Ontlasting

O, wat ben ik blij dat ik dit topic vond.

Mijn maag gaat de goede kant op, al was de ontlasting nog niet optimaal. De een zei dat bananen stoppen, dat daarom de ontlasting moeilijk was. Maar ik had zachte voeding voor de maag nodig. Dus wat moet je dan. Chiazaden bleken ook niet echt de boel op gang te krijgen.

Een paar weken geleden aan de rauwe melk en bottenbouillon en wat bleek. Wel stugge, maar gelige ontlasting, kleiachtig.

Als ik het goed begrijp mag ik hier blij mee zijn, het zou ontgiften betekenen.

Happy.

:D

 
@Heidefiets,

Ik wil je niet deprimeren, en mijn mening is ook maar een van de vele meningen, maar zoals ik het zie komt de gele ontlasting welke je niet gewend was, door de eiwitten in de rauwe melk.

Zodra je zure ontlasting hebt, en dat voel je als branderig aan je anus, ben je aan het ontgiften!

Afijn, of je ontlasting nu groen, geel, bruin of grijs is; wees blij dat het er uit komt!!

Er zijn mensen die er problemen mee hebben om het er uit te krijgen, en liever er uit dan er in, zegt Mike altijd.

 
Wat mij opvalt Mike is dat jij met jouw gezonde levensstijl dan nog zeker 5 tot 8 keer per dag een ontlasting hebt, je zou toch denken en er vanuit mogen gaan dat er nu na al die jaren met het Weston Price voedingspatroon geen "rommel" meer in jou lichaam aanwezig kan (mag)zijn ?

Jakob

 
Mike zegt altijd dat hij er nog niet is maar wel al gezonder is dan ooit. Ook Mike is nog steeds aan het ontgiften.

Lees maar eens 'zijn verhaal' dan snap je wel waarom hij nog steeds aan het ontgiften is.

Lia

 
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik lees dat Mike zo vaak naar de wc toe gaat.

Als je 30 jaar of langer je lichaam vult met vulling en troep, kan je dan verwachten dat je met een jaar of twee alle rommel uit je lichaam hebt verwerkt en de tekorten hebt aangevuld?

 
Hoi Poeki,

Dat branden had ik idd ook, ik dacht dat het geirriteerd was door stuge voeding.

Ik ben blij dat het eruit komt en er blijkbaar "iets" in gang is gezet.

Al ben ik er nog lang niet en ik nog voorzichtig moet zijn.

Dank je.

 
Lijkt mij trouwens wel erg lang om 2 jaar die troep of vulling op te slaan in je lichaam.....ben benieuwd waar het dan opgeslagen zit ?

 
Was t maar 2 jaar! Ik heb ruim 30 jaar opgeslagen vulling en troep in mijn lijf. Waar? Onder andere mijn lever, gal, alvleesklier, darmen en in t vet.

 
Dus 30 jaar jaar darm e.o leverreinigingen ?...lijkt mij onvoorstelbaar vooral met een Weston Price levenstijl, maar goed ik geloof je, maar dan zullen de meesten onder ons misschien ook wel tientallen jaren nodig hebben om "schoon" te worden.....en dat klinkt niet hoopvol voor mensen die nog maar net beginnen !

 
Men zegt dat je per levensjaar een maand moet rekenen om te reinigen.

Dus ben je bijv. 50 jaar dan doe je er 50 maanden over.

Lia

 
Wie van ons is groot gebracht met de weston price leefstijl? Ik in ieder geval niet. Tel daarbij op de degeneratie die je met je geboorte al mee hebt gekregen, dan ben je wel een tijdje onderweg.

Ik ga er zeker niet vanuit dat t me evenveel jaar kost om schoon en gezond te worden. Ik streef naar een zo hoog mogelijke gezondheid en hoeveel jaar dat kost, geen idee. Iedere dag dat ik goede voeding tot me neem is een stapje dichter naar gezondheid. En soms, zomaar opeens, ervaar ik een grote stap in de goede richting.

We zijn langzaam aan vergiftigd geraakt met behulp door ontwetenheid. Door bewustwording ontgift ik nu beetje bij beetje en vul ik me goede dingen.

 
Quote:
Ik wil je niet deprimeren, en mijn mening is ook maar een van de vele meningen, maar zoals ik het zie komt de gele ontlasting welke je niet gewend was, door de eiwitten in de rauwe melk.


Nee hoor, dit is de lever die de galblaas omzeilt en nu rechtstreeks aan het lozen is. Ontgifting dus.

Quote:
Lijkt mij trouwens wel erg lang om 2 jaar die troep of vulling op te slaan in je lichaam.....ben benieuwd waar het dan opgeslagen zit ?


In weefsel op diverse plekken van het lichaam. Alles wat het lichaam via de normale weg (ontlasting en urine) niet kwijt kan wordt opgeslagen in weefsel om te voorkomen dat het in de bloedbaan blijft.

Mike

 
Wat ik bedoelde te zeggen is dat mensen weleens hun motivatie kunnen verliezen. Als het zolang kan duren dat er relatief weinig of geen resultaten op korte termijn merkbaar zijn dat mensen er hun geloof in dreigen te verliezen.....ieder dieet of hoe je het ook wilt noemen vereist een discipline van de persoon in kwestie, en meestal wil diegene in lopende traject geen jaren wachten op zichtbaar of merkbaar resultaat....lijkt mij althans !

Jakob

 
Quote:
Nee hoor, dit is de lever die de galblaas omzeilt en nu rechtstreeks aan het lozen is. Ontgifting dus.


Ik had mijn mening gevormd naar aanleiding van een gesprek met een veearts. We stonden bij een paard met gele ontlasting, en de veearts sprak over een probleem met de eiwitstofwisseling. Misschien heb ik hem niet goed begrepen.

Ik meen wel te weten dat de galblaas kleur aan de ontlasting geeft.

Mijn eigen ontlasting is niet geel, maar verre van ideaal. Het vereist veel werk om de pot schoon te maken... Heb gelezen dat er in dit geval sprake van is dat vet niet goed wordt afgebroken.

Klopt dat Mike?

En zo ja, wat is daar aan te doen?

 
Wie zegt weinig tot geen resultaat op korte termijn? Ik ging volgens mij in een week (in ieder geval binnen een maand) ofzo van 24/7 pijn tot helse pijnen naar lichte gevoeligheid en pijnvrij. Lijkt mij een geweldig resultaat en een zeer goede motivatie. En ja, ik ben voorlopig niet klaar. Zorg ik niet goed voor mezelf dan is de prille balans die ik nu heb weer weg.

Maar wat zijn je eigen ervaringen dan Jakob?

 
Dat gaat goed, je hoort eigenlijk geen papier nodig te hebben en ook geen remsporen in de pot achter te laten.

Lia

 
Alexandra,

Ik ben relatief nieuw op dit forum. Maar ik kamp al geruime tijd met jicht en spierpijnen, en ik heb alle site's al op internet bezocht en ook Mike hier al over bericht. Ik eet weliswaar heel weinig koolhydraten maar als ik een opsomming maak van wat me al dan niet wordt ontraden blijft er voor een jichtpatiënt weinig keus meer over lijkt mij ! Wel ben ik voornemens om de H2O2 uit te gaan proberen, naast vit.C en vit.B-complex gebruik ik de levertraan sinds twee maanden.....het resultaat is onbevredigend, vandaar ook het sceptische in mij dat het bij sommigen JAREN kan duren, en iemand met jicht weet waar ik over praat !

 
Ik vraag mij af hoe het met de ontlasting ging van de volkeren die Weston Price heeft onderzocht. Ik neem aan dat ze NIET hun darmen spoelden. Dan kun je zeggen ze aten gezond en waren niet "vervuild". Maar ons hele lichaam is erop ingesteld te verteren, vooral de darmen. Ik geloof wel in een zekere vervuiling vandaag de dag, maar of dat betekent dat je jaaaren moet ontgiften? In documentaires heb ik wel gehoord dat destijds de mensen vrij direct na een maaltijd ontlasten, dat zou dan misschien 3 keer per dag zijn.

 
Waar haal je vandaan dat vooruitgang jaren kan duren? Ik heb het idee dat je nogal wat aannames doet, omdat je zelf geen bevredigend resultaat hebt.

Misschien kan je een voorsteltopic aanmaken en daarin beschrijven wat jouw proces is en wat je eet. Er zullen vast raakvlakken zijn met anderen op het forum. Ik denk niet dat je met twee supplementen en levertraan en weinig koolhydraten langdurige problemen oplost.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan