Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

mwtje, jij schreef dit:


Er is nieuw interessant product van Exendo te weten:
– Bifidobacterium infantis BT1 :

een uiterst krachtig pro bioticum, dual coating en maagzuurbestendig.
250 miljoen kiemen ( 250 mg) !!

Werkzaam op 4 vlakken:
* depressie en stress: Bifidobacterium infantis heeft positieve werking op stress en depressie.
* darmen: heeft gunstig effect op o.a prikkelbaar darmsyndroom (IBS)
* histamine: Psychische, nutritionele en inspanningsstress kan gepaard gaan met het vrijkomen van histamine in de darm, de bloedbaan en de hersenen. B. infantis remt de vrijgave van histamine door stress, allergieën en voeding.
* Foliumzuur, vitamine B1, B3, B6 en B12: Uit onderzoek blijkt dat Bifidobacterium infantis verschillende vitaminen aanmaakt zoals foliumzuur, vitamine B1, B3, B6 en B12

In de Bio-Kult zit Bifidobacterium Infantis PXN 27 (met nog 13 andere helpers), is dat hetzelfde als was jij schrijft Infantis BT1?
 
Het betreft dezelfde pro bioticum geslacht en soort echter een andere stam..
wel familie :-0

De kwaliteit van een probioticum-product wordt bepaald door de stabiliteit in de verpakking, het vermogen van de bacteriën om zich te vermenigvuldigen in de darm (levensvatbaarheid) en de effectiviteit in het lichaam. Voorwaarde is dat de stam goed omschreven is, zodat je weet om welke stam het gaat. Dit is te herkennen aan de code achter de soortnaam, bijv. :Bifidobacterium Infantis BT1:
Bifidobacterium = geslacht
Infantis = soort
BT1 = stam.
 
Mtje, dit is wat er in zit: http://www.bio-kult.nl/over-bio-kult/bio-kult/
Ik heb uitgeprobeerd en bevonden dat je van de capsules te legen in melk dus yoghurt en kefir kan maken. Smaakt goed.
Door het fermenteren vermeerdert dan de hoeveelheid "beestjes" en dat lijkt me goed.
De exendo heeft een BT1 variant/stam en de Bio-Kult een PXN variant/stam.
Zou dat dan verschil in kwaliteit betekenen of is het allebei goed?
 
jhanne,
ik heb ze in de melk gedaan (1 capsule op kwart liter) dag laten staan, voila en je hebt een soort kefir.
Nu wil ik de kefir cultuur (poederkefir gebruik ik) gaan mengen met de Bio-Kult, dan heb ik een kefir+ cultuur had ik bedacht. En ze zijn dan verveelvoudigd.
Hetzelfde kunstje lukt ook met yoghurt.
Nu komt het, ik laat de yoghurt uitlekken met een doek en heb dan zomaar 2 liter wei. Zou je dat wel kunnen gebruiken ipv melk, daar zitten dan niet of weinig de eiwitten in. Misschien gaat dat heel goed.
En kefir kan je natuurlijk ook laten uitlekken en dan geef je de kwarkachtige structuur aan iemand anders.
 
ja , je kan steeds andere pro biotica erin doen. Verschillende stammen om zo je darmflora te optimaliseren.
Als ze stammen onderstammen hebben ( nummers en letters) zijn ze onderzocht en dus bewezen van kwaliteit. de meeste pro biotica komt nl niet eens op de plek waar het moet komen omdat ze niet maagzuurbestendig zijn.

Nu is het een complexe materie: microbiologie.. de bacteriën moeten in de juiste verhoudingen zijn en op de juiste plaats zitten. Soms is eerst pre biotica (ipv pro biotica) nodig, soms is er sprake van virulente factoren, de PH waarde moet goed zijn, de vertering, er zijn factoren die kunnen duiden op aanwezigheid van gisten en schimmels en parasieten, het darmslijmvlies moet goed zijn, sommige hebben zuurstof nodig, andere juist geen zuurstof ... etc

Ik test tegenwoordig op deze zaken om meer inzicht te krijgen en zo gerichter de klacht te kunnen aanpakken. men kan een schimmel hebben maar is dat een oorzaak of een gevolg ( van het hebben van een parasiet) Dat soort zaken..ingewikkeld maar uiterst interessant.
 
teveel op de verkeerde plaats is nl ook niet goed ( SIBO)

Ik kom nu voor een paar mensen met testen uit op pro symbioflor (er is ook symbioflor1 en 2) Ingrediënten pro symbioflor: cellen en autolysaat van escherichia Coli en Enterococcus faecalis. Dit zijn druppels.

JHanne, Ik weet niet van welk merk jij de pro biotica hebt?

het hangt er maar net vanaf welke stammen bij jou ondervertegenwoordigd zijn... dat de bifidobacterium infantiszo hoog gedoseerd is, is omdat het een van de eerste stammen is die je als baby aanmaakt. In de eerste 2 jaar van je leven wordt je darmflora al opgebouwd en de basis gelegd. Als je bijv door keizersnede gehaald bent, mis je de bacteriën uit de schede van de moeder en start je al in de min. Daar bovenop krijg je wel wat foute ziekenhuisbacteriën mee dus nog verder in de min....

 
goed nieuws dat die witte laag van je tong is.. de goede bacteriën (pro biotica ) verdrijven dus zo de pathogenen ( schimmel op tong)
Je zou een kuurtje colloïdaal zilver kunnen doen ( 1-2 minuten in mond houden en vervolgens doorslikken. Dosering: 2 x per dag 2 (plastic) lepeltjes ( 5ml) gedurende 2 weken.
 
Hi Marijn,

Ik stel mijn vraag maar hier: Donderdag een week geleden bij tandarts geweest voor kroon in onderkaak. Verdoving werkt niet voldoende en er is tot 3 x toe verdoving bij geprikt. Tijdens was ik super gestrest: voelde mijn hart zelfs slaan. Daarna voelde ik mij naar: rillerig, koud en gespannen pijnlijke bovenkaak, kon mijn mond bijna niet openen. Ben naar huis gegaan (moest eigenlijk werken). Die dag direct magnesium voetenbad genomen en magnesiumolie gesmeerd. Blijkbaar heeft verdoving heftig effect. Ben nu nog steeds niet in orde: hoofdpijn en rillerig. Afgelopen week was nog niet heel goed: moe en zwak. En ik ging mij juist steeds beter voelen, nu zo'n terugslag.
Moet over 2 weken terug want voorbereiding was nog niet klaar helaas. Kan ik beter een ander type verdoving vragen i.v.m. bijnieruitputting?

Groet, Willemijn

 
Jemig, wat jammer om te lezen.. net nu je je beter ging voelen..

In een standaard verdoving zit articaïne, wat de B12 teniet kan doen en je dus klachten van een zwaar B12 tekort kan ervaren. Verder brengt een verdoving je lichaam zowieso uit balans en is het aan te raden veel water te drinken en bijv je lever ondersteunen. Ik geef ook consulten op afstand bijv aan mensen die (net) geopereerd zijn, om ze na de operatie weer in balans te brengen en wat extra energie te geven zodat ze sneller herstellen.

Je kan volgende keer een verdoving vragen zonder articaïne. Je moet dan wel zeggen dat je hier allergisch voor bent. Geef dit op tijd aan zodat de tandarts indien nodig het juiste middel kan bestellen. Meer info over verdovingen en namen ervan vind je op de Boscher stichting:http://bosscherstichting.org/nl/advies.html
 
De website van de bosscherstichting had ik inderdaad al gevonden en ook namen van alternatieve verdoving. Eigenlijk moet ik 12 oktober weer maar ik zeg de afspraak af voorlopig. Eerst maar beetje herstellen.
Afgelopen dagen pijn in mijn kaak, ik dacht van de verdoving nog steeds maar lijkt meer op klachten vanuit de schildklier. Wat ik van de zomer ook had, uitstraling naar onderkaak en bovenkaak en ook afwisselend, dan weer boven en dan weer onder. En dat terwijl ik alles voor bijnieren nu slik, dus is echt terugval. Zal ik extra jodium nemen? Nu 2 x in de week 2 druppels en dagelijks selenium. Verder nog steeds moe en zwak, ook bij fysieke inspanning (naar werk heen en terug fietsen, vooral terug). Oh, ik baal verschrikkelijk van dat tandartsbezoek en die verdoving.

 
mail me privé: balans-balans@outlook.com
Denk dat een extra consult (eventueel op afstand) een goed idee is. Dan kan ik kijken welke vitamines mineralen gedaald zijn ( grote kans B12 daling, na verdoving met articaïne.
 
Jhanne,

je hoeft helemaal niet naar Marijn toe ze werkt ook op afstand.

Ik heb ook problemen gehad met ghee maken, maar het gaat me nu goed af. Ik stop het in een klein pannetje met een dikke bodem met een warmhoudplaatje op het kleinste pitje. Je moet er niet te veel boter in stoppen want dan gaat het te hard koken en te veel blubben en spetteren. Het moet wel koken want je wilt het water eruit verdampen. Het werkt het beste om het een tijdje (30 minuten) op te laten staan zodat het water allemaal kan verdampen en de eiwitten vastere korreltjes gaan vormen. Deze zijn er nu makkelijker uit te scheppen met een zeefje. Ze zijn er ook makkelijker uit te zeven als je het er door heen giet. Ik giet alles altijd eerst door twee kleine zeefjes voor ik het filter door een stukje dun keukenpapier van slechte kwaliteit (ik heb speciaal heel goedkoop dun keukenpapier gekocht zodat alles wat ik wil zeven er een beetje makkelijk doorheen gaat). En dan nog raakt het filter te veel verstopt als ik alles er in een keer door heen gooi. Het keuken papier opschuiven naar een stukje zonder eiwitten helpt wel maar niet genoeg. Ook is het hiervoor heel erg belangrijk dat al het water er uit is anders gaat dat in het keukenpapier zitten en dan zal er van ze lang zal leven nooit meer vet door heen stromen.
Heel verhaal maar het is heel simpel, je moet alleen even de truc door hebben.

wat je ook kan doen is de boter alleen even helemaal laten smelten (dit kan wel au bain marie). En dan het gas uitzetten en alles aflaten koelen. Dit moet je wel doen als de eiwitten nog onder in zitten en niet door het hele pannetje zweven. Daarom liet ik het toen ook buiten de koelkast afkoelen. Als het afgekoeld was zette ik het in de koelkast om goed koud en hard te worden. Nu moet je het uit het pannetje zien te krijgen. De eiwitten die dan onderaan hangen kan je met koud water afspoelen.
 
de bifido bacteriumm Infantis kan je nemen , 1 per dag.
Maar las dat je al eerder biokult hebt genomen... hier zit tevens de stam: bifido bacterium infantis in

Caseine vrij is een goed idee om een weekje te testen.

Ik denk bij jou toch meer aan defecte aansturing van bijnieren en aan supplementen zoals MOR en KOR phase (nieuwe naam magnesium optimum) en misschien ginkgo Biloba en Eupharinus ( voor GABA herstel aanmaak receptoren en herstel aanmaak GABA) maar dat kan ik tzt op maat voor je uittesten.
 
ik hoorde van Matthijs de Haan dat zijn melk nu 100% A2 is !
Voor degene die de A1 melk niet verdragen dus goed nieuws.

 
@ Bloemen... hier vind je meer info over een consult "op afstand": http://balans-balans.nl/tarieven


Mocht je nog vragen hebben..uiteraard kan je me ook bellen/ mailen.
Contactgegevens zie site.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan