve B12 in het B-complex wat ik neem, maar ik dacht dat het laten smelten van een B12 tablet in je mond zorgt dat het beter en sneller door je lichaam wordt opgenomen.

Mark
 
Dag Marc


Kan ik de vit e niet ergens anders krijgen ?of een ander merkn?

De selenium en zink ook aub

Wat kan ik dan nog doen ?


Dank u
Sharro
 
Ga ik mij dan nog beter voelen als die vullingen eruit zijn ?


Ben zo zenuwachtig en bang voor de verwijdering .

Sharro

 
@ Sharro

Hier tussendoor voor je gekeken en ik stel vast dat de kwik in de amalgaanvullingen de opname van vitamine B12 in jouw geval verstoord heeft. Verklaart dus je klachtenpatroon en ik ben ervan overtuigd dat je na de verwijdering hiervan nog beter zal gaan voelen.

Zoals eerder aangegeven is een B12 supplement met werkzame stoffen adenosyl- en methylcobalamine de beste optie.

In het geval het foliumzuur ook nodig is dan kan je gaan voor een combinatietablet zoals B12 Trio Forte van Apotheek Mierlo Hout of de B12 Co-enzym 1500 van Bonusan. Hierin zitten zowel methyl- & adenosylcobalamine als het foliumzuur !



 
Sharro, ik had eerder al geschreven dat zink picolinaat en L-selenomethionine goed opneembare vormen van zink en selenium zijn. Dat kan dus ook van een ander merk zijn dan ik aangaf.

Voor vitamine E is het belangrijk dat je de d-alpha tocopherol variant kiest, niet de dl-alpha tocopherol variant en als er nog een mix van andere tocoferolen inzit, is dat nog mooier.

Ik ben benieuwd of je meteen verschil merkt na de amalgaamverwijdering.

Probeer niet te stressen, heb je niets aan.

Mark
 
in rode palmpitolie (aman prana, ik weet niet of er nog andere merken zijn met dit product) zit het hele spectrum vitamine E in. Kan je prima mee bakken
 
dag mark

ik heb hier bij body en fit de vit e gevonden met e400 met tocoferol is deze goed
of beter swatson ? die heeft alles samen vit a c e en selenium ?

of zou er nog beter zijn ?

dank u viviane en marijan
 
hoi sharro,
supplementen zijn mooi en vaak een aanvulling.
De basis van dit forum is dat je voeding gebruikt en het beste probeert te vinden wat voor jou haalbaar is.
Veel voedingsstoffen zit in bepaald voedsel redelijk geconcentreerd, kijk bv. naar lever, bomvol gezonde stoffen.
Uiteindelijk ben je dan volgens mij niet zo duur uit met eten en bespaar je op supplementen, die zijn vaak wel duur.
 
Marijan,
Helemaal eens dat je indien mogelijk je voedingsstoffen uit voeding haalt. Alleen als je flinke tekorten hebt door bijvoorbeeld kwikvergiftiging, dan is bijvoorbeeld de hoeveelheid vitamine C, magnesium en B12 niet bij te eten en zul je toch met supplementen moeten aanvullen.

Mark


 
hoi Mark,
ik weet niet of dat altijd zo is, Marijn van Balans-Balans zag dat ik B12 tekort had en ik hoefde niet aan te vullen, als je maagzuur verhoogt gaat dat vanzelf was haar uitgangspunt.
Vit.C en magnesium denk ik zeker wel, vit. C maken we niet zelf en magnesium is standaard nodig denk ik in deze stressmaatschappij.
Zelf heb ik ook bv. tijdje selenium geslikt ivm kwik/schildklier enz. Lees ik laatst weer dat je niet zo maar selenium kan slikken want het zorgt weer voor andere onbalansen, Net als met vit. D, je krijgt onbalans als je alleen die gebruikt en geen vit. A.
Ik zie weleens door de bomen het bos niet meer.
Volgende week laatste 2 kwikvullingen eruit en dan weer gaan "bouwen". Ik merk laatste paar maanden dat ik overdag minder last heb van knarsen.
Ik gebruik wel mercury homeoph. en dat lijkt dus te helpen.

Sorry Sharro, ik wil niet jouw topic vervuilen maar heeft toch ook met ontgifting te maken.
 
Dag Marijan,

Het is inderdaad soms lastig om te zien wat je wel en niet kan nemen.
Ik ben ook een tijd geleden bij Marijn geweest en ze zei me hetzelfde wat betreft B12, maar om m'n maagzuur te verhogen, raadde ze wel Betaine HCL aan. Toch weer een supplement! ;-)

Succes met het verwijderen van je amalgaamvullingen!

Mark
 
geen probleem marijan... iedereen is welkom hoor

maar nu weet ik nog niet welke vit.e nu goed zijn .

NOW of de WATSON BETER of iets anders ? ik wil maar zeker zijn en mark heeft veel ervaring dus daarom men gezaag

sharro
 
Ik zou niet zo snel gecombineerde vitaminen en mineralen supplementen nemen. Dan weet je niet wat wat doet. Je had het over een 400UI supplement, is dat die van NOW? Die kun je proberen.

Ik zou als ik jou was een dagboek bijhouden en goed noteren wat je wanneer neemt en wat voor effecten je ervan merkt in je lichaam. Ook niet alle nieuwe supplementen tegelijk gaan proberen, maar 1 voor 1 introduceren.

Mark
 
Dag Marc en Edwin


Had nog even graag geweten hoeveel magnesium ik moet nemen ?

En de levertraan aub

Sharro
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan