ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

In dat boek staat veel informatie over kwikvergiftiging, waaronder het protocol. Maar sinds het boek uitkwam in 1999 (geloof ik) heeft ie het protocol enigszins gefinetuned (voornamelijk begindosering) en op de living network pagina waar ik je eerder een link van stuurde, staat dit vermeld.

Mark
 
Ik heb dit verder niet gelezen, maar het onderwerp trok meteen mijn aandacht. 2 Familieleden van mij hebben Lyme en worden behandeld door een biofysisch arts (soort van natuurarts) waarbij gezonde voeding de basis is. Inmiddels flink verdiept in Lyme en één van de dingen die ik te weten ben gekomen is het volgende: Heel veel vage ziektes waar meestal geen goede behandeling voor beschikbaar is zoals Fibromyalgie, ALS, maar ook MS blijken vaak Lyme te zijn. Het hoeft niet altijd, maar die kans is wel groot als je zo'n diagnose hebt gekregen. Vooral als je ook nog andere gezondheidsklachten hebt is de kans zeer reeël dat het Lyme is.

Dat wilde ik even kwijt, misschien heb je er iets aan.
 
Symptomen van Lyme hebben veel overeenkomsten met symptomen van kwikvergiftiging. Sommigen hebben beide, waarbij behandeling van Lyme pas aanslaat nadat de kwikvergiftiging is aangepakt.

Als niet duidelijk is wat de oorzaak is, kun je er door middel van testen achterkomen (bij Lyme geloof ik niet altijd even makkelijk vast te stellen).

Mark
 
De vage ziektes waar N. 1994 over heeft zijn allemaal auto - immuunziektes. Deze houden vaak verband met een tekort aan vitamine B12. In het geval van Sharro hebben we het hier al uitgebreid over gehad.

Bijgaand meer hierover.
http://www.lymetelijf.nl/orthomoleculaire-therapie/

@ Sharro

Zelf geloof ik niet in het lyme scenario in jouw geval. Mensen met lyme hebben de eigenschap dat ze aanhoudend vermoeid zijn, waar geen verbetering in komt. Je vertelt zelf dat je al hele goede periodes gehad hebt.

Ik vroeg me af of je de B12 nog inneemt en in welke dosering. Overdag in slaap vallen of meer slaap nodig hebben, kan het signaal zijn van een te lage B-12 reserve die niet uit standaard bloedonderzoek te halen valt ! Bij een tekort aan B-12 worden de signalen trouwens geleidelijk aan heviger.

Wij kunnen er hier over mee praten. Enkele concrete voorbeelden hiervan in mijn omgeving gezien en ook mezelf erop betrapt dat er duidelijke signalen waren die ik aanvankelijk (door een drukke agenda en de zorg voor anderen in mijn omgeving) niet serieus nam. Inmiddels met een lichte dosering methyl- en adenosyl cobalamine begonnen en het verschil is reeds merkbaar.

Echter bij een leeftijd vanaf 40 jaar en ouder zie je dat het een proces van jaren is, waarvan de symptonen van het tekort vaak onopvallend en ongemerkt beginnen en geleidelijk aan heviger worden.

Ook bijnieruitputting kan uitingsvorm van een B-12 tekort zijn !
Andere signalen : duizeligheid, oorsuizingen, spierpijn, pijn in het heupgewricht aan 1 zijde, lage rugpijn, pijn aan de tandzenuwen, uitstralende pijn van de schouder naar de onderarm, het gevoel van een zwaar hoofd hebben, buikkramp en een minder wordend concentratie- en gezichtsvermogen, bloedcirculatieproblemen om er maar enkele te noemen.

Bijgaand link over signalen van B12-tekort
http://www.earth-matters.nl/121/10852/ziekte/tekenen-vitamine-b12-tekort.html
http://vitamineb12tekort.nl/vitamineb12-tekort-symptomenlijst.php
 
Bedankt voor bovenstaande info Vivianne. Deze kwam weer heel mooi op tijd op mijn pad. Zeer herkenbaar wat je daar schrijft.

Nu op zoek naar een goed supplement.
Ik heb de Nutricology, B12 Adenosylcobalamin, echter moet ik dus ook nog de Methylcobalamin versie nemen.
Edit: ik zie net dat de ingrediënten van de Nutricology niet wenselijk zijn. Bij de webwinkel Gezondheidaanhuis zie ik geen goed alternatief. Heeft iemand voor mij een link naar de juiste B12 met foliumzuur/folaat?
 
Dank u Viviane voor je goede aanvulling maar b12 was hoger dan moet ...dus ben ik nu gestopt met b12 en gluten want deze was /is de boosdoener van in slaap vallen smiddags


Sharro
 
@ Sharro

Hier ook de opmerking voor je dat je niet altijd mag afgaan op de uitkomst van een bloedonderzoek. In Vlaanderen wordt standaard terug gevallen op bloedonderzoek en een MRI-scan waar niet alles uit te halen valt.

Het bloedonderzoek meet nl. niet het B12-niveau op weefselniveau en een te hoog gehalte aan foliumzuur (= > 32 nmol-liter) zorgt ervoor dat de B12 waarde gewoon weg niet klopt.

Wij hebben dit hier aan de hand gehad bij ons zoontje, die achteraf gezien een veel te lang onbehandeld tekort had.

Onderstaande link onderbouwt trouwens mijn visie dat je beter een te lage dosering kan innemen (= 1 mg / dag) dan een te hoge dosering om de reden dat de opname dan veel beter is.
https://www.salusi.nl/vitamine-b12-tekort-symptomen-behandeling-b12-supplementen/

@ Heksje

Hier hebben we de volgende B12 formules in huis
1. Essential Organics Biologisch actief vitamine B12 zonder het foliumzuur (= 1000 mcg opgesplitst in 500 mcg methylcobalamine en 500 mcg adenosylcobalamine)
https://www.essentialorganics.nl/producten/biologisch-actief-vitamine-b12/
Verkrijgbaar bij de betere reformwinkel - staat onder de link verkooppunten van deze site

2. B12 Trio Forte S.L. van apotheek Mierlo Hout waarin wel foliumzuur verwerkt is. samenstelling 2,5 mg methylcobalamine, 2,5 mg adenosylcobalamine en 400 mcg foliumzuur
http://www.mierlohout.nl/contactinformatie/index.html

 
Nu sta ik verder van huis ...ik vertel het men vriend ivm ms en amalgaam en begon gewoon te lachen en heb hem verwezen naar cutler liness amalgams
 
@Vivianne: wederom hartelijk dank :-D

Inmiddels heb ik B12 besteld. Weliswaar nu even een ander merk (Vitals) dat jij als tip gaf maar deze kan ik lekker snel in huis hebben.
Gezien de lijst van symptomen/klachten zou dit voor mij wel eens toch de oorzaak zijn van de alsmaar aanhoudende klachten ondanks allerlei maatregelen en behandelingen. Vooral houd ik enorm veel problemen met de lever, wat gezien al het leesvoer wat je aanreikt toch wel op een b12 tekort wijst. Andere oorzaken zijn inmiddels aardig uitgesloten namelijk.
Ik begin inderdaad eerst maar eens laag in de dosering daar ik altijd enorm snel reageer en ook omdat ik las dat B12 wel eens voor detox kan zorgen waar ik ook voorzichtig mee wil zijn.

@Sharro: waarom zou je verder van huis zijn? Doe jij nou maar wat jij gelooft en weet. Anderen leven jouw leven niet en maken je niet beter. Als iemand om zoiets lacht moet je nog maar eens je afvragen hoe goed deze vriendschap voor jou is.
 
Geloven doet een mens in de kerk, zei mijn moeder altijd. Geloven is ook een moeilijk iets. Mensen willen nu eenmaal graag feiten en bewijzen. Vandaar dat het ook goed is dat je verwezen hebt naar leesvoer, zodat je vriend het zelf tot zich kan nemen.

Veel mensen zien helaas niet in dat er meer te doen is in de gebieden van gezondheid en zorg, dan alleen de huisarts en ziekenhuizen. Zij moeten nog wakker worden. Doe jij nou maar jouw ding en als het steeds beter met je gaat dan ben je een mooi voorbeeld van hoe het kan.

Begrijp ik het goed dat de vriend waarover je schrijft je 'levenspartner' is en niet 'zomaar' een vriend? Dat maakt het dan wel extra moeilijk en pijnlijk. Probeer hem aan het lezen te krijgen en ik hoop dan dat hij met die informatie jou steunt in plaats van uitlacht.

Al ben ik van mening dat een vriend je altijd hoort te steunen en niet uit te lachen, maar dat is slechts mijn oordeel.
 
Dank u heksje, dat zijn goede en steunende woorden ... Het is wel niet te begrijpen en het is ook geen zware verkoudheid ...dat de dokter kan oplossen ...

 
Ik spring ook even op het B12 verhaal in. Hopelijk voor Sharro ook interessant.

In het artikel waar Vivianne naar verwijst, staat wat Vivianne zelf ook al aangeeft:

Daarnaast neemt het opnamepercentage van vitamine B12 af bij toenemende inname; bij intake van 1 microgram B12 wordt 50% opgenomen, bij inname van 25 microgram B12 nog maar 5%.

Als dit klopt, dan heeft inname van honderden micrograms B12 toch geen zin? Daar zou dan amper iets van worden opgenomen. Ikzelf neem een B-vitamine complex van Thorne en daar zit 300 mcg Adenosylcobalamin en 300 mcg Methylcobalamin in. Ook heel veel dus.

Maar werkt dit juist averechts of niet?

Mark
 
@ Heksje

Om een te heftige detox te omzeilen, is het belangrijk dat je voldoende water drinkt.

@ Sharro

Jammer dat je vriend nog altijd niet open staat voor de positieve inzichten van de epigenetica.

Al meerdere malen gezien dat veel medicijnen enkel de symptonen onderdrukken en niet de oorzaak van een aandoening effectief aanpakken. Laten we dan maar zwijgen over de mensen waarvan het lichaam de bijwerkingen van de medicijnen niet aankan. Dan beginnen de problemen pas echt als de bijwerkingen bij de arts niet in vraag gesteld worden. Voor hen is het dan te hopen dat ze ruimer denkende mensen dan wetenschappelijke vakidiootjes in hun omgeving hebben,....
 
@Vivianne: water drinken ... ja, je hebt gelijk en goed dat je het zegt. Ik krijg een hongergevoel van water, maar zal er weer meer op letten. Dank je!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.080
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan