ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Sharro, ik begrijp dat je niet helemaal helder bent, mogelijk door de kwik, maar je kan de dingen die geschreven zijn toch teruglezen en opschrijven? Ik heb al 2x over zink en selenium geschreven, waaronder dat selenium van Nature's Way een goede optie is.

Van de levertraan neem ik ruim een theelepel per dag.
Magnesium heb je denk ik een flink tekort aan, zeker als je dat nog niet aanvulde. Inname van magnesiumcitraat kun je opvoeren totdat je er diarree van krijgt. Ik neem 3x daags zo'n 180 mg per keer, dus 3 x 180 mg.

Daarnaast spray ik 's ochtends magnesiumsulfaat (kan ook magnesiumchloride zijn) op m'n lichaam en neem ik 1x per week een voetenbad ermee. Werkt ook heel goed.

Mark
 
En zeer belangrijk je strikt aan en gezond voedingspatroon houden (westonprice) dus geen suiker en plantaardige oliën of andere geraffineerde producten.Daarnaast ook vertrouwen en geduld nemen.
 
Klopt wat Henry zegt. Je lichaam versterken met voeding, niet verzwakken.
En het amalgaam verzwakt je lichaam ook, dus dat ben je straks mooi kwijt!

Mark
 
Dank u Henry


Dat doe ik hoor en probeer daar goed aan te houden .

Het is niet altijd gemakkelijk maar het moet .. . Suiker is al volledig geschrapt en voor de rest doe ik zeker men best ...met behulp van jullie lukt dit zeker .

Nogmaals men excuses als ik in herhaling val maar toch bedankt voor jullie hulp

Sharro
 
Sharro, capsules levertraan zijn ook goed, maar ik weet niet hoeveel je er dan van kan nemen. Staat het niet op het etiket?

De gel is wel (relatief) voordeliger overigens.

Mark
 
dag mark en andere

even zeggen wat ik ervaarde na het nemen van de levertraan ...
na 30a 45 min ligt draaierig wat snel overging is dit normaal ?
.
sharro
 
hoi

dit wou ik toch nog even zeggen ... ik heb over een paar jaar men urine eens laten testen op zware metalen ...en ja hoor ik had ze !!maar weet niet welke dus kwik zal daar zeker bijzitten denk ik

maar dit gezondheidscentrum bestaat niet meer ... spijtig

sharro
 
@ Sharro

Duizeligheid is eerder een verschijningsvorm van een B12-tekort.

Levertraan wordt toegepast bij aandoeningen de verband houden met een tekort aan vitamine D. Hieronder vallen ook de klachten van MS.

In jouw geval vooral niet overdrijven met de dosering. Hou de dosering van 1/2 theelepel per dag aan.

 
dank u viviane

maar heb de capsules waar ik 1 per dag van neem
en wat vandaag de 2de was ?

vandaag was ik niet draaierig ...
kan de amalgaam ook betreking heben op het evenwicht ?

dank u
sharro
 
dag marc viviane en andere

dank u voor jullie bijdrage en hulp.

maar nu had ik nog graag geweten ...omdat het me doet nadenken ...
hoe het dan komt dat ik vroeger zo goed was en de ziekte erger werd na de bevalling ?
de amalgaam had ik toen ook al .

alvast bedankt
sharro
 
Beste Sharro,

In het beginsel had je tijdens de zwangerschap een B12 tekort die in die periode niet opgemerkt werd. De B12 reserve wordt vanaf het 3e trimester van de zwangerschap en de periode borstvoeding in hogere mate aangesproken.

Onderstaand citaat op dit vlak valt terug te vinden op de site van Stichting B12 tekort. Dit kan zijn weerslag hebben op de moeder en in sommige gevallen ook op de baby. Zelf na veel opzoekwerk hier tegenaan gelopen en destijds schrok ik enorm van de impact hiervan.

Tijdens de zwangerschap komt het voor dat de serumwaarde van vitamine B12 daalt, met name in het derde trimester. Om duidelijkheid te krijgen of het inderdaad om een tekort gaat, kan getest worden op MMA en homocysteïne.

De B12-waarde moet zich binnen enkele weken na de bevalling herstellen. Is dit niet zo, dan is er waarschijnlijk sprake van een vitamine B12-tekort, en dienen injecties gegeven te worden. Daarentegen zijn duidelijk lage waarden uiteraard een indicatie dat er een vitamine B12-tekort bestaat, die niet verklaard kan worden door de natuurlijke daling van serum-B12 die door zwangerschap kan ontstaan. Om elk risico uit te sluiten, is het aan te raden over te gaan tot aanvulling met vitamine B12. Een lage status van vitamine B12 bij de moeder kan leiden tot neurologische problemen bij de baby, zonder dat er bij de moeder duidelijke klachten bestaan.

Borstvoeding

Aangezien vitamine B12 (en foliumzuur) wordt meegegeven in de moedermelk, heeft een moeder die borstvoeding geeft een verhoogde behoefte aan vitamine B12 (en foliumzuur). Een vitamine B12-tekort tijdens de borstvoeding kan bloedarmoede en neurologische problemen geven, zowel bij de moeder als bij het kind. Indien er onvoldoende vitamine B12 aanwezig is in de moedermelk, loopt het borstgevoede kind risico op een vitamine B12-tekort.

Gehaald uit volgende link :
topic zwangerschap-en-vitamine-b12 van Stichting B12 tekort

In ons geval kwam het tekort niet boven bij mezelf maar na enkele jaren bij mijn zoontje onder de vorm van een ontwikkelingsvertraging die hij door het suppleren van de B12 aan het inlopen is.
 
dank u viviane

dag marc

heb even aan het rondneuzen geweest op cutler zen site ... wel in het engels en probeer toch men best te doen .

hij spreek over ALA
DMSA
DTPS

een medicatie dat men om de zoveel uur moet nemen ook snachts ?
wil u me zeggen over wat dit juist gaat aub ?

sharro
 
Dag Sharro,
Ik had eerder een link naar een Nederlandse uitleg van het Cutler protocol gepost:
http://www.amalgaam.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=184

In haar verslag heeft ze het over liponzuur, dit is hetzelfde als ALA.
Ze schrijft dat DMPS kwik uit de hersenen kan halen, dit is niet zo. Alleen ALA kan dat. DMSA of DMPS kunnen alleen kwik buiten de cellen (bijv. in het bloed) opruimen.

ALA is de belangrijkste chelator, want ALA komt in de cellen en organen, ook de hersenen, om de kwik aan zich te binden en af te voeren. Je kan daarnaast DMSA (of DMPS) gebruiken om de ontgiftingssymptomen wat in te dammen, omdat kwik wat losgelaten wordt door ALA, kan worden opgeruimd door DMSA of DMPS. Het ontgiften gaat dan ook wat sneller. Maar je kan dus met alleen ALA cheleren.

Mocht je ook lood in je lichaam hebben, dan is DMSA wel aan te raden om erbij te nemen, want DMSA is één van de beste lood-chelators. Een haartest kan uitsluitsel geven of je lood in je lichaam hebt plus geeft je ook meer zekerheid over of je daadwerkelijk een kwikbelasting hebt. Nadeel van DMSA is dat het candida kan verergeren.

Lood en kwik samen is nog vele malen giftiger dan kwik alleen.

Lees haar verslag even door, dan weet je weer wat meer.

Mark


 
dag marc

ik zoek de zink maar is dat de chelate ? want ze hebben verschillende ?

wil maar zeker zijn ...dat ik de verkeerde niet bestel .
van nature's way
dank u
sharro
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan