ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

JS begrijp ik goed dat je dan ook MS had (of nog hebt) zoals Sharro?
Je hebt geen kwikontgifting gedaan, ben je nog van plan om dat te gaan doen?
Of ben je nu tevreden met zoals het nu gaat.
Ik heb even naar het begin gekeken van Sharro en daar wordt al meteen over de juiste voeding gesproken maar ik weet niet of ze dat nu doet.
ik vind het wel frappant dat die bottenbouillon zo goed gevallen is bij jou.
Dit zijn volgens mij wel dingen die heel persoonlijk zijn en dat iedereen zelf moet zien te ontdekken wat goed voor je is. Geen dokter kan je dat vertellen.
Zelf heb ik veel verbetering gekregen door enzymen te nemen (darmproblemen) gewoon omdat ik er over gelezen had en het me wel aanstond.
Sharro praat ook over problemen met haar vriend, als ze thuis ook zo onzelfstandig is heeft hij er misschien een beetje genoeg van.
Ik vraag me af of ze (voorlopig) die kwikontgifting zou moeten laten voor wat het is en eerst nog naar voeding moet kijken. 2 dingen tegelijk is misschien net te veel voor haar.
Ik maak iedere dag aantekeningen omdat ik thyreoide heb laten staan en hoop door kleine veranderingen ja of nee te ontdekken hoe ik daar op reageer.
Dat is het minste wat Sharro moet doen, uitgebreid overzichtelijk aantekeningen maken.
Ik heb een ruitjesschrift A5 in de lengte, vooraan schrijf ik wat ik eet en supplementen, hoef alleen maar kruisjes te zetten. Simpel.
 
Hoi Liesje. Nee, ik heb gelukkig geen MS. Dat is dan ook wat het bij Sharro anders maakt en ik snap dat ze in zo'n situatie zo snel mogelijk van die rotzooi af wil. Ik ben alleen met Evertyankees eens dat het op deze manier waarschijnlijk niks gaat worden. Daar is het protocol gewoon te ingewikkeld voor; het kleinste dingetje is blijkbaar al te moeilijk voor haar om te onthouden en ik denk niet dat er veel mensen zijn die haar via dit draadje tot in detail kunnen/willen blijven helpen. Dat ontgiften zelf is ook nog eens heel zwaar en gaat alleen nog maar voor meer verwarring zorgen, omdat je je bij elke ronde opnieuw ellendig gaat voelen terwijl de kwik onderweg is naar de uitgang.

Dat van die voeding vermoed ik omdat dat onderwerp al zolang als ik dit verhaal volg (lang en met tussenpozen en ook niet helemaal vanaf het begin) niet ter sprake is gekomen. Bijnieruitputting ook niet trouwens. Misschien is het allemaal wel genoemd, maar er is vervolgens vooral gesproken over de kwik en het verwijderen van de vullingen (wel super dat die er in ieder geval uit zijn!). Bovendien maak ik uit de verhalen op dat haar vriend in ieder geval geen voorstander van WAPF zal zijn. Vandaar dus dat ik denk dat er met voeding nog heel wat te winnen is.

Zelf wil ik nog wel ontgiften van de kwik, maar dat wil ik pas gaan doen als het met mijn bijnieren wat beter gaat. Bovendien zijn er nog wat andere klachten die nu even voorrang hebben. Maar goed, als ik wel MS had, zou ik het misschien ook andersom doen.
 
Ik heb ook een keer een verkeerde levering gehad. ALA 100mg besteld en DMSA 100mg ontvangen. Daar heb ik contact over gehad met Living Supplements. Ze hebben daarna gelijk een nieuw pakket opgestuurd en ik heb de verkeerde levering teruggestuurd.
 
Liesje, ik heb ook even teruggelezen, je hebt idd. gelijk: op de eerste paar pagina's worden qua voeding gelijk de goeie dingen gezegd, ook door Sharro zelf eigenlijk. Dat maakt het verhaal wel nog lastiger. Er zal best nog hier en daar wat te winnen zijn met voeding, maar dat zijn in feite details en daar kan ze alleen maar zelf achter komen door dingen uit te proberen of weg te laten. Nou ja, dan blijft mijn verhaal over bijnieruitputting over.
 
Het probleem is vaak dat als je verzwakt bent, je nog maar moeilijk kan vertrouwen op je innerlijke kompas, zeker als je daar überhaupt nog weinig op vertrouwd hebt in je leven. Velen (inclusief mezelf) hebben jarenlang vertrouwd op anderen, in ieder geval qua gezondheid. Artsen en therapeuten, regulier en alternatief, moesten me maar beter maken. Maar zeker als je chronische klachten hebt waar (vooral reguliere) artsen geen antwoord op hebben, dan zul je zelf aan de slag moeten.

Dus op het moment dat je het zwakst bent, moet je gaan schakelen om het heft in eigen handen te nemen. Dat kan lastig zijn, ik weet er alles van.

Ik vroeg ook van alles hier in het begin en wist niet waar ik het zoeken moest. Adviezen genoeg, dus maar van alles 1 voor 1 proberen qua voeding en behandelingen. Ik voelde me wel wat beter worden met de aanpassingen in m’n voedingspatroon, maar het leek alsof ik tegen een plafond aan zat. De meeste klachten bleven namelijk. Pas toen ik ontdekte dat kwik de grote boosdoener was, vielen dingen ineens op z’n plek.

Dus het is zeker belangrijk om je lichaam met voeding zo sterk mogelijk te krijgen (kan een puzzel op zich zijn), maar als je de eventuele gifstoffen in je lichaam niet aanpakt, is het dweilen met de kraan open. MS genees je niet met alleen goede voeding.

Niet iedereen met een kwikbelasting heeft dezelfde hoeveelheid kwik in z’n lichaam uiteraard en niet bij iedereen is het alleen kwik wat een negatieve rol speelt. Maar kwik kan vele processen in je lichaam ontregelen en kan een zware belasting voor onder andere je bijnieren zijn.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Fijn als je adviezen en steun krijgt, maar zo niet, dan niet. Dus als je het dan toch zelf moet doen, kun je het maar beter zo goed mogelijk aanpakken. Een richting kiezen, luisteren naar je lichaam, notities maken, zo nodig bijsturen, niet laten afleiden door omgeving etc.

Mark
 
Inderdaad mark zo is dat ... En zo is het ook bij mij gegaan jij zei mij heb je amalgaam ?! En ja hoor 30jaar heb deze rotzooi gehad maar na lang zoeken ivm een goed bio tandarts ...laat ik deze verweideren en men symtomen die had ...waren stilaan aan het verdwijnen als sneeuw voor de zon ...wat een leuke ervaring was dit ...men letsels aan ogen en ook men exceem die gekregen had op men hoofdhuid en dit na 15j was deze verdwenen

Dus kwik is de boosdoener ...en voel me beter worden .

Waarom ik naar de neuroloog ben geweest is omdat ik de uitslag van de scanner wou weten . Maar deze was heel goed ...nergens meer activiteit te bespeuren ...vond dit wel leuk voor mij

Ik moet alles wel alleen doen en doe dit ook met leuke resultaten

En probeer positief te blijven
 
En wil toch nog aanvullen ivm amalgaam ...toen ikdeze nog had sliep ik slecht ...werd wakker snachts en voelde men arm niet meer ...waar ik echt bang van werd ...deze was eruit (troep) en had dit niet meer ... Niets meer ...wat leuk is dit .

Nu nog men evenwicht en men been
 
Nu heb ik extra vit e besteld van Unique en vitamine c bij i herb omdat ik niet graag zonder val maar nu kreeg ik een mail van DHL dat ik douaneposten moet betalen ...zo gezegt zo gedaan .maar...

Dit heb toch niet als ik men supplementen bestelde van cutler en deze komen van zover weg ??? Mark of Edwin weten jullie hier meer van ?


Dank u
Sharro
 
Nu had voor men voorraad aan te vullen vit e van Unique besteld en vit c bij i herb ...maar nu kreeg ik een mail van DHL dat douaneposten moet betalen ?? Geen probleem maar heb toch al veel betaald .

Weet jij er soms iets van mark of Edwin ?


Cutler komt van zover en daar vragen niets !?

Sharro
 
Ik ben naar endocrinoloog geweest of internist waarbij alles getest word darmen (stoelgang) urine en bloed ...met als resultaat bijnieren w...waar ik ook medicatie voor kreeg cortisol en dhea ...maar daar werd ik heel moe van wat ook geen optie was

Men shilsklier ging ook te traag zei de internist en men huisarts zei nog dat daar niets verkeerd mee was .
En dat na 2 jaar me ellendig te voelen

Ik vraag veel das waar ...maar ben alleen ...moet alles doen en probeer niemand lastig te vallen computer is stuk en moet me behelpen met een tabletje
Heb veel artsen gedaan en heb veel gehoord ...maar mark heeft gelijk
En Voel me veel beter worden

Het is die rotzooi dat men leven kapot gemaakt heeft

Geen werk,meer iedereen heeft me laten vallen omdat ik Ms had
Had ik dit 30 j vroeger geweten was het nooit zover gekomen

Sharro
 
Sharro is er iemand die jouw computer kan maken? Of ga je een nieuwe kopen?
Jouw internist is verplicht aan jou de uitslagen te geven. Dus vraag ze op papier of heb je ze al?
Wil de internist medicatie geven?
Maak je inmiddels al aantekeningen? Niet vergeten, echt iedere dag!!

 
Sharro, heb je zwarte bes van Herbalgem al eens geprobeerd? Dat is ook een middel dat heel goed werkt voor de bijnieren. Zelf kreeg ik er meteen heel veel energie van, alleen moest ik er vanwege maagproblemen helaas ook snel weer mee stoppen. Zo zijn er nog andere middelen die gunstig kunnen zijn voor de bijnieren, alleen denk ik dat je, zoals iedereen op dit forum, zelf op zoek moet. Ik begrijp heel goed dat je het met zoveel tegenslagen even niet meer ziet zitten, maar toch zul je op de een of andere manier moeten proberen om een beetje vechtlust in jezelf te vinden. Je blijft hangen in de emotie dat het allemaal zo erg is en daardoor kom je bijna niet vooruit. Bijkomende problemen als met je computer maken het nog lastiger, dat begrijp ik, maar ook dat soort problemen lossen zich niet op door tegen jezelf te blijven vertellen hoe verschrikkelijk het allemaal is. Dat geldt ook voor verschillende standpunten van artsen; hoe vervelend ook, dat zijn dingen die nu eenmaal horen bij ziek zijn. Gelukkig ben je je blijkbaar wel bewust van het belang van je bijnieren, alleen denk ik dat je je niet neer moet leggen bij twee middeltjes die niet hielpen; je moet blijven zoeken naar iets dat wel helpt. Die Herbalgem zou misschien nog iets kunnen zijn, of je zou kunnen kijken of je toch nog meer goede vetten in je dieet zou kunnen inpassen, omdat bijnieren juist daar heel erg van kunnen opknappen. Sowieso lijkt het me handig om hier toch eens op te schrijven wat je zoal eet op een dag. Aan de hand daarvan kunnen anderen heel gericht adviezen geven over wat je nog zou kunnen veranderen om ervoor te zorgen dat je je wat beter gaat voelen. In het begin van deze draad schrijf je bijvoorbeeld over boekweitbrood en notenpasta, maar misschien ben je je niet bewust van het fytinezuur dat daar in zit dat de opname van andere stoffen door het lichaam blokkeert. Het is maar een voorbeeld, maar zo eet je onbewust misschien nog andere dingen die heel gezond lijken, maar die bij langdurige inname je gezondheid ondermijnen. Nachtschaden, peulvruchten, gluten, plantaardige melk, zogenaamd gezonde natuurlijke suikers etc.
 
Dag liesje

De computer zal niet gemaakt worden


Aantekeningen?


Wou weten ivm terugsturen naar vredespark ivm verkeerde supplementen

Word deze betaald door afzender of eigen rekening? Edwin weet u dat ?


Sharro
 
Sharro dat moet je niet aan Edwin vragen. Dat moet je vragen bij de leverancier!!

Gaat de internest MEDICATIE GEVEN?

Koop je een nieuwe computer? k
 
De computer word niet gemaakt ...spijtig ik heb het meermaals gevraagd maar helaas .

Ik heb toen cortisole gekregen en dhea als medicatie maar daar werd ik heel moe van waar ik dan ook direct mee gestopt ben en nu voel ik me goed .

Ik denk dat de medicatie voor men schildklier er misschien ook iets aan doet ?! In ieder geval het was geen optie voor mij .


Sharro
 
Nu had toch nog even een vraagje ...nu vandaag is het de 3de week dat ik men supplementen zou krijgen . Maar helaas het niets .

Zou het langer duren ? Normaal toch 2weken ?


Weet iemand dit soms ?

Dank u
 
Beste Sharro, helaas is er niets veranderd na mijn laatste post. Omdat mijn wachtwoord niet meer werd geaccepteerd heb ik even een ander account aangemaakt.. daarom een "1" erachter. Ik denk serieus dat als jij niet voor jezelf gaat denken met betrekking tot simpele vragen, het je nooit gaat lukken om uit je huidige situatie te komen. Doe er aub wat mee en ga voor jezelf denken. Dus neem contact op met de webshop waar je hebt besteld en stel je vraag daar. Dit heeft niet meer met je kwikvergiftiging te maken maar je bent eigenwijs en luistert niet naar opmerkingen hier.
 
Sommigen zullen mij bot vinden maar ik ben liever direct en zeg wat op mijn tong ligt. Je ziet namelijk dat ze in precies dezelfde manier van denken blijft. Door toch elke keer op zulke vragen te reageren help je iemand niet. Zij moet zelf anders gaan denken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan