interessant om te lezen allemaal. Ik ben zelf als kind niet ingeënt, mijn moeder had hier geen goed gevoel over en ze ging toch al niet naar het CB (ik ben uit 1975). Ook altijd gedacht mijn eigen kind(eren) niet in te enten, wilde me er alleen nog goed in gaan verdiepen tijdens zwangerschapsverlof. Toen werd mijn zoontje ineens 5 weken eerder geboren dan de uitgerekende datum en bleek hij ook downsyndroom te hebben. Dan staan de artsen al aan je bed en kom je in een medische molen. Niet inenten bij een gezond kind is nog tot daar aan toe, maar bij downsyndroom wordt het al helemaal als een risico gezien wanneer je het niet doet. Maar ik denk JUIST bij downsyndroom is het een nog groter risico om het wel te doen plus het feit dat hij ook nog prematuur was!! Ik heb alle info van vaccin vrij gelezen en ook aan mijn vriend laten lezen en toen voelden we ons vrij zeker om het niet te doen. Het was in het begin wel heftig om dit te beslissen, maar ik kan het gewoon echt niet (hem laten vaccineren). Het gaat erg goed met ons zoontje, hij is nu 6 maanden en krijgt nog borstvoeding (waar ik voorlopig mee door ga) en is alleen een paar keer wat verkouden geweest, zijn hartje is gelukkig in orde. Kindjes met ds kunnen vaak juist een eerste jaar veel (ernstig) ziek zijn. Ik probeer zelf zo gezond mogelijk te leven, vandaar dat ik ook deze site terecht ben gekomen (waardoor ik vervolgens weer erg in de war raak, maar goed dat hoort erbij )