Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

Mike, waarom word er dan eigenlijk alleen maar van onder naar boven ondersteund? (Adrenal supps)
En niet van boven naar onder? (Ieder geval is dat mijn nooit opgevallen)
 
ja.. ik heb na 2 masterclasses bij Lucas Flamend ( exorfine herstel plan en bijnieruitputting) het DPP IV enzym en verschillende supplementen opgenomen in mijn protocol.
Ik ga eind maart de opleiding tot Brain Q (nieuwe term) volgen. Lucas gaat voor het eerst 20 personen opleiden.

Ik werk dus al met dit protocol en via (kinesiologische) testen geeft je lichaam aan wat gewenst/ nodig is. Ik eet zelf gluten en zuivelvrij en bepaalde klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Bij mij is het DPP IV enzym niet optimaal en dat kan verklaren waarom zuivel ( ook van rauwe melk) verzwakkend test.

Ik werk op mijn eigen manier en test wat wel/ niet nodig is..ik volg niet klakkeloos de standaard protocollen van hem maar laat je lichaam aangeven wat wel/ niet nodig is. De exorfinen belasting test van 272 euro is zodoende niet nodig. dat kan ik via kinesiologische testen zo vast stellen.
 
overigens zag ik in mijn praktijk goede resultaten met adrenal cortex dus als MOR phase sterker test bij uitgeputte bijnieren belooft dat wat!

IK heb al vrij veel personen die dit nu nemen en zal jullie op de hoogte houden van de resultaten.
 
Ja ik wil wel op de hoogte blijven!

Ik heb een half jaar gluten en zuivel vrij gegeten maar merkte niets van verbetering, echt niks. Sinds kort eet ik enkel weer af en toe spelt desem brood. Zou dan duidelijk moeten zijn dat ik geen exorfinen belasting heb?
Ik moest eigenlijk ook vis laten staan van mijn NEI therapeut van toen der tijd. Is vis ook een exorfinen belasting dat jij weet mtje?
 
ik zal jullie hier op de hoogte houden.
Nee vis is geen exorfine. Als de vis teveel kwik bevat.. zou de kwik als DPPIV remmer kunnen optreden. Hier vind je meer over de de functies van DPP IV en de DPP IV enzym remmende factoren ( onderaan de pagina).

Exorfinen zijn: gluten, caseïne ( uit A1-zuivel), soja en spinazie. Verder is er nog een uit microbiële bron (nog onbekend)
 
ja, die verkoop ik ( sinds kort) ook. Alleen verzend ik ze niet.. Ophalen kan met korting voor 45 euro DPIV gold optimum ( ipv 49,50 online excl verzendkosten 5,-) Mocht je in de buurt van Amsterdam zijn of iemand kennen die het wil ophalen dan scheelt je dat bijna 10 euro.
 
@Rotterdam
IK kan het wel gaan verzenden (kosten 6,95) dan kom je op 45 + 6,95 = 51,95 ipv online 49,50 plus 5,- verzendkosten = 54,50 ( exendo)
Mocht je er meerdere bestellen wordt het interessanter omdat ik ze iets goedkoper aanbied. Bij interesse kan je me mailen: balans-balans@outlook.com
 
In mijn praktijk zie ik dat de (uitgeputte)bijnieren gemiddeld 10% stijgen na een potje MOR phase( Exendo) dat was ook het geval bij Adrenal Cortex. Met de MOR phase pot doe je 1 maand ( standaard 2x per dag 1 nemen) en met de adrtenal cortex doe je 2 maanden (2 x per dag 1 nemen van 250 mg)

Dus... de MORphase bereikt in één maand wat de adrenal cortex in 2 maanden doet.

Prijs is ongeveer gelijk ( adrenal is ietsje duurder)
UIteraard test ik welk supplement gewenst/ nodig is voor JOUW lichaam. We zijn immers allemaal anders.
 
Omdat ik met wisselend resultaat zuivel neem stuitte ik op de woorden exorfine belasting en DPP IV enzymen.
Zit dit enzym alleen in capsules of kan ik deze ook uit voeding halen?
Ook worstel ik ermee dat ik naar zuivel snak, dat het ook enorm voedt, maar dat ik telkens een punt bereik waarop ik ineens vreselijk hoofdpijn, nekpijn en vermoeidheid heb. Is het zaak de zuivel niet dagelijks te nemen of is het zaak dit enzym aan te vullen? Ik vul echter het liefst aan met voeding en niet met supplementen.

 
nee zit niet in voeding. Dit enzym maakt het lichaam zelf en breekt exorfinen af. Er zijn echter ook veel factoren die het DPP IV enzym remmen. Als je lichaam dus te weinig DPPIV enzym heeft kan het de 70 functies in je lichaam niet goed volbrengen en breekt het dus niet alle exorfinen af. Die komen dan in je bloedbaan en komen in je hersenen waar ze de receptoren bezetten en als valse neurotransmitters optreden.
Juist dat gesnak... je zegt het zelf... is een vorm van verslaving. Je lichaam roept om meer.. omdat het even je endorfinen doet laten stijgen maar erna kom je in een dip.... en wil je weer die endorfine stijging voelen en vraagt je lichaam om meer.
 
Overigens kan dat "gesnak" er ook op duiden dat je lichaam er behoefte aan heeft (juiste vetten) Dan heb je waarschijnlijk voldoende DPP IV enzym in je lichaam.

Ik zie in mijn praktijk dat bij degenen bij wie DPPIV enzym op peil is.. dat zij ook gewoon zuivel kunnen nemen. gepasteuriseerde zuivel test dan vaak zwak en rauwe zuivel sterk. De geiten en schapenzuivel test bij de meesten mensen ook sterk ( A2)
 
O jee, nou kan het dus twee kanten uit. Ik kan een tekort aan vetten hebben wat ik goed aan kan vullen met de zuivel, maar het kan ook zijn dat mijn snakken is omdat ik telkens weer naar het effect verlang. Tja, hoe kom ik er nou achter wat er speelt?
Ik merk wel dat ik de afgelopen dagen (sinds ik rauwmelkse kefir en kaas neem) ik hoofd- en nekpijn heb en dat ik moe en lusteloos ben. Verder ben ik ook behoorlijk wazig in mijn hoofd. Maar dit kan volgens mij toch ook weer ontgifting zijn, wat niet zo handig is omdat ik nog steeds mijn amalgaamvullingen heb.

Ik twijfel nu tussen het weer schrappen of in ieder geval minderen van de zuivel of (dure) supplementen kopen.

PS: dat snakken heb ik trouwens nogal een handje van. Naar chocola, koffie, suiker, etc. Ik heb gelezen dat dit kan wijzen op een tekort aan het enzym. Maar goed, alle symptomen zijn altijd wel ergens onder te brengen dus dat zegt misschien ook weer niet zoveel.
 
als je moe en lusteloos wordt, vrees ik dat je DPP IV enzym te laag is en dus de exorfinen uit zuivel niet voldoende worden afgebroken. Dat betekent dat de caseïne od (exorfinen) in de hersenen komen en daar is de reactie sterker dan morfine. in het engels heet caseïne : beta casomorphin. Je endorfine stijgt even maar vervolgens wordt je moe.
Ik test via toegepaste kinesiologie of zuivel versterkend / verzwakkend voor je is. ik splits dit op in rauwe melk, gepasteuriseerde melk, geiten en schapen zuivel, roomboter en plantaardige melk.
 
Ik vrees het met jou Mtje en daarom lijkt het me zaak om toch maar eens te beginnen met het enzym. Wellicht neemt dan eens een heel andere reeks symptomen af zoals onrust, hyperactiviteit, stress, geen echt plezier hebben in dingen, altijd maar hang naar lekkere dingen.

Deze site geeft in de grafieken mooi aan hoe dat werkt: http://www.dpp-iv.nl

Is hier iemand die al ervaring heeft met dit enzym en wil zijn/haar ervaring hier delen?

Er zijn nogal weer wat merken die zich hierop storten dus ook de vraag: wat is het beste merk? Ik lees hierboven over DPP-IV Optimum® Gold – 60 caps. Is dat de juiste keuze of zijn er nog goede alternatieven?
Het is nogal een uitgave dus dan doe ik het graag wel gelijk goed :) Het gaat tenslotte om mijn gezondheid en ik wil er niet weer pillen in die mijn gestel meer schade dan goed doen.
 
ik heb eerder mensen bij iherb laten bestellen van het merk Houston Enzyms maar deze zijn minder sterk en heb je meerdere per dag nodig. Optimum gold heb je maar 1 per dag van nodig. Uiteraard heb ik mezelf ook getest enik had het zelf ook nodig. Ik neem het enzym zelf dus ook.

Toen ik hoorde van het DPPIV enzym van Exendo ben ik gaan testen en steeds testte de DPP IV optimum gold als beste. Mij maakte het niet uit de client bestelde deze zelf bij Exendo.
Naar verloop van tijd ben ik de supplementen gaan verkopen in mijn praktijk. Omdat het niet mijn core business is verkoop ik ze iets onder de prijs. Bijv. DPP IV enzym kan je bij mij bestellen voor 45 euro (ipv 49,50 online)
Verzendkosten zijn 6,95
 
@mtje: ik slik dpp iv enzym nu twee weken maar gister had ik ineens sinds maaaanden weer migraine en hoe! En ben steeds duizelig en zie soms wazig. Heb jij een idee of dat door dat enzym kan komen?

Ik weet tenslotte niet zeker of ik een tekort heb maar het is wel zeer waarschijnlijk gezien de klachten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan