Ik neem zelf al een tijdje astaxanthine.
Nu heb ik dit tevens toegevoegd bij opties om jodium en selenium aan te vullen en kom steeds vaker hierop uit (dmv toegepaste kinesiologie) dan op lugol's druppels en/ of selenium supplement. Bij tekorten test ik of men dit uit voeding kan halen en/of een supplement nodig is en zo ja welke.
Een vertraagde schildklierwerking gaat samen met een jodium en/of selenium tekort. Astaxanthine helpt hierbij. Ik zie goede resultaten na het nemen van astaxanthine op de jodium en seleniumwaarde. Er wordt nergens specifiek vermeld dat astaxanthine jodium en selenium bevat maar alles uit de zee bevat beide. Selenium zit in o.a in schaal en schelpdieren Astaxanthine is het extract van een alg (Haematococcus pluvialis). De schaal, schelpdieren en vissen eten die alg. Het is een groene alg die een rode kleurstof maakt die een garnaal, zalm en flamingo roze kleurt.
En als voordeel dat je dus niet zowel jodium en selenium hoeft te nemen én er zijn nog vele andere voordelen van astaxanthine (anti aging, anti kanker, ogen, etc)
TIP: Bij iherb kan je die van Nutrex, bio astin kopen. 120 stuks van 4 mg kosten daar ong. 22,50 euro. Dosering 1 per dag dus doe je 4 maanden mee. Dat is dezelfde als die Ron Fonteine verkoopt alleen daar betaal je 20 euro voor 60 stuks( ook 4 mg