Ik wil hier graag reageren omdat ik veel goede dingen heb gelezen over nicotinezuur (niacine of ook wel vitamine b3 genoemd) in verband met onder andere ms.
Zelf neem ik het sinds een paar weken in dosissen van twee maal daags 250 mg en ik voel me aanmerkelijk helderder in mijn hoofd en fitter in mijn lijf en heb veel minder last van mijn spieren en gewrichten.
Gisteren had ik erg veel pijn in mijn nek en een huilerig gevoel en na een dosis van 00 mg ineens was het binnen drie uur praktisch over en kon ik gewoon genieten van de avondmaaltijd met mijn gezin.
Ik combineer het met vitamine c 1000 mg gebufferd en zink picolaat 25 mg, rhodiola 1000 mg en tryptofaan.
'smorgens begin ik met 1 of twee glazen rauwmelkse kefir.
Het werkt voor mij erg goed om de supplementen samen met de kefir in te nemen. Wat ook goed helpt is om regelmatig een glaasje kombucha drank te drinken, of kruidenthee met citroen en ghee.
Maar het gaat voornamelijk om de niacine, als ik die een dagje oversla, wat ik laatst heb gedaan om de proef op de som te nemen, voel ik mij een stuk minder goed. Niet alleen lichamelijk maar ook emotioneel.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.