Schildklier

Thyroid Hormones and Heart Disease

"One of my recurring objects of thought has been the slowness with which raw knowledge is assimilated. For example, I have been thinking about Broda Barnes’s work on the prevention of heart disease with thyroid extract. He did solve much of ‘the riddle of heart attacks,’ but recent statements by the Heart Association show that the dominant forces in the health business haven’t learned anything at all from his work, which he began 50 years ago. His work is clearly presented, not hard to understand, and it is scientifically so sound that no one challenges it, at least not on the scientific level. It is ignored, rejected by people who choose not to be bothered to read it. How many people have died from heart disease, since his work first became available? (And how many more from cancer, tuberculosis, and other diseases he showed occur mainly among hypothyroid people?)"
- Raymond F. Peat

Schildklierhormonen en hart-en vaatziekten

"Een van de terugkerende dingen waar ik over nadenk is de traagheid waarmee wetenschappelijke kennis algemeen geaccepteerd wordt . Zo heb ik nagedacht over het werk van Broda Barnes's over de preventie van hart-en vaatziekten met schildklier extract. Hij loste veel van 'het raadsel van hart aanvallen, op maar uit de recente verklaringen van de Heart Association blijkt dat de dominante krachten in de gezondheidszorg en het bedrijfsleven helemaal niets geleerd hebben van zijn werk, dat hij 50 jaar geleden begon. Zijn werk is overzichtelijk gepresenteerd, niet moeilijk te begrijpen, en het is wetenschappelijk zo duidelijk dat niemand het betwist, althans niet op het wetenschappelijk niveau. Het wordt genegeerd, verworpen door mensen die ervoor kiezen niet te worden gehinderd door het te lezen. Hoeveel mensen zijn overleden aan hart-en vaatziekten, sinds zijn werk voor het eerst beschikbaar kwam ? (en hoeveel meer kanker, tuberculose en andere ziekten waarvan hij aantoonde dat deze zich vooral voordoen bij hypothyreoïdie mensen ?) "
- Raymond F. Peat.

Eens even gedoken in het effect van kwik op het functioneren van de schildklier.
Blijkt dat veel mensen met een trage schildklier functie grote hoeveelheden kwik in de schildklier en hypofyse hebben die de werking van de schildklier negatief beïnvloeden.

De jodiumreceptoren op de schildklier hebben een grotere affiniteit met kwik dan met jodium en dus blokkeert kwik de opname van jodium. Misschien dat daarom kwikbelaste mensen zo'n probleem hebben met de inname van jodium en jodiumrijk voedsel. Als jodium niet kan worden opgenomen door de schildklier, dan zal de lever het waarschijnlijk proberen te verwerken en de lever is mogelijk ook al overbelast door de kwik.

Het positieve nieuws is dat mensen die wordt verteld dat ze hun leven lang (vaak ook nog eens synthetische) schildklierhormonen moeten innemen voor een slecht werkende schildklier, herstellen nadat de kwik verwijderd is uit hun lichaam. Hun lichaamstemperatuur gaat weer omhoog en klachten verdwijnen.

Hier en hier meer informatie over dit onderwerp.

Het lijkt me dat tijdelijke inname van dierlijk schildklierhormoon bij een niet goed werkende schildklierfunctie door kwikvergiftiging wel nuttig kan zijn (als bijnieren goed functioneren), want trage schildklierwerking is niet gezond.
Maar als na ontgifting de kwik uit je lichaam en hersenen (hypofyse) is verdwenen, zou het schildklierhormoon wellicht niet meer nodig zijn.

Hypothyroidism occurs at all ages. Hypothyroidism has been estimated to affect as many as 90% of people in the United States, 90% of which are women

Dus ik ben niet de enige die denkt dat er echt enorm veel mensen zijn met schildklierproblemen. En ik bedoel dan ook echt ENORM veel.

Hoeveel mannen zijn er dan in de verenigde staten? Wel erg weinig als je dit zo leest. 90% van de bevolking heeft er last van en 90% daarvan is vrouw, 90% x 90% is 81% dat zou betekenen dat ook al is de rest allemaal man (ook het gedeelte van de bevolking dat er geen last van heeft) dat er dan maar 19% man van de totale bevolking van de verenigde staten. Dat is wel heel erg weinig. Het kan natuurlijk ook verkeerd zijn geciteerd, maar het maakt het toch minder geloofwaardig.

Je hebt gelijk Kaas, klopt niet.
Maar goed het is wel zo dat het heel veel voorkomt. Rond 1940 had volgens Broda Barnes en Ray Peat 40% van de bevolking baat bij schildklier extract. Nu zal dat waarschijnlijk nog wel veel meer zijn.

Ik had gister temp opgenomen, ter info: 2e dag vd menstruatie
Ochtend voor het opstaan 8.15: 36,2
Daarna om 10.30: 35,8
En toen bleef het 35,8 rest vd dag tot avond.

Helaas is mijn menstruatie dit keer veel eerder begonnen dan normaal( had een precieze normale cyclus de afgelopen 5 maanden) Misschien door die pt/hpt?

En toen bleef het 35,8 rest vd dag tot avond

:shock:
Dit is wel erg extreem laag, vooral dat je temp niet stijgt nadat je opgestaan bent. Heb je het wel vaker opgenomen?
Hoe heb je gemeten?

Wat is het Nederlandse woord voor “glutathione” die Dr Pompa noemt?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Glutathion.
Dat je dat niet weet Heksje, na al die jaren met voeding en diëten bezig te zijn geweest. Glutathion is van cruciaal belang voor het detoxen van het lichaam.
Het is veel belangrijker om te zorgen dat je glutathion hoog genoeg is dan gaan detoxen met allerlei vage sapjes en poeders.

Dit zou wel eens een reden kunnen zijn waarom de schildklier hormonen niet goed de cellen in kunnen komen bij jou.

Kaas,
Dat zou kunnen maar met al die dingen die hij noemt, ook op zijn site, ben ik al jaren bezig.
Vooral het verhogen van glutathion is heel belangrijk, ik heb zelfs een keer een intraveneuze injectie gehad met glutathion!
Gewoon glutathion slikken schijnt niet goed te werken maar mineralen, vitaminen en eiwitten die nodig zijn voor glutathion wel.

Glutathion.
Dat je dat niet weet Heksje, na al die jaren met voeding en diëten bezig te zijn geweest. Glutathion is van cruciaal belang voor het detoxen van het lichaam.

Ik weet hier ook niet zo heel veel van, stom eigenlijk, als je dit zoleest is dit het allerbelangrijkste om schoon te worden van wat dan ook!

Ik heb nog een pot glutamine staan, ga ik maar snel mee beginnen!
En wat is verder nog belangrijk? Selenium las ik?

Ik bedoel het ook niet vervelend hoor Heksje. Ik dacht alleen dat dat wel algemeen bekend zou zijn bij de mensen die hier veelvuldig op het forum aanwezig zijn.

In rauwe melk zit inderdaad veel gluthation:
http://www.westonaprice.org/blogs/c...-of-raw-milk-and-other-raw-foods-glutathione/

One of the many benefits of raw milk may be its ability to promote the production of a wonderful little compound called “glutathione” — this tiny compound consists of just three amino acids, but it is the master antioxidant and detoxifier of the cell.

Without glutathione, the antioxidant system breaks down, and toxic chemicals hang around to wreak havoc in our cells and tissues.

http://www.westonaprice.org/blogs/c...-of-raw-milk-and-other-raw-foods-glutathione/

Ik ben er nog nooit op gestuit. Glutamine wel, maar dat is dus niet hetzelfde. Het is in mijn ogen niet heel vreemd dat ik het niet weet want ik ben al vier jaar zo goed als elke dag me aan het verdiepen in de materie van voeding en gezondheid, en elke keer leer ik nog weer nieuwe dingen. Het is een heel uitgebreid en complex geheel :-?

Geen wonder trouwens dat de groene smoothies 4 jaar geleden zo goed bij me aansloegen want de rauwe spinazie barst dus van deze stof. Ik maakte er smoothies van en groentesap.

Nu dus uitvinden waar het nog meer in zit, zonder dat ik weer op de rauw groente- en fruittoer moet. Dat het in rauwe melk zit is mooi, maar ik betwijfel dat ik hier tegen kan. Elke keer weer krijg ik problemen met zuivel en rauwe melk krijg ik niet eens naar binnen.

Ik had ook begrepen dat supplementeren geen nut zou hebben. Weet iemand meer?

@pike: ja laag toch. Ik heb mijn temperatuur gewoon opgenomen verschillende tijden over de dag dus niet zozeer volgens een schema. Maar ik zag dat watisgezond een link had op zijn eigen topic zoals hij het opmeet dus ik ga dat ook proberen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan