Lees al heel lang mee, maar Wilde toch even wat kwijt
Een aantal mensen in deze draad zijn echt te prijzen om hun onzelfzuchtige en zeer geduldige manier van hulp geven. Vond deze draad wel uit de toon vallen met de rest van dit forum. Wat mij opviel is het veel bespreken van supplementen maar vrij weinig over voeding in de basis. het valt me ook steeds meer op dat er vaak, in het algemeen op internet, snel wordt gesproken over ontgiften, terwijl er niet bij stil gestaan wordt wat dit nu echt precies inhoudt. “Bijwerkingen” van een bepaald supplement, bijvoorbeeld om te korten aan te vullen, gaan niet altijd gepaard met het kwijtraken van gif uit het lichaam, en enige reactie(s) die volgen op het gebruik van een supplement, kan ook een andere redden hebben, maar wordt in mijn ogen te vaak/onnodig ontgiften genoemd.
Het viel mij ook op dat er in verhouding tot fysieke inname in deze draad niet/nauwelijks over het mentale aspect wordt gesproken.
Als ik me niet vergis werd er iets gezegd over het gebruik van zink, en een bepaalde reactie in een been? Kramp o.i.d. kon het zo snel niet terug vinden. Duidt dit ook niet op een geestelijke verstoring waarbij het redeneringsvermogen beduidend minder goed functioneert? En hoe zit dit met het concentratievermogen? Kan en zal zeker met kwikvergiftiging te maken hebben. Maar als je al zolang ziek bent, vele in je omgeving je niet begrijpen, erg onzeker bent, en wellicht door malabsorptie structureel voedingsstoffen te kort komt, doet dit misschien ook wel iets met de geestelijke persoon. Wat uiteraard weer een flinke invloed kan hebben op de fysieke persoon (ondermijnde immuunsysteem, te weinig maagzuur=verslechterde opname vitamine en mineralen, denk alleen al aan vit B, en andere processen die worden beïnvloed waar we misschien nu nog niet eens alles over weten) en zo ben je in een cirkel terecht gekomen.
Mijn mening beide aanpakken:
FYSIEK
- Basis = juiste voeding
- Waar juiste voeding niet meer bestaat (dankzij het vergif op deze planeet en soil depletion) lichaam ondersteunen met supplementen.
MENTAAL
Hier zijn 1001 mogelijkheden die per persoon verschillen. Maar bij de meeste helpt het altijd om een hobby te hebben waarbij je je kan ontspannen, en iemand om af en toe mee te praten in person, die je helpt inzicht in jezelf te geven (al zijn hier ook boeken e.d. voor).
Ps. Ik ben niet tegen supplementen, had zelf een ernstig B12 tekort, heb ik aangevuld met supplementen (adenosylcobalamine + methylcobalamine 10.000mcg) geen bijwerkingen gehad, 10k was zeker niet teveel of gevaarlijk, had ik met voeding heel lang over moeten doen. Goede resultaten mee behaald, maar wel gedaan in samenwerking met het helen van leaky gut en zorgen voor voldoende maagzuur.
Verder @Sharro, jou doorzettingsvermogen is ook te prijzen, want je hebt het niet opgegeven ondanks je situatie, dus ga zo door!
Groeten,
Paterk