Op zoek naar de juiste hulpverlener

Oké, bedankt voor je bericht. Ik zie je antwoorden wel tegemoet volgende week. Ben dan zelf wel druk met andere dingen dus wellicht komt mijn reactie dan wat later.
Veel plezier dit weekend in Spanje!
 
Ik heb toch nog even tussen de bedrijven door tijd om op je posts in te gaan.



Schuldgevoel wellicht niet het juiste woord. Eerder voortdurende vragen wat wel of niet gerechtvaardigd was van mijn kant en van zijn kant.

Volkomen zinloos, als je het mij vraagt. Je draait in kringetjes rond en komt zo niet verder. Jullie zaten in een toxische en explosieve dynamiek, waarbij de gemoederen regelmatig hoog opliepen, van beide kanten. It happens. Gedane zaken nemen geen keer. Wees blij dat dit achter je ligt!



Ik denk dat iedereen wel dingen mee gemaakt heeft waar ie zichzelf voor kan schamen. Ik zie dit gewoon als leermomenten. Idd ben ik er niet trots op nee. Ik probeer alleen verklaringen te vinden waarom ik reageerde zoals ik reageerde. Het is me allemaal gewoon niet in mijn koude kleren gaan zitten om het zo maar uit te drukken.

Zie hierboven. Als je in een hoogst explosieve situatie verkeert is er niet veel voor nodig om de boel te laten ontploffen. Laat het los, dan lun je verder.



Ja, dit had ik inmiddels begrepen. Maar het stoort me ook dat ze dit doet. Wat je bedoeld met vernedering is mij een raadsel? Bedoel je moedwillige vernedering? Ik geloof niet dat ik daarin mee kan gaan.

Waarom ben je zo bezig met wat/hoe anderen doen? Heb je niet genoeg aan jezelf? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn haar eigen woorden en daden en dat geldt ook voor je moeder. Ik denk dat jij moet accepteren dat niet alles 100% te begrijpen valt. Zinloos om hier een complete studie van te maken, lzat het gaan!

Wat ik bedoelde met de term 'vernedering' is bestand zijn tegen harde kritiek, zelfs als deze ongegrond is. Het heeft te maken met op je plaats gezet worden, terecht of onterecht, en dit met behoud van je waardigheid kunnen dragen. Deze bescheidenheid is bijzonder leerzaam en levert veel persoonlijke groeikansen op. Vrouwen vermijden over het algemeen deze situaties en dus maken ze geen of te weinig groei door.



Ja, na verder lezen erover begreep ik dat ook. Ze komt op mij alleen niet angstig over. Echter weet ik ook dat er andere oorzaken kunnen zijn voor deze aandoening en om die reden ben ik ook niet klaar met puzzelen. het scenario in mijn hoofd verloopt iets anders dan wat jij hier beschrijft met die kanttekening dat ik inmiddels wel iets meer inzicht heb gekregen in haar geschiedenis. Dat is dus ook precies het punt waar ik tegenaan loop. Twijfel bij mezelf of ik begrip op kan brengen of niet.

Geloof me, het komt voort uit angst. Alleen omdat je haar niet ziet trillen en beven wil nog niet zeggen dat ze niet gemotiveerd wordt door angst. Arrogantie is gemaskeerde angst door de illusie optrekken van extreme zekerheid. Dat is volgens mij wat je zocht in je ex, die zekerheid. Totdat je ontdekte dat hij een onzekere psychopaat was, vergelijkbaar met je moeder. Uiteindelijk vallen ze door de mand en is het de onderliggende angst en onzekerheif die hen motiveert om jou ook naar beneden te trekken, naar hun basale emotionele niveau.

Begrip hiervoor opbrengen hoeft niet. Afhankelijk van de aangebrachte emotionele en psychologische schade kan het zijn wat jou is aangedaan onvergeeflijk is, noch dat het volledig te begrijpen valt. Als je dat accepteert kun je verder.



Jij zegt dat het geboren word door angst. Oke, daar wil ik in mee gaan. Maar er zijn meerdere oorzaken waar zij beter in past. Voorzover ik nu kan bepalen en ook wat bevestigd is, heeft ze een aandoening aan hersens. Ze hebben haar als kind al overal mee toe gesleept voor onderzoeken. Niet alleen zij mankeert wat aan haar hersens trouwens. Bij mijn tante uit dit zich in epilepsie. Bij mijn oma ben ik er nog niet over uit, maar haar moeder had ook hersenafwijkingen en mijn oma heeft ook spierproblemen. Dezelfde als ik. Mijn neef is homo en ik heb niet helder of dit nu alleen hormonaal is of ook met de hersens te maken zou kunnen hebben. Zijn tweelingbroer bakt er ook niks van helaas. Halfzusje van mijn neef, dus mijn nicht is ook gediagnosticeerd met een hersenaandoening. Werkelijk allemaal hebben zonder uitzondering explosief gedrag! Hierin vlak ik mezelf ook niet helemaal uit. Mijn eigen halfzus alleen een aandoening aan hypofyse. Andere moeder, zelfde vader.

Veel hersenproblematiek dus en veel explosiviteit in de familielijn. Geen wonder dus dat je dit opzocht in de relatiesfeer!

Voor wat betreft angst als motiverende factor, dit kan ook voorkomen a.g.v. een aandoening. Mensen met hersenletsel maken heel vaak gedragsveranderingen mee.



Voor mij is dit momenteel 1+1= ik moet het doen met een paar rapporten van jeugdzorg, en wat familie om mij heen verteld. Ik beschik namelijk over de zeldzame gave om vrijwel alle herinneringen tot aan mijn puberteit weg te stoppen. En die rapporten maken nu net dat ik juist alleen maar in mezelf gekeerd ben.

Klinkt alsof je veel verdringt uit je vroege jeugd. Hoeveel zin heeft het om dat geforceerd naar boven te willen halen? Ik ben niet zo voor regressie.

Tot zover, mijn tijd is op. De rest volgt later.

Mike
 
OK, deel 2:



Vandaag jou standpunt over gelijk geven met een collega en leidinggevende besproken, aangezien ik toch nieuwsgierig ben hierover.
Zij herkennen bij mij ook niet het beeld welke hier van mij geschetst word.
Ik snap dus je uitgangspunt simpelweg niet, en ook niet waar dit op gebaseerd zou zijn.
Het blijkt ook niet uit oudere berichten voorzover ik zelf heb kunnen bepalen. Wil best naar mezelf kijken maar in dit geval vind ik de beschuldigingen niet terecht, kan ik ook niet bepalen waarop gebaseerd en snap ik je punt dus simpelweg ook niet. Ik laat het rusten en wellicht komt er een ander moment om erop terug te komen als je dit denkt te constateren.


Het sop is de kool nu ook niet meer waard, dus ik laat het nu ook gaan. Mocht het weer gebeuren, dan zal ik je daar op (proberen) te wijzen, maar je bent op dat punt een tikkie hardleers.

Mike
 
Dankjewel voor je tijd en moeite tussendoor!



Volkomen zinloos, als je het mij vraagt. Je draait in kringetjes rond en komt zo niet verder. Jullie zaten in een toxische en explosieve dynamiek, waarbij de gemoederen regelmatig hoog opliepen, van beide kanten. It happens. Gedane zaken nemen geen keer. Wees blij dat dit achter je ligt!

Nee dat klopt idd. Ik merk dat zelf ook. Misschien ben ik te diep aan het spitten.



Zie hierboven. Als je in een hoogst explosieve situatie verkeert is er niet veel voor nodig om de boel te laten ontploffen. Laat het los, dan lun je verder.

Loslaten is gewoon iets wat ik niet goed kan.



Waarom ben je zo bezig met wat/hoe anderen doen? Heb je niet genoeg aan jezelf? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn haar eigen woorden en daden en dat geldt ook voor je moeder. Ik denk dat jij moet accepteren dat niet alles 100% te begrijpen valt. Zinloos om hier een complete studie van te maken, lzat het gaan!

Wat ik bedoelde met de term ‘vernedering’ is bestand zijn tegen harde kritiek, zelfs als deze ongegrond is. Het heeft te maken met op je plaats gezet worden, terecht of onterecht, en dit met behoud van je waardigheid kunnen dragen. Deze bescheidenheid is bijzonder leerzaam en levert veel persoonlijke groeikansen op. Vrouwen vermijden over het algemeen deze situaties en dus maken ze geen of te weinig groei door.

Ik bedoel niet dat ik zo met anderen bezig ben. De reden hiervan is dat ik altijd alleen maar gehoord heb van anderen hoe zij is. Zwart gemaakt werd. Nu wil ik zelf ervaren en zien wat er is. Onderzoeken of ik er wel of niet mee om kan gaan. Als namelijk blijkt dat haar gedrag voort vloeit uit een aandoening in de hersenen verdiend dat wellicht een hele andere kijk op de situatie. Ik heb het moeten doen met wat mij vroeger is verteld door de familie van mijn vaders kant. Niemand heeft ooit geweten dat er mogelijk sprake is van hersenletsel! Ik snap dat zij er zelf verantwoordelijk voor is. Tenzij ze dit gedrag bewust doet wat ik dus niet geloof kan ik mezelf niet neer leggen bij hetgeen mij verteld is en wil ik uiteindelijk mijn eigen conclusie kunnen trekken hieruit en bepalen hoe ik hiermee om kan gaan. het voelt gewoon heel dubbel.

En waarom zou iemand kritiek moeten krijgen als deze onterecht is? Als het terecht is begrijp ik dat. Maar wanneer dit onterecht is begrijp ik dat niet.



Geloof me, het komt voort uit angst. Alleen omdat je haar niet ziet trillen en beven wil nog niet zeggen dat ze niet gemotiveerd wordt door angst. Arrogantie is gemaskeerde angst door de illusie optrekken van extreme zekerheid. Dat is volgens mij wat je zocht in je ex, die zekerheid. Totdat je ontdekte dat hij een onzekere psychopaat was, vergelijkbaar met je moeder. Uiteindelijk vallen ze door de mand en is het de onderliggende angst en onzekerheif die hen motiveert om jou ook naar beneden te trekken, naar hun basale emotionele niveau.

Begrip hiervoor opbrengen hoeft niet. Afhankelijk van de aangebrachte emotionele en psychologische schade kan het zijn wat jou is aangedaan onvergeeflijk is, noch dat het volledig te begrijpen valt. Als je dat accepteert kun je verder.

Ja, ik heb die angst bij haar zeker geconstateerd op foto's. Dus dat klopt. Mijn ex was helemaal niet zo zeker van zichzelf. Deed alsof want ik zag andere dingen. Ik zag juist onzekerheid en iemand die op mij leunde.

Ik snap dat ik er geen begrip voor op hoef te brengen. Maar daar zit nu juist het punt. Dit heeft niet alleen meer te maken met feminisme maar ook andere dingen. Juist door jou feminisme verhaal ben ik er heel anders tegenaan gaan kijken. Voornamelijk ook op basis van die rapporten die ik inmiddels niet meer objectief kan beoordelen. Daar zit ook mijn twijfelpunt voor wat betreft de vraag of ik het haar kan vergeven en in welk daglicht ik mijn vader inmiddels moet gaan bekijken.
Ik heb dat acceptatie punt dus helemaal nog niet bereikt. Voor mij is het alleen maar verwarrender geworden als ik heel eerlijk ben. Je zegt dat er een punt komt dat haar hart op slot is gegaan. Ik geloof dat ik inmiddels op datzelfde punt ben beland.



Veel hersenproblematiek dus en veel explosiviteit in de familielijn. Geen wonder dus dat je dit opzocht in de relatiesfeer!

Voor wat betreft angst als motiverende factor, dit kan ook voorkomen a.g.v. een aandoening. Mensen met hersenletsel maken heel vaak gedragsveranderingen mee.


Dat denk ik idd wel ja voor wat ik nu geconstateerd heb en met de kennis van hier. Maar die problemen zitten dus niet alleen daar. ALLE mannen die mijn moeder en tantes hebben gehad hebben hersenproblemen. Ik ben geen neuroloog maar ik zie het wel. De eerste man van mijn tante was echt niet jofel weet ik van mijn neef en nichtje. De 2e man die nu nog leeft heeft schizofrenie. De man van mijn andere tante deed ook rare dingen die niet alleen met gedrag te maken hebben. Mijn moeder had een oplichter als partner, een zuiplap. En ze had mijn vader die gewoon niet al te bijster slim is en waarvan ik ook zeker weet dat er iets niet goed is met zijn hersens. Waarschijnlijk vind je dat ik door draaf maar ik weet het zeker. En dan ik met mij ex. Dus ja, het zou heel goed mogelijk zijn dat we dat allemaal op zochten.



Klinkt alsof je veel verdringt uit je vroege jeugd. Hoeveel zin heeft het om dat geforceerd naar boven te willen halen? Ik ben niet zo voor regressie.

Ik haal niks geforceerd naar boven want dat werkt niet. Op basis van rapporten die ik zoals gezegd niet meer objectief kan bekijken. Ook voor wat betreft hoe ik zelf als kind was vraag ik me af of dit alleen met gedrag te maken heeft gehad. Ik denk van niet.



Het sop is de kool nu ook niet meer waard, dus ik laat het nu ook gaan. Mocht het weer gebeuren, dan zal ik je daar op (proberen) te wijzen, maar je bent op dat punt een tikkie hardleers.

Prima, mocht het erop aan komen hoor ik het wel. Dankjewel in elk geval.




 
En waarom zou iemand kritiek moeten krijgen als deze onterecht is? Als het terecht is begrijp ik dat. Maar wanneer dit onterecht is begrijp ik dat niet.

Omdat het leven soms niet eerlijk is. Strijden tegen onrecht gaat beter als je dit zelf is overkomen en je weet wat het is. Het is een louterende ervaring als je dit weet te dragen en je hier sterker uit komt.

Mike
 
Als je doelt op wat ik denk dat je bedoeld moet ik denk ik iets verduidelijken.

Neem als uitgangspunt nu die discussie over die klokkenluider van de politie. Het is niet zo dat ik iemand anders geen gelijk wil geven. Ik wil alleen eerst het plaatje duidelijk hebben om het punt waar het om gaat te kunnen begrijpen. En dat had ik niet. Dus, om er dan maar vanaf te zijn kan ik uiteraard zeggen dat je gelijk hebt. Geen probleem. Maar wanneer dit dan weer ter sprake komt op een ander moment moet ik weer zeggen, ik snap je niet want ik weet niet waar ik je gelijk in heb gegeven dus kan ik er verder niks mee.

Tegen mijn ex zei ik ook vaak, je hebt gelijk om ervan af te zijn. Dar was nog niet genoeg. Dus wellicht nu een overlevingsmechanisme. Geen idee.

Ander voorbeeld. Zegt iemand tegen mij, je hebt wallen onder je ogen. Dan zeg ik, ja, daar kunnen de hoeren overheen lopen. Want wat maakt mij dat nu uit dat een ander dit ziet. Helemaal niks.


Ik weet niet of dit is wat je bedoeld maar anders snap ik het nog steeds niet en wacht ik wel af tot het moment daar is dat je het nogmaals probeert uit te leggen.
 
Vandaag ben ik weer bij mijn behandelaar geweest. Eerlijk gezegd kom ik er geen steek verder mee.
Ik dacht dat ik de dupe was van dat gedoe met mijn ex. Althans, het zou allemaal mijn schuld niet zijn. Prima, dat heb ik geaccepteerd. Situatie met mijn biologische moeder ook geaccepteerd en bij neer gelegd. Dat laatste had ik lang geleden al gedaan maar doordat ze in de picture kwam en ik ging graven en de hulpverlener link ging leggen tussen mijn relatie, en haar moet ik nu ineens allerlei tests gaan doen. Gaan ze kijken of je een stoornis hebt. Vandaag had ik dus een gesprek met een vrouw hierover. En ik kan er niks aan doen maar ik begin dan echt te koken. Jesus, wat zijn die lui sturend zeg. Ze proberen je echt een bepaalde kant op te duwen en in een hokje te plaatsen.
Wanneer ik zeg daar niet voor open te staan en eerst andere dingen op wil lossen komt ze weer met wat nieuws. Haar argument, stel dat je vitamine D tekort hebt en je word behandeld voor calcium tekort of vitamine C te kort, krijg je de verkeerde behandeling. Ik heb me tong maar afgebeten om niet te zeggen hoe dit alles met elkaar samen werkt, maar ik bedoel maar.
Ik denk dat die lui levensgevaarlijk zijn, en wanneer je hormonaal nog niet in orde bent dit niet ter zake doet, want dan pas je thuis in het rijtje stoornis. Ik kan me een tekst herinneren van een website dat als je het idee krijgt niet serieus genomen te worden je dan heel hard weg moet rennen.
Dat advies hou ik in me achterhoofd. Heb haar gezegd dat ik eind van de week laat weten of ik haar testje wil doen. Maar naar mijn idee is dat de oplossing niet. verder kan ik dit niet uitleggen maar ze ging mooi voorbij aan al mijn eigen inbreng en argumenten die zeker niet onredelijk waren.
Inmiddels denk ik alle reden te hebben om dit niet te vertrouwen. Zal ik tegen haar niet zeggen maar voor mij voelt het wel zo.
 
Hoi Binc, ik heb in het verleden kleinigheidjes meegemaakt waarbij mijn intuitie werd bevestigd.
Dus luister naar je intuitie. Als je nu stopt en je zou later alsnog de behoefte hebben om met een hulpverlener aan de slag te gaan kan dat altijd nog.
Of ben je verplicht om de een of andere reden om hier mee door te gaan?
Je bent natuurlijk ook een verdienmodel.
 
Eens met Romagi. Laat je niet een of andere 'behandeling' aanpraten en kap met deze vrouw! Sowieso denk ik dat je beter af bent bij een man, but that's just me.

Mike
 
Ik ben het zeker eens met Liesje.
Een mijn gevoel zegt idd dat dit niet goed voelt.

Voor de duidelijkheid, mijn behandelaar is een man. Daar had ik destijds al op geselecteerd met moeite omdat het mij heel veel moeite kost mannen te vertrouwen. Dus ben ik in de therapie heel lang afstandelijk en terughoudend geweest.
Maar om de zoveel maanden krijg je een evaluatie om te zien of er nog dingen bij kunnen zoals in dit geval behandeling.
En dat is dan een gesprek met een psychiater. In dit geval vrouw.
Ik kwam daar niet voor de 1 if andere behandeling. Ik kwam daar o.a om bepaalde inzichten te krijgen.

Weet je hoe zo een evaluatie gaat?

Je krijg vragen of je alcohol en/of drugs gebruikt.
Mijn antwoord: geen drugs, alcohol bij een feestje of gelegenheid beperkt tot 2 glazen wijn.

Lijkt mij een duidelijk antwoord. Maar nee, dan komt het. Hoeveel glazen in de maand? Ik denk he? Vraag je nu hoe vaak in een feestje heb of zo?
Ik zeg 2 in de 4 maanden.

Vraag: Hoe is je slaap patroon los van je hormonale toestand? Zie je het verband? Ze besteden daar geen aandacht aan.

Ik zeg, ik slaap als een blok. Ik ga niet zeggen dat ik erg veel slaap want dat zou zo maar een depressie kunnen worden op papier.

Op het moment dat ik zeg niet die test te willen doen gaat die kut een partij lopen drammen en proberen mij te overtuigen dat de behandeling anders niet de juiste is. Ik hoef geen behandeling. Ik wil het houden bij die gesprekken en meer niet.

Ik zei ook, dat ik een gesprek had gehad met haar voorganger die er nu niet meer werkt dat mijn verteld werd dat er niet met stempeltjes en diagnoses gewerkt werd daar en alleen noodzakelijk is voor de verzekering. Maar nu word het hele verhaal even anders. Volgens haar is dat niet zo.
Het ergste is nog dat ze beweerd dat ik weinig vertrouwen heb in mensen en daarmee ook de maatschappij. Daar moet aan gewerkt worden. Nou sorry dat ik het zeg hoor, maar ik denk dat dit niet ten onrechte is. Alsof je iedereen maar blindelings moet vertrouwen. Deze wereld is al 1 grote zooi dus dit lijkt mij niet meer dan terecht. Ik heb gewoon de verkeerde mijn vertrouwen gegeven. Jammer, kan gebeuren. Zal volgende keer beter opletten.

Volgens mij gaat er altijd wel iets uit komen wanneer je zulke vragenlijsten in moet vullen. Want het gaat allemaal volgens regeltjes waar je aan zou moeten voldoen.
er klopt gewoon geen ene fuck van. Nu ben ik ineens degene die wat zou mankeren. Bekijk het maar. Ik zoek het zelf wel uit.


 
En nog een toevoeging. Wat er dan na zo een gesprek gebeurt is dat ik ga twijfelen. Dat ik denk, ben ik nu echt zo eigenwijs. Hier word immers ook gezegd dat ik een stijfkop ben. Zonder dat ik dit overigens als een verwijt bedoel, maar ik neem het wel mee.
In mijn rapporten van jeugdzorg waar ik het eerder over had staat ook "staat niet open voor adequate hulpverlening" weer ga ik denken, oke misschien moet ik wat meegander zijn. Maar mijn gevoel zegt dat dit niet juist is.

Bepaalde angsten doorbreek je nu eenmaal door ze te overwinnen. Dat deed ik door het gesprek aan te gaan met een mannelijke behandelaar met heel veel moeite en eerste instantie een afstand van hier tot overmorgen, maar dat kost tijd. Nee, dan krijg je de stempel dat je weinig vertrouwen hebt. Als dit maar lang genoeg zo door gaat snap ik het gewoon niet meer.
 
Vandaag moest ik weer naar die therapie. Eerste die vrouw van eerder deze week en daarna bij mijn eigen behandelaar. Het werkt aks volgt. Omdat het 2e lijn is moet er voor de verzekering altijd een psychiater bij betrokken zijn. Dat is dus die vrouw.

Ik had haar gezegd eind van deze week te willen laten weten wat ik met haar testjes wil. Dus vandaar dat ze nog een half uurtje ingepland had. Meteen begon ze dat ze een afspraak ingepland heeft op 31 oktober. Uiteraard heb ik aangegeven dat dit niet de afspraak was omdat ik er nog niet uit was en ik er niet van gediend ben dat ze toch door dramt. Eigenlijk is het een herhaling van hoe het eerder deze week ging. Zij vind dat het nodig is en ze hoort gewoon niet dat ik er niet voor open sta. Dat ik alleen gewoon de gesprekken wil blijven doen en meer niet. Dan volgt weer een nieuw argument, waarop ik vraag wat er niet binnen komt aan mijn woorden. Nogmaals, ik doe het niet, daar kwam ik niet voor en ik wil mezelf niet mee laten slepen in een dergelijk traject waarvan zij van mening is dat dat het beste is. Kan ik prima zelf bepalen. Ik begrijp niks meer van deze flauwekul. Elke keer dat ja maar van haar. Ik snap er niks van. Waarschijnlijk heb ik haar pissig gemaakt want ze begon wat te stotteren of kwam niet meer goed uit haar woorden. Ze eindigd dat ze de casemanager contact op laat nemen. Het zal allemaal wel maar ook die krijgt me niet op andere gedachten, ik ga het toch niet doen. Ze hoort het gewoon niet, en het maakt mij goed nijdig.

Mijn behandelaar is het eens met mij. Heeft gevraagd wat ik dan zelf wil, maar ook dit zie ik niet. Hij heeft het over Emdr. Ik heb gezegd erove na te denken maar wil liever gewoon eerst die hormonale problemen op orde hebben en dan verder kijken.
Veel dingen blijven ook gewoon niet hangen vanwege de vermoeidheid en heb geen zin om nog energie hierin te stoppen momenteel.

 
Ik wist zeer zeker dat ik de laatste tijd wel wat geleerd heb hier. En dat vond ik erg fijn.
Maar nu loop ik toch tegen dingen aan dat ik het weer even helemaal kwijt ben.
In dit geval gaat het om mijn werkgever. Ik had al elders geschreven dat mijn opdracht klaar is. Maar op het moment dat ik eerder dit jaar besloot om weg te gaan zat ik nog in een reintegratie periode waarvan mijn werkgever claimde geen werk te hebben. Ik had hem nog niet geïnformeerd dat ik akkoord wilde gaan met zijn vaststellingsovereenkomst. Uiteindelijk kruiste dit elkaar en kwam er toch iets om aan de slag te gaan. Niet het meest spannende werk, maar ik zat wel nog in spoor 1 traject. En dat vond ik ook niet erg op dat moment omdat ik mijn hoofd ook wel even bij andere dingen kon gebruiken. Wel had ik een terugval gehad dus het opbouwen van uren was nog niet volledig. Ook in overleg met de bedrijfsarts vond hij het niet verstandig om al volledige uren te werken. Nu is mijn huidige opdracht klaar en vandaag een gesprek gehad met hem en iemand van HR. En uiteraard kwam daar meteen de vaststellingsovereenkomst weer om de hoek van zijn kant. We hebben een flinke discussie gehad vanmorgen en hij heeft geprobeerd me onder dwang te laten tekenen nadat ik ettelijke malen geweigerd heb om hiermee akkoord te gaan. Hij claimt geen werk te hebben wat echt onzin is. De vrouwelijke collega van HR deed daar ook nog een schepje bovenop door middel van misleiding voorschotelen voor wat betreft reïntegratie naar 2e spoor ivm bijna 1 jaar ziekte. Ik heb haar aangegeven dat de arbo een onderzoek doet om dat te bepalen en dat dat niet door werkgever bepaald kan worden. Ik heb hem naar aanleiding van het bezoek bij de bedrijfsarts meerdere opties aangeboden. Ik heb niet afgewacht op zijn initiatief maar meteen na het bezoek een mail gestuurd met mogelijkheden die ik zie. Nu gooit ie voor me voeten dat ik profiteer en niet wil en zelf geen verantwoordelijkheid neem om ergens anders aan de slag te gaan. En hier raak ik het kwijt. Vanaf hier weet ik het gewoon even niet meer. Ergens voelt het weer niet goed. Maar wat voelt er niet goed? Heeft hij gelijk? Met moeite krijg ik nog gezegd dat als hij van mij af wil hij daarvoor andere wegen zal moeten bewandelen dan het voorstel wat ie gedaan heeft. Of hij laat me training en/of opleiding doen wat ook bij reintegratie hoort. Hij heeft een door hem zelf aangevraagd deskundigenoordeel van het UWV tegen hem. Maar het UWV en onze overheid zijn ook niet makkelijk voor werkgevers. Hij was eerst laaiend op mij vanmorgen en daarna liep ie weg. Kwam weer terug en mijn collega van HR voerde verder het woord. Ik denk weer, ben ik nu de stijfkop? Is hij aan het manipuleren of heeft ie het echt moeilijk? Is hij serieus het beta mannetje? Slachtoffer? Of zit ik in de slachtofferrol? Hier zit ik dus op het moment dat ik het wederom even niet meer niet meer weet. Ik probeer het vanuit zijn positie te bekijken en vanuit die van mezelf. Maar mijn positie is beter beschermd dan die van hem. Dus krijg ik het gevoel dat ik een stijfkop ben die zich teveel vast houd aan de wettelijke regels die in mijn voordeel zijn. Ook omdat ik mezelf erin verdiep. En ergens heb ik zoiets, man, ga naar de rechter en vraag die ontbinding van de arbeidsovereenkomst aan. Dan krijg ik er in elk geval nog een flink bedrag uit in tegenstelling tot waar ie nu mee komt.

Ik heb wel een jurist in de hand maar de vragen blijven spoken, omdat zoals gezegd die wet poortwachter voor werkgevers ook een drama is.
 
Ik heb besloten dat ik voet bij stuk ga houden. Op mijn voorstellen die ik gedaan heb om werk op te pakken in 1e spoor heb ik alleen maar vage verdedigingen gehoord met als doel vanuit werkgever er alles aan te doen om te voorkomen dat ik verder kan reïntegreren in het 1e spoor, zonder dat ie duidelijke argumenten en feiten heeft kunnen noemen op het moment dat ik daarop doorgevraagd heb. Ik geloof er dus geen fuck van en fa mezelf er ook niet bij neerleggen. Hij heeft onredelijke voorstellen gedaan voor wat betreft uit dienst te gaan met wederzijds goed vinden terwijl er sprake is vab opzegverbod. Ook voor wat betreft reïntegratie heeft ie onredelijke en bovenal valse informatie verteld. De collega van HR probeerde op mijn schuldgevoel in te praten wat ik wel meteen van tafel heb geveegd.
Dus dit gevecht gaat door. Hij houdt zichzelf maar gewoon aan de wettelijke regels die van toepassing zijn. Net als dat ik dat ook moet.
Dus ik ga gewoon verder met mezelf van de domme houden en hem nog meer zijn eigen graf laten graven. In elk geval door mijn eigen visie uitgebreid op de mail te zetten met onderbouwing. Ze hebben al een zeer korte mail gestuurd met wat er besproken is en waaruit blijkt dat ze niet volgens de wet hebben gehandeld. De vraag waar ik in godsnaam mee bezig ben die ondertussen steeds door me hoofd spookt probeer ik maar los te laten.



Overigens heb ik geen last meer van maagzuur, en een hoger energie niveau dan een paar weken geleden. Wel vaker slapeloze nachten na de start met zink. De dag begint voor mij met 4 pillen msm en vitamine C die ik met sole weg drink. Ook nog nauwelijks last van drinken wat eerder bleef hangen en niet wil zakken. Koolhydraten eet ik alleen nog een beetje van in de avond naast vooral vlees of vis in combi met veel vet. Dus kom maar op met die werkgever.
 
De therapie van afgelopen jaar heeft mij geen goed gedaan. Deze heeft eerder een averechts effect dan dat het zijn vruchten heeft afgeworpen.
Er zijn dingen uit gekomen waardoor het lijkt dat ik fout ben geweest. Er word gezegd dat ik emotioneel niet beschikbaar was voor mijn partner en anderen. Ik raak eerlijk gezegd in de war van deze uitspraken en van die therapie. Blijkbaar was ik degene die mijn ex niet voldoende kon geven. Momenteel zijn er nog maar weinig dingen die me echt interesseren en heb ik geen zin meer om me met anderen bezig te houden. Ik probeer om al deze dingen uit me hoofd te krijgen en gewoon verder te gaan met de dingen die ik wil. maar maar mijn gevoel luistert niet meer mee.

Ook het contact met mijn biologische moeder is moeilijk en maakt mij eerder kwaad dan dat het iets oplevert. Achteraf bezien denk ik dat het beter was geweest als ik dit niet gedaan had. Ik was voor het contact al los van haar en mijn verleden. Het enige wat ik mezelf aangedaan heb is ervaren dat wat mij altijd verteld is door familie geen woord van gelogen is.
De laatste maanden heb ik behoorlijke haat gevoelens naar mezelf gekregen. Niet alleen naar mezelf maar ook bepaalde mensen om me heen. Het laat me niet meer los en ben alleen maar nog bozer geworden. Ik heb niet inzichtelijk of dit met die therapie te maken heeft.

Daarnaast heb ik te maken met een werkgever waarbij het allemaal niet op schiet.
Nog steeds zit ik thuis wat inmiddels behoorlijk begint te frustreren. De stap naar de rechter kan om juridische redenen nog niet genomen worden. Zelf een andere baan zoeken en weg gaan resulteert in te weinig inkomen. Om die reden doe ik er ook alles aan om mijn huidige baan te behouden. Als daar uiteindelijk juridische stappen voor nodig zijn zal ik niet terug deinzen om dit te realiseren. Ondertussen word ik thuis gillend gek helaas. Heb geen mogelijkheid om serieus rustig dingen te lezen om te overdenken. Dit komt ook mede door 2 katten waar het niet beter mee gaat, de gehele dag alleen maar in huis lopen mauwen en rondjes lopen en knokpartijen. Dit heeft met de omgeving te maken en ik weet dat ik ze weg moet doen. Alleen dat laatste is een stap die ik niet zomaar kan zetten om bepaalde redenen. Eerlijk gezegd zie ik het allemaal niet mer zitten en voel me gevangen in een situatie die aanvoelt als een gevangenis. Ik voel me niet meer happy in me eigen vel ondanks dat ik afleiding genoeg zoek.
 
Dankjewel Marijan.

Ik heb over deze situatie ook niet geschreven hier. Er zijn wel geteld 3 dagen in de week dat ze wat rustiger zijn. En dat is wanneer de winkel welke hier op het terrein aanwezig is dicht is. Zo, ma en dinsdag. Soms 2 als ze koopzondag heeft. Er rijden voortdurend auto’s hier onder het pand door en nog veel meer gehorigheid. De rust momenten zijn helaas eerder zeldzaam dan een vanzelfsprekendheid.
 
Blijkbaar heb ik de goden verzocht en zijn zij mij goedgezind. Eind van de middag kreeg ik een mailtje van werkgever dat ze mogelijkheden zien voor reintegratie in 1e spoor. Er loopt een 2e spoor traject naast spoor 1 omdat ik inmiddels in 2e ziektejaar zit. De arbeidsdeskundige heeft mediation geadviseerd omdat spoor 1 door werkgever niet opgestart word vanwege een arbeidsconflict welke hij zelf veroorzaakt heeft, en dus inmiddels bijna 4 jaar aan stuurt op een onwerkbare situatie. Werkgever geeft geen gehoor aan het advies van de deskundige om mediation te doen. Is ook niet iets waar ik om zit te springen maar is voor mij geen reden om dit niet te doen. Bovendien is dit ook iets wat een rechter als 1e zal adviseren in een eventuele procedure. Wat dat betreft heeft de arbeidsdeskundige goed mee gedacht en geanticipeerd hierop.
Nu gaan we dus in gesprek over reintegratie 1e spoor, op basis van het werkaanbod welke ik heb gedaan voor spoor 1, naar aanleiding van een deskundigenoordeel UWV van afgelopen juli, welke mijn werkgever had aangevraagd. De uitslag was dat ik voldoende doe aan reintegratie en werkgever onvoldoende en dat ik dus wel werk kan doen.
Klinkt als goed nieuws, maar ik weet dat ik op me hoede moet zijn en dat er mogelijk een plan achter zit om later tegen mij te kunnen gebruiken. Zie ik dan wel weer. Voorlopig verzuimt ie wederom een belangrijk advies van de arbeidsdeskundige en dat is weigeren van mediation omdat werkgever een andere visie heeft dan werknemer en de reintegratie niet op gang komt. Heel mooi dus dat mijn werkgever nu zijn eigen visie verwerpt.
Mocht ie dan nog proberen om aan te willen sturen op ontslag vanwege een arbeidsconflict (ook wanneer sprake is van volledig herstel) is ontslag juridisch alleen maar nog meer onhaalbaar vanwege negeren mediation.

Voor nu zie ik het maar als een lichtpuntje dat ik toch na bijna 4 jaar strijd met hem en niet werken (op een paar maanden na) de mogelijkheid krijg om weer iets te gaan doen.

De therapie heb ik vanmiddag stop gezet. Ik heb eerder het gevoel dat ik in een nieuw trauma aan het belanden ben als ik ermee door ga. Hij wil nog iets anders voorstellen maar moet eerst informeren naar de mogelijkheden. Ik wacht wel af waar ie mee komt en of ik me daarin vinden kan. Ik heb eerder het gevoel dat hij mij teveel op de huid zit en kan er niet tegen als mensen dat doen. Voorlopig heb ik er genoeg van en lijkt het meer kwaad dan goed te doen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan