Rhodiola en Ashwagandha

Slaapmiddel krijg ik van een (natuur) arts, dus dat blijf ik gewoon slikken. Ik slaap er ook redelijk goed op.
Ik neem de ashwagandha in voordat ik moe word trouwens, niet als ik al moe ( aan het worden ) ben.
Misschien is idd 1 capsule te weinig. Maar als ik idd al zo moe wordt van 1 capsule ( ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het door de ashwagandha komt ), dan lijkt me 2 capsules helemaal een slecht idee....
 
Ik denk dat je dat slaapmiddel even moet skippen. Ik weet niet wat het is maar ik heb 1 keer wiet olie samen met ashwaganda genomen in begin. Daar was ik dus ook heel moe van. Ik neem geen thc olie meer samen met ashwagandha. Daarnaast zou ik het op een ander tijdstip innemen. Maar goed. Dat is verder aan jou. Ik merk wel meer energie.
 
Dan skip ik liever de ashwagandha. Ik weet namelijk dat het slaapmiddel voor me werkt, met ashawandha is dat nog maar de vraag ( rhodiola leek ook niets te doen immmers en bevindt zich in dezelfde hoek ).
 
Van het slaapmiddel weet je dus dat je slaapt. Maar je weet ook dat je daarmee duidelijk geen energie had op de dag.
Of het aan de ashwagandha ligt is dus nog maar de vraag denk ik. Kwestie van uit proberen. Feit dat jij slaapmiddel nodig hebt om te slapen betekent al dat je cortisol in de avond niet daalt.
Durf je het slaapmiddel niet te laten staan en te vervangen voor de ashwagandha?
Wellicht met het idee op voorhand dat je wakker ligt als je het niet neemt?

In werkelijkheid geef je de ashwagandha zo ook geen kans. En daarmee jezelf ook niet.
 
Huh ? Het komt niet door het slaapmiddel dat ik geen energie heb later op de dag ! Dat weet ik zeker.
 
Ashwagandha verlaagt je cortisol als dat nodig is, het verhoogt het ook als dat nodig is, het is nl. een adaptogeen.
Ik neem het altijd 's morgens met de andere vitaminen, bevalt mij goed. Ik neem maar een capsule, alleen vandaag nog een tweede genomen omdat ik weinig energie had na de leverreiniging gister. Ik voel me nu weer prima.
 
Zonne, ik zeg niet dat het door het slaapmiddel komt. Wat ik bedoel, en dan ga ik ervan uit dat je het slaapmiddel al had, dat je ten tijde van het nemen van het slaapmiddel geen energie had op de dag zelf. Met de ashwagandha erbij ben je nog moeier geef je aan. Het is dubbelop zo. Ashwagandha verlaagt cortisol wat normaal in de avond gebeurd waardoor je moe word.
Ik weet niet wat dat slaapmiddel doet en of die combi wel kan. Ik zou het in de ochtend nemen of in de avond als ik jou was. Hoe heet dat slaapmiddel dan?
 
Hoe gaat het Zonne?
Ik heb je niet willen beledigen of zo hè... als ik je dat gevoel heb gegeven is dat niet mijn bedoeling geweest. Integendeel!
 
OOh nee hoor, ik was/ben niet beledigd. Maak je geen zorgen.
Maar ik ben wel even gestopt met de ashwagandha, nu niet meer zo mega moe. Dus volgende week weer opnieuw proberen.

Hoe gaat het bij jou met de NOW ashwagandha Binc ?
 
Wat voor een slaapmidel heb je gehad van de natuurarts?
Ik slaap ook niet denderend, maar ik weet niet beter.
 
Ik heb wel 200 mg (per pil) aswaghanda in een schildkliertablet. Maar ja, hoeveel is 200 mg.? een puntje op een theelepeltje.
Zolang ik geen weegschaaltje heb zegt dat me niets.
 
Ben ik nog niet helemaal over uit.
Gebruik het nog tekort. Vannacht wel Een waardeloze nacht gehad helaas.


Liesje,

Wat bedoel je met ashwagandha in schildklier tablet? Jij bent die 2 toch niet aan het combineren mag ik hopen?
 
Ik slaap ook niet denderend, maar ik weet niet beter.

Liesje, neem 's avonds een of meer koppen lindebloesemthee. Evt. met valeriaanwortel dikke kans dat je beter/goed gaan slapen.
 
Dat kleine beetje ashwagandha zit inderdaad in een produkt van AOV 1027. Het feit dat er meerdere produkten in 1 tablet zitten - dan denk ik dat ze weten dat die elkaar ondersteunen en dat ze dat dus expres doen. Ik maak me er in ieder geval niet ongerust over. Ik had eigenlijk een tablet van het merk NOW willen hebben maar kon dat niet bij De Roode Roos bestellen. In het buitenland bestel ik niet.
 
Trouwens, in het produkt van NOW zit ook ashwagandha . zie onder schildklier topic 181147.
 
Ik bedoelde dat je het niet samen neemt met schildklier hormoon. Die indruk kreeg ik. Dat gaat niet samen.
 
Zonne, heb je wel eens gezocht op de ingredienten van Nervensaft? staat dat op het flesje/verpakking? Er zit in doxilaminsuccinaat. Is NIET onschuldig.
 
Ik kan inmiddels wel met zekerheid zeggen dat bij mij de vitals beter werkt. Inmiddels heb ik toch weer meerdere slapeloze nachten achter elkaar en alles doet weer zeer. Misschien imdat in die van vitals KMS zit of zo wat krachtiger schijnt te werken. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ga toch weer die van vitals bestellen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan