Op zoek naar de juiste hulpverlener

Binc ik kan je geen antwoord hier op geven helaas, er zijn vele coachen, therapeuten te vinden die zich hier op richten ook met hele andere werkwijze. Eerlijk gezegd ben ik ook niet happig op vele therapeuten, je kunt zelf ook veel kennis vergaren zoals jij dat ook gedaan hebt met gezondheid.
 
binc, even tussendoor voor je katten, heb je al eens lavendel of bv frankincense geprobeerd voor je katten? stress away zit een citrus in dus in principe een no go, maar wat ik net noem en misschien copaiba zou wat rust kunnen geven voor jou katten. In de verdere discussie meng ik me niet, heb geen Eckhart Tolle gelezen en van wat ik begrijp ook niks van gemist.
 
Henry,

Mijn vraag was eigenlijk algemeen bedoeld. Staat er alleen een beetje ongelukkig. Toch bedankt voor je reactie.

Hoi Marijan,

Voor hun heb ik alles al geprobeerd. Valeriaan, lavendel, bijnierextract speciaal voor dieren. Cbd, ook via Erwin, en nog wel meer dingen. Het heeft helaas geen zin. Soms werkt het even maar op de lange duur heb ik kotsende katten als ik kruiden geef helaas. Dankjewel voor je tips!
 
Inmiddels heb ik een aantal afspraken gehad met een andere behandelaar en een andere insteek. Ik loop toch wel tegen wat dingen aan. We hadden als voorbeeld genomen het gedoe met mijn werkgever wat uiteraard niet lekker loopt.
Zij komt tot de conclusie dat ik geen verschil in gevoel ervaar als iemand tegen mij praat vlakbij of veraf. Dat ik serieus niet door heb dat iemand een grens over gaat of niet. Ik merk het niet eens. Ben er me niet bewust van. Ik vraag mezelf dan ook af, als je je er niet bewust van bent, moet je er dan wel last van hebben? Net zoals dat ik me niet bewust ben van lichamelijke pijntjes die op den duur erger worden. Komt er zo een beetje op neer dat het nagenoeg onmogelijk is om te voelen. Hoofd regelt alles. Altijd eerst denken. Zo was ik ook alweer aan het werk gegaan na een longontsteking. Tenminste, ik dacht dat dit goed ging. Maar vandaag merk ik gewoon dat ik doodop ben en het ijskoud heb. Als ik rustig aan doe dan gaat het goed, maar op het werk zitten en de reis erheen zorgt ervoor dat ik echt kapot ben. Vreselijk veel spierpijn de laatste dagen dus weer naar de fysio. Hij zei dat mijn lymfeklieren in hals opgezet zijn en daar ook de pijn van kan komen. Heb vooral last van me nek en kan me hoofd nauwelijks draaien. Ik had mezelf voorgenomen om zsm te reïntegreren zodat ik weer aan me volledige uren zit en hersteld gemeld kan worden, en dan hopelijk zsm uit elkaar. Maar dit zit er toch denk ik even niet in. Ik kijk morgenochtend hoe ik me voel en anders blijf ik thuis. Heb ook veel last van slijm en rillingen dus er zit iets nog niet helemaal goed. Was even gestopt met de MSM maar merk dat als ik dat niet neem ik veel meer pijn heb.
Ik vermoed een keelontsteking.

Maar goed, voor wat betreft de behandeling die ik nu heb sta ik wel wat positiever tegenover dan bij de man waar ik eerder in behandeling was. Ik merkte verder geen concrete resultaten behalve verslechtering en niet echt duidelijke inzichten.
 
Ik denk toch aan de schildklier bij jou. Daar hebben we het al eens eerder over gehad.
Ik ben ook steeds koud, geen slijm, wel nekproblemen maar die zijn momenteel weer wat minder.
Ook heb ik steeds pijnen hier en daar en verdwijnen tijdelijk als ik thyroid neem.
Blijf een paar ochtenden de temp. opnemen. Ook als je overdag koud bent even controleren.
 
Ik ben zo vaak al met die schildklier bezig geweest. Normaal gesproken heb ik het nooit koud. Eerder altijd veel te warm. Maar ik ben wel flink ziek geweest. Uiteindelijk knapte ik toch wel snel op van de ab kuur en ging het wel weer naar mijn idee. Zelfs toen ik ziek was had ik het niet koud. Dat is nu pas de afgelopen dagen in combinatie met nekpijn wat door trekt naar me rug. Ik heb welgeteld nu 2 dagen gewerkt nadat ik ziek was. Althans, halve dagen omdat het re-integratie is. Ik vermoed dat het probleem met het laatste te maken heeft. Ik zat in de vergaderzaal te werken. Er was geen andere werkplek beschikbaar. Tafel op bureau hoogte, bureau stoel en laptop. Bureau niet te stellen dus heb ook verkeerde houding gehad, naast het feit dat ik nu besef dat de temperatuur daar te koud was. Geen verwarming in dat gedeelte behalve een straalkachel die je vlak naast je neer moet zetten om het warm te hebben. Ik ben of niet goed uitgeziekt en heb nog een klap gehad hierdoor, of het is ontgiftend.
Heb zonet toch een mail gestuurd dat ik niet kom en het verzoek gedaan voor bedrijfsarts. Ik kan er nu geen peil op trekken. Eergisteren heb ik ook gevallen op terugweg naar huis. Kiezelsteen onder me schoen en door me enkel gezwikt. Aanvankelijk dacht ik dat het mee viel. Maar me handpalm is voor een deel blauw en kan me pols niet goed bewegen.
Ik laat straks de huisarts ernaar kijken. Ook naar die lymfeklieren. Werk dan wat mij betreft ff lekker doodvallen.

In elk geval heb ik wel schildklier hormoon genomen voor een poosje terug van Ancestral. Maar dit ging niet zo lekker. Heb dus me twijfels. Stel dat ik steeds gedacht heb dat ik spierpijnen had maar dit wellicht geen spierpijn is geweest maar een probleem met de lymfe? Magnesium helpt er in elk geval niks tegen.
 
Net terug van huisarts. In elk geval gekneusde pols. Idd op veel plaatsen in nek opgezette lymfeklieren. Ook oorontsteking. Volgens hem geen keelontsteking.
Morgen bloed prikken.
Ondertussen was ik zelf gisteren al begonnen met een middel om de lymfeklieren te reinigen. Vitamine c gebruikte ik al maar merk er eigenlijk niks van. Wel moet ik meer drinken van hem. Drink nog steeds te weinig. Weet niet of ik het daar zelf mee eens ben met alle bouillon en stoofpotten die ik neem. Dat is toch ook vocht lijkt me zo.

Bij werkgever heb ik aangegeven dat eerst dit hersteld moet zijn en dat ik kom werken als er een werkplek beschikbaar is volgens de richtlijnen van de Arbo.
 
Vandaag al verbetering. Wat heb ik gisteren gedaan? Heb de lymfereiniger van heel gebruikt. En heb mezelf ingesmeerd met heilaarde. Deze laatste heb ik ook gedronken. Gisteravond geen zin in eten. Had alleen wat leverworst met komkommer en een paar koppen bouillon.
Maar na 2 happen leverworst hoefde ik niet meer.
Rond half 10 helemaal ingestort en slapen. Vanmorgen vroeg wakker en pijn voelt minder. Niet weg maar wel minder. Ook ben ik van het vele slijm af geloof ik
Ik denk dus toch iets van ontsteking door gifstoffen. Voel mezelf sinds de laatste keer bloed prikken alinea lekker. Dat was juni of juli geloof ik.
Nu maar eens zien wat er deze keer uit bloed gaat komen. Ik ga wel door met de lymfereiniger en heilaarde.
Denk dat de voortdurende pijn niet de spieren zijn maar de lymfe. En door die pijn een houding aan neem waardoor ook last van spieren ontstaat als gevolg daarvan
 
Liesje,

Een paar dagen achter elkaar de lymfe ontgifting gedaan. Hoge dosis dus om de 15 minuten genomen. Heilaarde ook genomen inwendig een paar dagen. Resultaat is nauwelijks trek om te eten behalve vandaag wel. Dit laatste denk ik omdat ik nogal zwaar lichamelijk werk heb verricht vandaag. Maar al met al stond ik vanmorgen op zonder een centje pijn. Het niet eten resulteerde dat ik automatisch veel ging drinken. Melk en thee. Ik ben niet zo van de thee en heb mezelf echt moeten dwingen om meer te drinken. Maar pijnen zijn weg. Het zijn dus niet mijn spieren. Behalve pijnlijke spieren in me knieën en zwaar gevoel in me benen wat nog niet weg is. Heb eerder een probleem met vochthuishoudibg denk ik.
 
Vanmiddag bij therapie geweest. Zij ziet geen mogelijkheden om de therapie door te zetten. Dit ivm werk situatie die te onveilig is volgens haar zeggen. Om deze reden heeft therapie geen zin. Omdat ze juist naar gevoel toe wil en ik alles met hoofd doe. Ze wil dat ik zachter word en niet harder terwijl ik dit laatste juist nodig heb op me werk. Is voor haar dus dweilen met de kraan open. En ik ga niet zonder meer weg bij mijn werkgever aangezien het noodzaak is me baan te behouden. Kort gezegd, ik ben dus klaar met therapie zonder resultaat. Volgende week nog 1 afspraak. Evt een verklaring voor de bedrijfsarts dat therapie geen zin heeft zolang de relatie met werkgever niet opgelost is en dit in stand blijft. Ik ben dus kort gezegd mijn tijd aan het verdoen.
 
Ik heb zojuist het programma gezien Tygro in de psychiatrie. Daar wordt je ook niet vrolijk van. Al die hulpverleners met hun pillen waar je alleen maar slechter van wordt. Mijn kleinkind wordt de 21-12 13 jaar en heeft moeilijkheden met lezen en concentreren maar is zeker niet dom. Volgens mij ADD. Ik ga nog eens extra waarschuwen van de week. Laat je niet in een hokje duwen en zorg dat je niet verder in aanraking komt met die "hulpverleners".
 
Liesje,

Is dat vast gesteld met een test of zegt de school dit? Ik was vandaag nog bij de hulpverlener. Is de laatste keer. Zij krijgt het niet helemaal helder. Enige waar ze aan denkt is een test te doen omdat ze vermoed dat het allemaal niks met zelfbeeld te maken heeft maar met een disharmonisch profiel en een ontwikkeling achterstand. Zelf nog nooit van gehoord. Als ik door wil moet ik daarvoor vragenlijsten invullen. Zelf begin ik er het gebrek van te krijgen. Maar zal er wederom over nadenken.
 
Pas op Binc dat je ook in een hokje wordt geduwd waar je niet thuishoort.
Als je mensen onder een vergrootglas legt kun je waarschijnlijk bij iedereen wel iets vinden of, nog erger, iets verzinnen dat op een diagnose lijkt. (en dus in een hokje past). Ik vraag me af of "ze" zelf niet langzamerhand een beetje gek worden.
Wat betreft kleinkind, ik weet het niet precies maar is op school gevonden en ook haar moeder (mijn dochter) vindt het zelf ook. Na schooltijd altijd te moe om nog iets te lezen, snel afgeleid, na de vakantie de tafels niet meer kennen enz. Echter, haar zus had het ook en die gaat nu erg goed.
Bovendien, aan de kant van haar vader (en zijn moeder) zie ik ook wel specifieke dingen anders dan bij anderen. Niettemin runnen ze nu samen een eigen bedrijf. Maar mijn dochter heeft een goed verstand, (van vaders kant) het gezin en het bedrijf kan niet zonder haar. Daarom hielp ik altijd. Het is te gemakkelijk gezegd om het rustiger aan te doen. Ik ben altijd bang dat ze nog eens een burn-out krijgt. Inmiddels helpen de meisjes wat meer, maar ook niet echt vrijwillig.
 
Wellicht dat het om dingen gaat waar ze minder interesse voor heeft? Er zijn vast ook wel dingen die ze wel onthoud? Misschien dat dat de dingen zijn die ze leuker vind dan de dingen die ze weer vergeet. Een kind kan ook niet alles onthouden lijkt mij wat op school letterlijk ingestampt word.

Ik weet niet of het hokjes plaatsen is. Ik krijg bepaalde dingen gewoon niet meer helemaal helder. En zij ook niet. Dus er zal een reden voor zijn. Ik ga erover nadenken en neem dan een beslissing.
 
Afgelopen weekend ben ik voor het eerst bij mijn biologische moeder geweest samen met mijn tante. Ik heb met mijn tante 8 maanden geen contact gehad nadat er net weer contact was omdat ze zelf in een trauma zat nadat haar huis in de brand was gevlogen.
Het afgelopen jaar heb ik het erg moeilijk gehad met dingen. Ik heb dingen hier op het forum voorbij zien komen zoals mijn biologische moeder altijd is weg gezet door mijn vader. Maar hij stelde zich op als slachtoffer naar zijn eigen familie en zij geloofden hem uiteraard. Overigens was dit niet helemaal gelogen omdat zij die dingen daadwerkelijk deed. Ware het niet dat ik sinds een week of 2 dingen van mijn tante heb gehoord over vroeger waar ik het nog moeilijker mee kreeg en dat ik er anders tegenaan ging kijken. Dit heeft mij doen besluiten om toch naar mijn biologische moeder te gaan. Mijn vermoeden werd bevestigd. Zij vertelde exact hetzelfde verhaal als mijn vader. Maar dan andersom. Zij kon zijn verhaal niet weten welke hij altijd aan ons vertelde. Mijn vader gebruikte dus alles in zijn voordeel. Mijn vader heeft dus gebruik gemaakt in zijn eigen voordeel van hoe het zou zijn gegaan. Maar zo is het niet gegaan. Mijn moeder is het slachtoffer geweest van het handelen van mijn vader. Enkele dingen zijn waar die mijn vader heeft verteld. Maar dat was nadat hij haar tot prostitutie heeft gedwongen. Zij deed dit omdat zij haar kinderen te eten wilde geven in een zeer moeilijke tijd. Het was toen niet meer zo moeilijk om mijn moeder als de idioot weg te zetten en als slecht zorgende moeder.
Mijn vader is uiteindelijk degene die schuldig is aan het feit dat zij niet meer in mijn leven was. De enige vraag die ik haar gesteld had is of ze ooit hulp heeft gehad voor het feit dat ze haar kinderen niet meer zag. En daar kwam het hele verhaal eruit. Zelfde verhaal als mijn vader maar dan in haar voordeel. Het ontbrak mij echter sinds de brand in het huis van mijn tante aan voldoende informatie om verder te komen. Het komt erop neer dat ik mijn leven lang in de leugen van me vader leef. Hij deed aan ouderverstoting. Toen mijn broer en ik in het kindertehuis kwamen deed ie al afstand en mocht mijn moeder ons niet bezoeken. Zij luisterde omdat ze bang was van hem. Overigens toen mijn vader wijziging van de voogdij vroeg nadat mijn moeder ons bij mijn vader bracht omdat ze overspannen was, was zij in de veronderstelling dat ze ons weer terug zou krijgen zodra ze tot rust was gekomen. Dit is wat ze bedoeld heeft dat ze dacht dat wij wel weer terug zouden komen. Het tegendeel bleek echter waar en ze verloor de voogdij. Nu heb ik altijd moeite met mijn vader gehad en hij was dan ook de reden dat ik meermalen van huis weg liep toen ik jonger was. Voor hem was dat reden om de RVD in te schakelen en zo kwam er een ondertoezichtstelling via de rechter. Hij deed afstand van zijn verantwoordelijkheid vanwege mijn probleem gedrag. Ik had op dat moment net weer contact met mijn moeder toen ik 16 was. Zij vertelde toen al dingen die ik op die leeftijd voor zijn voeten smeet. Uiteraard werd ik niet geloofd en was mijn moeder de oorzaak van mijn problematische gedrag. Kortom, zijn leugen mocht niet uitkomen. Ik vrees dat al deze shit het afgelopen jaar weer boven is gekomen. En nu mijn moeder alles heeft bevestigd en ik weet dat zij gelijk heeft zwem ik helemaal in een diep zwart gat. Ik heb me nooit zo eerder gevoeld en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ben maar blij dat ik uiteindelijk niet mijn hele jeugd bij me vader en stiefmoeder heb gewoond. Hij heeft mijn moeder kapot gemaakt. Op het moment dat ik 16 was en mijn moeder mij beschuldigde van iets en haar gedrag raar was zei ik haar bonjour en hoefde ik haar nooit meer te zien. Dat was een keuze ook latere leeftijd nadat zij emotioneel stuk is gemaakt doordat ze haar kinderen niet meer zag. Wel is het zo dat ze echt iets serieus mankeert en niet helemaal goed kan reageren op dingen. Maar dat maakt het des te erger dat mijn vader zo gehandeld heeft. Hij was degene die ons niet op kwam halen in zijn weekenden. Niet zij. Mijn moeder zei dat hij een hekel had aan haar familie. Wellicht had het geloof hier zeker mee te maken maar ook persoonlijke dingen. Achteraf bezien heeft mijn vader zich nooit ingespannen voor mij en me broer. Wel voor me zus. Maar die kreeg ie samen met mijn stiefmoeder. Nooit koos hij eens onze kant. Altijd de kant van mijn stiefmoeder en van mijn zus. Ik weet nog dat mijn broer vroeger met een mes op de strot van me vader gestaan heeft en dat ie zei dat mijn vader eens meer ruggengraat moest hebben. Al die beelden van vroeger zijn het afgelopen jaar boven gekomen. Inmiddels heb ik het afgelopen jaar erg veel moeite gekregen met het feminisme topic hier. Omdat ik mijn hele jeugd voorbij heb zien komen. Wellicht is dat de reden geweest dat ik eerder geen interesse had in dat topic omdat ik misschien onbewust geconfronteerd zou worden. Ook al had ik de volledige waarheid op dat moment niet. Maar ging wel beter op het gedrag van mijn vader letten en terug het verleden in analyseren. Het was geen over analyseren. Het was mijn gevoel volgen. Momenteel weet ik even niet wat ik met die vent aan moet. Ook niet met mijn eigen gevoelens. Ik zie en spreek hem niet vaak. Als ik de waarheid weer op tafel gooi dan zal de geschiedenis zich zal herhalen. Ik word niet gelooft. Er zijn geen bewijzen meer van rapporten of wat ook. Mijn broer zal mij ook niet willen geloven. Die word al kwaad als hij de naam van mijn moeder hoort. Hij zal er nooit voor open staan ondanks dat ik vind dat ie recht heeft op de waarheid.
Al met al denk ik dat ik nu begrijp waarom ik tegen mensen als mijn ex en mijn werkgever aan loop.
Veel beelden heb ik niet meer. EMDR is besproken als therapie. Maar hiervoor moet je beelden hebben bij herinneringen en die ik heb ik nauwelijks. Deze therapie zal weinig resultaat geven volgens de behandelaar. Ik was gestopt met therapie omdat het niets uithaalde, maar toch weer contact opgenomen na dit alles. Ik heb wel al tips en adviezen gekregen, maar als iemand nog andere ideeën heeft voor therapie sta ik daar graag daarvoor open.
 
Hoi Binc, dit is echt een verhaal dat je niet in de kouwe kleren gaat zitten. Het feit dat je nu eindelijk de waarheid weet zal - naar mijn idee hierover - een stuk rust gaan geven. Maar niet meteen. Geef het tijd. Laat het bezinken.
Heb je wel eens gedacht aan reincarnatie?
Verder geloof ik heel sterk in "gedachten zijn krachten". Doe iedere dag een gebed en vraag om een oplossing. Je hoeft er niet in te geloven, het gebeurt gewoon.
Ik zeg dit omdat ik het aan den lijve heb ondervonden. Er kwam ooit een oplossing waar ik zelf nooit aan had gedacht. Ik ging iedere dag naar mijn werk en vroeg om kracht.
Ik wens je veel sterkte
 
Dankjewel voor de tips Romagi,

Het is inderdaad iets waar ik behoorlijk van geschrokken bent. De afgelopen maanden voelde als een rollercoaster. Dit werd erger toen de waarheid afgelopen weekend verteld werd.
Volgens mij ben ik dus al in reïncarnatie gegaan? Zover ik het begrijp zit je dan in een oud trauma. Of dit zo goed is durf ik niet te zeggen. Gevoelsmatig voelt het niet oke.
Maar het was te verwachten dat de waarheid op tafel zou komen tijdens contact met die kant van de familie. Naast dat er een periode geen contact is geweest met mijn tante was dat contact er met mijn moeder ook niet. Dus wist ik nog niks. Ik kon alleen maar varen op mijn eigen gevoelens en wat ik zag, om vervolgens enige conclusies uit te halen. Deze zag ik in elk geval niet aankomen.
Kracht halen uit gedachten is ook mijn motto. Alleen zag ik andere dingen en deze voelde allesbehalve nog veilig voor mij. Eerder verwarrend. Evenals wat ik nu dus ervaar en dat is uiteraard weer woede en boosheid.
 
Bij reincarnatie ga je terug naar vorige levens. Ik heb het zelf 1x gedaan bij iemand die goed bekend stond (als ik ga zoeken vind ik die naam misschien wel weer terug). Je komt in een soort trance maar eng is dat niet. Ik moest op een bank gaan liggen en dan wordt er alleen maar gezegd: ga in gedachten terug naar ........ en om de een of andere reden gebeurt dat dan ook. Ik kreeg hele andere levens te zien en die vergeet ik nooit meer. Maar ik heb in dit leven geen verleden zoals jij nu hebt. Misschien zijn er hier meerdere forumleden die zo,n ervaring als ik met reincarnatie ook hebben.

We weten allemaal dat er meer is tussen hemel en aarde en ook op dit forum komt het aan de orde. bv de boodschappen van Q die al in het verleden voorspellingen deed die nu pas uitkomen.

Misschien moet je je eigen probleem van nu ook met hulp proberen op te lossen maar dan niet regulier.
Tijdens mijn vasten-reinigingskuren (ooit) werd er ook een heel programma aangeboden, bv yoga en kundalini bij De Rode Roos in Amsterdam.
Met kracht halen uit gedachten bedoel ik dat je HULP vraagt in gedachten, dan komt er iets op je weg waar je werkelijk iets aan hebt.
 
Ik ben met reïncarnatie even in de war geweest met regressie therapie.
Tijdens de behandelingen bij psycholoog wilden ze ook steeds trauma naar boven halen en dan behandelen. Ik heb was daar fel op tegen en wilde dat niet. Uiteindelijk gebeurde dit dus vanzelf denk ik zonder hun hulp. Van die krachten begrijp ik inderdaad en dat is wat ik zelf ook altijd deed. Toen wist ik dit allemaal natuurlijk niet wat ik nu weet. Iemand vertelde laatst tegen mij dat de hersenen juist bepaalde dingen vergeten met als doel bescherming.
Momenteel zijn mijn gedachten een zooitje en is alles nog te vers.
Als er überhaupt een moment in me leven is geweest dat ik me gevoeld heb zoals nu begrijp ik dat mijn hersenen dit hebben willen vergeten.
Blijkbaar is me dat al eens een keer gelukt dus nu zal ik er uiteindelijk ook wel in slagen. Wellicht heeft die psycholoog gelijk dat mijn gevoel geblokt is, of was. Of wat dan ook.
Nog steeds vallen er dingen op zijn plek waar ik eerder nooit bij stil gestaan heb. Het voelt alsof je dronken bent. Een tollend hoofd. Voorlopig kan ik dit ook niet af doen met 1 of andere dooddoener als je ouders doen altijd wat ze kunnen en in hun macht ligt en hebben het beste met hun kinderen voor. Dat soort cliché gelul hoeft ze niet nog eens te herhalen.

 
Reïncarnatietherapie werkt zó ontzettend mooi. Reïncarnatie betekent opnieuw incarneren, in carne komen dus in het vlees, carne is vlees. Oftewel je begint aan een nieuw aards leven. Bij reïncarnatietherapie kijken we terug naar vorige levens. Waarin dingen gebeurd zijn die je in dit leven aardig kunnen dwarsbomen.
Feitelijk begin je je nieuwe leven waar je je oude bent geëindigd. Soms heel letterlijk: bijv. iemand die zich verhangen heeft in een vorig leven kan met de navelstreng om zijn nek worden geboren in zijn volgende leven.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.901
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan