ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Zo ben dus vandaag naar de neuroloog geweest voor de uitslag van de scanner

En deze was goed niets van aktieviteit maar nog wel letselrjes denk dat dit komt door het kwik dat ik nog in het lichaam heb .

Heb hem dan ook gezegd dat ijk geen tecfidera meer neem en me heel goed voel maar hij zei het toch te nemen en ook fampyra voor het loopvermogen
Te verbeteren ... Niet te begrijpen
 
Sharro wat ga je nu doen dan? Ga je slikken of niet. Heb je deze pillen nu meegekregen naar huis?

Het is je eigen verantwoording om het niet te doen. Je weet hoe de reguliere artsen werken. Pillen met bijwerkingen.
 
Sharro ga nog eens zoeken naar de bijwerkingen en hoe andere mensen op deze middelen reageren voordat je iets in je mond stopt.
 
Dag liesje, dank u voor je reactie. Nee hoor ga deze niet nemen voel me nu goed en wil dit zo houden .

Wacht op de supplementen van cutler deze ga ik nemen daar ben ik wel zeker van .

Toen ik onder de scanner moest kreeg ik daarna een spuit met contrastvloeistof en daar werd ik toch niet goed van in men hoofd ?!

Echt niet te begrijpen ...wat ze mensen aandoen en zo maar lekker doordoen
Verschrikkelijk

Sharro
 
Sharro ik heb gisteren nog eens goed gekeken naar de door de arts voorgestelde medicatie die je zou moeten nemen. Veel bijwerkingen en klinkt allemaal niet gezond.
 
Weet ik liesje , heb ik genomen hoor en voelde me niet echt goed en als ik het nam viel ik ook ...wat niet op de bijsluiter staat .

Heb dit al meegedeeld aan de neuroloog maar blijkbaar moet je vallen en je niet goed voelen ...als het maar verkoopt zeker ... Waar ik het heel moeilijk mee heb ...dat wij gebruikt worden .

Niet te begrijpen pffff
 
Nu mag ik hopen dat de 1mg wel iets gaat doen hoor dan sta ik toch sterker in men schoenen he ...en zeker als je raar bekeken word of half uitgelachen


Sharro
 
Nu wou ik toch even iets zeggen ...was aan het praten met men mama over de neuroloog en zou moeten teruggaan in februari ...waarop men mama zegt

Dat is raar want vroeger moest je om de 3 maanden ...waarop ik ook ben beginnen nadenken ...en het positief vond .maar tegen mij zegt hij niets .

Weeral iets raars vind ik
 
@ Sharro

Tussen alle drukte van de afgelopen periode door, vanop afstand alles mee gevolgd.

Was er bij jullie bekend dat er een wisselwerking blijkt te zijn tussen een tekort aan vitamine D en een verhoogd risico op het ontstaan van MS ? Hier valt me op dat Cutler D3 niet in het protocol heeft ingebouwd. Bron van vitamine D is naast zonlicht het nemen van een theelepel levertraan per dag.

Bijgaand enkele publicaties die op dit vlak heel interessant zijn. Ik vermoed dat je huidige neuroloog dit nog niet aan je meegegeven heeft.
http://www.iocob.nl/2009/02/vitamine_d_bij_ms/
https://www.uza.be/wereldprimeur-het-ms-onderzoek
https://www.nationaalmsfonds.nl/onderzoek/onderzoeken-ms-fonds/cortisol-en-vitamine-d-in-ms
http://www.neuropathie.nu/overige/ciap-polyneuropathie-hoe-de-zenuwen-te-beschermen.html

 
@ Sharro

Hier van op afstand dit topic verder gevolgd.

Het valt me momenteel op dat er niet gesproken wordt over het inzetten van vitamine D bij je. Dit is artsgebonden en in België blijkt de UZA in Antwerpen hier al heel ver mee te zijn !

Werd je al gecontroleerd op je D3 gehalte ? Bij een uitkomst van < 80 nmol / liter dient deze te worden aangevuld. Naast zonlicht is het verstandig om levertraan (minimale dosering 1 theelepel / dag) in te zetten.
https://www.msweb.nl/meer-over-ms/complementair/voeding-vitaminen/vitamine-d-belangrijk-bij-ms/
https://www.ntvg.nl/artikelen/nieuw-licht-op-vitamine-d/volledig
http://www.iocob.nl/2009/02/vitamine_d_bij_ms/
https://www.uza.be/wereldprimeur-het-ms-onderzoek
 
@ Sharro

Hier je topic tussendoor gevolgd. Ik vraag me af hoe het momenteel gesteld is met je vitamine D3 gehalte. Wordt deze bij de bloedafnames in kaart gebracht ?

Mij is inmiddels bekend dat er wisselwerking tussen de werking van de zenuwbanen en het gehalte aan vitamine D3. Naast het inzetten van B12 is dus ook zonlicht en bij een gehalte van <80 nmol/l minimaal 1 theelepel levertraan / dag nodig.

Al meerdere malen geprobeerd te reageren met de nodige links ter onderbouwing, echter ik krijg deze info er niet op,....
 
Nu heb ik de supplementen ontvangen en wat zit erin dmsa en had ala besteld pfff ben ik nu zo verkeerd geweest ?

Had ala 1mg en ala3mg gekregen ... Wat nu
 
Ala besteld en Dmsa gekregen Weet zeker dat ik ala heb gevraagd .

Wat nu ? Nu was ik zo blij dit gekregen te hebben en nu dit .
 
@ Sharro

Degene die het ingepakt heeft zal wellicht zijn dag niet hebben gehad. Is er geen contact e-mailadres waarmee je ordernummer kan doorgeven en alles retour kan zenden met het verzoek de correcte ALA toe te sturen.

 
Misschien een idee om per mail contact op te nemen met de dienst-na-verkoop en te vragen of de DMSA teruggestuurd kan worden en ALA in de plaats hiervan kan komen.
 
Ik lees soms wel eens mee en dit topic komt vaak bovenaan te staan. Velen proberen jou te helpen maar telkens komt hetzelfde probleem terug. Sharro, jij kan niet voor jezelf denken en vraagt voor de meest simpele dingen om hulp. Bij iedere poep of scheet raadpleeg jij iemand anders, terwijl je dit makkelijk zelf kan invullen. Het begint een beetje irritant te worden zelfs. En er zit geen verandering in. Zie bijvoorbeeld jouw laatste vraag. Waarom kan jij die zelf niet beantwoorden?

Enerzijds wantrouw jij de reguliere artsen.. maar als het zover komt ga je wel weer naar ze toe.. en klaag je erna dat je totaal niet met ze eens bent en dat het allemaal maar raar is. Wat wil je nou precies? Waarom ga je er dan naartoe?

Ik snap je denkwijze en vragen totaal niet. En ook sommige opmerkingen niet. Je wordt aan alle kanten geholpen maar je schrijft niets op.. Liever vraag je een ander wat ze precies hebben gezegd terwijl je dit een paar pagina's terug te vinden is. Dit gaat denk ik echt niet alleen om een kwikvergiftiging.. maar meer om jouw eigen denkwijze, hoe jij tegen de wereld aan kijkt en jouw manier van aanpak.

Met jouw denkwijze gaat het niet lukken.. sorry. Noem mij maar bot.. i don't care. Dit gaat hem gewoon niet worden.
 
Ik lees hier ook al een tijdje mee en ik kan me voorstellen dat mensen hier op een gegeven moment genoeg van krijgen. Ik denk alleen dat het in deze draad te eenzijdig over kwikvergiftiging gaat. Volgens mij is hier op z'n minst ook sprake van extreme bijnieruitputting. Die combinatie kan ertoe leiden dat mensen in dit soort hopeloze situaties terecht komen. Ik heb jarenlang vergelijkbare klachten gehad, vandaar dat ik me enigszins geroepen voel om het een beetje voor Sharro op te nemen. Ik vind de kritiek van Evertyankees terecht, maar ik vind wel dat er dan ook iets gezegd moet worden over wat ze dan wel zou moeten doen. Nu durft ze misschien niet meer te reageren en raakt daarmee haar enige hulplijntje kwijt.

Sharro, ik denk dat je je heel goed moet gaan verdiepen in wat bijnieruitputting is en wat er allemaal aan te doen is. Dat is de reden waarom je overal problemen ziet en zelfs de allerkleinste beslissingen niet zelf durft te nemen. Op dit forum is daar voldoende over te vinden. Bovendien vraag ik me af wat voor eetpatroon je hebt. Ik heb de indruk dat je niet WAPF eet en dat is zo'n beetje de enige manier waarmee je jezelf nog uit dit moeras kunt trekken. Die kwik is maar een deel van het verhaal. Je kunt er met de juiste voeding voor zorgen dat je lichaam veel sterker wordt, waardoor je dat gif in je lijf veel beter kunt hebben. Zoals ik hierboven al min of meer aangaf, heb ik zelf ook te maken gehad met zowel kwikvergiftiging en bijnieruitputting. Net als jij kon ik, naast klachten als depressie en extreme vermoeidheid, op een gegeven moment geen enkele beslissing zelfstandig meer nemen. Dat is allemaal spectaculair veranderd op het moment dat dingen als suiker, brood, koffie, aardappelen etc. allemaal wegliet en beetje bij beetje volgens de richtlijnen van dit forum ging eten. Vanaf het moment dat ik bottenbouillons ging eten, verbeterde het opnieuw spectaculair. De kwik zit er dus nog gewoon (vullingen zijn er wel uit), maar ik voel me wel een heel ander mens! Ga je verdiepen in wat andere mensen hier op dit forum eten, hoe ze het maken en waar ze hun producten vandaan halen. Door totaal anders te gaan eten, kun je je dus ook al veel beter gaan voelen en ervoor zorgen dat je minder verward bent. Volgens mij ben je nu sowieso veel te verward om zo'n ingewikkeld protocol als dat van kwikontgifting aan te kunnen. Bovendien is ontgiften ook nog eens een extra belasting voor je bijnieren, dus misschien is het sowieso handiger om daar eerst wat aan te doen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan