ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Het was Nederlands geschreven en ik denk van de amalgaamsite.
Ze noemde fien en had Engelstalige boeken besteld .

Ze vertelde ook dat men snacks een pil moest nemen op het juiste uur .


 
Vitamine C zou ik zelfs aanraden, maar liefst wel een schone vorm, dus niet afkomstig uit China, maar Europa (Quali-C/DSM)

Mark
 
Bijgaand link van Juglen die heel interessant voor je is
http://www.ahealthylife.nl/10-waarschuwingssignalen-van-een-schildklierprobleem/

Vooral de reactie van Maurice is op het vlak van kwikbelasting heel verhelderend. Ik denk mede om deze reden dat niet een bezoek aan reguliere arts maar aan een in deze materie capabele orthomoleculaire arts een betere keuze voor je is !

Hierbij een aanvullende opmerkingen over traag werkende schildklier: de oorzaak kan ook zijn een ophoping van kwik, afkomstig van amalgaam vullingen. Ook al zijn de vullingen zoals bij mij het geval is, jaren geleden vervangen, dan blijft de kwikbelasting nog jaren in de weefsels aanwezig. Bloedtesten kunnen dit niet aantonen, alleen weefsel onderzoek ! Vooral de schildklier is erg gevoelig voor zware metalen en dus ook kwik, waardoor deze traag wordt. Hetzelfde geldt voor het mineraal jodium. Door een chronisch tekort in de voeding zal de schildklier ook ondermaats presteren. De remedie : zorgen dat je van de belasting van kwik en andere zware metalen afkomt en suppleer met extra iodine. Zolang een jodiumvlek op de huid niet binnen 24 uur verdwijnt is er sprake van een jodiumtekort. Dus kan je dit heel gemakkelijk zelf controleren. Ik hoop, dat deze opmerkingen bijdragen tot een beter werkende schildklieren bij mijn medemensen. Tenslotte : laat je testen op mineraaltekorten bij een orthomoloculair therapeut, die de kennis en kunde hierover heeft.


 
Probleem is dat veel alternatieve artsen nog vaak komen aanzetten met 'superfoods' voor kwikontgifting. Terwijl chlorella en koriander juist averechts werken. Bovendien kunnen die superfoods vergiftigd zijn met zware metalen terwijl je daar juist van af wil raken.

Sharro, zink kun je sowieso opbouwen tot 30 mg. Selenium nam je ook toch? Is ook belangrijk voor je schildklier.

Mark
 
Zink ja heb ik mag ik deze nemen met de mercuclean ?

Volgende week ga ik naar Orthomoluculaire arts en ook d'r beunk zou ik graag gaan ...want word weer uitgelachen en zot verklaard en weet goed wat ik doe hoor

Iemand dat niets heeft en troep eet en heel ongezond ....maar ik ben gek Pff
 
Alle respect voor je. Aan de superfoods zou ik ook niet gaan. Puur natuur is hier het motto.Wat is dat toch met die mensen rondom je heen ?

Bijgaand nog interessante link voor je. Marc kan hier wellicht nog meer over vertellen.

http://www.amalgaam.be/ontgifting.php
 
Dank u Viviane , ja heel spijtig voor mij ... Hoe deze mensen doen tegen mij maar het zei zo en ben heel blij dat de arts me volledig begrijpt .

Wat vind u over men schildklier ?

Had ik maar een goede vriendin die me begrijpt en helpt ...maar helaas


Sharro
 
Het enige wat ik uit alles kan halen is dat het er op het moment van het onderzoek op leek dat er meer schildklierhormoon dan de normaalwaarde wordt aangemaakt.

Het kan gaan om een tijdelijk fenomeen zonder dat er iets met je schildklier aan de hand is. Het kan ook een reactie zijn op de kwikbelasting die je gehad hebt en het signaal zijn dat je momenteel aan het ontgiften bent.

In jouw geval zou ik ook de dagelijkse temperatuurtest doen en een overzicht maken van de klachten die volgens jou hiermee samen hangen voordat je naar de arts op dit vlak gaat. Misschien een idee om dit deze week te bespreken met je orthomoleculaire arts. Je kan hem vragen wat hij in dit geval zonder de superfoods zou doen.

Volgens mij ben je heel goed bezig. Misschien is er aanpassing nodig in de supplementen en de dosering hiervan die je dient in te nemen.
 
Dank u Viviane , het thermometer gedoe had ik al gelezen maar dit is voor mij een heel gedoe . Vroeg opstaan ontbijten kind naar school enz.....

Ik ga dit zeker voorleggen hoor want dit kan niet ... Heb In niets zin
Slaap niet goed enz .... Schildklier ? Bijnieruitputting ?

Donderdag zie ik de natuurarts die bloed gaat prikken en testen op virussen.

Dinsdag naar de Orthomoluculaire arts

En oktober naar internist die alles test hij gaat het zeker vinden hoop ik?
Want heb gelezen dat de hypofyse eronder kan leiden (kwik) net zoals alle klieren eigenlijk
Blijf positief al krijg ik tegenwind maar blijf positief .

Sharro
 
Het onderwerp kwik interesseert me in hoge mate omdat mijn dochter 4 kiezen gevuld heeft met amalgaam.
Ze weet intussen dat het er uit zou moeten maar dan vallen de kiezen uit elkaar. Ik probeer haar in ieder geval mee te krijgen naar de tandarts (All dente) zodat hij een plan kan maken, misschien zijn de kiezen nog te redden.
Wat mij interesseert is dat ze onderwijl kan ontgiften. Dus daar kijk ik nu naar.
Ik zie dus o.a. extra vit C en alfa liponzuur. Engels lees ik niet. Ik wil ook graag dat ze bij de huisarts een bloedonderzoek laat doen.
Hierboven op de belgische site staat een hele rij supplementen, ik zou dus de belangrijkste willen nemen. Ik ga zorgen dat ze die gaat slikken maar dan moeten het niet de verkeerde dingen zijn want dan is ze verder van huis.
Volgens mij is ze niet fit maar dat heeft ze zelf niet in de gaten. Ik bedoel dat als je je al jaren moe voelt dan weet je niet beter dan dat je je zo voelt. Dan weet je niet hoe je je zou moeten voelen resp. kunnen voelen.



 
@ Sharro

Vitamine B5 (= pantotheenzuur) kan je halen uit alles wat vers is. Groenten vallen hier ook onder. Zelf hebben wij dit door het aanschaffen van een stoomoven opgelost.

Qua de B6 mag je niet overdrijven qua dosering.
http://eu.iherb.com/Country-Life-Coenzyme-Active-B6-Caps-P-5-P-PAK-30-Veggie-Caps/1642

Met betrekking tot de ontgifting van zware metalen kwam ik eerder vandaag nog een stukje tegen over het inzetten van Groenextracten van de stichting Ortho Health Foundation. Zij hebben het over een dagdosering van 7000 mg. Echter 100 % leven gaf aan dat chlorella en spirulina niet altijd goed uitpakken.

Ik zet de omschrijving van het groenextract erbij
Een combinatie met gerstegras, tarwegras, rode fruitsappoeder, acerola extract, lecithine, spirulina, alfalfazaad, vitamine C en E, chlorella, rode biet extract, appelazijnextract, appelpectine, acidophilus/l.bifidus mengsel, lijnzaadextract, knoflook, gember, groene thee extract, aloë vera extract, ginkgo biloba extract, druivenpit extract, rutine, protease, lactase, lipase. Bindt en ontgift het lichaam van zware metalen.

Ik vermoed dat Liesje de site van Exendo Epigenomics van Lucas Flamend bedoelt.

Bijgaand enkele producten die mogelijk interessant zijn
https://exendo-epigenomics.com/product/chlorophyll-atp-90-caps/
https://exendo-epigenomics.com/product/epigenetic-detox/
https://exendo-epigenomics.com/product/dpp-iv-optimum-gold/

Mijn advies is om op dit vlak QBrain therapeut te raadplegen.






 
Ik heb je berichtje nog eens nagelezen Viviane en ga dit zeker bespreken met de arts en ook wat mark gezegt heeft ...ga ik ook zeker opschrijven en meenemen !!! Hoe meer goede vragen ik mee heb . Hoe beter dacht ik zo


De klieren ondervinden ook veel van het kwik ? Heb ik gelezen ?
Maar deze vraag weet de internist wel


Ivm voeding heb ik alles bio vlees eieren boter van grasgevoerde koeien enz ... Fruit groenten kokosvet heb ik ook van aman Prada wat een goede is


Sharro
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.228
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan