ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Gek genoeg kun je hier het boek Amalgam Illness van Cutler gratis on-line bekijken inclusief zoekfunctie:

https://books.google.nl/books?id=ZG9glNfif5YC&printsec=frontcover&source=gbs_v2_summary_r&hl=en&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false

Ziet er legaal uit bovendien.

Maar Cutler mag wel gesteund worden, dus het boek kopen is sowieso goed. Kun je die on-line versie gebruiken om snel in te zoeken.

Mark
 
Sharro,

Mark schreef dit:

Als je 6 maanden lang op de voor jou hoogste dosis ALA kunt cheleren zonder symptomen, dan ben je klaar.
 
Zoals ik al schreef is ALA de belangrijkste chelator die kwik uit je organen haalt. DMSA of DMPS is optioneel.

Nogmaals, het staat allemaal op de Living Network website waar ik eerder een link van plaatste en in het boek.

Mark
 
Sharro ik las dat je 60 kg weegt en 1,75 m lang bent, je lijkt me vrij mager. Weet niet of dat je bouw is maar misschien kun je wat meer reserve kweken waardoor je je ook wat beter voelt.
 
Sharro,

Je begint met een lage dosis, bijvoorbeeld 6,25mg. Dat verhoog je steeds na een paar weken of maanden. Als je uiteindelijk 6 maanden op 200 mg zit zonder bijwerkingen dan ben je klaar. Dat is waarom er over 6 maanden is gesproken.
 
Het lijkt me veel verstandiger om Alfa Liponzuur via voeding binnen te krijgen. Het duurt uiteraard dan wel langer voordat het kwik verwijderd wordt, echter is het wel een manier om het lichaam op eigen tempo te werken.




Twee van de beste bronnen van alfa-liponzuur zijn gist en lever, maar het lichaam kan het indien nodig ook zelf aanmaken [..].

Vlees rijk aan alfa-liponzuur is onder meer

hart
lever
nieren

en in planten vinden we het vooral terug in :

spinazie
broccoli
tomaten.

Bron
 
Sorry Heksje, maar dat schiet niet op als je tientallen jaren kwik hebt opgebouwd in je lichaam. Het is uiteraard goed en noodzakelijk om je lichaam verder te ondersteunen tijdens de detox, maar als je in dit leven nog van de kwik en bijbehorende klachten af wilt komen, zul je wat drastischer maatregelen moeten nemen.

Mark
 
Snap ik Mark, maar het probleem van drastischer maatregelen is dat je veel van je lichaam vraagt en laat nou dat lichaam het in zulke gevallen waarin dergelijke maatregelen gewenst zijn, het al zo zwaar hebben. Het is dus wel een idee om drastischer te werk te gaan echter is het dan ook zaak om goed in te bedenken en in de gaten te houden in hoeverre iemands lijf dit aankan. Daarom wil ik ook wat contragewicht tegen het 'onnatuurlijke' protocol geven met mijn bericht dat het via voeding kan, al is inderdaad het tempo behoorlijk wat lager.
 
Heksje, het protocol is juist gericht op zelf in de gaten houden wat je lichaam aankan. Er wordt sterk afgeraden om maar door te gaan op een bepaalde dosis terwijl je lichaam STOP zegt. Dan halveer je de dosis en probeer je het opnieuw.

Datzelfde geldt voor natuurlijke detox. Het ging een stuk slechter met me toen ik voorheen met chlorella en koriander aan het detoxen was. Heel natuurlijk allemaal, maar niet aan te raden voor mensen met een kwikbelasting. Hier kwam ik later pas achter.

Ook qua voeding moet je kijken wat op dit moment werkt en wat niet. Mocht je alles kunnen eten, dan kun je daar je voordeel mee doen.

Mark


 
Duidelijk Mark. Het is dus wel de bedoeling je heel erg in te lezen op het protocol mocht iemand het op die manier aan willen pakken. Het is wel heel belangrijk dat mensen dit beseffen.

Toch blijf ik zelf een groot voorstander van 'gewone' gezonde voeding, wat al moeilijk genoeg bij me valt. Zo'n drastischer protocol zal vermoedelijk bij mij echt niet goed uitpakken.

Ik vermoed ook dat niet iedereen goed oplet wat het lichaam vertelt en ook niet iedereen goed kan vertalen c.q. begrijpen wat er verteld wordt dus vandaar dat ik meer voorstander ben van natuurlijke voeding waar ALA in zit dan dat men er een onnatuurlijke draai aan geeft.


 
Prima hoor, Heksje. Ik wil je niet van gezonde voeding afkrijgen ;-) Ik eet zelf ook gezond, maar kan niet veel hebben. Broccoli kan ik bijvoorbeeld maar in kleine hoeveelheden handelen op het moment vanwege m'n lever. Daarom ben ik nu met koffie klysma's in de weer om m'n lever wat op te schonen.

Wat betreft het Cutler protocol:
Daarom geef ik ook continu links naar het boek van Cutler of een link naar een website waar het uitgelegd staat. Maar in de basis is het niet ingewikkeld. Neem ALA elke 3 uur voor minimaal 3 dagen en nachten, dat is 1 ronde. Pas de begindosis aan op je symptomen. Verhoog de dosis als je 3 ronden niet of nauwelijks klachten hebt gehad. Je bent klaar als je 6 maanden op de voor jou maximale dosis zit. Ondersteun met 4 supplementen (zink, magnesium, vit. C en E).

Zo ingewikkeld is dat toch niet?
En ALA kan m'n lichaam gelukkig goed verwerken.

Nu ga ik (gezond) eten!

Mark
 
Daar ben ik het mee eens Mark. Het Cutler protocol wordt te ingewikkeld voorgesteld door sommigen. Om voor een periode van drie dagen om de drie uur een capsule ALA in te nemen hoef je niet gestudeerd te hebben. Misschien is het voor Sharro beter om met een nog lagere dosis te beginnen. 1mg kan ook.
Natuurlijk is deze chelatie een aanslag op het lichaam, maar de kwik levenslang laten zitten lijkt me een nog grotere aanslag. Rustig de dosering opbouwen en op de reactie van het lichaam letten, dan lukt het allemaal wel. Vandaag ben ik begonnen met een nieuwe ronde en heb verhoogd naar 150 mg ALA. 100% natuurlijke prodcuten zijn niet altijd in staat om 100% onnatuurlijk producten uit ons lichaam te verwijderen. Helaas.
 
Misschien maak ik het ingewikkeld maar ik kan me zo voorstellen dat mensen toch tegen bepaalde zaken aanlopen. Let op, dit zijn geen vragen van mijn kant maar een opmerking dat we ervoor moeten waken bepaalde zaken als simpel en eenvoudig voor te stellen die toch echt iets meer voeten in de aarde hebben.

Neem bijvoorbeeld: "Ondersteun met 4 supplementen (zink, magnesium, vit. C en E)".
Zink is er al supplement in vele vormen en het is maar de vraag welke vorm geschikt is voor iemand, in welke hoeveelheid en wat de interactie is met de andere vitaminen en mineralen in het lichaam. Hetzelfde geldt voor de andere drie genoemde ook met als extra kanttekening dat bij een slechte leverwerking er een maximum is aan de hoeveelheid vitamine E die men kan suppleren.

Verder stel ik toch echt mijn vraagtekens bij het opschonen van een lever met koffie klysma's. Waarom dan via een klysma? Denk je dat de caffeïne dan niet zijn werk doet? Drink maar gewoon koffie dan hoor, er zitten -net als bij veel dingen- ook voordelen aan.
Waarom overigens dan de keuze voor koffie want er zoveel andere kruiden en planten ten behoeve van de leverwerking?

Broccoli die problemen oplevert voor de lever ken ik niet. Ik weet wel dat deze groente de schildklier dwars ligt, wat m.i. dan zijn weerslag kan hebben op de lever. Licht me hier eens bij als je wilt Mark.

(Mocht een en ander al in het draadje over de kwikontgifting van Mark staan, roep dat dan gerust dan moet ik me hier even wat beter weer inlezen!)


 
Heksje,
Wat betreft koffie klysma's kun je in het klysma topic lezen dat koffie drinken niet hetzelfde effect heeft als koffie via een klysma. Koffie via de onderkant gooit de lever open, via de bovenkant verstikt het de lever.

Met supplementen moet je zelf proberen welke vorm je het beste tolereert. Er zijn genoeg mensen op dit forum die bijv. magnesium suppleren omdat ze een tekort hebben. Een tekort dat je lastig met alleen voeding weg kunt werken.

Wat betreft broccoli: m'n lever kan maar beperkt tegen thiols (zwavel) en salicylaten (zit veel in kruiden), omdat m'n lever die stoffen maar langzaam af kan breken op het moment. Broccoli bevat veel zwavel (en is inderdaad ook een schildklieronderdrukker). Die zwavel (thiols) zorgt er bovendien ook voor dat kwik wordt verplaatst naar gevoeligere delen in je lichaam (hersenen bijv.).

Voor mij is het dus zowel op het gebied van voeding als supplementen opletten wat ik inneem.

Mark
 
Thanks Mark.

Als je veel last van zwavel hebt, houdt dit dan ook in dat je ook niet tegen bijvoorbeeld eieren, knoflook en uien kan? Is dat een standaard kwaal bij kwik belaste mensen?

Het is voor mij ook goed opletten inderdaad. Ik denk dat dit wel standaard is voor mensen die met kwik belast zijn en dan ook nog eens te lang met bepaalde klachten hebben door gelopen. Maar we komen er wel :-D

Het klysma draadje zal ik eens opzoeken en doorspitten.
 
Ik dacht eens gelezen te hebben dat zo'n 40% van de kwikbelaste mensen niet (goed) tegen zwavel kon. Eieren, knoflook en uien moet ik helaas mee oppassen. De emmer zit snel vol.

We zijn onderweg in ieder geval!

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan