Over het thuisblijfouderschap

Quote:
De antroposofie is gekaapt en gemaakt tot het tegenovergestelde van wat Steiner bedoelde! Het is de zoveelste vorm van psuedo-religie geworden en Steiner draait zich in zijn graf om!


Precies! De (echte) antroposofie zit boordevol prachtige inspiratievolle ideeën.

En het vrijeschoolonderwijs vind ik al met al toch stukken beter dan bijna al het andere.

Er is mij overigens op het antroposofisch CB nooit gezegd dat 1 jaar de grens was voor borstvoeding. Hadden ze ook niet mee aan moeten komen ;-)

 
Ik lustvet en mike

Begrijp me niet verkeerd over dat regelmaat en inbakeren

Maar een baby die geen borst krijgt kan niet aan de borst in slaap vallen,en wat met een baby die naar een creche gaat?of naar een oppas.Mijn oudste ging naar mijn moeder omdat ik toen werkte.Mijn moeder liep uren met mijn zoontje te wiegen om hem in slaap te krijgen,en als ze hem neerlegde werd hij of meteen wakker of na een half uur,en was dan niet te spreken van de korte slaap.bijhem hielp het goed de regelmaat,hij heeft1 keer een kwartiertje gehuild en daarna max 5 minuutjes,hij kon daarna ook goed in slaap vallen zelf.Ik kon toch niet de hele dag met hem op de arm lopen,en aan de borst zitten.Vele moeders die dat wel doen kunnen de baby daarna in bed leggen en ze slapen daarna uren door.Mijn 2 e zoontje viel ook aan de borst in slaap,maar die kon ik daarna rustig weg liggen waarop hij rustig uren lekker sliep.Mijn 3 e had behiefte aan inbakeren omdat ze als ze in bedje lag haar eigen steeds uit de slaap hield met maaiende armen,ze vond het inbakeren heerlijk( haar beentjes bleven vrij)envik begon daar mee toen ze een maand ofzo was,ze groeide goed dus eten kwam ze niet te kort.

Mijn jongste sliep ook ingebakerd.

Het klinkt allemaal heel makkelijk,maar als je werken moet zoals ik met mn oudste 2 nog deed,en als je meerdere kindjes hebt rondlopen kun je gewoon niet uren met ze op je arm.En in een draagdoek deed ik ook veel,maar kreeg het na een een tijdje daarvan in mn rug.

ik heb uren met ze doorgebracht hoor,vooral savonds op de bank,en altijd met ze samen geslapen dus ze zijn niets te kort gekomen.Ook heb ik ze allemaal rond de 3 jaar gevoed,de jongste is 1,5 jaar en drinkt nog steeds bij me en slaapt in bed.

 
@Danielle: er is niks mis met regelmaat vind ik. Het ligt er net aan wat voor kind je hebt. En het zal vast degeneratie zijn, als je kind huilt en niet doorslaapt, maar daar zullen we het dan maar mee moeten doen en er zo goed mogelijk naar handelen. Ik heb zelf veel gehad aan het boek "Baby in een droomritme" (baby in een regelmaat zonder traantjes). Daar heb ik wat dingen uitgepikt voor mijn dochter. Omdat ze nl. verborgen reflux had sliep ze in het begin slecht. Toen de pijn onder controle was had ze alleen nog steeds een heel slecht slaapritme en was oververmoeid. Ook al sliep ze bij mij, dan was het max. een half uurtje en dan waren de oogjes weer open. Toen hebben wij tijdelijk voor inbakeren gekozen. Dit heeft haar veel goed gedaan, samen met de babygerichte tips in het boek. Ze kon eindelijk tot rust komen en uit de stressmodus. Inmiddels slaapt ze als een os, en is ze heel vrolijk en ontspannen.

 
Hoi San,

Ja inbakeren kan een uitkomst zijn!ik hoor hier veel goede verhalen over.en mijn dochter gaf me een brede lach als ik haar inbakerde,en na een paar maanden heb ik afgebouwd en sliep ze zelf heel goed.snachts sliep ze trouwens niet ingebakerd omdat ze dan in mijn bed lag tegen me aan:)

 
Zie dit: Mothers Against Munchausen Syndrome by Proxy Allegations http://www.msbp.com/

Moeders met zieke kinderen worden onterecht gediagnostiseerd als munchausen by proxy, niet eens alleen door psychiaters, maar ook gastro enterologen.

http://www.msbp.com/review_vindicates_mother.htm

Ook moeders met kinderen met de ziekte van lyme worden op deze manier weggezet:

Een moeder:
Quote:
Wat is het verschil tussen volwassen lymepatiënten en kinderen? In Nederland ontbreekt voor een groot deel de kennis op het gebied van Lyme/chronische Lyme en neuroborreliose.

Kinderen zijn leerplichtig! Daar zit hem nu net de kneep. Nederlandse artsen laten het massaal afweten.

Ouders worden onder druk gezet door school vanwege een te hoog verzuim, de schoolarts wordt ingeschakeld, de leerplichtambtenaar komt om de hoek kijken, Jeugdzorg wordt ingeschakeld, soms worden ouders aangegeven bij het Meldpunt Kindermishandeling. Maar geen van allen hebben de benodigde kennis inzake deze problematiek.

Uit ervaring weet ik hoe schokkend het is aangegeven te worden bij justitie wegens schoolverzuim, aangegeven te worden door Nederlandse artsen bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) en in ons geval zelfs onder toezicht gesteld te worden van een voogd/jeugdbeschermer. Het roept machteloosheid, pijn, verdriet en woede op. Als ouders zijn wij degenen die elke dag ons kind zien lijden aan de gevolgen van Lyme. En NEE wij maken ons kind niet ziek, wij praten het geen ziekte aan, wij ouders lijden niet aan het Münchhausen by Proxy syndroom, (iets waarvan ik beschuldigd werd en wat ontkracht is nadat ik mij psychiatrisch heb laten onderzoeken). Ons kind liep een tekenbeet op en vanaf dat moment is het niet meer beter geworden.

http://www.lymevereniging.nl/file.php?id=293

Quote:
Munchausen's syndrome by proxy and Lyme disease: medical misogyny or diagnostic mystery? Physicians unfamiliar with Lyme patients' shifting, seemingly vague, emotional, and/or bizarre-sounding complaints, frequently know little about late-stage spirochetal disease. Consequently, they may accuse mothers of fabricating their children's symptoms--the so-called Munchausen's by proxy (MBP) "diagnoses." Doctors who have utilized MBP tactics against mothers are likely to be unaware that in advanced borreliosis, seronegativity is often the rule, a principle disagreed upon by its two extant, published, peer-reviewed

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15925450

http://www.thehumansideoflyme.net/index.php

Quote:
Psychiaters zijn de kampartsen van weleer, die levensonwaardige levens extermineren zoals dit ooit in de jaren 30 en 40 gebeurde.

De techniek om te zuiveren wordt door de politiek niet alleen ondersteund, politieke partijen bakken er zelfs zoete broodjes mee.

Na al die jaren kwam de conclusie dat noch overheden, noch healthcare, noch de media aan dit pervers systeem iets willen veranderen.

Het verzet zal van de burger zelf moeten komen.

http://www.adhdfraude.net/blog/?p=6...gn=Feed:+adhdfraude/gOlq+(Fernand+Haesbrouck)

Artikel op naturalnews:
Quote:
Psychiatry to label entire families with a mental disorder

http://www.naturalnews.com/038839_psychiatry_families_mental_disorder.html

 
N.a.v. de recent opgedane inzichten omtrent de Buteyko-ademhalingsmethode de volgende gedachte:

Danielle, voordat je op het forum actief werd hebben we kortstondig emailcontact gehad. Toen wees ik je al op het feit dat je aan stress onderhevig was. Ook op dit forum heb ik je hier herhaaldelijk op gewezen. Je bijnierfunctie laat dus te wensen over en dit heb je doorgegeven aan je kinderen. Deze krijgen herdoor moeite met inslapen en/of doorslapen, een teken van bijnieruitputting, in dit geval aangeboren.

Gerrit noemt ook ondervoeding als oorzaak. De kwaliteit en voedingswaarde van je moedermelk zullen ook te wensen overlaten, gezien het feit dat je kinderen je compleet leegtrekken.

Gestresst als je kinderen zijn, zal hun ademhaling te hoog zitten, waardoor ze teveel CO2 uitademen. Door ze in te zwachtelen, komt er druk op hun borstkas te staan, waardoor de ademhaling enigszins bemoeilijkt wordt. Gevolg: de ademhaling kalmeert en vermindert, waardoor het kind meer CO2 binnenhoudt. Probleem opgelost! Bedenk echter wel dat je stress hebt opgelost met stress, want geen enkel levend wezen wil ingesnoerd worden!

Mike

 
Wat kunnen we dan concreet nu nog doen voor onze kinderen Mike? Mijn dochter is geboren via een spoedkeizersnede, en omdat ik koorts had direct bij me weggehaald en in de coufeuse geplaatst. Daar heeft zij veel stress van gehad. Dat merk je ook, ze is nu heel vrolijk en ontspannen, maar als het mis is gaat ze nog flink tekeer. Tot op de dag van vandaag doet dit mij pijn, maar daar kan ik nog heel lang of heel kort over praten, het is gebeurd. Ik geef haar nu de WAPF formule, eigeel, bb-bouillon, veel liefde, aandacht, niet laten huilen, en ik werk niet en ben altijd bij haar. Kan ik nu nog meer voor haar betekenen, of afwachten tot ze ouder wordt?

 
Dat is de moderne wereld waarin wij leven. Weston Price waarschuwde hier al ruim 70 jaar geleden voor, maar niemand wilde luisteren. Inderdaad nemen gedane zaken geen keer, dus het enige wat je kunt doen is kennis opdoen en deze zoveel mogelijk toepassen, zodat je in ieder geval geen fouten begaat uit onwetendheid. Uit jouw post maak ik op dat je hier volop mee bezig bent, dus ga door met wat je doet!

Mike

 
mike,

Het was maar een korte periode dat ze ingebakerd waren,en ze waren helemaal niet ingezwachteld.

Het zijn juist hele lieve makkelijke kinderen

Vooral de jongste

Ik kende wapf nog niet bij mijn oudste 3 kinderen,en bij de jongste pas toen ze 5 maanden was.

Doordat ik toen nog niet vowaardig at kregen zij destijds nog niet de juiste voeding door

Ik schreef al een jaar geleden dat sinds ik rauwe melk ben gaan drinken de jongste veel langer en beter is gaan slapen

Ze is ontzettend zoet meisje

En ook voordat ik wapf kende was ik toch wel veel gestresster als nu,en vond ik( dankzij de buitenwereld)at mn kinderen als baby ook soms zelf moesten kunnen inslapen,wat dus niet goed lukte als baby,ik legde ze de puckababy en voedde ze dan in slaap en kon ze dan wegleggen

Zelf babies die volledig wapf gevoed werden,ook de babies van de stammen die weston price leerde kennen vielen alleen in slaap door aan de borst te drinken of gewiegd te worden en ook snachts werden die babies wakker om aan de borst te drinken.dus die babies konden toch ook niet zelf inslapen of doorslapen?

Ik bakerde trouwens op deze manier in



Ik weet dat het niet zou moeten moeten,maar zoals hierboven al geschreven werd we horen eigenlijk in een stam waar iedereen elkaar kan helpen met de kinderen.

Wat voor keus had ik,met nog 2 / 3 kinderen om me heen die ook aandacht nodig hadden.en een man die te werk was.

Savonds had ik haar op mn arm,en snachts sliep ze los naast me.

Ze vond het heerlijk in de puckababy,veilg alsof ze in mn armen sliep.

Het kon gewoon niet anders,en het was maar een paar maanden.Ze is er niets door te kort gekomen hoor.

 
Je hoeft je tegenover mij niet te verdedigen. Ik gaf zojuist aan dat dit nu eenmaal de wereld is waarin we leven en dat we alleen maar meer kennis kunnen opdoen en deze zo goed mogelijk toepassen. Je doet wat je kan!

Mike

 
San,je doet het goed hoor

Ik doe ook net zo als jou,voed ze zoveel mogelijk wapf,werk niet ben altijd bij ze,ze krijgen kregen lang borstvoeding,slapen bij me in bed.of komen snachts bij me en mogen dan bij me komen liggen.

Als ik vanaf de zwangerschap of daarvoor al wapf zou zijn gaan eten zouden ze vast en zeker nog gezonder zijn geweest en vast ook veel betere slapers als dat ze al zijn,maar dat is niet terug te draaien.Het enige wat we kunnen doen is het nu gewoon zo goed mogelijk doen.

 
Quote:
Bedenk echter wel dat je stress hebt opgelost met stress, want geen enkel levend wezen wil ingesnoerd worden!



Dit is wel cru gezegd. Ik heb mijn zoontje nooit ingebakerd, maar als ik soms zie hoe rustig kindjes ervan worden denk ik weleens; had ik ook moeten doen. Dat reflex wat baby's hebben, daar worden ze wel vaak wakker van, dus ik dacht dat dat inbakeren juist goed was. Danielle haar dochtertje vond het toch fijn?! Ik vind dit een moeilijke hoor, want hoewel ik ook niet ingesnoerd (Mike's woorden) zou willen liggen, lijken sommige kinderen er toch rustig door te slapen. Maar hoe Mike het omschrijft denk ik dan wel weer; inderdaad niet relaxed voor zo'n kind.

 
@Tanja

Mijn moeder is kleuterjuf op OBS de Binnenstad. Ze is de beste kleuterjuf die er is :)... maar geen idee hoe het daar in andere klassen aan toe gaat.

 
Dat vind ik ook, je doet wat je kunt en daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Ik weet zeker dat jouw kinderen met veel meer aandacht gevoed worden dan heel veel andere kinderen. Wat ik wilde zeggen is dat ik geen fan ben van inbakeren omdat het een probleem bedekt maar niet oplost. Ik vind het dus niet netjes als ze bij een consultatiebureau inbaker cursussen geven.

In Amerika waar ze helemaal van het pad af zijn wat bevallen en babys betreft bakert iedereen in maar je leert mensen zo de signalen van hun kind negeren. Jij geeft bv jij let wel op de signalen van je kind, maar er wordt mensen echt geleerd om een kind een grote fles te geven, in te bakeren, op zijn rug te leggen en dan maar een uurtje te laten huilen. Zo moet ie het wel leren! Mama kan toch niet altijd met de kleine bezig zijn. Maar eerlijk gezegd kan dat wel. Hier hebben ze het eerste jaar niet in een bedje geslapen of ik lag er naast. Overdag in doek, ik had een heel luidruchtige 2,5 jarige toen de jongste geboren was, ik kon niet naar boven om rustig in slaap te voeden dat ging niet. Ik heb het zo vaak gezegd, hoe mensen het doen zonder draagdoek ik weet het echt niet. Ik heb ook bewust gezorgd dat er niet heel weinig tijd tussen twee kinderen zat, ik ken mensen die hun tweede kregen toen de eerste net 1 jaar was, daar wil ik niet mee ruilen ;-)

Ik heb mijn kinderen altijd op hun buik gelegd als ze niet in de doek zaten, dat gezeur over wiegedood. Eerst leggen ze een kind op een onnatuurlijke oncomfortabele houding in een bedje zodat het niet te diep slaapt want dat is gevaarlijk voor wiegedood, en dan gaan ze van allerhande toeren uithalen om zo´n kind toch te laten slapen. Dat is ook nog iets dat ik tegen inbakeren heb, een kind dat ingezwachteld op zijn rug ligt en moet spugen, ik vind dat gevaarlijk. Mijn kinderen hebben nooit gespuugd of geboerd maar ik zie rond mij wel anders.

Ik ben er vast van overtuigd dat een kind dat borstvoeding krijgt, ouders nabij heeft, gedragen wordt, geen grote stress mee maakt als kinderdagverblijven (zonder te wennen, dat is ook maar heel normaal, van de ene op de andere dag bij vreemden moeten blijven) en vaccinaties, niet sterft aan wiegedood. Gisteren stond er weer een nieuw bericht in de krant, alle kinderen, ook bv kinderen moeten een speen! dat helpt tegen wiegedood. Je reinste kul is het! Dat heel het verhemelte en de mond door zo´n stuk plastic kan vervormen dat zeggen ze er niet bij.

 
Quote:
Dit is wel cru gezegd.


Maar het komt daardoor wel over!

Quote:
Maar hoe Mike het omschrijft denk ik dan wel weer; inderdaad niet relaxed voor zo'n kind.


Mike

 
Quote:
Ik heb mijn kinderen altijd op hun buik gelegd als ze niet in de doek zaten


Op de buik liggen is een STRESS-positie: de borstkas wordt ingedrukt en met je gezicht kun je niet recht naar beneden liggen, want dan stik je helemaal, waardoor je nek zich in een rare bocht moet wringen.

Mike

 
Quote:
In Amerika waar ze helemaal van het pad af zijn wat bevallen en babys betreft bakert iedereen in maar je leert mensen zo de signalen van hun kind negeren. Jij geeft bv jij let wel op de signalen van je kind, maar er wordt mensen echt geleerd om een kind een grote fles te geven, in te bakeren, op zijn rug te leggen en dan maar een uurtje te laten huilen. Zo moet ie het wel leren! Mama kan toch niet altijd met de kleine bezig zijn.


Dat heeft die o zo bevrijdende 'emancipatie'beweging dus bewerkstelligd, die stelt dat werk en carriere voor een vrouw voor alles gaat, zelfs kinderen!

Mike

 
Quote:
Op de buik liggen is een STRESS-positie: de borstkas wordt ingedrukt en met je gezicht kun je niet recht naar beneden liggen, want dan stik je helemaal, waardoor je nek zich in een rare bocht moet wringen.

Mike


Een baby ligt niet plat op zijn buik, een baby ligt met zijn beentjes opgetrokken onder zich, en zijn kontje omhoog, de borstkas blijft dus mooi rond. Bovendien kun je een baby zo vaak als je wil op zijn rug leggen, eens ze kunnen rollen, draaien ze toch hoe ze zelf willen. Je kunt allerlei kussens en constructies kopen om een baby op zijn rug te laten liggen maar omdat ze dat niet fijn willen gaan ze zich dan wakker schrikken. Mijn kinderen lagen als baby altijd op hun buik, de oudste slaapt nu op zijn rug, de jongste varieert nog.

 
Je kunt het gedrag van moderne baby's niet meer beschouwen als norm. De buikpositie is een stresspositie, of ze nu hun beentjes optrekken en hun komt omhoog doen of niet (komt op mij trouwens als zeer stressvol over).

Mike

 
Een baby hoort op het lichaam van de ouders, of die nu wakker zijn of slapen. Dat is de houding waar een kind in hoort te slapen, en dat is nooit plat op de rug of plat op de buik. Een baby die geen ouder in de buurt heeft heeft stress, of het kind nu lekker ligt te slapen of niet. Maar een baby op de rug leggen heeft niks meer te maken met hoe een baby in de baarmoeder gezeten heeft of hoe ze in draagdoek zitten. Ik laat het aan hen zelf over, ik heb me nooit druk gemaakt om ze te proberen op hun rug te laten slapen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan