Ik lees hier ook al een tijdje mee en ik kan me voorstellen dat mensen hier op een gegeven moment genoeg van krijgen. Ik denk alleen dat het in deze draad te eenzijdig over kwikvergiftiging gaat. Volgens mij is hier op z'n minst ook sprake van extreme bijnieruitputting. Die combinatie kan ertoe leiden dat mensen in dit soort hopeloze situaties terecht komen. Ik heb jarenlang vergelijkbare klachten gehad, vandaar dat ik me enigszins geroepen voel om het een beetje voor Sharro op te nemen. Ik vind de kritiek van Evertyankees terecht, maar ik vind wel dat er dan ook iets gezegd moet worden over wat ze dan wel zou moeten doen. Nu durft ze misschien niet meer te reageren en raakt daarmee haar enige hulplijntje kwijt.
Sharro, ik denk dat je je heel goed moet gaan verdiepen in wat bijnieruitputting is en wat er allemaal aan te doen is. Dat is de reden waarom je overal problemen ziet en zelfs de allerkleinste beslissingen niet zelf durft te nemen. Op dit forum is daar voldoende over te vinden. Bovendien vraag ik me af wat voor eetpatroon je hebt. Ik heb de indruk dat je niet WAPF eet en dat is zo'n beetje de enige manier waarmee je jezelf nog uit dit moeras kunt trekken. Die kwik is maar een deel van het verhaal. Je kunt er met de juiste voeding voor zorgen dat je lichaam veel sterker wordt, waardoor je dat gif in je lijf veel beter kunt hebben. Zoals ik hierboven al min of meer aangaf, heb ik zelf ook te maken gehad met zowel kwikvergiftiging en bijnieruitputting. Net als jij kon ik, naast klachten als depressie en extreme vermoeidheid, op een gegeven moment geen enkele beslissing zelfstandig meer nemen. Dat is allemaal spectaculair veranderd op het moment dat dingen als suiker, brood, koffie, aardappelen etc. allemaal wegliet en beetje bij beetje volgens de richtlijnen van dit forum ging eten. Vanaf het moment dat ik bottenbouillons ging eten, verbeterde het opnieuw spectaculair. De kwik zit er dus nog gewoon (vullingen zijn er wel uit), maar ik voel me wel een heel ander mens! Ga je verdiepen in wat andere mensen hier op dit forum eten, hoe ze het maken en waar ze hun producten vandaan halen. Door totaal anders te gaan eten, kun je je dus ook al veel beter gaan voelen en ervoor zorgen dat je minder verward bent. Volgens mij ben je nu sowieso veel te verward om zo'n ingewikkeld protocol als dat van kwikontgifting aan te kunnen. Bovendien is ontgiften ook nog eens een extra belasting voor je bijnieren, dus misschien is het sowieso handiger om daar eerst wat aan te doen.