ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Dank u mark voor je oprechte en duidelijke uitleg ...maar hoeveel potjes zou ik nu bestellen ? Weet u dat misschien
 
Je moet eerst uitproberen wat een goede startdosis is, dus je kan bijvoorbeeld een paar potjes van 2 verschillende dosissen bestellen. 3 en 6,25 mg ALA bijv.

Mark
 
Je kan op 5 mg blijven zitten, maar dan duurt het veel langer voordat het kwik uit je lichaam is. Normaal gesproken verhoog je als je 3 rondes lang geen noemenswaardige klachten hebt gehad. Dan kun je de dosis met 50% verhogen. Daarom is bijv. 6,25 mg een praktischere dosering om mee te beginnen (als je het aankan), want dat is makkelijker te verhogen met 50% (3 mg).

Mark
 
Sharro,

Je hebt het steeds over 6 maanden.
Je bent niet na 6 maanden klaar.
Je bent klaar met de chelatie als je voor een periode van 6 maanden op de hoogste dosis van 200 tot 300 mg ALA geen positieve of negatieve effecten merkt.
Ga ervan uit dat je minstens 3 jaar bezig bent. In jouw geval misschien langer.
 
Inderdaad Edwin heb ik het over 6maanden ... Omdat je dit zelf vernoemd hebt

Je zei 6 maand en je bent klaar ?! Heb ik het dan verkeerd begrepen ?


Sharro
 
Ja, dat heb je verkeerd begrepen, Sharro.
Edwin en ik hebben geschreven dat als je uiteindelijk op de voor jouw maximale ALA dosis zit en op die dosis 6 maanden kunt cheleren zonder symptomen, dan ben je klaar.

Maar je kan niet meteen op die maximale dosis beginnen, daar moet je naartoe werken. Trouwens is die maximale dosis voor jou waarschijnlijk lager dan 200 mg omdat je volgens mij niet zwaar bent. Het is gekoppeld aan je lichaamsgewicht namelijk (max. ALA = je gewicht in Amerikaanse ponden). Dus dat zal bij jou niet meer zijn dan 150 mg schat ik zo in.

Mark
 
Ja, maar je kan dus niet meteen op die hoogste dosis beginnen. Als jouw maximale dosis zo'n 150 mg ALA is en je begint op 6,25 mg, dan zie je dat het nog wel even duurt voor je daar bent. Maar voor hetzelfde geld kun je snel ontgiften en kun je dus ook snel de dosis met 50% opvoeren.

Stel je begint op 6,25 mg ALA en je kan op een gegeven moment op die dosis 3 chelatie rondes doen zonder noemenswaardige klachten, dan kun je verhogen naar 9,25 mg, weer kijken tot je 3 rondes soepel kan cheleren hiermee en dan naar 12,5 mg, etc. Als je uiteindelijk op hogere dosissen zit, kan het sneller gaan, want als je bijv. op 50 mg zit is de volgende stap 75 mg (50% verhoging).

Snappie?

Mark

 
toevoeging: en als je dan op jouw maximale dosis (bijv 150 mg) zit en daar 6 maanden zonder symptomen op kan cheleren, dan ben je klaar.

Mark
 
Sharro,

Er is een begindosis en een einddosis.
De begindosis is de dosis die in het begin voor jou geschikt is. Bijvoorbeeld 6,25mg.
Die dosis verhoog je als je na een paar rondes op deze dosis geen symptomen meer hebt.

En er is een einddosis.
Dat is de voor jou (op basis van je gewicht) maximale dosis. Bijvoorbeeld 150 mg.

Je bent klaar als je voor een periode van zes maanden op deze einddosis ALA kunt gebruiken, zonder dat je hierbij symptomen ervaart.

Nogmaals: de zes maanden gaat over de einddosis, niet over de startdosis.
 
Ok even goed gelezen ... Nu begrijp ik het Dank u mark en Edwin
Pfff wat een gedoe zeg ...maar eens je erin zit zal dit een makkie zijn denk ik ? ...toch


Wat ik nu allemaal ervaar is een beetje leuk voor mij
Als ik vroeger men haar waste moest ik gaan zitten en men haar doorkammen en drogen ... Nu kan ik het doorkammen voor de spiegel en dit smiddags wat vroeger smorgens moest .

Het zijn maar stomme dingen ...maar deze zijn zo leuk en positief voor mij

Sharro
 
Nu ben ik zo blij met wat ik al bereikt heb ...maar men vriend niet en dat maakt me niet blij ...heb al zoveel laten lezen ivm kwik en amalgaam

Maar toch het brengt niets op ... Hoe kan dit nu
 
De steun en begrip is ver te zoeken spijtig ...geloofd alleen dokters en ik dus niet en nu zeker niet ...met wat ik zelf ervaar en voel .

De neuroloog waar ik ga heeft men laatste uitslagen beken van men hoofd hersenen en zag toen zijn reactie en zei me zeker tecfidera blijven nemen ... Aja hij zal denken die letsels zijn verdwenen en zal komen door de tecfidera ...maar ik weet wel beter
 
Nu even iets anders ... Kan ik de dokter niet aanklagen want ben eigenlijk verkeerd behandeld ...ze hadden verder moeten zoeken en niet direct de stempel geven ?


Sharro
 
Nu heb ik nog eens de getuigenis gelezen van het meisje die genezen is van de ziekte van crohn en praat ook over een B50 supplement en alle B vitamines ? Weet je daar iets van mark of Edwin ?


Dank u
Sharro
 
Extra B-vitamines worden vaak gebruikt ter ondersteuning van chelatie. Ik neem ook een B-complex supplement van Thorne.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.033
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan