"Fruit is niet veel meer dan suikerwater, verder zit er nauwelijks iets van betekenis in."
1 liter aanj sinaasappelsap, bevat van ADH:
75% vitamine B1
38% vitamine B5
31% vitamine B6
75% folaten
50% koper
500 mg vitamine C
110 mg magnesium
2000 mg kalium
1 mg borium
2 g inositol
Dit is een hele hoop aan voedingsstoffen, en het leuke is dat het melk heel goefd aanvult, veel van de elementen die melk bijna niet bevat (vitamine B1, folaten, borium, koper), bevat sinaasappelsap wel.
"Frisdrank is suikerwater, melk is complete voeding. De suiker in melk voedt de hersenen van de baby. De natuur geeft kennelijki bedacht dat dit in die levensfase noodzakelijk is. In een later stadium blijken ketonen (producten van vetverbranding) effectiever te zijn. "
De suikers in melk en fruit voedt ook de hersenen van volwassen hoor. Trouwens van al de oervolkeren die weston price bezocht, zaten weinig van deze in ketose. Veel van deze volkeren aten genoeg koolhydraten om niet in ketose te raken.
"Als je door een bos loopt op zoek naar, ik noem maar wat, everzwijnen, en je komt een struik met besjes of een bijenkorf tegen, dan kan het handig zijn om hier directe energie aan te ontlenen, maar omdat je constant in beweging bent verbrand je deze suikers ook vrijwel meteen."
Nogmaals, de honing en de bessen die ze tijdens tocht aten, is niet meegerekent in hun dieet. Die tabel die je zag, was van het voedsel dat in het kamp werd gebracht, dus dat voesel werd in het kamp gegeten, niet tijdens de tochten.
Maar goed, daarnaast, zijn er natuurlijk steeds meer mensen die door hebben hoe gezond het is om veel te bewegen. Ik wandel 1-3 uur per dag, en ik doe een half uur per dag aan yoga (foundation training).