ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Nu had ik altijd veel problemen met bepaalde voedingsmiddelen waardoor ik deze niet meer at … Maar nu heb ik deze vandaag terug toegevoegd (met een beetje angst) en geen problemen gehad …

Heel herkenbaar wat je schrijft. Wij zien hier hetzelfde gebeuren bij onze zoon bij hem hangt het samen met de inname van de B12 en het DPP-IV enzym die hun werk doen.

In jouw geval is er het verschil dat er geen DPP-IV enzym aan te pas gekomen is.

Het lijkt erop dat door het verwijderen van de amalgaanvullingen en het opvolgen van het protocol van Cutler de ontgiftingscapaciteit van je lever hersteld heeft.
Mark beschrijft de werking van ALA trouwens in dit topic onder post 127172
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/leverreiniging-vertaling-6/page/226/#post-127172

Deze beschrijving sluit aan bij de inzichten van het schema van de detoxificatie-route en problematiek zoals Lucas Flamend dit beschrijft.
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=103

In de lever vindt de ook grootste opslag van vitamine B12 plaats. Het zou er kunnen op neer komen dat dat een niet optimale leverwerking, met leverstenen, in jouw geval de verklaring was voor een niet optimale B12 opname en op termijn misschien de B12 niet meer of in een kleine dosering dient aan te vullen.

Als de overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen blijvend verdwijnt, betekent dit ook dat je maagwand voldoende eiwit (= intrinsieke factor) aanmaakt en / of de pancreas wel voldoende spijsverteringsenzymen afgeeft en ook deze criteria zijn voor de opname van B12 heel cruciaal.
http://medischebron.nl/vitamine-b12-tekort-symptomen/
 
Dank u Viviane voor je zeer interessant aanvulling ,

Maar zou het dan een optie zijn dat ik dat ene product bestel bij i herb ?
 
Zelf vermoed ik van wel om de reden dat het om de actief opneembare variant B12 methylcobalamine gaat.

Hier toevallig de methyl B12 van Megafood in huis gehaald om de reden dat er folaat in zit . De dosering per tablet is als volgt : 500 mcg methylcobalamine, 200 mcg folaat (op basis van 5-MTHF in broccoli) en 8 mg vitamine B6 (onder de variant van P5P in organische bruine rijst). Volgens de gebruiksaanwijzing volstaat 1 tablet per dag.
 
Wil nog even iets zeggen / vragen ivm ontgiften en ala 600 wat ik genomen heb

Toen ik deze nam voelde ik na een paar dagen pijn in men rug onderaan en toen ik stopte ging dit weg ... Hoop als ik begin met cutler ik dit niet ga terugkrijgen !?


Sharro
 
Chelatie moet geen pijn doen en niet veel klachten geven. Doet het dan wel, dan moet je de ALA dosis verlagen. Je hebt het dus zelf in de hand.

Mark
 
Nu neem ik mercuclaen 2x en dat gevoel komt terug

Daar zal ik dan mee stoppen ... Maar gaat het ontgiften dan wel lukken ?


Zou toch beginnen met een lage dosis wat cutler betreft
 
Hoop dat ik volgende week de visakaart heb dan kan ik het boek bestellen
En dan dacht te beginnen met 1mg

Toen ik die 600 ala nam (wat wel te hoog was ) voelde alles zo goed en leuk
Was zo blij ,maar heb 30j amalgaam gehad en deze zal wel goed in men lichaam genesteld zijn en hoop dan ook dat deze eruit gaan
 
Dit is niet te geloven ...ik kreeg vrijdag telefoon van de bank dat de visakaart binnen was en ...de boek is besteld ... Maar kreeg de melding dat het 3weken duurd vooraleer de boek bij mij is ..
 
Dag Viviane , sorry dat,ik weer even een foute vraag stel ...maar wou nog even de juiste foto bekijken van de b12 dat u me aanraad van Megafoods aub

Viviane ... Deze is te bestellen bij i herbs ?


Sharro
 
Nu zegt men vriend dat men adem naar metaal ruikt ?! En heb geen metaal meer in men mond .

Mark zoals ik al geschreven heb heb ik van vrijdag men visakaart en heb het boek besteld en moet nu 3 weken wachten
 
Had ik gelezen. Ik denk dat je het boek eerder zal ontvangen. Ik dacht dat het bij mij zo'n 2 weken duurde.

Je darmen en lever kunnen een slechte adem veroorzaken. Goeie probiotica, chelatie en het stimuleren van je maagzuurproductie kunnen helpen. Bij mij wisselt het nogal. Hoe zwaarder m'n lever het heeft, hoe erger de geur (+ smaak in m'n mond).

Mark
 
Ik proef zelf niets hoor ...men vriend zei dat gisteren ...hoe zou dit komen ?

Hoe komt het boek ?


Ik kan de prijs niet vinden van transport kosten ivm de supplementen ?
Weet u dat misschien mark?
 
Nu was ik vorige week bij de fysio en hij vertelde mij ook dat men ene been een beetje korter is ? Heb dit ook al even waardoor de mensen denken dat ik iets heb aan men heup ... Veroorzaak het kwik dit allemaal heb dit nooit gehad


Zeer triestig allemaal had ik dit maar allemaal sneller geweten
 
Bij Living Network zijn de verzendkosten geloof ik vanaf 8 potjes gratis. Daaronder hangt het af van hoeveelheid wat je bestelt en of je het traceerbaar verzonden wilt hebben of niet.

Mark
 
Kan dit allemaal veroorzaakt worden door die kwik ( amalgaam) mark ?

Voel me wel beter vanaf deze eruit zijn maar denk nu dat het kwik dat ik nog heb me het moeilijk maken ... Kan dit ?
 
Kwik is één van de giftigste stoffen die er bestaat en dat zit nog in je lichaam. Plus, omdat je nog in de dump-fase zit waarschijnlijk, kunnen symptomen tijdelijk verergeren.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.048
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan