ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

ik hoop het ook mark ...want hij is vrij prijzig en als hij iets zou kunnen doen dan ben ik al heel blij .
heb ook de natuurarts opgebeld en die vertelde mij dat hij alles moet hebben van amalgaam (en er moet nog 1 uit) waarop ik vroeg moet deze toch niet innemen na een bewerkingen ofzo ? tja stom ...maar dit is nieuw voor mij .
neenee zei hij dat zie je dan wel.

ben benieuwd .

sharro
 
Nu dinsdag ga ik naar die therapeut en 5juli gaat men laatste amalgaam eruit en dan met amalgaam naar natuurarts .
En in september naar d'r Proesmans . Zo gaat het lekker ...dan heb ik toch verschillende gedaan en weet ik ook meer .


De laatste amalgaam zit dicht tegen de wortel denk ik met daarover composiet en deze gaat eruit ...deze kan niet meer lekken maar dan ben ik zuiver .en save

Sharro
 
dit wil ik toch even delen ...heb dit weekend pasta proberen eten met versgemaakte pesto ... Wat voor mij geen optie meer was ...maar dacht probeer het terug en zie wel .

En ...geen problemen Voelde niet meer wat ik vroeger voelde ...

Zou dit met het ontgiften te maken hebben ?

Mark weet dit misschien of Viviane iemand anders ?

Ik voel wel dat er dingen veranderen ...maar ik wacht het rustig af


Sharro
 
Lees al heel lang mee, maar Wilde toch even wat kwijt

Een aantal mensen in deze draad zijn echt te prijzen om hun onzelfzuchtige en zeer geduldige manier van hulp geven. Vond deze draad wel uit de toon vallen met de rest van dit forum. Wat mij opviel is het veel bespreken van supplementen maar vrij weinig over voeding in de basis. het valt me ook steeds meer op dat er vaak, in het algemeen op internet, snel wordt gesproken over ontgiften, terwijl er niet bij stil gestaan wordt wat dit nu echt precies inhoudt. “Bijwerkingen” van een bepaald supplement, bijvoorbeeld om te korten aan te vullen, gaan niet altijd gepaard met het kwijtraken van gif uit het lichaam, en enige reactie(s) die volgen op het gebruik van een supplement, kan ook een andere redden hebben, maar wordt in mijn ogen te vaak/onnodig ontgiften genoemd.

Het viel mij ook op dat er in verhouding tot fysieke inname in deze draad niet/nauwelijks over het mentale aspect wordt gesproken.

Als ik me niet vergis werd er iets gezegd over het gebruik van zink, en een bepaalde reactie in een been? Kramp o.i.d. kon het zo snel niet terug vinden. Duidt dit ook niet op een geestelijke verstoring waarbij het redeneringsvermogen beduidend minder goed functioneert? En hoe zit dit met het concentratievermogen? Kan en zal zeker met kwikvergiftiging te maken hebben. Maar als je al zolang ziek bent, vele in je omgeving je niet begrijpen, erg onzeker bent, en wellicht door malabsorptie structureel voedingsstoffen te kort komt, doet dit misschien ook wel iets met de geestelijke persoon. Wat uiteraard weer een flinke invloed kan hebben op de fysieke persoon (ondermijnde immuunsysteem, te weinig maagzuur=verslechterde opname vitamine en mineralen, denk alleen al aan vit B, en andere processen die worden beïnvloed waar we misschien nu nog niet eens alles over weten) en zo ben je in een cirkel terecht gekomen.

Mijn mening beide aanpakken:

FYSIEK
- Basis = juiste voeding
- Waar juiste voeding niet meer bestaat (dankzij het vergif op deze planeet en soil depletion) lichaam ondersteunen met supplementen.

MENTAAL
Hier zijn 1001 mogelijkheden die per persoon verschillen. Maar bij de meeste helpt het altijd om een hobby te hebben waarbij je je kan ontspannen, en iemand om af en toe mee te praten in person, die je helpt inzicht in jezelf te geven (al zijn hier ook boeken e.d. voor).


Ps. Ik ben niet tegen supplementen, had zelf een ernstig B12 tekort, heb ik aangevuld met supplementen (adenosylcobalamine + methylcobalamine 10.000mcg) geen bijwerkingen gehad, 10k was zeker niet teveel of gevaarlijk, had ik met voeding heel lang over moeten doen. Goede resultaten mee behaald, maar wel gedaan in samenwerking met het helen van leaky gut en zorgen voor voldoende maagzuur.

Verder @Sharro, jou doorzettingsvermogen is ook te prijzen, want je hebt het niet opgegeven ondanks je situatie, dus ga zo door!

Groeten,
Paterk
 
Paterk, uiteraard doet dit mentaal wat met je, ik weet er alles van. Maar als kwik de hoofdoorzaak is van alle ellende, dan is het aanpakken ervan de belangrijkste prioriteit, naast goede voeding, ontspanning, etc. Anders is het dweilen met de kraan open.

Sharro heeft nu bijna al haar amalgaamvullingen verwijderd, waarbij een mogelijk belangrijke gifbron haar lichaam niet verder vergiftigt. Ik heb ook meerdere keren aangegeven dat het goed zou zijn om via bijv. een haartest of spiertest er zeker van te zijn dat er sprake is van een kwikbelasting. Alhoewel de sterke vermindering van een aantal symptomen na verwijdering van een aantal amalgaamvullingen wel sterk in die richting wijst.

Het ontgiften van kwik is weer een ander verhaal. Er zijn veel gevaarlijke supplementen/methodes die je eerder verder van huis helpen, vandaar dat ik daar vaak voor waarschuw. Met alleen goede voeding kom je niet van kwik af, zeker niet van kwik wat zich in de hersenen bevindt.

Het lichaam en de geest moeten op verschillende vlakken worden ondersteund en dat is ook meerdere keren voorbij gekomen. Zoals je zelf al aangeeft, kun je niet alle tekorten met voeding wegwerken.

Mark

 
@ Sharro

Goed nieuws dat het deze keer goed ging met de pesto waarin je volgens mij (room) kaas in verwerkte.

Zie ik in jouw geval als een duidelijk signaal dat de amalgaanbelasting de werking van je dikke en dunne darm ontregelde waardoor de opname van vitamine B12 verstoord werd. Tevens doet de B12 in combinatie met andere B-vitamines zijn werk waardoor de vertering van zowel eiwitten, vetten en koolhydraten beter loopt !
Meer hierover zie volgende link
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/81993-lichamelijke-klachten-door-te-weinig-of-te-veel-vitaminen.html
 
? dag Viviane


Bedankt voor je reaktie was inderdaad ook blij maar ook afwachtend en raar dat zoiets kan
Kon het zelf niet geloven ...en dacht voel niets meer wat ik vroeger voelde ?

Wat kwik toch kan aanrichten dan ...maar hopen '


Sharro
 
@ Paterk

Hier je opmerkingen gelezen. Jammer genoeg is het niet in alle gevallen mogelijk om gezondheidsklachten enkel met voeding op te lossen. Dit topic is hier een duidelijk voorbeeld van.

Een metaalbelasting en bepaalde gevallen van voedselallergie kan door verstoorde werking van de spijsvertering de opname van cruciale aminozuren en mineralen verstoren.

In dat geval zijn naast de beestenbottenbouillon voor het helen va de darm aanvullende hulpmiddelen en soms ook een eliminatiedieet nodig om zich van de boosdoeners te ontdoen en dat kan je onder de term ontgiften zien. Tekorten dien je dan aan tijdelijk te vullen en het komt voor dat voeding in dat geval niet altijd toereikend is om reden van een opnamestoornis van essentiële vitaminen, mineralen en aminozuren.

@ Sharro

Wij zijn nog niet bij deze geraakt. Hier heel wat tijd in onze zaak gestopt. De melktand waar het om ging is inmiddels uitgevallen. Veel kans dat dit voor het groot verlof zal gaan worden.
 
Dat is begrijpelijk Viviane ...maar kan alleen maar aanvullen dat ze heel goed en kundig is en heel belangrijk vind ik ... Ze is heel vriendelijk


Sharro
 
Dag mark Viviane en andere


Kom juist van de therapeut en sprak direct over een intraveneuze behandeling dus recht via bloed waarop ik zei dat doe ik niet .

Dus heeft hij testen gedaan lichamelijk wat ik me direct goe bij voelde .
En zei me dat ik belast was me veel zware metalen en Candide zou ik ook hebben .
Mercuclaen is goed maar er zit ook veel troep in zegt hij ?
Ivm voeding ben ik goed bezig zei hij en hij heeft me ook supplementen voorgeschreven .

We zien wel weer

Sharro
 
Goed dat je de IV-behandeling hebt geweigerd, Sharro. Dat was voor chelatie van kwik neem ik aan?

Hoe heeft hij de testen gedaan? Via spiertesten?

Candida komt veel voor bij mensen met een kwikbelasting. Ik heb daar ook last van, soms meer dan anders. Het is ook een bescherm-mechanisme van je lichaam om het te beschermen tegen kwik. Dus als het kwik uit je lichaam is, zal waarschijnlijk de candida ook weggaan of verminderen. In de tussentijd de candida niet teveel voeden met suikers.

Welke troep bedoelde hij wat betreft Mercuclean?
Hopelijk is hij niet met chlorella en koriander aan komen zetten als alternatief voor de IV-behandeling.

Mark
 
Ja chelatie met een goede infuus zei hij ...heb deze direct geweigerd

Hij heeft testen gedaan met duim en pink dat ik op elkaar moest plaatsen en kracht zetten en daaruit zei hij dat men Candide en zware metalen .

De mercuclaen is heel hoed zei hij maar er zit ook troep in ...als hij op de verpakking keek .

En alle computers microgolf gsm is niet goed. ... De slaapkamer moet clean zijn zonder stralen zei hij ...

Hij zei ook dat ik veel wist ?! Probeer men best te doen ...


Sharro
 
In ieder geval mooi dat die testen bevestigden wat we al dachten, namelijk dat je een kwikbelasting hebt.

Straling is inderdaad niet goed en vooral als je amalgaamvullingen hebt (of andere metalen in je mond), wordt de gevoeligheid een stuk hoger:

Personen die sterk belast zijn met zware metalen (o.a. amalgaamvullingen, kronen, bruggen, frames en overige tandmetalen) blijken duizend keer gevoeliger op elektromagnetische straling te reageren dan onbelaste personen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl...t-amalgaamvullingen-en-draadloos-gebruik.html

Er is ook een studie gedaan waaruit bleek dat er meer kwikdamp vrijkwam uit amalgaamvullingen bij blootstelling aan electromagnetische straling:

https://www.academia.edu/12068741/I...ism_in_the_Offspring_Introducing_a_Hypothesis

Mark
 
wat hij ook nog zei is van veel eieren te eten ...en zeker niet gekookt
de dooier moet nog vloeibaar zijn zeg maar.

en dan heeft hij ook supplementen aangeraden deze kosten 350 euro voor alles
argentyn
aloe pure
adp
livgoguard
porfyra-zyme
equifem

bij dit allemaal zit ik toch met vraagtekens ?
sharro
 
de argentyn 23 word aangegeven dat deze uitwendig moet gebruikt worden ...maar moet het innemen .

had men laatste bloeduitslag ook meegenomen ...deze was van einde mei
en zei schildklier niet goed en lever zou ook niet goed zijn ?

en ook als deze metalen allemaal weg zijn ...zul jij terug verdikken ?!


sharro
 
@ Sharro

Hier globaal je lijstje bekeken. Bij sommige heb ik mijn bedenkingen qua geschiktheid en of het al dan niet bij je nodig is ! Het gaat om veel geld en zelf zou ik niet alles inzetten bij je. Hier ga ik er op enkele in.

Argentyn 23 is een variant van colloïdaal zilver en kan vervangen worden door N-acetyl-L-cysteïne.

Aloë Pure blijkt niet geschikt te zijn voor mensen die aan het prikkelbare darmsyndroom lijden en kan tot uitdroging leiden

De Porphyra-Zyme van Biotics bevat als hoofdbestanddeel spinazie waarvan bekend is dat dit de werking van het DPP-IV enzym kan ontregelen.

ADP blijkt dit te zijn :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adenosinedifosfaat
 
Sharro, ik schreef gisteren al dat je je niet te druk moet maken over teveel aan candida, omdat dat mede door kwik veroorzaakt wordt. Kwikontgifting heeft dus prioriteit. Niet veel suikers eten zodat de candida niet uit de hand loopt.

Of deze therapeut de juiste is voor je, betwijfel ik. Ik volg het Cutler protocol zoals je weet. Hopelijk kunnen anderen je vertellen welke methode voor hun werkt(e) om veilig van de kwik af te komen.

Mark

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.238
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan