ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Het is al vaker geschreven in dit en in andere topics:
- gebruik geen chlorella en koriander als je met kwik bent belast, ook geen supplementen waar dit in zit. Dit zorgt ervoor dat kwik in het lichaam wordt verplaatst naar bijvoorbeeld de hersenen.
- gebruik geen ALA (alfa liponzuur) als er nog amalgaamvullingen in de mond zitten. Dit haalt kwik uit de vullingen, wat een enorme belasting voor het lichaam is.
 
De samenstelling van de Bonusan zou beter kunnen. Blijkt het glansmiddel HydroPropylMethylCellulose / hypromellose (=E464) en magnesiumstearaat te bevatten.

De genoemde supplementen van Exendo bevatten geen koriander.
 
Liesje,
wat Edwin al schreef: geen alfa liponzuur (ALA) als je nog amalgaamvullingen hebt, maar sowieso niet lukraak ALA nemen, ook niet als de vullingen verwijderd zijn. Veroorzaakt meer schade bij een kwikvergiftiging. Daar is het Cutler protocol juist op gebaseerd: gelijkmatig kleine hoeveelheden ALA in je bloed, gebaseerd op de halfwaardetijd van ALA.

Je kan je dochter ter ondersteuning vitamine C, E, zink en magnesium aanraden. Dit is puur ter compensatie voor de tekorten en schade die kwik veroorzaakt. Het haalt het kwik niet uit haar lichaam.

Als je zeker wilt weten of ze een kwikbelasting heeft, kun je dat bijvoorbeeld door middel van spiertesten of een haartest vaststellen (via counting rules). Een bloedtest zegt niets over kwik in haar organen.

Mark
 
Dank Mark,
Ik heb even wat uitgeprint in het nederlands (handleiding kwikontgifting).
Jammer dat het boek van Cutler nog niet vertaald is.
Ooit zullen haar vullingen vervangen moeten worden en dan is ze vast geinformeerd. Haar eigen tandarts zegt er niets van.
Vit. C en E en zink en magnesium kan ze dus nemen. Hoe zit het met jodium?
Ik zoek nog iets dat ze kan nemen om het gif uit haar lichaam te halen terwijl de vullingen er nog in zitten, als dat tenminste kan.

 
@Liesje,

Echt ontgiften van kwik met amalgaamvullingen aanwezig gaat niet lukken. Via chelatie trek je ook kwik uit de vullingen los namelijk.

Wat wel nog een goede aanvulling is, is selenium. Selenium gaat een verbinding aan met kwik waardoor kwik tijdelijk minder schade aanricht in het lichaam. Maar selenium is ook nodig voor een goede schildklierwerking. Vandaar dat mensen met kwikvergiftiging vaak een tekort hebben aan selenium.

Jodium is per persoon verschillend, maar kan de bijnieren opjagen als die niet sterk genoeg zijn. En jodium heeft ook weer selenium nodig. Dus beginnen met lage doseringen om te kijken hoe haar lichaam reageert erop.

Mark
 
Oke, thanks. Mijn dochter heeft het heel erg druk, vroeg op, snel eten, dochter naar school brengen en dan naar het bedrijf van haar man. ,s-avonds laat thuis en dan nog eten maken en de rest.
Het is meer dan 10 jaar geleden dat ze een bloedonderoek heeft gehad, dus ik ga er voor zorgen dat ze dat gaat doen. Mijn eigen voorbeeld hangt al bij haar aan de muur. Schildklierwaardes en hormonen bv (50 jaar) mag ook wel eens gecontroleerd worden. Het wordt tijd dat ze eens voor zichzelf gaat zorgen voordat ze een burn-out heeft.
Mijn eigen bloedwaardes waren wel goed, wel te hoog B-12 en veel zinc. Weet niet of dat klachten kan geven. Ik hou me hoofdzakelijk met mijn darmen bezig.
Op www.SCdieet.nl heeft iemand met jodium goede resultaten bereikt (dunne darm).
vond ik wel interessant.
 
@ mark


Had nog even een vraagje ik heb hier zinc picolinaat van thorne
En selenomethionine deze heb ik gebruikt ... Dat ging goed maar kreeg daar spierpijn van ... Zou ik deze dan terug beginnen nemen ?


Sharro
 
Sharro, ik weet niet welke selenium je in huis hebt, maar misschien heeft een magnesium/kalium tekort voor je spierpijn gezorgd destijds?

Mark
 
Zo hier ben ik weer , na gisteren bij de arts /natuurarts geweest te zijn
En hij begon over men schildklier dat deze toch niet in orde was .

Daarom zei hij we gaan eens eens grondig bloedonderzoek doen ...waarop ik heel verwonderd keek en wat ook verband heeft met amalgaam en men ziekte .

In bloed dacht ik ? Soit ...ík wacht het gewoon af maar ben wel blij dat eindelijk een arts toch iets betekent voor mij
 
Dag Sharro,

Hier ben ik benieuwd of dit aanvullende informatie zal opleveren. Ik geef je even enkele links mee zodat je je verder kan inlezen. Vooral niet ingaan op synthetische schildkliermedicatie. Meer en meer krijg ik het idee dat het om een bijwerking van een zinktekort (a.g.v. kwikbelasting) gaat die de schildklier ontregelt.
http://www.schildklierinfo.be/behandeling.html
http://hayobol.nl/sporenelementen-en-hun-invloed-op-lichaam-en-geest/

Ik geef je ook deze link nog mee voor het geval er zink of een combinatie van meerdere mineraaltekorten zouden spelen die de werking van de schildklier ondersteunen en er een te trage schildklierwerking zou blijken. Met een beetje geluk heb je de supplementen binnen de week na bestelling in huis.
http://eu.iherb.com/MegaFood-Zinc-60-Tablets/4074
http://eu.iherb.com/MegaFood-Thyroid-Strength-90-Tablets/13140

Deze kan ook interessant zijn :
http://eu.iherb.com/MegaFood-Women-Over-40-One-Daily-90-Tablets/16683


 
Dank u Viviane voor je bijdrage ...maar ga het nog even afwachten met de uitslagen .

Morgen naar de andere arts Orthomoluculaire en midden oktober naar de internist .


Maar wou nog even weten ...wat mark wel weet denk ik
Mag je mercuclaen samen nemen met de zink picolinaat en de selenium ?

Waar ik het zo warm van kreeg ?

Dank u
 
Is op zich geen probleem. De NAC die in Mercuclean zit kan klachten geven als je gevoelig voor zwavel (thiols) bent. Moet je denken aan hoofdpijn, vermoeidheid en brainfog (herdistributie van kwik).

Maar de combi met zink en selenium is geen probleem.

Mark
 
gisteren naar de orthomoluculaire arts geweest ;;;was heel goed

en heeft me voor men childklier tsh support aangeraden

en ook nog liponzuur 600mg daar moet ik 1 van nemen per dag smorgens en volgend jaar terug komen .

de uitslag van de bloedafname die ik morgen heb wil hij een kopietje van hebben
want hij wou ook een bloedafname doen maar heb hem dat eerlijk gezegt .

maar nu ben ik wel een beetje terughoudend voor die liponzuur?
 
Sharro,

Eén keer per dag 600 mg ALA is niet goed voor jou, en wel om de volgende redenen:
1. Binnen drie maanden na amalgaamverwijdering mag er geen ALA (alfa liponzuur) worden ingenomen. Dat zorgt ervoor dat kwik de hersenen in wordt geduwd.
2. Als je een met kwik belast lichaam hebt is 600 mg ALA véél te hoog om mee te beginnen.
3. Eén keer per dag ALA is te weinig. Op een verantwoorde manier wordt ALA om de drie uur in een kleine dosis toegediend. Om te beginnen met 6 of 12 mg.
 
Edwin heeft gelijk, Sharro.
Dit is weer een arts die niet weet wat lukraak grote hoeveelheden ALA (alfa liponzuur) innemen voor effect heeft als je belast bent met kwik. En helemaal als je nog eens vrij recent je amalgaam hebt laten verwijderen.

Hiermee kun je nog veel verder van huis raken.
Ik zou tot 3 maanden na je amalgaamverwijdering helemaal geen ALA nemen.

Wat voor schildklier support heeft hij aangeraden? Geen synthetische mag ik hopen.

En begrijp ik nu goed dat hij je over een jaar pas weer wil zien?

Mark

 
Dank u Edwin en mark voor jullie goede bijdrage en hulp .


Inderdaad mark na 1jaar wil hij me terug zien

Voor de schildklier zou ik Tsh support. Te bestellen bij nutrinet een Nederlandse site ....raden jullie alleen mercuclaen aan ?

Voor nog iets anders ?
 
Dat is echt onverantwoord, dat ie je na een jaar pas wil terugzien.
"Neem lekker een jaar lang op een onverantwoorde manier liponzuur, dan zie ik je over een jaar weer terug, ok? Doei doei!"

Mercuclean kun je mee doorgaan als je er geen klachten van krijgt, waar ik eerder over schreef.

Mark

 
Ja inderdaad doei ...flikker toch lekker op ?

Ik keek toch ook raar toen ik in auto zat hoor en bekeek wat hij mij aanraadde te nemen ?!

Voor de schildklier is goed denk ik ? Toch ?

Morgen naar de andere arts die ook bloed heeft geprikt voor de uitslag .

 
Sharro,

Laat die zgn. dokter maar wat voor deze is.

Kijk eens op de site van MegaFood voor welke mogelijkheden van natuurlijke supplementen zonder belastende hulpstoffen er zijn ! Hier had ik het lijstje van Marc onder supplementen gezien en ik kan vertellen dat er heel wat leveranciers van de top 10 waren die met synthetische cellulose werken !!!

Ik zet er enkele links van Megafood voor je bij. Zelf heb ik de zink hieruit en ik kan je vertellen dat dit in mijn geval een heel positief ondersteunend effect heeft.
https://megafood.com/store/en/minerals/
https://megafood.com/store/en/vegan-certified/daily-purify-nutrient-booster-powder/
https://megafood.com/store/en/condition-specific-formulas/thyroid-strength/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.210
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan