Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

over de aanmaak van de vitamines: foliumzuur, vitamine B1, B3, B6 en B12
door de bifidobacterium infantis wordt verwezen naar dit onderzoek:

Yoriko Deguchi. et al. Comparative Studies on Synthesis of Water-soluble Vitamins among Human Species of Bifidobacteria. Agricultural and Biological Chemistry. Volume 49, Issue 1, 1985.
 
De eventuele extra inzet van MOR phase naast het DPPIV enzym is wenselijk als de bijnieren het zwaar hebben (aansturing op breinniveau)
Werkt dus anders dan adrenal cortex ( bijnierextract) en ondersteunen met juiste voeding is uiteraard aan te bevelen.
MOR phase werkt op het POM C gen wat o.a de aanmaak van endorfine en de aansturing van cortisol stimuleert, anti-aging, ATP stimulatie ( energie)

meer over het POM C gen: http://exendo-epigenomics.com/pomc-gen/

als koffie, rode wijn, chocolade je stress geeft ( onrustig van wordt) dan Bimodal switch nemen.

overigens wel exorfinenvrij eten als je DPPIV enzym neemt. Een exorfinenbelasting test kan uitwijzen welke exorfinen bij jou belastend zijn ( gluten, soja, caseïne, spinazie of uit micriobiële bron (nog onbekend) . deze test kost echter 272 euro bij exendo. Ik test dit vioa toegepaste kinesiologie tijdens een consult. Zo weet je welke exorfinen belastend werken.

De verschillende exorfinen hebben affiniteit voor verschillende receptoren ( MOR/DOR)

Heksje.. schreef jij elders hier dat je schildklierproblemen had? Vaak ligt primair de oorzaak bij de bijnieren.
 
Een boel interessante informatie Marijn, waarvoor dank. Een hoop denkvoer.
Inderdaad heb ik schildklierproblemen, welke op het moment wat versterkt lijken nu ik Adrenal Cortex neem. De Adrenal helpt me enorm, maar wellicht is de MOR phase een betere optie voor mij. Ik wil echter niet teveel tegelijk veranderen want dat is mijn grote valkuil. Ik ben pas sinds enkele dagen weer met de DPP IV begonnen dus laat ik het nu even zo houden.

Met exorfinen kan ik niet meer belast worden omdat ik deze allemaal al heel lang heb geschrapt, zeker toen je me waarschuwde dat ik deze beter kan laten staan nu ik het enzym neem (anders was het immers dweilen met de kraan open).

Ik zet nog even een paar weken door op deze koers en overweeg dan de MOR phase te gebruiken als ik denk dat er nog meer verbetering mogelijk is.

Ik vind het moeilijk te kiezen tussen de bijnieren versterken met Adrenal Cortex en daarnaast het DPP IV enzym in te zetten om het endorfinensysteem weer op de rit te krijgen, of DPP IV en MOR phase in te zetten en de Adrenal te schrappen, dus volledig voor het brein te kiezen.
 
hoeveel mg adrenal cortex neem je?
Voorheen werkte ik hiermee en dan testte meestal als dosering: 2 x 250 mg
Weet niet hoeveel je nu hiervan neemt?

Maak deze in elk geval op als je ze al hebt want deze hebben een positief effect.

Ik kan zonder meer te weten of te testen niet voor jou bepalen wat het beste voor jou is. Er zijn nl nog andere supplementen bijv KOR phase die een rol kunnen spelen.

Om de schildklier te ondersteunen kan je jodium (uit voeding en supplement plus selenium nemen)
 
Sinds enkele dagen neem ik 3x250 mg Adrenal Cortex. Dit is wat aan de hoge kant maar ondersteunt mij wel enorm als ik weet dat er een belasting aan komt zoals bijvoorbeeld met de opleiding die ik nu volg.

De schildklier steunen door jodium te suppleren werkt bij mij niet. Als ik dit doe wordt ik wel blijer, maar tegelijk krijg ik het verschrikkelijk koud wat dagenlang duurt en blauwe ledematen oplevert. Ik nam dit echter niet in combinatie met selenium dus daar kan nog de truc in zitten.



Gebruik nu de creme van Lee maar ben er toch niet echt tevreden over.

Nog even op terug komend. Het opvallende is dat Colonquixote de oorzaak van schildklierproblemen veelal in de lever ziet. Zo zie je maar, er zijn altijd verschillende meningen en ideeën. Dat maakt het allemaal soms wat verwarrend.



Er zijn nl nog andere supplementen bijv KOR phase die een rol kunnen spelen.

O jee, er is nog veel meer studie te doen dus. Ik ga eens goed over alles denken. Bedankt zover Marijn :)
Het idee om een op consult bij je te komen sluimert al langere tijd en ik denk dat het er maar eens van "moet" komen.
 
Exorfinen dringen door op hersenniveau als ze niet of onvoldoende worden afgebroken door het DPPIV enzym. En DPPIV enzym heeft als een van de eigenschappen dat het een lekkende darm kan repareren.

In mijn praktijk blijkt dat als je een DPPIV enzym neemt dat je meestal nog wel geiten en/of schapenkaas kan nemen ( A2) en de Remeker kaas.
Verder geen zuivel. Per persoon is het verschillend of je geitenzuivel verdraagt.
Tijdens het nemen van het DPPIV enzym is het gewenst exorfinen te mijden omdat dit enzym deze opruimt. Exorfinenbelasting test kan uitwijzen welke specifieke exorfinen je moet mijden. Dit kan tevens via de kinesiologische spiertest getest worden.
Het zou dus kunnen zijn dat je nog wel rauwe melk mag drinken maar ik denk dat die kans klein is. Anders tijdens het slikken van het enzym tijdelijk stoppen (2 maanden) zodat het enzym aangevuld wordt en het erna beter zijn werk kan doen.
 
het is per persoon verschillend. ik heb ook personen getest die echt helemaal geen zuivel, ook geen schapenkaas of remeker kaas of roomboter konden nemen.

Wat beterft de slagroom... dat is waarschijnlijk gepasteuriseerde slagroom.. kijk of je die kan vervangen door rauw melkse want gepasteuriseerde zuivel is lastig verteerbaar voor het lichaam. Laat deze eens weg uit je menu.

Ja ik test via toegepaste kinesiologie.
Als je nog niet aan de rauwe melk bent zou het ideaal zijn om nu de waarde van het DPPIV te checken en te kijken of deze aanvulling behoeft.
Misschien komt wel uit test dat deze op peil is en je sterk test op rauwe melk.

Wat betreft de adrenal droom die je had...ergens anders in de cirkel inbreken.. Het supplement MOR phase doet dat! dit is geen bijnierextract zoals adrenal cortex maar werkt op breinniveau en herstelt een defect in de aansturing van de bijnieren.

Ik neem al dit soort vragen mee in mijn behandeling en test het voor je uit.
 
remeker kaas is bij de hofwebwinkel te bestellen en die bezorgen ook. Hier in Amsterdam staat een kaasboer op zaterdag op de biologische markt op de Nieuwmarkt die m ook verkoopt. Op hun site kan je per stad de verkooppunten zien.

Als de mist zo sbnel optrekt bij het weglaten van gluten zou dat een indicatie zijn van exorfinenbelasting en dus mogelijk een tekort aan DPPIVenzym.

 
Donderdag jl. zijn mijn lief en ik bij Marijn van Balans-Balans geweest voor een eerste intake en onderzoek.
Het bezoek heeft mij zo enorm positief verrast dat ik hier graag mijn/onze ervaring wil delen.

De berichten hier op het forum, de informatie op de website van Marijn en de recensies daar geplaatst duwden mij steeds meer richting een onderzoek en behandeling. Zoals vele forumleden weten ben ik inmiddels erg anti behandelaar(s) en anti behandelingen met supplementen e.d. dus vandaar dat het besluit tot de stap nemen lang heeft geduurd.

De ontvangst was hartelijk, het onderzoek en de behandeling heel verhelderend en zeer diepgaand. Marijn heeft zonder enige voorkennis zaken genoemd, die ik al wel vermoedde en zij er feilloos uit pikte.

Eigenlijk is onze ervaring, zowel tijdens de intake en behandeling, als de 2 (!!) dagen erna niet te beschrijven. Marijn is een liefdevolle vrouw die duidelijk zeer kundig is.


 
Donderdag jl. zijn mijn lief en ik bij Marijn van Balans-Balans geweest voor een eerste intake en onderzoek.
Het bezoek heeft mij zo enorm positief verrast dat ik hier graag mijn/onze ervaring wil delen.

De berichten hier op het forum, de informatie op de website van Marijn en de recensies daar geplaatst duwden mij steeds meer richting een onderzoek en behandeling. Zoals vele forumleden weten ben ik inmiddels erg anti behandelaar(s) en anti behandelingen met supplementen e.d. dus vandaar dat het besluit tot de stap nemen lang heeft geduurd.

De ontvangst was hartelijk, het onderzoek en de behandeling heel verhelderend en zeer diepgaand. Marijn heeft zonder enige voorkennis zaken genoemd, die ik al wel vermoedde en zij er feilloos uit pikte.

Eigenlijk is onze ervaring niet te beschrijven. Marijn is een liefdevolle vrouw die duidelijk zeer kundig is.

Het onderzoek bevestigt mijn idee dat ieder mens uniek is en niet alle als gezond betitelde voedingsmiddelen per definitie gezond voor iedereen zijn. Zo bleken o.a. citroen, appelazijn, zuivel en weinig groente voor ons niet de juiste keuze te zijn.
 
Wat goed Heksje, dat je de stap hebt gezet!

Ik hoop voor je dat dit jou nog dichter naar je zoektocht van gezondheid zal brengen!
Goed om te weten dat je dergelijke voeding beter niet tot je moet nemen. Ikzelf reageer ook niet goed op zuivel,citroen en appelazijn.
 
Hoi Marijn ,
Ik heb een vraag, jij bent nu ook brain Q therapeut op welke wijze doe jij testen op dit gebied? Of beter gezegd op welke manier pas jij dit toe?
 
@ Sampjes: ik heb een nieuwe lijst gemaakt met o.a: exorfinenbelasting, DPPIV enzym en pom C gen etc plus alle supplementen van Exendo.
Deze heb ik opgenomen in de tekort test

Alle opgedane kennis combineer en integreer ik met mijn werkwijze.
Als de bijnieren vermoeid zijn kijk ik welke supplementen voor jouw lichaam versterkend werken... voor de een is dat MOR phase, voor een ander KOR phase en voor weer anderen is dat bimodal switch.
 
Jhanne: soja lechitine .. dat zit ook vaak in pure chocolade ( om de chocolade zachter te maken)

er kunnen sporen van soja eiwit in voorkomen ... tja blijft van sojabonen (exorfinen)

Je zouvan bijv. Thorne research B5 kunnen nemen ( pantheine). Ik bestel deze op iherb.com. Thorne research is vrij van magnesiumstearaat.

Zie dat de B5 ervan best prijzig is (33 dollar)en omdat de B vitamines synergie hebben kan je net zo goed een vit B complex nemen (19 dollar): ik neem zelf de basic B complex van thorne research http://www.iherb.com/Thorne-Researc...&w=basic b&rc=29&sr=null&ic=1


 
annatto extract? zie dat dat een natural food coloring product is.. zou even kijken of daar meer over bekend is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan