vaccinaties

interessant om te lezen allemaal. Ik ben zelf als kind niet ingeënt, mijn moeder had hier geen goed gevoel over en ze ging toch al niet naar het CB (ik ben uit 1975). Ook altijd gedacht mijn eigen kind(eren) niet in te enten, wilde me er alleen nog goed in gaan verdiepen tijdens zwangerschapsverlof. Toen werd mijn zoontje ineens 5 weken eerder geboren dan de uitgerekende datum en bleek hij ook downsyndroom te hebben. Dan staan de artsen al aan je bed en kom je in een medische molen. Niet inenten bij een gezond kind is nog tot daar aan toe, maar bij downsyndroom wordt het al helemaal als een risico gezien wanneer je het niet doet. Maar ik denk JUIST bij downsyndroom is het een nog groter risico om het wel te doen plus het feit dat hij ook nog prematuur was!! Ik heb alle info van vaccin vrij gelezen en ook aan mijn vriend laten lezen en toen voelden we ons vrij zeker om het niet te doen. Het was in het begin wel heftig om dit te beslissen, maar ik kan het gewoon echt niet (hem laten vaccineren). Het gaat erg goed met ons zoontje, hij is nu 6 maanden en krijgt nog borstvoeding (waar ik voorlopig mee door ga) en is alleen een paar keer wat verkouden geweest, zijn hartje is gelukkig in orde. Kindjes met ds kunnen vaak juist een eerste jaar veel (ernstig) ziek zijn. Ik probeer zelf zo gezond mogelijk te leven, vandaar dat ik ook deze site terecht ben gekomen (waardoor ik vervolgens weer erg in de war raak, maar goed dat hoort erbij :D)

Dag Wortel,

Heel goed van je dat je de stap gezet hebt om jullie zoontje niet te laten inenten. Er zijn inderdaad veel risico's en gezondheidsproblemen die met inentingen samen hangen en jammer genoeg om de alom bekende commerciële belangen in de doofpot gestopt worden.

Uit je verhaal kan je duidelijk afleiden dat een gezonde mama die borstvoeding geeft haar kind heel wat voorsprong kan meegeven qua weerstand. Bij onze dochter liep het ook allemaal zo vlot. Ze heeft moedermelk gekregen tot ze ongeveer 1,5 jaar oud was en wordt komende week een prachtmeid van 7.

Na mijn zoontje zijn bevalling bleek ik een bijnieruitputting opgelopen te hebben. Hij had hierdoor een vertraging in zijn ontwikkeling die hij versneld aan het inhalen is. Hij doet momenteel heel veel mensen verwonderd staan.Zelf geniet ik met volle teugen van hem en de grote stappen die hij voorwaarts gaat.

Alle vergaarde informatie over verantwoorde voeding, het toedienen van visolie en het schrappen van tarwegluten en producten op basis van rauwe en gepasteuriseerde melk hebben zijn concentratieproblematiek letterlijk opgelost. Alles heeft me zodanig geïnspireerd dat ik me er dagelijks voor inzet om dit uit te dragen. Zelfs het onderwijzend personeel op school en de begeleiders zien nu dat het ook zonder inentingen en doktersbezoek kan. Op dat vlak hebben we hier een voorbeeldfunctie op dit moment. Zelf hecht ik ook niet zoveel waarde aan de bevindingen van het consternatiebureau en het centrum voor leerlingenbegeleiding. Wij hebben hier al meerdere malen gezien hoe ze er een potje van gemaakt hebben,...

Hallo Vivianne, wat goed om te lezen dat jullie zoveel bereiken met jullie zoon op deze manier. Mooi dat jullie laten zien op deze manier hoe het ook kan en zo een voorbeeld zijn! Mijn intentie is ook echt te doen wat goed voelt en zelf te onderzoeken in plaats van alleen af te gaan op wat artsen zeggen en wat gangbaar is.

Kreeg vandaag de voorlichtingsfolder binnen over de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker voor mijn bijna 13-jarige dochter.Ik schrok eigenlijk wel van de manier waarop ze het allemaal aankleden. Citaten van gynaecologen die beweren dat de vaccinatie net zo veilig is als andere vaccinaties :evil: Ze halen de discussie aan die er al geweest is maar benadrukken dat je je kind toch geen kanker gunt en daarom maar vooral moet vaccineren :twisted: Folder ligt inmiddels in de papierkliko en daar verdwijnt ook de oproep in die we binnen een paar weken zullen krijgen.

Op zich klopt t wel dat deze vaccinatie net zo veilig is als alle anderen. Of is deze extra schadelijk ten opzichte van de rest?

Ik heb gelezen dat de HPV-vaccinatie een v/d ergere is, ik weet niet precies waarom. Er zijn al behoorlijk wat meisjes door gedupeerd en zelfs overleden.

@ Wommes,

Ik kreeg ook een oproep voor baarmoederhalskanker maar ik ben al 29 :-S Niet dat dat stokoud is maar dacht dat dit alleen voor jonge meiden was.

Heb het ook zo weggegooid wat een onzin!

ik heb al berichten gelezen die beweren dat deze prik steriliteit bevordert.

Dat weten we pas over een tijdje :?:

Past wel in de Agenda van het "kliekje".

@ cham,

Is dat niet een oproep voor een uitstrijkje om baarmoederhalskanker op te sporen? Ik heb er ook een gehad (ik ben ook 29), maar ik ga niet.

Cham, kreeg je een oproep voor een HPV vaccinatie? Of voor iets anders met betrekking tot baarmoederhalskanker.

De "theorie" aangaande het HPV vaccin is nl dat het alleen maar nut heeft om het iemand te geven die nog niet besmet is met het papiloma virus, wat volgens de theorie voornamelijk gebeurd door sex.

Is er dan een "wetenschapper" die enig bewijs heeft dat het zo verspreid kan worden? Ik kan er niet bij dat je overal voor gevaccineerd kunt worden want "dat helpt zo goed", maar ondertussen zijn er steeds meer mensen ziek. Plaatst niemand daar vraagtekens bij? Dat is toch gewoon boerenverstand?

Voor de werking van het HPV vaccin (nl dat het baarmoederhalskanker voorkomt) is iig nog helemaal o bewijs. Alleen theorie, dat wordt zelfs na enig aandringen toegegeven.

Over 20 jaar weten we meer :?

@ Pike en kaaskanlekkerzijn,

Jullie hebben gelijk het was een vragenlijst en daaropvolgend een uitstrijkje bij de huisarts. Ik ga ook zeker niet!!

Wat ben ik toch blij dat ik me niet heb laten overhalen tot vaccinaties. Er heerst nl. kinkhoest, en ik ben flink bang gemaakt door iemand van het CB. Voel me gezegend dat ik als (toen) kersverse onzekere moeder de druk heb weten te weerstaan, anders had ik me nu de haren uit het hoofd getrokken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan